Bezárt az Age of Empires Online

  • Írta: zoenn
  • 2014. július 2.
  • Gyászhír
Link másolása
Több mint 524 millió single küldetés és 13 millió multis küldetés lezavarása után leálltak az Age of Empires Online szerverei. Az online stratégia 2011-ben indult a Robot Entertainment és Gas Powered Games gondozásában.

Tegnap végleg bezárta kapuit az Age of Empires Online. A neves sorozat online kivetülése 2011-ben indult a Robot Entertainment és a Gas Powered Games gondozásában, tavaly januárban szűnt meg az aktív tartalomgyártás, azóta csak a hibaelhárítással foglalkoztak a fejlesztők. Már akkor sejtettük, hogy a játék napjai megvannak számlálva.

A hivatalos blogon a fejlesztők megköszönték a játékosok támogatását, és egyben érdekes statisztikával szolgáltak a három évet élt alkotásról: az Age of Empires Online-ban összesen 524 millió egyjátékos küldetést és 13 millió multiplayer küldetést teljesítettek a játékosok, 2 millió arénamérkőzés zavartak le, illetve 2 milliárd Empire-pontot gyűjtöttek.

A producer, Kevin Perry szerint az új tartalom hiánya és a freemium üzleti modell pecsételte meg a játék sorsát.

12.
12.
Tyranio
#11 Calm your tits, fanboy.

Ez akkor is az Age of Empires nevet húzza le, még ha nem is annak szánták és nem a fejlesztők ötlete volt. Az mostani generációnak már ez lesz az etalon AoE ami ahhoz vezethet, hogy Spartan névvel "nagyobb induló táborral kezdjen" egy játék.

Ami a színeket illeti, amit mondtál az nem helytálló. Egy modern háborús játékot felhozni példának nem, hogy nem fair még nincs is értelme. Nézd meg a Rome Total War-t vagy az eredeti AoE-t. Azok is színesek, érdekesek, de mégsem úgy néznek ki mint a gyermekbarát Team Fortress 2 selejt modeljei. A színekért nem kell feláldozni a komolyságot. Nem beszélve arról, hogy mi van a terepruhákkal? Mutass már meg nekem egy terepszínű tógát abból a korból amikor a rejtőzködés ritkaságnak számított. A rómaiak vörös ruhában mentek harcolni, a barbárok gatyában és üvöltözve és minden hadsereg egy belátható mezőn szűk formációkban harcolt vagy csak lerohanta a másikat. Ne mond már, hogy csak rajzfilmes grafikával lehet elkerülni a monokróm képeket.

Ami a pénzt illeti, ezen csak az a hangsúly, hogy neked el is kell jutnod arra a szintre, míg mélyebb zsebűeknek adott a kezdetektől. Nem hiszem, hogy sok embernek van annyi szabadideje, hogy pár napig szívjon és hasonló sóherekért rimánkodjon azért, hogy végre egyenlő esélyekkel játszhasson (és az legyen a "király" aki valóban az és nem az aki több pénzt vagy időt ölt bele). Nem beszélve arról, hogy ha fizetsz is érte, többe kerül mindent kioldani, mintsem megvenni egy teljes árú játékot ahol minden fel van oldva az elő perctől fogva.


A játék okkal zárja be a bazárt és remélhetőleg gyorsan ki is kopik a köztudatból ami egy igazi Age of Empires 4-hez vezethet amit már az elején is annak fejlesztenek.
11.
11.
Kulcsos12
Úgy tűnik, hogy sokan azt sem tudják mi is volt az az AoEO.
Először is: Miért nem volt igazai Age of? Talán azért mert a mikrofos erőszakolta rá ezt a nevet! A Robot Ent. egy Spartan nevű játékot tervezett és készített el, amire bizonyíték a játék indító exe-je is, a Spartan.exe. Úgy lett belőle Age of, hogy a mikrofos átnevezte, hogy sokkal nagyobb induló táborral kezdjen a játék. Ennyi és semmi több.
Másodszor. "Bugyuta, rajzfilmes grafika"? Én jobban szeretem, ha egy játék JÁTÉK marad, és nem akar mindenáron valósággá válni. Nem egy, de nem is két "játékkal" találkoztam már, ahol a grafikát annyira eltúlozták, hogy már játszhatatlan volt. Mert háborús övezetben, mindenhol van füst, ami szürke. Ez rárakódik a házakra, autókra, fákra, így azok is szürkés árnyalatúak. A katonai egységek meg természetesen terepszínűek, tehát szürkék. Gyakorlatilag egy monokróm monitoron is elfutnának gond nélkül. (pl.: World in Conflict és a többi :P ) Az AoEO-ban voltak színek. Minden egységnek megvolt a maga vicces jelleme, és egyediek voltak. Aki meg azt nézi, hogy lobog-e a katonája mellszőre a szélben, az menjen inkább moziba és nézzen meg egy Pixar animációt, mert nem a játékkal foglalkozik...
Harmadszor. "Multiban is gazadag köcsögökkel dobott össze"? Már ne is haragudj, de Te inkább maradj csödben, mert sík hülye vagy az AoEO-hoz. PvP-ben semmi, de semmi fizetős tartalmat nem lehetett használni. De még olyan felszereléseket sem, amiket a küldetések után kaptál. Minden egység az alap stat.jaival szerepelt a PVP-ben. A felszerelések, consumable-k és egyéb dolgokat csak PvE-n használhattad. Szóval ha pár perc alatt lenyomtak, akkor te voltál a kezdő. (Amúgy jobb, ha beletörődsz, hogy nem te vagy mindenhol a király. Kevesebb pofont fogsz kapni az élettől ;) )
És végül: F2P vagy sem? Egy civilizációt 10€-ért lehetett megvenni, DE aki ennyit is sajnál a szórakozásától, az is könnyűszerrel felhúzhatta a népét 40-es szintre. (Ha volt egy magasabb szintű barátja, aki segített, pff, pár nap alatt elérhette). Hogy ez miért lényeges? Mert 40-en elérhetővé vált az Alliance War, amivel valódi fizetős valutát (EP) szerezhettél. Napi pár küldetéssel kb egy hónap alatt össze lehetett szedni annyi EP-t, hogy megvegyél egy újabb civilizációt. És fizettél érte? Nem! De a fejlesztők megdolgoztak vele, és bizonyára nekik is kellett valamit a család elé tenni ebédre. Ez a játék F2P volt a javából. Csak az olyan agyhalott "mindent ide nekem, most azonnal!" játékosok látták benne a fizetős részt... A F2P játékok sosem arról szólnak, hogy regisztrálj és minden a tiéd. Minden ilyen játék hosszú-hosszú játékmenettel rendelkezik, hogy minél több idejük legyen kitalálni valamit, amivel kicsalják a pénzedet. Ha ingyen akarsz játszani, kerüld el a F2P és menj torrentezni, vagy menj ki a kertbe és keres egy botot...
10.
10.
randall13
Egész jó játék volt pedig. Az első pár órában el lehetett szórakozni, de aztán egyre több olyan cuccot pakolt bele az inventorymba, amit használni csak fizetős accal lehetett, törlésre meg nem volt mód...
Multiban is állandóan valami gazdag köcsögökkel dobott össze a játék, és még fel se húztam a barakkot, de már hadsereggel támadtak.. A freemium tette tönkre.
Aki pedig a rajzfilmes grafika miatt nem adott esélyt magának, azt csak sajnálni tudom.
9.
9.
adam222
Kövezzetek meg de nekem baromira bejött ez a játék. Jó nem egy Age of volt az csak az eladás miatt kellett. De mint stratégia, nem volt olyan vészesen rossz. Mondjuk ha F2P lett vna P2W nélkül, lehet még ma is menne.
8.
8.
Tyranio
#6 Igaz költői kérdés volt, de a 4. rész helyett kapsz egy böngészős játék kinézetű, telefonos, középkori AoE-t. Lemondhatsz még pár évig a számozott folytatásról.
7.
7.
Extol
Nem nagy számok ezek sztem egy online játék esetében
6.
6.
Dercsi
#5: Nem kár érte. Egy igazi semmilyen játék volt. Az Age of sorozat megcsúfolása volt az online. Azt kéne észrevenni hogy pl az Age of 3-al mai napig a hivatalos szerveren több ezren játszanak naponta...A nem hivatalosan, a gamerangeren szintén... Akkor hol a 4.-rész??? Az online egy igazi öngól volt a mikrofos részéről.
4.
4.
Dante2014
#2: A The Sims 4 ugyanolyan lesz, mint a 2. Lesznek benne újdonságok, újítások, de egyelőre a látottak alapján nem vagyok bizakodó. A második és harmadik részével tök jól elvoltam, de ugyanaz még egyszer már nem válna be nálam. Nem vagyok grafikabolond, de egy (csak grafikailag) realisztikusabb Sims-et jobban el tudtam volna viselni. Mekkora lenne már, ha vegyítenék a kissé gyerekes körítést reálisabb grafikával.
3.
3.
Tyranio
Dun, dun, dun... Another one bites the dust.
2.
2.
GAMEROD
Nem kár érte. Úgylátom most az a divat hogy régi nagy játékok visszaesnek ilyen gagyi rajzfilmszerű, bugyuta játékmenetű paródia színvonalra. Akárcsak a Sims4,
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...