Midnight Walk teszt

Link másolása
Értékelés 6.5
Izgalmas trailerrel és látványos stop-motion animációkkal tűzdelt világgal mutatkozott be anno a The Midnight Walk. Habár a művészeti megvalósításra nem lehet panasz, azért akadnak gondok a játékmenetben.

A svéd MoonHood stúdiót a Lost in the Random fejlesztőiből verbuválódott csapat alapította. Az első játékuk alapján ezt le sem tagadhatnák, hiszen azon címhez hasonlóan, a The Midnight Walk is egy sötét és stílussal teli cím. A játék első bemutatóját a Sony egyik eseményén csodálhattuk meg, a stop-motionos animációkkal megspékelt belső nézetű kaland pedig azonnal levett a lábáról. Az ígéretes előzetes ellenére azonban kissé csalódás volt végül számomra a stúdió első játéka: a lehengerlő művészeti megvalósítás ellenére azért még van hová fejlődni játékmenet szempontjából.

A The Midnight Walk egy sötét, depresszív világban játszódó belső nézetes kalandjáték, amit akár VR-szemüveggel is játszhatunk. Az utóbbi információ azért is fontos, mert meglátásaim szerint a cím negatívumai ehhez köthetőek. A játékmenet ugyanis faék egyszerűségű, ami általában a VR-ra optimalizált címek sajátja. Tippre eredetileg talán teljesen VR-exkluzív cím lett volna, és csak valahol a fejlesztés közepén dönthettek úgy, hogy az eszköz nélkül is játszható lesz.

 

A cím nem teljesen mentes az interakcióktól, mint mondjuk egy sétaszimulátor, de nagyon kötöttek a lehetőségeink. A fő feladatok a tűzhöz és a mellénk csapódó társunkhoz kapcsolódó puzzle-ök megoldása lesz. Ezek nem túl bonyolult, enyhén ügyességre épülő kirakósok, de voltak olyan fejtörők is, amikben a hanghatásokat követve kellett megtalálni a megoldást. Emellett kapunk pár lopakodós és menekülős szekvenciát is, amik sajnos szintén rendkívül lineárisak. A bujkálós pályarészek esetében - amiket nem is igazán szeretek a klasszikus sunyulós játékmenethez hasonlítani - általában egyetlen megoldása van az ellenfelek elkerülésére, a kijelölt útvonalat nem érdemes elvéteni. Habár a kötött játékmenet miatt igazából legkevesebb két próbálkozásból minden megoldható, az üldözős részek még így is tudnak frusztrációt okozni. Összességében nekem egyébként a pár éve megjelent, szintén lehengerlő látvánnyal operáló Scornt juttatta eszembe.

Kissé kellemetlenül is érzem magam, hogy a játékmenetet ennyire negatív színben tüntetem fel, mert a játék művészeti megvalósítása első rangú. A csodálatosan megalkotott sötét világ vetekszik a legjobb animációs filmekkel, a környezet és a karakterek dizájnja is nagyon rendben van. A mellékszegődő Potboy személyében egy igazán aranyos társat ismerhetünk meg, akinek aprólékos animáción keresztül fedezhetjük fel összetett karakterét. Láthatóan rengeteg időt töltöttek azzal a fejlesztők, hogy úgy alkossák meg a világot, amilyennek elképzelték, és valóban: nem igazán találni grafikai szempontból olyan részletet, amit elhanyagoltak volna vagy ne kapott volna legalább egy pici odafigyelést.

A történet darabkáit a felvehető audilogokból rakhatjuk össze, amikből egy érzelmes bár kissé homályos sztorit bogozhatunk ki. A cselekmény nincs a szánkba rágva, a részleteket és a darabkákat nekünk kell megtalálni vagy megfigyelni a játék világában. Hogy mennyire fekszik nekünk ez a fajta mese, az nagyban meghatározza majd, mennyire tud minket lekötni a játék. A játékmenet üressége és fantáziátlansága miatt a látvány és a cselekmény, ami viheti magával a játékost.

A The Midnight Walk művészeti szempontból egy csodálatos játék első próbálkozásnak, és látható, hogy hatalmas potenciál rejlik a fejlesztőkben. Játékmenet szempontjából azonban annyira üres és ötlettelen, hogy már-már bántóan hat a szépen feldíszített játéktér mellett. Persze mondhatnánk, hogy mit is várunk egy játéktól, aminek még a nevében is ott van a "walk" szócska, de azért láttunk már a műfajon belül ötletesebb próbálkozásokat. Talán a VR-támogatás miatt sikerült így, de annyira hiányzik belőle egy-két interaktív egyedi ötlet, mint a játék helyszínéül szolgáló világból a fény. Kis túlzással jobban működne a cucc animációs filmnek, mint játéknak, habár el kell ismernem, hogy nem volt lehetőségem VR-ban kipróbálni a címet. Ennek ellenére a 40 eurós ár sajnos így is nagyon sok érte, az 5-6 órás sztori és a sétaszimulátor jellege miatt, így inkább érdemes akciósan lecsapni rá, még akkor is ha nagyon magával ragadt a trailerek alapján. 

A The Midnight Walk PC-re és PS5-re jelent meg, mi az utóbbi platformon teszteltük.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...