Ryse - kevesebb a poligon, de szebb a látvány

  • Írta: zoenn
  • 2013. szeptember 30.
  • Hír
Link másolása
A Crytek vezérigazgatója megerősítette, hogy a Ryse 1600*900-as felbontásban fut, az előző buildhez képest csökkentették a poligonszámot, viszont az új shadereknek és a normal mappingnek köszönhetően a látvány mégis javult.

A Crytek úgy döntött, hogy némileg visszavesz a Ryse: Son of Rome karaktereinek poligonszámából: 150 ezerről 80 ezerre csökkent a sokszögek száma. de ez nem jelenti azt, hogy puritánabb grafikával érkezik a római akciójáték.

Hogy is kell ezt elképzelni? A LOD-ot eltüntették, s az új shadereknek és a normal mappingnek köszönhetően a karakterek sokkal életszerűbbek, mint korábban. Kompromisszumot csak ott kötöttek, ahol feltétlen szükséges: a láthatatlan részeknél, s ahol átfedések voltak.

A kevesebb poligon jobb teljesítményt eredményez. Cevat Yerli kiemelte, hogy a sokszögek nyers száma nem jelent egyet a jobb látvánnyal. Ahol elvettek, ott egy sor új fejlesztést is hozzáadtak.

Magyarán, egy optimalizációs folyamatnak lettünk most tanúi, ami általános és elfogadott norma a játékfejlesztés során. A tisztelt felhasználó az egészből csak annyit vesz észre, hogy a framerate stabilabb és a római hősök is szebben festenek az új gúnyájukban, bőrük gyűröttnek tűnik, s anyajegyeik is vannak.

52.
52.
brummi
#51: egyrészt, mert bejelentettek valamit, amitől eltértek, másrészt erről szól a fejlesztői napló, hogy megismerjék a dolgok hátterét
51.
51.
crashpipi
Amúgy nem értem minek teszik ezt publikussá? Simán látszik a különbség, így hogy az orrunk alá dugják, de ha meg sem említik ezt, nem is tudnánk...
50.
50.
NoRush
Részemről a "régi" sokkal szebb...
49.
49.
TGArtist
Bírom, amikor valaki be akarja magyarázni, hogy bármi jobban mutat alacsonyabb felbontáson :D Simán látszik, hogy mosottas az ember feje, és a környezet is. Fujj.
47.
47.
Borington
#46: Lehet, de rásegít a kisebb kontraszt és az a depth of field effekt is.
46.
46.
Tokodboy
#45: Nézd meg láncszemes páncélt, ott aztán látszik a butítás.
45.
45.
Borington
Na, én tényleg nem értem ezt a felháborodást. Igaz, soha sem volt konzolom, de a Cryenginnel már dolgoztam egy kicsit, és szerintem elég nyilvánvaló az is, hogy az új kép fényévekkel jobban néz ki. Amúgy meg ki vett észre minőségbeli romlást a régihez képest a poligonok miatt?
43.
43.
kharami
Én pl nem vagyok grafika buzi, de úgy vagyok vele, hogy a "Next Gen" üssön má'! És abszolúdt megértem a felháborodást, mert hamár nextgen, akkor hamár a felbontáson kicsit másítanak, ami engem nem zavar, akkor legalább a magas minőségü textúrákat fizikát birja már....!
42.
42.
Tokodboy
#41: Nekem nincs mit átgondolnom rajta. Továbbra is fenntartom.
Egyébként Crysis 3-ban a main karakterek 50-60k poligonból álltak.
41.
41.
supair
#39: Inkább kussolnál Te.
Amilyen barom lehetsz.Szerintem olvasd el párszor mit írtál.

Picit gondolkozz el rajta,bár szerintem nincs mivel.
Aztán fuss egy újabb kört.
Tokos Tokod haveroddal együtt:-)
40.
40.
Csoki80
Szerintem pedig jól néz ki az új. A régi túl pc-s volt. Nem mindenki szereti ám az agyonélesített hd-dolgokat. Ez sokkal filmesebb....
Bár nem hiszem, hogy túl nagy durranás lesz a game, inkább csak grafikatuning.
Ha majd új gépet veszek tuti nem ez lesz az első játékom rá.
39.
39.
colonialmarine
Szóval a One még meg se jelent de már butítani kell a játékokat?
OMG
Legalább kussolnának róla nem?
38.
38.
adam222
Eddig kb. 20k poligonos karakterekkel játszottatok... szóval ne sírjatok már, a 80k még így is rohadt sok. A 150k meg már majdnem cinematic.
37.
37.
Tokodboy
#36: Inkább csak a One-ról. Még egy szög a koporsójába.
Egyébként fogalmam nincs, hogy ezt hogy engedheti meg az MS, hogy ilyen hír kikerüljön, főleg egy exkluzív címről. A felhasználó rohadtúl nem veszi észre a 150 és 80 ezer közötti különbséget, viszont így leírva nagyon gáz az egész, hogy felezni kellett.
36.
36.
Necreon
Ennyit a következő generációról elég os tudni.
35.
35.
Uhu123
#32: Bruhahaha. Azért gyalulták végig a rómaiak a Görög államokat. Meg utána a fél világot, a legedzettebb és legmodernebb haderővel...
34.
34.
Teuton
32.
32.
mestermagyar
Amúgy ez a játék nekem egy god of war+COD-nak tűnik. Inkább megcsináltak volna valami spártai 300 félét ilyen módszerrel, mert a rómaiak lószar voltak hozzájuk képest edzettségben.
30.
30.
kristof97
#29: Igen, valósághűbb lett, de egyébként látszik, hogy technikailag jobb a fenti kép. Egyébként kicsit Killzone 2 érzésem van ettől. :D Mármint ott is a videók az E3on mennyire jól néztek ki, aztán a játék elég csúnya volt a videókhoz képest (mivel azok rendereltek voltak, de 2009hez képest az a játék is gyönyörű volt). De egyébként a grafika csak egy tényező a sok közül, és tény, hogy azzal lehet eladni a játékot, mivel az az első dolog amit meglátsz egy játékban (gondolom ezért mondta Yerli, hogy a játékok 60%át a látvány adja, de a Crysisnál volt az 80-90% is, no offense), de ha elbukik a sztorin vagy a játékmeneten, akkor fos lesz (utóbbira nagyobb esély van szerintem).
29.
29.
Raziel 12
Azért,elég sok különbség van a 2 kép között! A legszembetűnőbb a kép élesség, de, ha megnézitek az alsó képen esik az eső,párásabb az idő,talán még fúj a szél is,nem csoda,hogy homályosabb a kép!! Ha napsütésnél is ilyen elmosott a kép,akkor nem szóltam :). Akkor a háttér is másabb, a mellvérten is alakítottak, kisebb a sisak, a bőr színe világosabb, ráncok a nyakon,az árnyékozás is jobb lett! Egy szóval,szerintem is valósághűbb lett!! Látványilag jó lesz ez!!Nem kell ezt fikázni,még kb.2 hónap a megjelenésig és minden kiderül! Nekem tetszik :)
28.
28.
Tokodboy
Látszik nagyon a butítás... Nem szebb hanem sokkal csúnyább.
Jó, hogy mér megjelenés előtt felére kell csökkenteni a poligonszámot :D
23.
23.
randall13
lol, lejjebb vették a polygonok számát, kisebbre vették a textúrákat és mindezt elmosták blurral hogy ne tűnjön fel annyira. vicc
21.
21.
Ugyan már, ez egy konzol exkluzív cím! Már az is kész csoda, hogy ennyit kihoztak belőle ( pc-ről-pre-render-utófeldolgozott-állóképben ) :)
19.
19.
konkolyadam
Én vagyok az egyetlen, aki teljesen szarik a kinézetre, csak a játékélmény üssön akkorát, hogy leveri a kapucsengőt?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...