Észak-Amerikában elstartolt a PlayStation 4

  • Írta: zoenn
  • 2013. november 15.
  • Megjelenés
Link másolása
Bizony, a next-gen immáron kurrens-gen: a Sony PlayStation 4 már a boltokban van - egyelőre csak Észak-Amerikában. Képeket láthatunk a New York-i launch party-ról és kapunk néhány beharangozó videót.

Fontos dátumhoz érkeztünk: a Sony várva-várt új konzolja mától kapható Észak-Amerikában. Egy debüt mindig is jeles eseménynek számított a játékiparban, mostantól új generációba léptünk.

New Yorkban egy látványos összejövetelen ünnepelték meg a startot, a visszaszámlálásról az alábbi képek tanúskodnak:


Két launch trailerrel is készült a Sony. Íme, az első:


Ne feledjük: az európai premier dátuma: november 29, erről szól a másik premiervideó:


Magyarországra december 13-án érkezik a PlayStation 4.

68.
68.
Twinsen
http://kurrens.szojelentese.com/

gondolom a kedves cikkíró a "current-gen"-t akarta magyarítani, csak nem sikerült.
67.
67.
DON GONDOCS
Nagy az öröm az Amcsiknál, nem hiába. Most lehet lesni majd a youtube-ot gameplayek reményében. Én már csak a slim verzió bejelentését várom de azse most lesz
66.
66.
tjames
Ezt láttátok már? Le a kalappal, így kell ezt, sportszerűen!

https://twitter.com/Xbox/status/401349054912663552/photo/1

https://pbs.twimg.com/media/BZFMjubCYAAIygR.png:large
64.
64.
tsulok
#62: "A Slimeket már nem tudod így megfőzni és ki sem kapcsolnak, max ha abszolút nem szellőző zárt helyen vannak."
Pont ezt írtam, zárt helyre tették és hajtották a gépeket. Egy idő után annyira felmelegszik körülötte a levegő, hogy nem tud megfelelő mennyiségű hőt leadni ezért kikapcsol.
Csak azért írtam, mert Raptor bugként tekintet erre a PS4nél, pedig normális.
62.
62.
crashpipi
#53: A Slimeket már nem tudod így megfőzni és ki sem kapcsolnak, max ha abszolút nem szellőző zárt helyen vannak.
Nálunk a családban 2007 óta hibátlanul üzemel egy legelső generációs hűtésproblémás fat 360. Az első boxom. Sosem volt 3 ledes vagy bármi baja. Igaz ésszel volt használva, nem hülyegyerek módjára. 2-3 óra aktív játék után egy 20-30 percre mindig ki volt lépve a dashboardra és vártunk. Ja és nem a videó alá volt betéve a 30x50 centis tv szekrény aljába.
61.
61.
crashpipi
#29: Ebben semmi új nincs. A Ps-el is így lesz/van. Viszont az Xbox 360-am még idén is ingyen vitték el merevlemezhibával és ingyen hozta vissza a futár. Én pl. vettem már külföldről tükörreflexes fényképezőgépet, amit ugyebár nem a Sony Magyarország hozott forgalomba, így garanciás ügyben Bécsig voltam kénytelen menni. Nincs ebben semmi ördögi. Aki maga szerzi be a gépeket a hivatalos start előtt és még valószínűleg olcsóbban is, vegye ezt is számításba, ne döngesse a mellét! Jó esetben a magyar webshopból vásárolt szürkeimportos gépeknek a gariztatását majd intézi a webshop külföldön.
59.
59.
Yami
#58: Sosem a túlmelegedés miatt lettek 3LED-esek a konzolok. A hőingással volt a baj. Amikor használtad a konzolt, felmelegedett az alaplap és kitágult. Mikor kikapcsoltad akkor lehűlt és összehúzódott. Ez a vetemedési mozgás pedig kikezdte a GPU gagyi rögzítését és elengedett. A túlmelegedés csak ilyen mítosz, egyszeri Pistikéknek megpróbálták ezt elmagyarázni és annyit értettetek belőle, hogy a meleghez van köze, akkor biztos túlmelegedés...
A poén az az, hogy a 3LED-re megoldásként árult aftercooling megoldások csak jobban gyilkolták a konzolt, mert kikapcsolás után hirtelen hűlt te le az alaplap. A sok idióta meg még fizetett is érte.
58.
58.
tjames
Nekem az első szériás boxom úgy lett 3LED-es, hogy mikr egyik nap kikapcsoltam semmi, másnap mikor bekapcsoltam már 3LED-el indított. Haveromnak is így volt. És nem szoktam 5-6 órát játszani a legvadabb időszakomban sem. Szóval az is inkább konstrukciós hiba volt, nem feltétlen túlmelegedés.
De ez már történelem. Én is cseréltem JASPER-re anno, biztos ami biztos :)
55.
55.
tjames
Yami - D.LAAAW
respekt! Így kell ezt fiúk! Példát vehetne rólatok a sok szájkaratés!
45.
45.
Falcon
én elébe mentem ezeknek a típushibáknak és várok 2 évig! még van ellenfelem a call of duty ghosts-ba addig nincs gond :)
43.
43.
hurkagyurka2
#29 Nem tudom ezekhez az úgymond "belsős információkhoz" mi a forrásod, de több mint gyanús. A nemzetközi garancia kizárt, hogy ne működne. Szerintem a világ bármelyik országában beviheted a helyi MS képviseletnek, és ha valóban garis a problémád (!!!), ingyen megjavítják. A futár általában választható, akár ők is küldenek egyet. Az minden más cégnél is úgy van, hogy a Te költséged a beküldés, és utólag megtérítik, ha jogos volt a reklamációd. Vevőszolgálaton dolgozom (nem MS), így van némi fogalmam a visszaélésekről, meg hogy kb. miket akarnak az emberek gari címszó alatt megjavíttatni. Hát ne tudd meg... Az meg, hogy egy szolgáltatást nem aktiválnak a hivatalos megjelenés dátumáig, teljesen jogos és érthető szerintem... Az, hogy miért táncolt vissza, mindenképp a konkurencia (Sony) lépéseire vezethető vissza... Ja, és abszolúte nem vagyok MS fan, mielőtt bárki ezzel megvádolna... :)
37.
37.
Yami
#29: Nem tudom mi kínod van, mert egyrészt nem említettem az XO-t, másrészt épp amellett kardoskodom, hogy az imádott konzolodnál nem olyan nagy gáz ezek a meghibásodások, mert van szerviz.
Amúgy a szerviz politika változásáról küldhetnél valami hivatalos forrást, mert én felhívtam a magyar Microsoft Supportot és azt mondták, hogy ha a kontrollerem akarom szervizeltetni, akkor küldenek nekem egy címkét, amit rá kell ragasztanom a becsomagolt eszközre, majd néhány nap után jönni fog érte a futár.

Amúgy a jelenleg érvényes EU jogszabályok szerint, a végleges értékesítőnek díjmentesen kell gondoskodnia a bevitt eszközök garanciáztatásáról. Ez azt jelenti, hogy ha igaz is amit írtál, akkor csak visszaviszed a boltba ahol vetted és ott nekik kell lenyelni a postaköltséget az Ms felé.

A többit köztudott és nem értem mi benne az ami nem korrekt.

A vége megint csak baromság.
29.
29.
mataj
#28: Csak hogy ne hogy már elájulj ettől a nagyon korekt MStöl!
Minden amit most olvashatsz belsős információk alapján íródott. Szó lesz a hivatalos megjelenés előtti vásárlásokról, a Microsoft garancia változásáról és a felhő alapú játéktámogatás kihasználásáról.

Változott a Microsoft Garancia működése
A konzol kivételével minden kiegészítőre való tekintettel 2013 augusztus vége óta annyiban változott a garancia, hogy a hibás terméket már nem a Microsoft szállíttatja el a UPS futárszolgálatával ingyenesen, hanem a vásárlóknak saját költségükön kell a kiegészítőket vagy a játékokat elküldeni Csehországba. Ez egy controller feladásánál 4000Ft-os saját költséget jelent a feladó (NEKED) félnek. Természetesen nagyban függ a csomag súlyától a feladási költség.
A konzolokat továbbra is ingyenesen szállítják el.
Az új garanciális javítási mód a sok visszaélés miatt lett bevezetve. Sokan hazudtak, törött kiegészítőket küldtek vissza, amiket a MS cserélt, majd pár nappal a visszaérkezést követően bejelentették, hogy ismételten hibás az irányító. Ezt persze ismét ingyen elszállították és cserélték.
Pont emiatt bevezetésre került pár hónappal ezelőtt, hogy minden javítást CSAK SZÁMLA VAGY blokk megléte esetén vállalnak el. Valamint most tesztelés jelleggel (értsd nincs végleges formája a dolognak) minden kiegészítőt szériaszám alapján azonosítanak (ha van neki). Így a visszaéléseket elkerülve.
Természetesen az ingyenes szállítástól végleg búcsút vehetünk.

Ami pedig a legrosszabb, hogy megszűnt a nemzetközi garancia. Ha valaki nem magyarországi számlával hivatalos forrásból és/vagy az adott régióra vonatkozó hivatalos megjelenés előtt vásárolja meg a konzolt és/vagy a kiegészítőt (tehát szériaszám alapján visszakövetik, hogy melyik régióban lett eredetileg árúsítva) és az meghibásodik, annak régión kívüli javításra van szüksége. Ami természetesen nem vehető igénybe ingyenesen. Egy ilyen javítás konzol esetén 30.000Ft és 45.000Ft között mozog most.

Mennyiben érinti ez az Xbox One megrendeléseket?
Mindenki, aki a hivatalos megjelenés előtt szerzi be a konzolt itthon, annak bárminemű meghibásodás esetén csak pénzért javítják a kiegészítőt vagy a gépet. Persze lehetőség van arra is, hogy az eredeti vásárlás régiójában vegye fel a kapcsolatot az XBOX Ügyfélszolgálatával, és az eredeti régióban küldje el a konzolt a szervizbe, csatolva a hozzá kapott számlát.
Tehát azok, akik hivatalos megjelenés előtt vásárolnak gépet lemondhatnak az ingyenes szervizről. De ez nem minden...

A felhő alapú szolgáltatás régiókra osztása
Ha hivatalos megjelenés előtt vásárolsz Xbox One konzolt, akkor a hivatalos megjelenésig lemondhatsz a Cloud funkcióról. Tehát a felhő nem fogja növelni a konzolod teljesítményét. Igaz ez nem lesz kötelezően használatos funkció, de aki ezt is ki akarja használni, annak várnia kell. Hivatalos megjelenésről eddig sajnos nincs információ.

A Microsoft visszatáncolt a bevezetni kívánt szabályozásoktól a mi érdekünkben?
Nem ezt tette. Visszatáncolt, mert az amerikai katonák ha más országban teljesítenek és nincs internet elérésük, akkor nem tudták volna használni a konzolt. Az USA környezetében lévő szigeteken nem mindig tökéletes a lefedettség, miközben a hivatalos megjelenés rájuk is vonatkozik. Ezek voltak a fő okok
28.
28.
Yami
#26: Ez bizony méretes nagy baromság.
Ha az Xboxod nem volt módosítva (értsd: nem warezra volt használva) akkor az Ms minden esetben javította a 3led-es konzolokat. Én olyanról is hallottam, hogy volt akinek garanciális időn túl is megcsinálták így a gépét.
Amúgy már nem a kőkorszakban élünk, hogy te szaladgálj a szervizbe, futár hozza-viszi. Adott esetben még jól is járhatsz, nem tudom a Sony-nak van-e valami protokollja erre, de Ms esetében a javítás után mikor visszacsomagolják a konzolt apró ajándék-kódokat is csúsztatnak mellé, mint pl 800 ms pont, vagy 1 hónap Xbox Live Gold.
27.
27.
hurkagyurka2
Azért azzal legyünk tisztában, hogy fix hardver ide vagy oda, ezek mégiscsak sorozatgyártásban, milliós darabszámban, pár hónap alatt legyártott gépek. A béta teszt az egy dolog, de semmi nem ér fel a valós, éles körülmények produkálta helyzettel. Csak hogy egy példát mondjak, durván 5 millió PS4-et fognak az elkövetkező 1,5-2 hónapon belül hazavinni és bekapcsolni az emberek. Azért lássuk már reálisan a dolog súlyát emberek... Ha a PSN összeomlás nélkül átvészeli, minden elismerésem a Sonyé. Csak a fél gigás patch, ami automatikusan letöltődik, az se gyenge, és akkor még se egy demót, se egy multit, se egy vásárlást nem számoltunk. Ezt még megtetézte volna a Driverclub, feltételezem a halasztás egyik oka lehet, hogy nem merték megkockáztatni, bírják-e a szerverek... De ezt sosem fogjuk megtudni.
26.
26.
wildstorm
#23: Ja, mint az X360 esetében annak idején: "3led? Ja, arra nem jár a garancia..."
Aztán majd később már erre is járt, de egy jó páran megszívták.
Amúgy többen várnak a konzolok kiforrására, mint az ár csökkenésére. Lehet, hogy mindenre kiterjed a garancia. De adott esetben havonta szaladgálni a szervizbe, nem túl szívderítő.
23.
23.
Yami
#8: Szerintem ennek nem igazán kell szempontnak lennie egy konzol vásárlásánál. Mármint azt megértem ha valaki azért vár, hogy olcsóbb legyen vagy azért, hogy több játék legyen rá. De most azért várni, hogy kiderüljenek a hibák... Erre találták fel a garanciális szervizeket.
22.
22.
wildstorm
Leírjátok next-gen, oké. De ez a "kurrens-gen" azért kicsit túlzás. Fáj a valódi magyar?
20.
20.
Yami
#14: És ezzel meg is értetted a PS közösség 80%-ának észjárását.
19.
19.
tabu3x
#17: pl. van annak a fickónak az esete, aki korábban kapta meg a gépét mint a hivatalos rajt, és mindenki pechére nem megy ki a kép HDMI-n.
a vicc az egészben az, hogy nem azon rugóznak, h miért nem megy ki a kép, hanem hogy a Sony America supportja nem állt éppen a helyzet magaslatán. Hogy is állt volna, mikor még el sem kezdődött az értékesítés???:-D
18.
18.
tjames
#17: Biztos vagyok abban, hogy javítják a hibákat, és idővel meg is fognak szűnni. DE az a fura hogy eddig ezekről valahogy nem lehetett hallani... Attól volt hangos a játékos világ, hogy a X1 így gyengébb meg úgy... aztán most hogy kiderül a PS-nél is vannak gondok, most megy a bevédés. Nem kell. El kell fogadni, hogy ez sem olyan tökéletes, mint ahogy a marketingje előadta. És bízni abban, hogy el fogja érni a Sony szervíz kezelése az X360 szintjét. Mert ugyan az első időszakban általános betegsége volt a Boxnak a 3LED, de azt senki nem vonhatja kétségbe, hogy marha jól működött a support! ingyen csomagküldés oda-vissza, közben telefonos tájékoztatás, és gyors szakszerviz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...