CityDriver teszt

Link másolása
A CityDriverben München egy kis szeletét járhatjuk be gyalog, illetve négykeréken, sajnos azonban a fejlesztést végző ViewApp csapatának senki sem szólt, hogy játékot készítenek, nem pedig egy Wishes GPS rendszert.

Ennek hála a CityDrivernek szinte alig akad olyan aspektusa, ami egy valódi játékra emlékeztet, ráadásul még azok sem működnek rendeltetésszerűen. Az alapötlet egyébként, azaz, hogy a KRESZ szabályokat betartva közlekedhetünk és sajátíthatjuk el a vezetést, valamint fedezhetjük fel a környék nevezetességeit még nem is lenne feltétlen rossz dolog, csak sajnos itt ez egyáltalán nem élvezetes, ráadásul semminek sincs következménye. Ha betartjuk az előírtakat, nem jutalmaz a rendszer, ha pedig őrült módjára száguldozunk és karambolozunk, egy szimpla felszólítással megúszunk mindent. Egyedül a járókelőket nem üthetjük el, mert ha mégis sikerülne ez a bravúr, akkor újra kell kezdenünk ezt a semmit, amit a fejlesztők „játéknak” gondoltak.

Ez talán a legnagyobb baj, hogy a céltalan vezetésen, valamint pár technikai kihíváson kívül semmilyen lehetőségünk nincs és ahogy azt már fentebb említettem, ezeket teljesítve sem gazdagodunk semmivel. Az alapból öt elérhető jármű (DLC-kkel felárért cserébe szerezhetünk további kettőt) borzasztóan kevés, akárcsak a bejárható terület, ami töredéke a valódi Münchennek, azt viszont el kell ismerni, hogy ezek kidolgozása kellően részletes, így aki járt már a német városban, annak számos ismerős helyszín visszaköszön majd. A kocsik megvalósítása szintén korrekt, különösen igaz ez a belső terekre, ahol minden egyes gombot kedvünkre kapcsolgathatunk.

Ezzel azonban végére is értünk a pozitívumoknak, ugyanis innentől nem marad más számunkra, csak a színtiszta agónia. Kezdjük ott, hogy a beígért valóságos fizika egy vicc, sokszor minden ok nélkül rántja alólunk ki a verdákat, de kétségkívül a legrosszabb az, ahogy az ütközéseket kezeli a rendszer. Ilyenkor rendszerint kikatapultálunk az ég felé, majd össze-vissza forogva becsapódunk az aszfaltra, ami egyenesen röhejes, főleg, hogy a kamu márkák ellenére semmilyen törésmodellt nem kaptunk, így okozva lépten-nyomon tömegszerencsétlenséget mindenféle következmény nélkül.

Mondjuk ezen a téren a többi autóst sem kell félteni, probléma nélkül belerongyolnak egymásba, sőt, előfordult olyan is, hogy egybeolvadva haladt vagy 10 jármű, amik aztán hirtelen gondoltak egyet és szétrobbantak a szélrózsa minden irányába. A gyalogosok szintén agyatlanul közlekednek, gyakran lelépnek az útra a piros jelzésük ellenére is, ráadásul sokszor a semmiből elénk teleportálnak, így segítve elő számunkra az értelmetlen újrakezdést. Ez utóbbi a járművekre is igaz, ennek hála pedig még az üres útszakaszokon sem lehetünk teljesen biztonságban, hiszen bármikor beteremhet körénk pár tucat kamikáze pilóta.

Az alacsony látóhatárnak köszönhetően egyébként szinte minden egyes tereptárgy képes az orrunk előtt fel-, illetve eltűnni, ami remekül idézi meg a 2000-es évek címeit és cáfolja meg az örökbecsűnek hitt „régen minden jobb volt” frázist. A megvalósítás szintúgy a több generációval ezelőtti minőséget képviseli, amit a fejlesztők csutkára tolt fényerővel igyekeztek palástolni (ezen nem is igen lehet állítani), ami elsőre nem tűnik túl okos megoldásnak, viszont huzamosabb „játék” után garantáltan kiég a retinánk. Ez azért is üdvözölendő hír, mert így kevésbé tűnnek majd fel a baltával faragott járókelők, a visszapillantóban 5 fpssel zajló események, vagy épp az optimalizálatlanságból fakadó másodpercenkénti beakadások.

Később természetesen érkezhet még hozzá tartalom (egyelőre nincs tuning, rendőrség, karrier…), illetve patch és a modtámogatásnak hála akár a szerencsétlen játékosok is javíthatnak valamicskét ezen a fércmunkán, egyelőre azonban ez irgalmatlan kevés, főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a program a korábbi információkkal ellentétben nem korai hozzáférésben, hanem teljes „játékként” jelent meg. Igen, erre valaki rábólintott, hogy jó lesz ez így és még volt pofája utána rányomni egy 35 eurós árcédulát és megspékelni az egészet pár autós DLC-vel (egyenként 9 euróért cserébe), ami simán felér egy emberiség elleni bűntettel. Ezen pedig az sem segít, hogy megannyi nyelv mellett akár ékes anyanyelvünkön is képes megkeseríteni az életünket a játék.

Ezek után gondolom senkit sem lep meg, hogy a CityDriver egy borzalom, ami szimulátornak gyenge, játéknak pedig még annál is gyengébb. Egyszerűen alig van benne valami értékelhető elem, egyedül talán csak a vezethető autók, illetve a bejárható München megvalósítása érdemel dicséretet, de ezek vajmi kevesek ahhoz, hogy ellensúlyozzák azt a mérhetetlen kínt, ami vár ránk a negatív oldalon. A megvalósítás egy kilúgozott borzadály, a tartalom egy ordas nagy nulla, a mesterséges intelligencia mintha nem is létezne, a fizika egy vicc és a sort még percekig lehetne folytatni, de szerintem már ennyi is elég ahhoz, hogy rájöjjünk, ez bizony egy borzalmas tömegkatasztrófa, amit mindenkinek ajánlott nagy ívben elkerülni.

A CityDriver június 5-én jelent meg kizárólag PC-re.

3.
3.
markoci555
szerintem ilyen szimulátorkedvelőket mint omsi, simán behúzza ez a játék, remélhetőleg azért eltántorítja a többséget a steam értékelés

system shock ugrott be (94-es!) az akadozó tükörről, csak ott az a különbség, hogy egy kis upgrade után egész jól frissülő képet kapsz magad mögül/körül, itt meg megy a diavetítés keményen
1.
1.
crytek
Könnyed kis kocsikázás, várjuk ezerrel ment is a listámra
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...