
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - The Hinokami Chronicles 2
- Írta: JesusHun
- 2025. július 31.
Az első Demon Slayer videojáték egy látványos és izgalmas eresztés volt, amit elismerően nevezhetünk a Narutós Ultimate Ninja Storm utódjának. A szamurájos téma és a különféle légzéseken alapuló harci technikák felvonultatásával pedig egy másabb Storm élményt kínálnak: a kisebb harcterek és a főként közelharcos összecsapások izgalmasan mutatták be ezt a világot. Mivel a történet csak egy kis részét fedték le a programmal, így mostanra összegyűlt annyi tartalom, irányítható figura, hogy egy teljes értékű szoftver születhessen. Így hát kardokat a kézbe, nagy levegő, karmokat hegyezni, mert a szuper hosszú nevű animés verekedős játék új felvonása megérkezett!
Az angol és japán szinkron opcionálisan választható, de az alap az angol lesz, senki se ijedjen meg. Ahogy azt már megszokhattuk, a szeretett szinkron színészek keltik életre kedvenceinket, akikből akad egy pár. Erről egy picit értekezzünk is, a 2. dzsembori játszható hősei a következőképp alakulnak:
Minden karakter visszatér az előző epizódból kiegészülve a fizetős és egyéb szereplőkkel (ingyenes update, Deluxe sulis verziók). A több mint 40 játszható „vadász” és démon kiegészül új belépőkkel, akik kiléte nem titok, hiszen mind be lett jelentve, de mozgásban csak néhányukat láthattuk a megjelenés előtt. Felsorakozik a teljes Hashira haderő, ami a démonölők legvitézebb kardforgatóiból állnak, de mivel a sztori szerves részei, így nem is szabad a nagy részükről mesélnem, még ha köztudott is kikről van szó, legyen ez meglepetés. Közülük (mármint a frissnek számítók közül) Tengen már a Hinokami 1-ben is kipróbálható volt (pénzecske ellenében), itt most a történet első harmadában domborít feleségeivel, akik szintén hadba szólíthatók (nem úgy!) egy három az egyben móka gyanánt (basszus, tényleg nem úgy!).
A szórakoztató negyedben hordott álruhák is feltűnnek, a Deluxe változat korai hozzáférést is biztosít ezekhez az örömlány maskarákhoz (ezt már nem lehet kimagyarázni…). Lesznek szereplők, akik sztori jutalomként nyílnak meg mind a két fél oldaláról, de jó hír az only versus kedvelőknek, hogy minden kari feloldható játékbeli valutáért, így akár egy percet sem kell a történettel vacakolni, ha csak a VS a cél. Azok, akik rendelkeznek a korábbi game mentésével megkapják az iskolás slayereket is már induláskor. A 40+ figura csalóka, ha ismerjük a bunyós anime eresztéseket egyből vágjuk majd, hogy merről fúj a szél, a 4-5 különféle Tanjiro-t szemrevételezve már máshogy alakul a matek.
A CC2 nagyon szereti megtartani a korábbi, az adott szériához tartozó játszható figuráit, majd ezt bővíti újabb belépőkkel pénzért cserébe vagy ingyenes frissítések által. Így első körben a megjelenés körül free DLC lesz a széria antagonistája, azaz Kibutsuji Muzan. Az alkotók nagyon értenek az original moveszettek megteremtéséhez (ha már a balansz nem az erősségük), így szinte biztosan a forrásból táplálkoznak majd. Erre ékes példa egy másik démon harcos, Akaza, aki manga támadásokkal is rendelkezett már a jelen teszt tárgya előtt is (bocsánat, abból inspirálódott, hogy pontosabb legyek), igaz ez nem annyira feltűnő mozgás közben az avatatlan szemeknek. A fizetős tartalom se marad el soká, hiszen a character pass a mostanság dübörgő mozifilmből hoz el harcosokat a későbbiekben (ezt a filmet a halandók szeptemberben láthatják itthon is, hogy tovább hypeolódjanak a videojátékra).
Apropó balansz! Főként a közösség kritikáira reagálva a korábbi játszható figurák már átestek egy buff és nerf rostán, hogy még folyékonyabb és igazságosabb legyen az élmény, például Nezuko tud dash-selni a repülő rúgása után, valamint Rengoku kombói sem droppolnak random. Most már az Ultimate támadások is 60FPS-sel futnak és nem ugranak le a felére, ami mechanikailag volt régen idegesítő. Az elhivatott játékosok egyébként főleg emiatt nyomják 30FPS-sel a komolyabb összecsapásokat mind a mai napig, mert csak így működtek a kombók. A legtöbb karakter kapott egy második, látványos Ultimate támadást is, így diverzebbé váltak a csörték, nem kell mindig ugyan azt a támadás animációt mustrálni, még ha valóban látványos is.
Alapjáraton a démonok egyedül szállnak ringbe (és csak esti pályákon!), de léteznek duók is, akik megkeseríthetik az életünket a páros támadásaikkal. Ingyenesen lehet váltani a pályán lévő játékos és támogató közt, ha éppen nem történik ütlegelés, így nem von le a special csíkból, ami egy remek változtatás. A feltölthető szuper méterünk pedig már csak 2-ig tud számolni (korábban ez a szám 3 volt), így hamarabb tudunk Ultikat beadni, és beváltani erősebb fokozatokba. A kombózásra szánt időablak például megáll, amikor beváltunk a 2-es Surge módba, ami a korábbihoz képest fontos game changer kompetitív szinten. Nerfelték a parry-re szánt ablakot is, illetve az erősebb, az ellenfélhez odaugró mozdulat is attól függ, hogy mennyi ideig tartjuk lenyomva (értsd: charge-oljuk) az adott gombot. Ez sokat leszív az energiából, de cserébe armor a jutalom, így hiába ütnek majd minket, át fogunk csapni a támadáson.
Most nem egy félkész játékot kapunk a megjelenéskor, így nem kell fél évet vagy többet várni olyan alapvető dolgokra, mint a Group Match (egy olyan lobby, ahol többen ülnek és nézhetik is egymást, amíg sorra kerülnek a küzdelemben). PlayStation bajnokságokon is részt vehetünk a későbbiekben, ami hatalmas szó, hiszen ilyen eddig nem volt anime témájú bunyós alkotásban. Látszik, hogy a fejlesztők sokkal komolyabban vették a kompetitív játékosok igényeit, amit a community biztosan meghálál majd.
Ugyanakkor nem lett elgagyizva a stuff sztoris része sem, ami az eddig be nem mutatott történet íveket dolgozza fel az elmúlt évekből. Így háztetőkön ugrálhatunk az éjszakai életben, miközben nyomozunk az eltűnt leányzók után, de bejárhatjuk a kardkovács falut is, ahol mindenki tréfás maszkokban jár. Segíthetünk bajbajutott NPC-ken filléres mellékküldetéseket teljesítve, gyűjtögethetünk tucatnyi, a lore-t középpontba helyező miegymást, szóval nem unatkozunk majd a komolyabb ütközetek között sem. Olyan szintű (kamu) tartalom van a játékban, ami kielégíti a legvadabb OCD-ben szenvedő rajongót i, így többszázféle pillanatkép, titulus, idézet és más egyéb harácsolható össze ilyen-olyan módon. Nagy részük vásárolható, viszont sok cselekvéshez kötött, de minden ilyen tárgy megszerzésére pontos leírást szolgáltat a program.
Most sem maradunk minijátékok nélkül, amik ötletesek és mókásak, de lehettek volna nehezebbek, főleg magasabb beállításon. Miután kicsontoztuk a történetet egy jó 8 óra alatt, örömünket lelhetjük a végtelen VS módban egy barátunkkal a kanapén, vagy Online bárki ellen. Emellett gyakorolhatunk és izzadhatunk a gép ellen is, egy külön játékmódban pedig az első epizód fontosabb harcait élhetjük újra kétfajta nehézségi szinten, ahol a normál egy sétagalopp, a nehezebb pedig kínszenvedés (az átlag játékosoknak).
A legfontosabb egyszemélyes tartalom a Hashira kiképzés lesz, ahol szabadon választott figurával lépkedhetünk egy mezőn, győzhetünk le ellenfeleket. Mindeközben ládákat nyitogathatunk a fentebb felsorolt bizbazokért, majd a tábla végén vár az adott „főellenség”. Ez a játékmód három nehézségi szinten is választható, a lényegi különbség a harcok számában és a felfedezhető kincsek mértékeben lesz. Ahányszor használunk egy karaktert az szintet lép, majd mérföldkövek elérésével kapunk tőlük valamit, általában egy idézetet.
A Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles 2 minden téren jobb elődjénél. Egy átlagos játékos vagy rajongó teljes értékű alkotást kap, a komolyabb VS player pedig tekinthet rá úgy, hogy rengeteg hiba ki lett javítva, előnyére változott, illetve kap annyi új karaktert hozzá, ami drágább lenne összességében, ha külön az első részhez érkezett volna a pass rendszerben. A grafika a megszokott CC2 minőséget bőven hozza, a QTE-vel telepakolt bossfightok és a fontosabb küzdelmek során egy szilveszter éjszakát is megszégyenítő effekt parádéban gyönyörködhetünk. A zenék között az előző részhez hasonlóan minőségi anime OST is felcsendül, a hangszerelés, a hangok és az effektek pedig kellemesen duruzsolnak a hangrendszerből. Az utóbbi évek csalódásait lazán leiskolázza, mellényúlni nem lehet a démonölő hadtest újabb játékára beruházva.
A Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - The Hinokami Chronicles 2 augusztus 5-én fog megjelenni PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch és PC platformokra, jelent teszt a PlayStation 5 változat alapján készült — a Deluxe kiadást előrendelők 5 nappal korábban férhetnek hozzá.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.