A Halo Wars 2009-ben jelent meg kizárólag Xbox 360-ra, a Halo-sorozat alapján készült valós idejű stratégia az Ensemble Studios utolsó fejlesztése volt. A játék eredetileg nem Halónak készült, csak a Microsoft nyomására vált azzá, ami végső soron ellentétekhez vezetett az Ensemble és a Bungie között is. Erről és más érdekességekről vallott Tony Goodman, a néhai Ensemble alapítója.
Goodman szerint a Halo Wars jó játék volt, amit alábecsültek, de eredetileg nem Halónak készült: "A Microsoft kockázatkerülő volt, azt mondta, 'nem tudom, hogy bevállaljuk-e a stratégiai játékok kockázatát konzolon, jobb lenne, ha [az akkori projekthez - a szerk.] hozzácsapnátok a Halót.' A legnehezebb rész az volt, hogy ez a lépés egy évvel hátráltatta a fejlesztést, és nem is vált ugyanazzá, mint terveztük. Azt mondták, 'miért nem festetek át mindent halósra?' De a dolog nem ilyen egyszerű."
Az ügy ráadásul feszültséget váltott ki a Bungie és az Ensemble között is: a Bungie-nak nem volt kapacitása arra, hogy bevállalja a projektet, mégsem értékelte a csapat, hogy más használja fel az ő címét. "A Bungie érzékeny volt a témára. Azt mondták, ez 'a sorozat elkurvulása' vagy ilyesmi. Igen, nem alakult ki túl jó kapcsolat a Bungie és közöttünk, úgy néztek ránk, mint akik elrontják a címet."
Érdekes történet, meg kell hagyni, annál is inkább, mert annak idején a hivatalos nyilatkozatokból egyáltalán nem ez jött le. Szerintetek?
Erre jött ez az egyszerű concept és na, nekem bejött.
2009-es Bungie nyilatkozat meg csak a szokásos "igen, tök jó játék, vedd meg" duma
esetleg egy Kinectes Halo játék nem lesz? :D
Nem értem ezt a balhét, hiszen mindenki(?) tudja, hogy a Halo eredetileg rts-nek készült, és pont a Microsoft nyomására, az új konzol, az xbox kedvéért lett fps belőle. Én anno 2009-ben azt olvastam, hogy a Bugie örül, hiszen végre az eredeti ötletek alapját tudják bemutatni a kitalált univerzumukat. szóval most WTF!? :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.