Folytatódnak a PS3-as Skyrim-problémák

  • Írta: InGen
  • 2011. december 7.
  • Hír
Hiába jelent meg az 1.2-es verziószámú patch, a PlayStation 3-as játékosok egy részénél továbbra sem oldódtak meg a problémák, melyek már a Skyrim megjelenése óta akadályozzák a nyugodt játékmenetet. A Bethesda szerint a végleges megoldás még odébb van.

A The Elder Scrolls V: Skyrim megjelenése óta folyamatosan panaszkodik a PS3-as játékosok egy része, hiszen leginkább a sok NPC-vel vagy több akcióval operáló jelenetekben az anyag komoly akadásokat és laghoz hasonló problémákat produkál. A Bethesda úgy vélte, az 1.2-es patch megoldást jelent ezekre a dolgokra, de végül nem így lett.


Úgy tűnik, a bajok egy részéért az opcionális automatikus mentés felelős, amit a menüből ki lehet kapcsolni. Az idővel egyre nagyobbra hízó mentési fájlok betesznek a PS3-nak, főként a régi modellek tulajdonosainak, ahol a merevlemez esetleg már töredezettebb. Ezen kívül viszont a programkódban is akadnak hibák, a Bethesda szerint főleg az SPU-kon futó AI-számításokkal és a memóriakezeléssel. Ezek javítása viszont még nem kerül bele a következő, 1.3-as javításba sem, melynek munkálatai egyébként jelenleg a tesztelés végső fázisainál tartanak.

A problémával kapcsolatban egyébként közbeszólt Josh Sawyer, a Fallout: New Vegas egyik fejlesztője, aki szerint hasonló problémákkal ők is küzdöttek, mert a Bethesda engine-je nem mindig kezeli megfelelően a PS3 egyedi memóriarendszerét.

36.
hedzsooo
#35: Jaaa, ugy mar egeszen mas! Akkor Fojesz es en is felreerthettunk, bocsi! ^ :)

En is ugy vagyok vele, h tulzottan is jo ez a jatek, h ne birjak 1-2 apro hibaval turelmes lenni. PS3-asoknak meg drukkolok, ha nekik egyenlore rosszabb a helyzet!


Patch nekem is megint elQrta amugy PC-n!!! XD ;D Regi Skyrim exe-t megint bemasoltam viszont, felulirtam vele az ujat es igy megint tokeletesen jo a jatek. :)
35.
Extol
#34: Nem arra írtam az eladásokat hogy konzolon vagy PC-n több-e, valaki felvetette hogy Bethesda nem tud programozni erre azt válaszoltam hogy az eladások mást mutatnak. Ha valaki nem tud programozni nem ad el 3.4 millió példányt két nap alatt, remélem most már világos hogy mit akartam írni. De innestől leszálok erről a témáról, mielőtt tovább kellene magyarázkodnom... Sajnálatosak a hibák de ez van, majd ki lesznek javítva. Perill nekem sem jó a Skyrim az új patch miatt de türelemmel leszek. És javaslom mindenki másnak is.
34.
hedzsooo
#33: Ja, de igazandibol nem ezert volt nem tul jo pelda, hanem azert, mert konzolokon azert csak jobban fogyott szokas szerint, mint PC-n, igy ez nem volt a legjobb pelda arra, h konzolok ideje lejart volna... Mondjuk amugy is vakmero kijelentes lenne, meg ha egy jobb peldaval is josz. Elvegre mindenre lehet talalni ilye-olyan peldakat, de akkor is teny, hogy a videojatek iparban, az uzletben a konzolok is jelentos huzoerok. Sot, bizonyos stilusban abszolut folennyel rendelkeznek vasarlas szempontjabol.

Idovel a PC-re valo vasarlasa persze akar meg valtozhat szerintem, ami a Skyrim-et illeti. Bar ez meg nagyban fugg attol is, h a modok elerhetove valnak-e majd valoban a konzolokra is.
33.
Extol
#31: Valóban, a link megtévesztő, de reméltem azután reagálnak rá miután ráléptek az oldalra, mert magától értetődik hogy nem 34 milliót adtak el. Azért az a noname cég amelyik nem tud programozni nem ad el ennyit szvsz.
32.
hedzsooo
Amugy szepen megy mar a szokasosnak is nevezheto PC VS Konzol OFF komment hegyek. :P

En inkabb kimaradok belole, orulok, h nekem PC-n OK a Skyrim es ezt kivanom azoknak is akinek vmi gondja lenne vele PC-n, v. konzolokon! ;)

(Ja, amugy nalam is volt azert aprobb, kezelheto gond a Skyrim-mel, ra kellett tennem egy un. Skyrim 4Gb nevu mod-ot, hogy tudjon a jatek eleg RAM-ot, fizikai memoriat kezelni, hogy ne fagyogasson ki, azota mondjuk OK. Aztan van meg egy aprosag. A frissitesek, a jatek javitasai utan szinten kifagyott a jatek, nem mukodott a mod-okkal, ugyhogy a legelso, regi exe-fajlrol korabban keszitett biztonsagi masolatommal felul kellett irnom a patch-elt exe-t, azota szinten minden OK, gond nelkul jatszhato es nem tapasztaltam a jatekmenetben tovabbra sem semmi extrem dolgot, pl. repulo mamutokat, meg egyeb, a neten masok altal emlitett, irt dolgokat. Szoval osszessegeben faxa a Skyrim PC-n, csak vannak azert meg gyerekbetegsegei, amit ki kell nonie. :))


Egyebkent Januarba jon majd csak komolyabb hivatalos PATCH, javitas a Skyrim-hez, ha jol tudom. Kb. egy idoben a Creation kit-tel, amit meg minden lelkes modder var mar nagyon. :)
31.
hedzsooo
#28: Raadasul megtveszto is amit beillesztett, mert a linkben 34 millio van, de a cimben es a cikkben 3,4 millio db szerepel. "The Elder Scrolls V: SkyRim - 3,4 millió eladott példány első két nap alatt"

Amugy szerintem is elegge jol latszik a cikkben, hogy konzolokra tobben vettek, legalabbis az elso napokban, meg elorendeleseknel, amit ez a kimutatas a cikkben tartalamazott, szoval ha ezeket a szamokat nezzuk, akkor nem eppen a legjobb pelda volt... :D
29.
hedzsooo
#26: Torold a driver-t es telepitsd vissza az eggyel korabbi verziot. Nekem ilyen meg nem volt, de megesik az ilyen is olykor, valoban. ;)
28.
fojesz
#27: Remélem világos, hogy a gamestaros cikkel magadra cáfoltál rá.
27.
Extol
#10: vévévé.gamestar.hu/the-elder-scrolls-v-skyrim-34-millio-eladott-peldany-elso-ket-nap-alatt.html

#15 Skyrim miatt vettem új PC-t és minden alkatrészre 3 év garancia van. Ha szétégetem fél év múlva a VGA-t akkor ki lesz cserélve :D

#21 Ha valaki két órát akar játszani hetente az nem fog bele ebbe a játékba az biztos, mert csak a főküldi majd 4 hónapig tartana :D
26.
#1: nekem pc-n is baszakszik ugyanúgy "-____- mióta frissítettem a drivert kifagy de olyan szinten hogy rebútol
25.
Tacskoexe
#8: Ember te nem vagy százas :D

Azt viszont nem hiszem el, hogy a trágya Fallout 3-ból nem tanultak semmit... Komolyan képtelenek leprogramozni arra a szerencsétlen PS-re normálisan a játékaikat? Egy ilyen volumenű fejlesztőcsapattól ez azért több mint szánalmas...
24.
Fantom333
rájöttem még úgy is kellemetlen olvasni a hozzászólásokat, hogy most a másik oldalról nézem, nem úgy mint a RAGE esetében... akkor a PC-ek ..optak nem kicsit (köztük én is), most meg a konzolosok... :(
23.
Stranger
Azt tényleg el kell mondani, hogy nem tudnak programozni: http://www.youtube.com/watch?v=DXGL9FvfCv0
Külső területeken gyakorlatilag 25 az átlag FPS, míg xbox-on a legtöbbször stabil.
22.
vytros
#21: Ha a 21. században valaki még nem tudja "belőni" a dvd-t a PC gépházába, (vagy teszem azt az image fájlt a Daemon Toolsba), akkor ott szerintem valami nagy gond lehet. Válaszul arra hogy "mi van ha valaki csak játszani szeretne egyet".

Érdekes, én PC-n játszom főleg, mégis lesz*rom a grafikát, magasról tojok az effektekre, csak a játékélmény lenne jó. Ezzel szemben barátom inkább többször látok konzolos embereket panaszkodni azért hogy ugyan miért is olyan "f*os" egy játék grafikája, miközben több mint jó, legrosszabb esetben is elfogadható.

Lehet hogy csak játszani akarsz, meg hogy a konzol olcsóbb mint a PC, azonban az sosem jut az eszükbe az embereknek, hogy az eredeti játékokra mindig 4-5 ezerrel többet kell fizetni konzolon, illetve Xboxon magáért a multiplayer lehetőségéért, PS-en az extrákért kell bizonyos időközönként fizetni egy jó kis pluszt. PC-re sok játékot lehet modolni, de mondok újdonságot is, ha esetleg kényelmetlen a billentyűzet akkor PC-hez is találsz kontrollert.

Sajnos mindenféle fanboy van, de a végén csak az számít, hogy mi, rohadtul mi magunk, élvezzük a játékot, az hogy min játszunk ez kb. olyan mint kis általános koromban az osztályban azon veszekedtek, hogy a "Nike vagy az Adidas a jobb", mindkettő tök mindegy. A lényeg, hogy van egy szórakoztató eszközöd/ruhád, ami jó neked, mi a sz*rért kell a másikat győzködni hogy márpedig neki az kell, és ha nem az van, akkor téved?
21.
fészpalm
Szánalom, hogy így kiadnak játékot. Inkább nem kellene kiadni, vagy el kéne halasztani.
A másik jó dolog az, hogy egyes emberek képtelenek felfogni a saját nyelvükön íródott szöveg tartalmát. PC-re minden hibátlanul jön ki, sosincs semmi probléma, jó példa rá a RAGE. Rendben, hogy a jelenlegi konzolok öregek és gyengék, de érdekesen az X360 verzióról nem jönnek ilyesmi hírek (vagy csak az én figyelmemet kerülik el). Vannak mentési és töredezettségi problémák, oké... de a cikkben is le van írva, hogy a kedves Bethesda képtelen PS3-ra fejleszteni. Persze ez azt jelenti, hogy a konzolok a szarok (beleértve az X360-t is). Jó lenne tudni, hogy a szar programozásból ez hogy jön le. Ha én képtelen vagyok megcsinálni egy jó kis tiramisut, akkor biztos, hogy az ország másik végén éldegélő szakáccsal van a probléma. Természetes.
Érdekes, hogy PS és XBOX fanboy van, de PC fanboy nincs. Ott lehet mindenkinek nagy a szája... elnézést, billentyűzete, az teljesen rendben van. Ebben az a legviccesebb, hogy a PC "fanboyság" (ne haragudjatok, még mindig tudom, hogy ilyen nem létezik) sokkal "elterjedtebb", jóval nagyobb arányban vannak a PC gamerek között a "fanboyok", mint a konzolosok között.
Hozzátenném, hogy valaki nem ért a gépekhez, nem akar mindenféle szart használni, csak néha játszani akar. Ezért miért vegyen egy komplett gamer PC-t??? Heti 2 óra játékért minek fejlesztgessen vagy csináljon bármit PC-n? Ők nem foglalkoznak a csili-vili grafkóval és minden egyéb szarral, csak szórakozni akarnak. Valamiért nekik fontosabb az élmény, mint a DirectX 11-es tesszelláció, meg a tököm tudja mi.
Tiszteletre méltó dolog még az, hogyha valaki nem tud már belekötni a másikba, akkor legalább a helyesírásába beleszól.
20.
andris1464
Van még egy megoldás, ami hosszabb időre nyújt élvezhető játékot. Amire én gyanakodtam amikor elkezdődött az akadozás, az a memory leak volt, azaz nem jól kezeli a játék a RAM-ot, nem szabadít fel minden lefoglalt területet. Mivel az én PS3-am mindig be van dugva a falba (és szerintem mindenki másnak is), az azt jelenti, hogy a RAM is tápfeszültség alatt van, azaz megőriz mindent ami benne van. Ha viszont kihúzod az egészet a falból, biztosan kiürül (mondjuk lehet a kép/hangbeállításokat is újra megcsinálni az XMB-ben)

Ezek után a játék nekem 3-4 órát futott akadozás nélkül. Elvileg a Bethesda által ajánlott ki-be kapcsolgatásnak is ugyanez lenne a szerepe, de ha tényleg van memory leak, akkor ez nem old meg mindent. Mindenkinek ajánlom egy kipróbálásra.

Amúgy senki ne számítson patch-ra ami ezt megoldja, mert ez kb az egész játék rendszerének az átírását jelentené, amit nincs fejlesztő aki bevállalna. A Bethesda tud programozni, csak nem szeretnek minden lehetőséget végiggondolni. Úgy tudom a Fallout 3 is küszködött hasonló problémákkal, nem tudom miért nem tanultak abból...
19.
ZsupiDav
Most néztem róla videót és tényleg siralmas. Nem tudom, hogy van e így értelme pénzt kiadni érte. Habár lehet javít a helyzeten az automatikus mentés kikapcsolása, de azért érdekes, hogy sokan meg tudják oldani ezeket a problémákat (lásd exkluzív címek), de ha felmerül valami gond, akkor egyből a hardver a gyenge, nem a programozási képessége vagy akár a nem odafigyelés. Biztos vagyok benne, hogy tesztelték, csak már nem volt idő a javításra, így kiadták félkészen.
16.
p3ti
#1: Boxon simán játszható a skyrim . Most úgy beszélsz mintha pcn nem lennének bugok . Az hogy a ps3 gamerekkel így kiba*tak hogy remeg a kép meg ilyenek... az eléggé siralmas :S
14.
elite_hun
#13: Hopp, meg is fogtad a lényeget! Ha multiplatform egy cim akkor a PC verziót simán elhalaszthatják mondván hogy még nincs kész, de hogyha egy konzolverzió van lemaradva a pc-stől akkor nincs az az isten hogy a konzolost elhalasszák
13.
Hab
Ez a játék tényleg PC-re való. Ettől még szarügy hogy ilyenek történnek, tesztelhették volna előtte, vagy nem kellett volna erőltetni hogy mind három plattformra egyszerre jöjjön ki, Én mondjuk nem tudok haragudni a Bethesdára, mert minden játékukat imádom. Bugok ide vagy oda, egyértelműen ez az év játéka!
12.
McDuff
#9: az lenne a durva,nem a ráspoly:D:D:D
11.
shooter1234
#9: Igazad van, amnapság az fps meg a tps játékok a végletekig le vanak egyszerűsítve. Plusz semmi változatosság nincs általában a fegyvereknél (a legtöbb játékban egy csomó átfedés van ezekben) és az ellenfelek meg a pályák kinézete/tulajdonságai sem változnak különösebben a játék előrehaladtával.
10.
InGen
#7: Milyen eladási adatok mutattak mit?
9.
hakydakillah
8. Mondjuk miattam butíthatják bármennyire a grafikát, csak ne a játékokat. Engem ez sokkal jobban zavar. Az utóbbi években már borzalom, hogy mennyire levették a nehézséget a játékokból. Ez leginkább FPS, TPS játékoknál vehető észre, ahol visszatölti az életed, az ellenfelek hülyék, neked meg gondolkodni se kell, csak menni előre, természetesen a megadott útvonalon, amit még egy iránytű is segít. Már tényleg azt várom, hogy pár év múlva, hogy egy hang fogja mondani, merre kell menned: „Go straight 5m. Now shoot that soldier with the sniper. Good. Now place C4 here. You have to press the X button for that (If you are playing on xbox, PS3 it´s the blue X button on your controler).Ok, thanks. Now sit in the car. Don´t worry, you don´t have to drive, it´s too complicated, I do it for you. You just sit, and enjoy the ride.“
8.
Extol
#6: Ez van, most a konzolok vannak a középpontban de nem lesz ez így az örökkévalóságig. Én drukkolok nekik hogy tudjanak még mit butítani rajta hogy PS3 is elvigye, mert sokan sírnak a fórumokon, meg a Bethblogon. Amúgy én ritkán játszom Skyrimet, nehogy hamar túlessek rajta és lesnem kelljen ki a fejemből míg 4-5 év múlva megérkezik a következő rész.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...