The Evil Within - részletek a játékmenetről

  • Írta: fojesz
  • 2013. április 22.
  • Hír
Link másolása
A korábbi ígéreteknek megfelelően befutott az IGN leleplező előzetese a The Evil Withinről, amiből nem kevés friss infót tudtunk meg Shinji Mikami legújabb agymenésének játékmenetéről. Ez horror lesz a javából!

Az IGN előzetesét itt olvashatjátok el, mi a legfontosabb infókat felsorolásszerűen hámoztuk ki belőle a CVG segítségével - itt-ott lehet is átfedés a pénteki hírünkkel. Mielőtt belevágnánk, szintén az IGN jóvoltából egy 9 perces fejlesztői naplót is megnézhettek:

És akkor a várva-várt részletek:

  • Mikami tökéletes egyensúlyt akar a horror és az akció között.
  • Fordulatok helyett állandó misztikumot akar.
  • A főszereplő egy Sebastian nevű nyomozó, társa Joseph lesz. Egy hölgy is csatlakozik majd hozzájuk, rá "Kölyökként" hivatkoznak.
  • A kamera Sebastian válla mögül követi az eseményeket.
  • A fejlesztőcsapat sok időt szentel a teátrális, filmszerű élménynek.
  • Noha a játék félelmetes és filmszerű lesz, az irányítást mindez nem érinti negatívan.
  • A játék az id Tech 5 motor alaposan átalakított változatára épít.
  • A túlélésben rendkívül fontos szerepe lesz annak, hogyan mozgunk: ha egy szörny a közelben van például, osonnunk vagy kúsznunk kell. Az animáció szintén az alapján változik, hogy van-e szörny a környéken.
  • A producer szerint manapság nehéz megijeszteni az embereket, ezért faragták Sebastiant a lehető leghétköznapibb karakterré - így a játékosok is tudnak azonosulni vele.
  • Az egyik szörny neve Hentes lesz, hatalmas láncfűrészt lóbálva üldözi Sebastiant, aki a környezet elemeit használva, például üvegekkel tudja összezavarni a csúnyaságokat. Egy másik egy hatalmas, soklábú és sokkarú szörny lesz. A standard ellenfelek a zombikra hasonlítanak majd.
  • Az IGN-nek mutatott demó első része egy elmegyógyintézetben játszódik, utána egy rövid kórházas átvezető következik, végül kültéri események jönnek, Sebastian egy elhagyatott viskó felé veszi az irányt. Ezen a ponton a játék lineáris, viszont bizonyos részeken jóval szabadabb lesz a játékmenet.
  • A játék folyamatosan váltogatja majd a szűkebb, klausztrofóbiát okozó helyszíneket és a szabadabb területeket, ahol fellélegezhetünk.
  • A demóban egy ellenfélhordát úgy iktatott ki Sebastian, hogy az ajtóba taposóaknát rakott, a robbanás után megmaradt szörnyeket pedig pisztollyal lőtte ki. Azok persze az ablakokon is megpróbáltak bemászni.
  • A demóban a Silent Hillre emlékeztető "környezetváltás" is látható volt, utána Sebastian az elmegyógyintézetben ébred.
  • Minimalista HUD-ot kapunk, a használható tárgyakat a szokásos módon, a megnyomandó gomb ábrája jelzi. Ezen kívül életerőcsíkot kapunk, és ha fegyvert használunk, a lőszerek száma is feltűnik a képernyőn. Utóbbiból nem lesz sok a pályán persze.


A The Evil Within 2014-ben jelenik meg PC-re, PS3-ra, Xbox 360-ra és next-gen konzolokra.

11.
11.
bodortamas1
10.
10.
GodGamer
Nagyon várós a cucc.
8.
8.
wolfwarrior
#7: Nyugi olyan arzenált adnak ami befér a kispárnád alá max közelharci fegyverből lehet nagyobb választék az aknákat pedig szerintem neked kell majd összekaparni/rakni.
7.
7.
Moldren
Tyűűű ez jó lesz. Egyedül ez a taposóakna rész zavar. Horrorban legyen Silent Hill vagy akár Amnesia szintű fegyverarzenál(tehát 0), ne RPGk, sniperek, gépfegyverek mint a Resiben.
6.
6.
azureknight0715
Na igen a Silent hill mindig is fent fog maradni. Kár hogy manapság nincs jó játék belőle, úgy értem a jót hogy olyan mint a 2. vagy 3. része. Viszont örülök annak hogy nem k*rvult el mint a resident evil, hanem tartja magát, bár semmi ujjat nem találtak ki eddig. Azért aki játszott velük tudja mi hiányzik az új részekből, vissza sírom a 2. rész sötét folyósoit, vagy a 3. rész korházos részeit mikor pl közeledett az ápoló. Kíváncsi leszek ez miylen game lesz.
5.
5.
br1Koo
#4: A Silent Hill széria fényévekkel rémisztőbb volt a Resident Evil-nél, és ezt absztrakt torz világával harcolta ki és pont azzal amiről te beszélsz. Sose maradt abba a szorongás, még akkor se amikor egy már bejárt helyszínen jártál, sőt még a mentéseknél se.. Az npc-k, a főellenségek, minden olyan szinten bizarr volt, hogy akármikor betöltve a szívroham kerülgeti az embert, olyan elképesztő szitukat kreál a játék. Meg persze ehhez társult a mesteri zenei aláfestés, ami nem feltétlenül volt mindig hátborzongató inkább szomorú, elgondolkoztató, ami a sztorival egyberakva hihetetlent ütött. Természetesen nem az új részekről beszélek, hanem a 4. részig tartó játékokig.
4.
4.
wolfwarrior
Szerintem a jó horrorhoz nincs szükség jumpscare-re, hanem arra, hogy emlékeztessék a nézőt/játékost hogy halandó és hogy egy senki a rémekhez képest sose tudd biztonságban magad és fogalmad se legyen a körülötted történő természet feletti eseményekről, hogy semmire se tudj felkészülni vagy kézben tartani (legalábbis elsőre).
3.
3.
poseidon17
Mintha a resident evilt és a silent hillt kereszteznék
2.
2.
metercsiken
"A producer szerint manapság nehéz megijeszteni az embereket"...biztos nem rám gondolt!? : )
Én ki nem próbálom!!! ( "félek" az ilyeneknél na! )
1.
1.
Rakottkrumpli
Már a harmadik hír a játékról és egyre több ellenszenves információ :/ A végén lehet, hogy egyáltalán nem fog tetszeni... :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...