A Flatter Than Earth legelső játékában egy színházvilágba kerülünk. Mintha egy színpadot néznénk, egyetlen kameraállásból követjük az eseményeket, miközben haladunk balról jobbra, vagy jobbról balra ebben a 3D-s platformerben. Azonban már most lehűtöm a kedélyeket, ezzel a koncepcióval nagyon keveset kezdenek a fejlesztők. Hamar megszűnik a színpadi illúzió. Egy egyszerű, hétköznapi oldalnézetes, lineáris játékot kapunk a Once Upon a Puppet képében. Igaz, valamennyire menti a helyzetet, hogy a cutscene-ek és a díszlet amúgy emlékeztetnek minket egy bábelőadásra, de csak külsőségben. Egyszerűen nem tudtam lerázni azt a gondolatot, hogy mekkora kihagyott ziccer az, hogy „realisztikus” mozgást kapjanak a bábok, és az átvezető videók rendezése is hasonló szellemiséget képviseljen. Ez mind önmagában nem baj, inkább csak sajnálatos, hogy nem lesz tőle egyedi a program. De talán majd a történetétől!
Az indítást követve azonnal megtudjuk, hogy létezik egy prófécia ebben a színházi királyságban, ami szerint a király gyászát egy bábu és egy „stagehand” együtt fogják megszüntetni. Majd irányításunk alá kapunk egy frissen száműzött „stagehandet” - gyakorlatilag egy beszélő, lebegő kesztyűt. Rövid bóklászás után, és egy mágikus fonál következtében, összegabalyodunk egy fiatal színész bábúval, és így már kettejüket egy entitásként irányítva vágunk neki a kalandnak. A kalandnak, ami hiába tartogat sejtetéseket, könnyed és játékos izgalmakat, néhány szelíden meghatónak szánt pillanatot, egyszerűen nem kelti fel a játékos érdeklődését, nem ragadja meg, nem köti le a figyelmét. A szinkron nélküli párbeszédek rövid távon vontatottá válnak. Nem rosszak, egyszerűen súlytalanok. Rengeteg NPC-vel válthatunk pár mondatot, de én egy - rövid - idő után már egyszerűen elszaladtam mindenki mellett. Senki sem ad hozzá semmit az eseményekhez, vagy alig, és még csak egyedi hangulatuk sincsen. Tehát nem rossz az amit átélünk, csak... semmilyen. De meglehet, kárpótol minket a játékmenet!
A Once Upon a Puppet tehát egy oldalnézetes, de mélységgel rendelkező 3D-s platformer. Ahogy az lenni szokott, főleg balról jobbra haladunk, vergődünk át az akadályokon. Kapcsolókat mozgatunk a „stagehand” vagy a bábu segítségével - akik egyébként Nieve és Drev -, esetleg mindkettejük erejét bevetjük a kontroller két stickjével. Igen, fontos, hogy a játékot csak kontrollerrel érdemes játszani. Ezt a rutint megtöri, hogy szépen lassan kapunk különböző eszközöket, képességeket, amiket aztán folyamatosan használnunk kell. Csak kár, hogy két órába telik, mire megkapjuk az első eszközünket, egy íjat, hogy aztán nem túl agyafúrt kihívásokat teljesítsünk vele. A feladatok és akadályok összetettsége eléggé felületes marad, igazi kihívást nem fognak nyújtani. De meglehet, hogy azt alapvetően egy pihentető játéknak szánták.
Ezt a szándékot viszont aláássák a rendszeres megakadások tereptárgyakban, az újratöltés igénylő bugok, az ellenfeleket eltakaró sötétség, a meglepetés akadályok, amikre nincs időnk reagálni, és a néhol rosszul megtervezett pályák. Nem pihentető a programmal játszani, mert bizony egyes pontokon meg kell küzdeni vele. Nem annyira, hogy a játékos azonnal törölje az egészet, de pont annyira kellemetlen az élmény, hogy ne tudjon teljesen jó szívvel leülni elé. És akkor még nem volt szó a játékban lévő gyűjteni valókról, amik közül simán el lehet hagyni néhányat, de azokért se fogunk érezni különös diadalt, amiket megtalálunk, annyira egyszerű a hozzájuk vezető út.
Végeredményében nehéz ítéletet mondani a Flatter Than Earth játékáról, mert semmi rosszat nem tesz, inkább erős középszerűségével válik kellemetlenné. Se a látvány, se a hangok terén nem kiemelkedő, és se a története, se a játékmenete nem túl izgalmas. Ahhoz pedig, hogy egy kellemes kikapcsolódás legyen, egyszerűen bugos. De még ez sem rage-quit szinten, csak így ép hogy. A Once Upon a Puppetnek valahogy sikerült elérni a tökéletes középszerűséget. Ez pedig nem dicséret, de nem is becsmérlés. Egyszerűen csak meh...
A Once Upon a Puppet megjelent PC-re, PlayStation 5-re és Xboöx Series X/S-re. Mi PlayStation -ön teszteltük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.