CliffyB: a kampány a büdzsé 75 százalékát elviszi

  • Írta: Shifty
  • 2016. február 1.
  • Biznisz
Most hétvégén rendezték meg az idei PAX South-t, ahol a Gears of War-trilógia vezető dizájnere, Cliff Bleszinski is jelen volt, hogy népszerűsítse új játékát, a LawBreakerst. Ennek apropóján készített vele interjút a PC Gamer.

És ebben az interjúban hangzott el az is Bleszinski szájából, hogy a játékok fejlesztési költségének közel 75 százalékát viszi el a kampány fejlesztése. CliffyB ezután hozzáfűzte, hogy azoké az egyszemélyes sztoriké, amelyeket aztán a többség egy hétvége alatt letud, utána pedig beleveti magát a multiplayer mód adta lehetőségekbe. A Gears of War-sorozat alkotója szerint ez az oka annak a trendnek, hogy a legtöbb játék most már mellőzi, vagy csakis rövidebb formában kínál szólómódot.

Bleszinski legújabb csapatának, a Boss Key Productionsnek az első játéka nem meglepő módon egy online-orientált shooter lesz. A LawBreakers kizárólag PC-re fog megjelenni.

52.
gegory
Na akkor ha jól értem...A profit hajhászása miatt lesz kevesebb VAGY marad ki a kampánymód a játékokból. Nem véletlen, hogy az Indy játékfejlesztési kultúra egyre erősebb mert ők szívvel és lélekkel készítik az alkotásaikat, persze pénz miatt is de nekik még más a prioritásuk. 100% játék(75 kampány+15% egyéb költség) = 100% (15% fejlesztési költség) még a hülyének is megéri. ...és a hülyék meg is veszik :S
50.
Caleon
Marketing nélkül szinte minden játék azonnal meghal, ez egy rendkívül fontos és kihagyhatatlan tétel.

Beyond Good & Evil nem kapott elegendő marketinget, és később hiába lett kult-játék, nagyon gyengék lettek az eladásai. És rengeteg más jó cím volt PC-n, ami így járt.

De még a SONY is bocsánatot kért tavaly, mert az egyik exkluzív nem kapott elég marketinget (és most nem a hype-vonatra gondolok, hanem arra, hogy egy játékot az összes jelentősebb országban külön reklámozni kell óriásplakátokon, tömegközlekedésen, stb).
44.
markoci555
Én kb 99%-ával amivel eddig játszottam kivittem a single-t és mentem a következő játékra. Régebben azért mert letorrenteztem, mostanában azért mert kihaltak a multik vagy nem tetszik. A legutóbbi ahol nem volt kihalva az az "új" Aliens vs Predator. De egyáltalán nem fogott meg a multi, csakis a singleplayer, multiban elég volt 1-2. Szóval sz*rok bele a multiba, és nagyon szomorú ha ez a trend, de szerencsére vannak még kivételek.
35.
CSOI
Ilyen orbitális baromságokat akár én is nyilatkozhatnék... Egy multi only címet qurvára nem olcsóbb lefejleszteni, hanem JÖVEDELMEZŐBB. Mivel egy single only játéknak ütősnek kell lennie, ha szar mert tele van a történet plot holekal, és a karakterek benne olyan sablonosak mint egy leselejtezett fröccsöntő gép azt a kutya nem fogja meg venni. Ellenben a legalja multis játékot is kiadhatják f2p-p2w nek mikrotranzakcióval...

A másik dolog meg az, hogy véletlenül sem a gusztustalanul túltolt marketing hadjáratok szívják le a költségvetést áhh dehogy véletlenül sem....
34.
dzsiádzsó
#29: Ő nem az anyagi részéért volt felelős a játékoknak, de mindegy...
32.
dzsiádzsó
#12: Hát szerintem nagyon nincs így, ha már Cliff, akkor mai napig betolod a Gears 1-et, és 10 év telt el, működik, csak annak lövik le a szerverét, aminek nincs tábora, de még akkor is ott van a buherált multik tömkelege.
30.
dzsiádzsó
Akkor Cliff elég hülye, mert ma már 50%-át a marketing viszi el, persze akkor hülyén hangzott volna, hogy 35%-át viszi a keretnek a kampány az is igaz. Valószínű igaza van, meg szerintem, ha sikeres lesz a játék jöhet hozzá story mod, egyelőre várjuk ki.
29.
dante92
Mindig is tudtam, hogy patkány ez a gyerek. Már a "pénzért vegyél a fegyveredre skineket" megmozdulásával elásta magát nálam.
19.
Caleon
#18: Infinity-engine-s izometrikus rpg-k... Nem szokásom szerkeszteni, de ez... epic.
18.
Caleon
Amúgy mondhatjuk, hogy "bezzeg régen", csakhogy épp a régieknek kellett lehúznia a rólót, szóval nem véletlen, hogy a kiadók biztosra mennek. Említhetném a Baldur's Gate-sorozatot. Igazi sikersztori, mindenki ismeri, kritikai bombasiker - és konkrétan megölte az InterPlay-t az Infinity-engine-s izometrikus engine-k fejlesztése. Nem egyszerűen nem hozta vissza az árát, hanem megölte az InterPlay-t.

Kétszer megnézi az okos kiadó, hogyan költi a pénzét, sajnos ez van.
17.
Caleon
#12: Az a baj, hogy egy jó single-t előveszek mondjuk kétévente, szóval beleteszek úgy 2x20-30 órát mondjuk...

De egy jó multiba beleteszünk 2-300 órát alsó hangon. Single-ben ritka az a kivétel, ahol többszáz órát el lehet lenni. A FROM, a BioWare és a Bethesda ért ehhez, a legtöbben nem nagyon.
12.
Yanez
#11: Ugy van! Multiban a szerverek egy ido utan megmurdelnak, de egy jo single-t pedig 10 ev utan is elovesz az ember. Vagyis pont ahogyan Te is mondod!
10.
PCandCon
CliffyB meny vissza GOW-ot fejleszteni!! ;)
3.
grindcore
Nem értek egyet a csókával, szerintem ugyanennyi vagy kevesebb pénzből kijönne egy rendes kampány, ha nem hollywoodi csilli-villi moziélmény lenne ismert színészekkel, hanem például VALÓDI pályákat szerkesztenének, amiken egynél több út is van. Persze fontos a történetmesélés, de szerintem még fontosabb lenne a rendes mászkálás/gyűjtögetés/kulcskeresés/akármi a pályákon, a helyett hogy úton-útfélen scriptelt mozijelenetek történnek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...