Frissítve: megvette a Razer az Ouyát

  • Írta: fojesz
  • 2015. július 29.
  • Bejelentés
Vége a pletykálkodásnak, és egyúttal vége az Ouyának is: a Razer bejelentette, hogy felvásárolta az Ouyát, legalábbis mindent, ami az androidos konzol szoftveres oldalához volt köthető.

Először a cég alapítója, Julie Uhrman utalt rá a Twitteren, nem sokkal később pedig formálisan is bejelentették, hogy a Razer felvásárolta az Ouyát. Uhrman ezzel együtt el is köszönt a csapattól.

A Razer egészen pontosan az Ouya szoftveres eszközeit, így a konzol platformját és a játékait veszi meg, ezen kívül az Ouya technikai és fejlesztői kapcsolatokért felelős szakemberei is csatlakozni fognak a céghez. Habár még sok részlet nem világos, a Razer a jövőben is használná az Ouya márkát az Android TV-s játékok terjesztése során, és az Ouya digitális üzletét a saját platformja, a Cortex boltjaként indítaná újra.

Az, hogy a hardver nem érdekelte a Razert, tulajdonképpen nem meglepő, a cég idén jelentette be a saját Android TV-s játékgépét, a Forge-ot, illetve annak kontrollerét, a Servalt. A Razer közleménye szerint az a céljuk, hogy az Ouya-felhasználók egy az egyben átvihessék a felhasználói fiókjukat, a játékaikat és a kontrollereiket a Forge-ra, illetve a Cortexre, sőt komoly akciókat ígér nekik ahhoz, hogy kedvező áron vásárolhassák meg a Razer-konzoljukat.

Az Ouya a Kickstarter hajnalán a legfelkapottabb projekt volt, több mint 8 millió dollárt hozott össze a tervezőinek a platformon, akik viszont nagyot buktak a nem túl jól sikerült konzollal. Az Ouya eladásáról már régóta pletykálnak (tavaly és idén is hallottunk erről), végül a Razer jött szóba, mint lehetséges vevő. Azt nem tudjuk, hogy a Razer mennyiért vásárolta fel a céget, a korábbi pletykák szerint legfeljebb 10 millió dollárt adott volna érte.


Update! A történések egy érdekes folyománya, hogy úgy néz ki, pénz nélkül maradnak a Free the Games akció résztvevői, vagyis azok a fejlesztők, akiknek az Ouya pénzt ígért azért, hogy exkluzív játékot készítsenek a konzolra. Az Ouya elvileg 5-30 ezer dollár körüli összegekkel tartozik az érintett csapatoknak.

Mindehhez hozzátartozik, hogy az Ouya új szerződést íratott alá az év elején a fejlesztőkkel, amiben az is szerepel, hogy csőd vagy fizetésképtelenség esetén nem köteles fizetni azoknak. Most erre hivatkozik, állítólag Skype-on telefonáltak körbe, hogy az Ouya hamarosan megszűnik létezni, így szerintük a tartozásukat sem kell kiegyenlíteni.

Ez egyébként a fejlesztők véleménye szerint egyértelműen bűzlik, talán nem véletlen, hogy az Ouya még arra is megkérte az ellenkezőket, hogy ne forduljanak a sajtóhoz a problémájukkal, illetve egyeseknek azt is belengette, hogy a Razer esetleg segíthet az ügyben.

Update #2! A Razer vezérigazgatója, Min-Liang Tan is megszólalt az ügyben, ő azt mondta a Polygonnak, hogy kifizetik majd a tartozásokat.

Az ő állítása szerint eddig fogalmuk sem volt arról, hogy az Ouya még nem egyenlítette ki ezeket (összesen 620 ezer dollárról beszélünk), de az indie fejlesztők nagy támogatójaként azt látták helyesnek, ha mielőbb rendezik ezt az ügyet - igaz, jogilag nem lennének kötelesek erre.

A Razer ezzel együtt új - és tegyük hozzá, számára kockázatmentes - feltételekhez köti majd a kifizetéseket: a vezérigazgató elmondása szerint nem kell Ouya-, illetve most már Cortex-exkluzívnak lennie az érintett játékoknak, viszont a Cortexen akkora bevételt kell termelniük, mint amekkora támogatást kaptak a Razertől. Például a 10 ezer dolláros támogatásért egy 10 dollárért árult játékból 1000 eladást kell összehozniuk a fejlesztőknek a platformon.

10.
DON GONDOCS
Azért egy flappy bird multi vagy angry bird multi még megmentené a konzolt XD
8.
RangerFox
#6: attól még igaza van
7.
grindcore
#4: Dehogynem, budira való mind :) Én ott szoktam tolni mobilon két tolás között a King of Fighters 2012 A-t meg tableten néha a Dungeon Hunter 4-et...:D
6.
mestermagyar
#2: Egy telefonban nem járatos embert mutatok ma be hölgyeim és uraim.
5.
Neo1989
Sokra nem mennek vele, de ük tudják.
4.
Grabowsky30+
Ouya felhasználóknak gondolom minden vágya, hogy egy újabb bukásra ítélt androidos konzolt vegyenek, de ezúttal már túlárazott Razer minőségben! :D Nem tudom nekem ez az egész androidos konzol egy halva született ötlet, valahogy nem stimmel a koncepció, miért akarnék egy telefonos/tablettás szintű játékkal a nagy tévén játszani a nappaliban? Az ilyen cuccokkal a wc-n, a buszon, meg az orvosnál a váróban kell játszani nem? :D
2.
TheFlash
#1: androidon mégis milyen "kedvenceink" lennének?! flappy/angry birds? Ne téveszd össze a steam machinel, ez még mindig egy kalap kula és nem is lesz egy szinten a rendes konzolokkal soha
1.
crytek
Bill + egér támogatást minden android game-be azt lehet nagyTV-n zúzni a kedvenceinkkel. Azt nem kell semmiféle szar konzol elég egy telefon ami alapból van.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...