FEAR 2: Project Origin

  • Írta: Chocho
  • 2008. április 27.
2005 karácsonya a titánok harcának tűnt, ám később kiderült, hogy az érkező nagy nevek nem igen akarózták beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. A Quake 4 túl régimódi, a Call of Duty 2 túl repetitív volt. A csúcsgépek tulajdonosai már-már kezdtek csalódottá válni, mígnem a Monolith meghallgatta imáikat, és mentőövként dobta lábaik – illetve inkább monitoraik – elé a F.E.A.R.-t…
Ez történt korábban…
Valahogy így kezdődött, hogy az Aliens vs. Predator játékokkal már egyszer bizonyított csapat ismételten beírta magát szívünk nagykönyvébe. A gyönyörű grafika, a máig példaértékű AI, és a horror elemek mind-mind hozzájárultak a sikerhez. Ám mint minden csoda, ez sem tartott tovább három napnál, és a Monolith egy komoly vita miatt szakított addigi kiadójával, a Sierra-val. Mivel a játék címét eztán már nem birtokolták, párhuzamosan kezdték készíteni saját F.E.A.R. folytatásukat a Sierra-val. Utóbbinak eddig két próbálkozása látott napvilágot. Az elsőt még kipróbáltam, a másodikat már nem is mertem. Na nem azért, mert olyan félelmetesre sikeredett, sokkal inkább pocséksága riasztott el tőle. Most viszont újra felcsillant a remény, ugyanis a Monolith ősszel megjelenteti az IGAZI folytatást, a Project Origint.


Már előre félhetünk…

A történetről a fejlesztők nem sokat árultak el eddig. Azt mindenesetre tudjuk, hogy főhősünk más lesz, mint az első rész szuperkatonája, és ezúttal nevet is kapunk. Michael Becket egy Delta Force tiszt, akit csapatával azért küldenek a helyszínre, hogy letartóztassa Genevieve Aristide-et, aki az első rész egyik legfontosabb háttérkaraktere volt.  A dolgok azonban rosszul sülnek el, és Michael egy műtőasztalon tér magához, ahol is rövidesen felfedezi, hogy szuperreflexekkel (értsd: időmanipuláló képességei) bír. Feltűnik továbbá Alma, az első rész rejtélyes szellemlánya, sokat fogunk hallucinálni, és úgy eleve jóval több természetfeletti elemmel bővül majd a repertoár az elődhöz képest. Hogy mindez miként áll majd össze kerek egésszé, még kérdéses. Viszont ha van olyasmi, amiben mindenképp javulásra van szükség a F.E.A.R.-hez képest, az a történetmesélés, tehát bízzunk benne, hogy az első rész töredékes, sokszor érthetetlen módja (üzenetrögzítők, levelek, stb.) tisztább metódusra lesz cserélve.


Akció mindenek felett

A Monolith célja a Project Originnel - a srácok bevallása szerint - nem kevesebb, mint „létrehozni a valaha létezett legjobb harcélményt a videójáték-történelemben". Nagy szavak, bizony, de az eddigiek engem már meggyőztek. A F.E.A.R. ilyen szempontból több volt a kiválónál, és ha ezt még fokozzák, példátlan élményben lehet majd részünk a gép előtt. A fegyverek közül már láthattuk a pusztító shotgunt, a daráló gépfegyvert, a gránátot és a rakétavetőt. Nem túl egyéni arzenál, viszont az általa okozott pusztítás mértéke elképesztő. Az előzetes videókon már megcsodálhattuk a mindenfelé repkedő törmeléket és berendezési tárgyat. A F.E.A.R. névjegye tehát  - azaz amit látsz, azt szétlőheted – ezúttal is a képernyőkre kerül.


Okoskodjunk

Akik ismerik korábbi írásaimat, tudják, mennyit példálóztam a F.E.A.R. mesterséges intelligenciájával. A Monolith három éve tartja a frontot e téren, és most úgy tűnik, ismét a lecsóba csaphatnak, hogy megmutassák, tudnak ennél jobbat is. Az ígéretek szerint a Project Origin még okosabb lesz, mint elődje volt. Több taktikáról, a környezetet kihasználó ellenfelekről és érrepesztően adrenalinpumpáló tűzharcokról szólnak, személy szerint pedig hajlandóságot érzek hinni a srácok talentumában. Egyszer már meglepték a játékvilágot, miért ne sikerülhetne tehát másodszor is?


Az egyetlen dolog, amiben a folytatás szemmel láthatóan nem ér fel a F.E.A.R. forradalmáig, az a grafika. Az előzetes képek és videók tanúsága szerint ez ugyanis alig változott. Nem azt mondom, hogy csúnya, de hogy csalódás lesz, ha ez így marad, az minden fronton igaz. Elvégre a játék megjelenésekor a Crysis már közel egy éves lesz (a Gears of War-ról már nem is beszélve), és így az alacsonyfelbontású textúrák és puritán helyszínek megbocsáthatatlannak bizonyulhatnak. Reméljük, ezt a fejlesztők is tudják, és bedobnak egy utolsó motor upgrade-et a jó öreg Lite engine-be.


Jobb félni, mint megijedni


A Project Origin (mely cím mellett a fejlesztők egy internetes szavazás alapján döntöttek) jó folytatásnak ígérkezik, mely, ha kiköszörüli vizuális hiányosságait, akár klasszikussá is válhat. Jó kérdés persze, hogy minderre hogy reagál majd a Sierra. Az egykori kiadóóriásnak aranytojást tojó tyúkként kellett volna bánni a F.E.A.R. jogaival, nem pedig tehetségtelen amatőrökre bízni azokat, hogy mindenféle szemetet tákoljanak össze a segítségükkel. Könyörgöm, Monolith, feledtessétek el velem az Extraction Point-ot!

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...