Diablo IV próbakör

  • Írta: Baloo
  • 2023. március 28.
Link másolása
Ismét izzik a levegő a Diablo-franchise körül, hiszen az újrázás, illetve a mobilos mellékág mellett idén egy teljes értékű folytatással jelentkezik a legendás ARPG-széria, amivel egy egész hétvégét volt szerencsénk eltölteni.

Nagy a nyomás az Activision Blizzardon az elmúlt időben, hiszen a számos belsős fiaskójuk mellett módszeresen építik lefelé legendás játékaiknak a renoméját - valószínűleg a két probléma nem idegen egymástól. És habár a Diablo II: Resurrected valamilyen szinten kivétel volt a bukdácsolás alól, az akció-RPG mobilos vadhajtása minden idők egyik leghangosabb mikrotranzakciós balhéját hozta magával. Anno a Diablo III megjelenése sem volt felhőtlen, így nem túlzás azt állítani, hogy elképesztően nagy feladat előtt áll a negyedik epizód.

Hosszas várakozás után végre sikerült bejutni az nyílt bétába, melyben bizony fellelhetőek a jó irányba való elmozdulás jelei. Először ismét megnézhetjük a piszok látványos CGI-előzetest, majd a viszonylag részletes karaktergenerálóban létrehozhatjuk hősünket (illetve végigszenvedhetjük a világ legunalmasabb intróját), végül pedig megkapjuk az irányítást, ahol végre-valahára Diablo-játékoz hű látvány fogad minket. Nyoma sincs a Diablo III-ban látott Warcraft-játékokat idéző látványvilágnak, helyette ezúttal ismét egy gótikus, darkos és véres fantasy világ kézjegyeit viseli magán a franchise. Az audiovizuális élménybe egyedül az aláfestő zene rondít bele, ami sajnos a közelébe sincs Matt Uelmen zseniális munkájának, amit az első két pokoljárásunk alatt hallhattunk.

Az említett karakter választás alatt szerencsére már a bétában is elérhető volt az ötösfogat, vagyis az ikonikus tábortűz körül ismét összeállt a druidából, barbárból, nekromantából, zsiványból és varázslóból verbuválódott démonirtó csapat. Én a D-vitamin hiányos, élőhalottakkal táncoló, illetve farkasokkal (néha akár farkasként is) táncoló protagonistáinkat tesztelgettem, és bár a nekromata is hangulatos volt, nehéz vitatni, hogy a gombnyomásra medveként sprintelő, vagy vérfarkasként őrjöngő druida animátorai és látványtervezői végezték a legpazarabb munkát, aminek köszönhetően élvezetes volt órákon át pofozni Lilith csatlósait.

A boxarton díszelgő Mephisto lánya egyébként a játék tutorialjában is gyorsan tiszteletét teszi egy átvezetőben, amiből egyébként rengeteg akad a játék első óráiban. Nem kell félni a féktelen hack n’ slash kedvelőinek sem, ezeket a sztori pilléreket egy pillanat alatt áttekerhetjük. A főmissziókat ezúttal rengeteg mellékküldetés kíséri majd, amiket a városokat, vagy éppen a (részben nyílt) világot járva vehetünk fel. Nem kell azért itt komplikált CPRG-questeket vizionálni; a legtöbb esetben úgyis csak meg kell tisztítanunk egy adott területet a rosszfiúktól, vagy egy tárgyat visszaszerzését kéri tőlünk az adott NPC. A küldetéseken kívül a dungeon-kipucolásokra is lehetőségünk lesz, amiknek a végén általában egy boss fight vár minket az elmaradhatatlan loottal nyakon öntve.

A Diablo IV ezúttal még jobban nyit az online szegmens felé, így Sanctuaryt járva héba-hóba más játékosokba botlunk majd, akikkel akár szövetkezve még több véletlenszerű world-eventben vehetünk részt. Sajnos a couch-coop játékosszám két főre redukálódott ezúttal - kizárólag konzolokon -, de már ez is több, mint amit Diablo II remake-jében kaptunk. Szerencsére a crossplatform támogatásnak köszönhetően még több barátunkkal közösen püfölhetjük online a démonok, vagy éppenséggel PvP-módban egymás arcát.

A nagy kérdés a végleges verzióval kapcsolatban valószínűleg a beígért endgame tartalmak minőségével, illetve a live service szolgáltatás észszerű adagolásával kapcsolatban lesz. Amennyiben ugyanis nem esik túlzásba a Blizzard a fizetős tartalmak erőltetésével - hívják azt kiegészítőnek, vagy ahogy szeretnék -, akkor elmondhatjuk, hogy a csapat által kijelölt út jelenleg biztató.

A művészeti dizájn már most nagyon hangulatos, a grafikai megjelenítés ismét méltó a szériához és a játék alapmechanikái is mind erős alapokon állnak. Utóbbiak remélhetőleg szintről-szintre ugrálva egyre komplexebbé válnak, hogy a különböző buildeken kísérletező kedvű játékosoknak tényleg sose apadjon ki a lehetőségek közel végtelen tárháza. A béta kötöttségei miatt mindebben viszont egyelőre csak reménykedni tudunk.

A PlayStation 5-ön játszott verzió egyébként bétához képest meglepően stabilan futott; ha a menürendszereken csiszolnak még egy keveset, illetve kigyomlálják a bugokat és az idegesítően képidegen 30 fps-re zárolt animációkat, akkor boldogok leszünk a júniusi megjelenéskor. Mindenesetre nem iszunk előre az ördög bőrére, hanem majd nyár elején visszatérünk a Diablo IV-re, hogy kiderüljön, a Blizzardnak sikerült-e végleg elpusztítania az őt körülvevő gonoszt, vagy végleg bekebelezte a fejlesztőgárdát a hanyatlás lélekköve, amit magukkal cipeltek az elmúlt években.

A Diablo IV június 6-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re.

Kapcsolódó cikkek

7.
7.
xanatos0911
#5: Az elejen sosem volt nehez a Diablo, mindig a vege fele lesz az, aztan az ujabb nehezsegi szinteken meg lehet bibelodni majd. Ez csak lvl 25 volt es az elso Act. Majd lesz az nehez ;)
6.
6.
hedzsooo
Anno igy kepzeltem latvanyra a Diablo 3-at, azt kajak atveresnek ereztem mikor aztan belekezdtem... :D XD

Amugy nem volt ez az nyilt/publikus Beta rossz, + akinek a Diablo bejon, annak szerintem fog ez tetszeni, de szerintem par honapot erdemes lesz vele varni, kiveve ha vki imadja azt a reszet is az online jateknak, hogy szerver kidob + akar nem is enged vissza hiba uzikkel, + laggol, stb.

Ha a nyari megejelenese nem fog csuszni, akkor szerintem mar oszre jo is lesz. :D Igaz, akkor + jon majd a Starfield de majd ugy is annak is kell par honap a megjelenese utan hogy kikupaljak, + ahhoz varhatoan lesz 1 rakas kiraly mod is mar az elso par honapon belul is akar... :)))
5.
5.
DarkLord
#4 Tudom mi az a hardcore :D Diablo-t csak hardcore-ba játszottam mindig, de nekem ez most túl könnyűnek tűnt, ezért írtam, hogy remélem azért a teljes játékban feljebb csavarják a kihívás faktort valahogy még.
4.
4.
xanatos0911
#3: A hardcore mod semmit nem novel a nehezsegen, az csak vegleges karakterelvesztessel jar. 4 nehezsegi (world tier) szint van a jatekban amibol az elso ketto volt elerheto: Adventurer es veteran.
3.
3.
DarkLord
Olyan 25 órát raktam bele hardcore módban. Kipucoltam mindent , megcsináltam minden mellékest és bejártam az összes zeg-zugot a játékban. Egy druidát csináltam, amivel élvezet volt a népirtás. Az elején kicsit döcögős volt, amíg nem fértem hozzá a jobb skill-ekhez, de utána egy mészáros lett és mindenki feküdt a tornádó/hurrikán zivatar elött. Túl könnyűnek is éreztem a játékot így hardcore módban többet vártam volna tőle, de majd csak gyúrnak rá valamit, hogy több legyen a kihívás benne, emelhető szintek stb.

Én ps-en toltam egyszer sem volt probléma a játékba jutással, egyszer sem dobott ki vagy szarakodott volna bármin a játék, ment ahogy azt kell egy bétához képest meg túl jól is, anno emlékszem a d3-ban mennyi sorbanállás meg szarakodás volt, mire az ember tudott volna játszani vele.

Teljesen elutasítottam a gondolatot, hogy én ezt megjelenés napján megveszem, így 25 óra után azt mondom, hogy act1-re jó volt ez, de ugyanezeket csinálni még a történet mellett kicsit sok lenne és ugye a beígért dungeon-ok sem különbözőek, hanem önismétlődőek és a boss-ok a végén is majdnem mindig ugyanazok. A kisebb épületekről és barlangokról ne is beszéljünk, mert azok copy-paste az összes. Ugyanaz a butorzat ugyanúgy elhelyezve az összes viskóban. Valahogy BG1 feeling-em támadt abban volt minden helyiség ugyanúgy berendezve csak az 25 éve volt :D

A látvány az tényleg eszméletlen jól sikerült, ahogy a pálya design-ok is, amik nem önismétlődőek. Eléggé hozza a dark atmoszférát, pedig ez még nem is a végjáték, amikor összeakasszuk majd a bajszunkat a pokol felé menet valami nagyobb prime-mal.

Mostmár annyira nem utasítanám el az első napos vételt amúgy, mint ahogy tettem eddig, de még elgondolkozom rajta, mert engem maga az online része már nem vonz annyira, hogy én ezzel naponta grind-oljak így 45 évesen. De őszintén elkapott valami régi nosztalgikus érzés, mikor elindítottam, mert tetszett, amit látok/csinálok a játék közben.

Szerintem, aki ráakar függeni az online részére és szereti a diablo játékokat annak semmi csalódást nem fog ez okozni és baromira élvezni fogja ebben biztos vagyok amúgy, szóval a helyükben nem gondolkodnék a vásárláson. Viszont, akit csak a sztori érdekel meg párszor játszana vele annak meg kicsit túlárazottnak érzem az egészet, mert az átlagos játék ár fölé tették az árcédulát rendesen a készítők.
2.
2.
markoci555
nekem a péntek szombat ki volt lőve, vasárnap gondoltam lesz egy durva sor, erre beengedett úgy, hogy csak egy pillanatra ugrott fel a sorra várakozás, nagyon meglepődtem

végigrohantam a kampányon, amit nem akartam, mivel szeretek felfedezni mindent meg mellékküldetésezni, de még így is élveztem, egy dolog volt nagyon rossz, a lagg, mindegy milyen grafikára tettem, véletlenszerű akadások voltak, és olvastam más is tapasztalta sokkal jobb hardverrel, tehát valószínű optimalizálni kéne, mert anélkül nem fog segíteni egy jobb videókártya sem a jövőben...
1.
1.
Mardük
Kb 1 órát toltam Ps5-ön. Nagyon nem merűltem el benne, inkább majd a teljes verzát fogom nyüstőlni. A látvány tetszik, a muzsikák jók, a gameplay meg....Diablo. A HUD viszont elég ergya kaksi. Olyan mintha valami régi free mmorpg-ből kopizták volna.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...