GC 2017: Need for Speed: Payback próbakör

  • Írta: Shifty
  • 2017. augusztus 25.
  • Érdekesség
Az idei Gamescomon a számos meglepetés mellett sajnos csalódásból is bőven kijutott. Az egyiket az idei E3-on bemutatott Need for Speed: Payback szolgáltatta, ami nemcsak a videókon, de sajnos a gép előtt ülve sem tűnt telitalálatnak.

Az Electronic Arts gyakorlatilag évek óta látványosan nem tud mit kezdeni a Need for Speed-sorozattal, és amíg a Forza Motorsport, illetve annak mellékága, a Forza Horizon vagy a Project CARS-széria szépen megtalálta saját hangját és közönségét, addig az egykoron szebb napokat is megélt franchise egyszerűen képtelen megtalálni a helyes irányt. Pedig könnyed autóversenyre mindig szükség van, és bár a Forza Horizonnal elég nehéz felvenni a küzdelmet, ha valakinek ez mégis sikerülhetne, az pont a Need for Speed.

A Ghost Games harmadik alkalommal kapja meg a lehetőséget, hogy végre valami igazán dögöset villantson. A készítők pedig úgy látták, remek lenne, ha a népszerű Underground hangulatát idéznék meg, a mai fiatalokat lázba hozó Halálos iramban-sorozat túltolt lazaságával. Az E3-on bemutatott demó ennek megfelelően fiatalos és látványos volt, kár, hogy valódi tartalmat alig mutatott. Azt hittük, Kölnben más lesz a helyzet, de sajnos sem a zárt ajtós prezentáció, sem a kipróbálható változat nem hozott változást.

A játékot először az NVIDIA PC Gaming rendezvényen próbáltuk ki, majd másnap az Electronic Artshoz is elmentünk, ahol nemcsak a The Highway Heist küldetést lestük meg, hanem egy olyan versenyt is, ahol a BMW legújabb, 2018-as M5-ösét terelgethettük. Ez utóbbi egy, a Forza Horizonból is ismerős, nyolcfős, "elsőként juss el A-ból B-be" kihívás volt, de sajnos pont ugyanabban a sivatagos környezetben, amiben a kampány kipróbálható feladata is. Pedig szívesen megnéztük volna, milyen is lesz a Las Vegas és környékéről mintázott Fortune Valley. Hiszen a Paybackben a városi körözgetés mellett sivatagban, erdősségekben, hegyekben és völgyekben is megfordulunk.

A kampány azért volt óriási csalódás, mert a közel 5-8 perces demónak nagyjából a felében semmi ráhatásunk nem volt a történtekre. Az őrült száguldozást rendszeresen, alkalmanként akár 20-30 másodpercenként egy rövid, teljesen felesleges átvezető videó szakítja meg, ami persze baromi jól néz ki és tényleg visszahoz valamit a Halálos iramban hangulatából, de teljesen feleslegesen veszi el a fókuszt a versenyzéstől. Aki esetleg nem tudná, itt a feladatunk nem más, mint visszaszerezni azt a Koenigsegg Regerát, amit a helyi bűnszervezet, a The House vett el tőlünk. Csapatunkkal egy Ford Mustang GT 2015 volánja mögött a járgányt fuvarozó kamion után eredünk, de miközben mi igyekszünk visszaszerezni a tulajdonunkat, a bűnbanda fizetett keményfiúi terepjárókkal igyekeznek megakadályozni minket.

Egy ilyen üldözéses, adok-kapok szekvencia pedig anélkül is baromi látványos és szórakoztató tud(na) lenni a zsúfolt autópályán száguldozva, ha a készítők nem erőszakolnák rá a játékosra, hogy adott darabszámú BMW-t üssön ki, különben cseszhetjük, a küldetésnek annyi. Ez többek között azért baromi bosszantó és szomorú, mert egyrészt megtöri a nagy sebességű száguldozás lendületét, másrészt a kamion üldözése közben rendszeresen azon kaptam magam, hogy az engem üldözők eltűntek mellőlem, így, ha vissza akartam szerezni a jogos tulajdonomat, kénytelen voltam lelassulni, hogy aztán a BMW-s szörnyetegek megpróbáljanak megakadályozni abban, hogy sikerrel elérjem a kamiont. Az már csak hab volt a tortán, hogy az autók felett megjelenő "életerő" jelzi, mennyire kell még egymás idegeit húznunk, és ha egyébként csak autókázok és nem próbálom meg leszorítani a BMW-s bűnözőket, akkor saját maguk is elintézik ezt, hiszen amint hozzánk érnek, fogyni kezd az "életerőcsíkjuk".

Az üldözők kiiktatása viszont cserébe baromi látványos, lelassított robbanások és bukfencek kíséretében ismét reménnyel tölt el, hogy talán végre a nitrót is lesz értelme bekapcsolni és végre a gázra is rátaposhatok. De nem, újabb engem kiütni akaró BMW-s hordával kell vívnom, hogy aztán a kamionhoz érve egy bődületesen blőd hibát is kiszúrjak. A demó szerint a kamiont elérve mellé kell mennem, hogy a társam átugorhasson. Ezt meg is tettem, csakhogy közben szemtől szembe összerongyoltam az autópályán szabályosan közlekedő egyik járgányával. Ennek ellenére a játék simán úgy érzékelte, hogy teljesítettem a feladatomat, jöhetett egy újabb látványos átvezető videó, hogy aztán egy Koenigsegg volánja mögött lógjak meg.

Amiről még nem ejtettem szót, az az irányítás, ami a sorozatra jellemző egyszerűség elvét követi. Vagyis büntetlenül tudunk faltól falig versenyezni, és semmi akadálya, hogy a nitrót eleresztve vegyük be a kanyarokat. A Need for Speed erről szól, vagyis ezzel önmagában nincs semmi probléma, de a játék gyakorlatilag semmit nem kommunikál a kontrollernek, így nehéz nem úgy bevenni egy kanyart, hogy ne csúszunk neki a szalagkorlátnak, ne pördöljünk meg, ne ütközzünk vagy éppen a gázpedálra taposva elkerülhetetlenül belecsapódjunk az elénk pakolt akadályokba. Ez inkább ront az élményen, mint könnyít rajta. Engem kicsit az is zavart, hogy gyakorlatilag korlátlanul lehetett nitrózni, a mérőcsík ugyanis magától, automatikusan visszatölt. Ezek után teljesen mellékes, mennyire baromi jól néz ki a játék, hogy mennyire fantaszikus a sebességérzet.

Kicsit érthetetlen számomra, hogy az Electronic Arts miért a negatív visszhangú E3-as demóval házalt Kölnben. Az ígéretek szerint a kampányban három különböző karaktert kapunk, három eltérő versenystílussal, emellett lesznek Fortune Valley eldugott helyein található lepukkant járgányok, amelyeket felturbózhatunk, miközben saját kedvenceinket is meglehetősen nagy szabadsággal tuningolhatjuk. Ebből viszont semmit nem kaptunk. A zárt ajtó mögötti bemutatóról sajnos még nem mesélhetünk (amint lejár az embargó, frissítjük a cikket), de annyit elárulhatok, az ott látottak sem igazán nyűgöztek le.

A Need for Speed: Payback november 10-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

20.
Gykrizsi
#17: Szerintem ha egy használható irányítást beletennének, már akkor lenne létjogosultsága. De ameddig ez nem sikerül, addig kuka az egész. Minek játszak ezzel, amig teszem azt ott a Forza H, rendes irányítással, és talán több NFS érzéssel, mint ami ezekbe szorult. A legutóbbi rész is egy kínos megjátszott lazaság volt, de a színfalak mögött tiszta izzadságszag volt az egész.
19.
Gykrizsi
#6: Valaki kimondta a lényeget. A Ghost egy semmire se jó fejlesztő stúdió, nyugodtan lehet általánosítani, az elmúlt évek NFS termése a régi részek meggyalázása, semmi több.
18.
FrankBlack
Annyira szeretném szeretni ezeket az NFS játékokat. Mert tetszenek. De valahogy a fizika, és az irányítás nekem (is) valami borzalom. Mintha lenne benne egy nagy lag, késés. Vagy nem tudom…

Nemrég potom pénzért megvettem a legutóbbi részt, mert az Underground volt az utolsó nfs, ami le tudott nyűgözni, ez a 2015-ös pedig ugye annak egyfajta reboot-ja, vagy mi fene. Plusz nagyon szeretem a driftelést, és ebben azon nagy hangsúly van. 70 órát játszottam vele.

Sok tuning lehetőség van. Az irányítás is nagyon részletesen testre szabható. Handling tuning is van. Sokat szöszöltem, állítgattam, tuningoltam, mindenféle járgányt kipróbáltam, és sikerült egyet-kettőt úgy belőni, hogy egész élvezetes volt vele a driftelés. De csak nem volt az igazi. Az irányítás, fizika még mindig nem tetszett. Plusz az MI. A szokásos nfs-es csaló, lökdösődő, frusztráló catch-up rendszer. Végül hagytam az egészet a francba, és mentem vissza a jó öreg Recedriver GRID-be driftelni. Felüdülés volt az nfs után azzal tolni.
17.
Wolverine
Az NFS-nek az a fő problémája, hogy már nem tud újat mutatni, hiába a sok beleölt pénz, a már 2 éves fejlesztési periódus stb., ez a játék mindig ugyanaz marad, csak mindig jobb/másabb grafikával meg körítéssel...

Mindig adok neki egy esélyt, hogy na talán idén ugrik már egy szintet, de nem fog pedig gyakorlatilag már mindenbe belenyúltak, ami autózáshoz köthető.

Ez az arcade stílus amit képvisel a 90-es évek végén és 2000-es évek elején még tök jó móka volt, (Eleve akkoriban nem nagyon volt riválisuk sem) korosztálytól függetlenül, én is rengeteget nyomtam vele, de mai szemmel már ez az irányítás meg ahogy mozognak az autók az úton nagyon nem gyere be és illene haladni a korral, még akkor is ha ez arcade... 2017 van és ma már nem elég szimplán grafikailag fejlődni (Bár tudjuk, hogy az EA jelszava már jó ideje a minél kevesebb munkából, minél jobban meggazdagodni)
Persze egy 8 éves lehet marhára tudja élvezni ezt,(valszeg az EA inkább rájuk épít, mint az érettebb korosztályra), de aki vezetett már autót az kb úgy érezheti magát, mintha vizisielne autózás helyett. :)

Egy ekkora név nem engedhetné meg magának, hogy ennyire megroskad a múlt árnyékában és mindig a régi sikercímein felbuzdulva hoz ki egy újabbat, ami kb ugyanazt nyújtja csak más körítésben, korszerűbb grafikával. Nekem ez már a gáz kategória, de biztos van aki tudja még élvezni, viszont én pár részén már túl vagyok és elég volt ebből.

Akinek ez persze elég, annak jó játékot kívánok, én idén is kihagyom. :)
16.
Binder
Én attól fordultam be, ahogya kamion tud szaggatni...Nitrózva a Mustang ne éri utol...haggyadmá...látni a távolban hogy fizikát meghazuttoló mozgással "húzzák egy vonalon". Kiábrándító. Én régen, nagyon szerettem az NFS-t, azzal nőttem fel. Az Underground után elindult a lejtőn...
Manapság már képtelen vagyok ezt az "irányítást" elfogadni. Részemről ez a legnagyobb hibája. A többi már mellékes.
A legutóbbi részt, egy jóbarátomtól kaptam ajándékba. Nagyon jól elvoltam vele. De szinte kise jöttem a garázsból...csak tuningolgattam. xD
15.
GODL1KE
MAjd letöltöm torrentről annyit talán ér :D
14.
Őrnagy
Számomra akkor szaródott el a NFS széria, amikor elkezdődtek ezek az "üsd ki a másik autót" ökörségek. Én versenyezni szeretnék. Persze ez csak az én véleményem...
13.
#11: Szopó, ahhoz képest még az nfs is szimulátor.
11.
Nothing
#10: Való igaz, sajátságos megközelítése az autós játékoknak, de erős motorfóbia kell ahhoz, hogy "szar cím"-nek nevezze valaki a Burnout-ot...:/
10.
#9: Pont az ilyen ostoba szarságokat kéne kiírtani az nfs-ből is, nem hogy még visszahozni azt a szar címet.
9.
br1Koo
Miért nem foglalkoznak a Burnout-tal? :(
Akkora igény lenne rá szerintem, de feladják folyamatosan okádva ezeket az nfs-nek nevezett matchbox szimulátorokat.
8.
Anti4730
Szerintem a rivals király volt, ugyhogy nekem semmi bajom a ghost games csapatával. Furcsa hogy ennyire divat lett gyűlölni a need for speed szériát, szerintem az utolsó ket rész kifejezetten szép es jo lett. De hat kinek mi
7.
Machiavelli
#6: Akkor ennyi erővel ugyan úgy lehetne általánosítani, hogy amit az EA csinál szar, amit a Blizz csinál szar, és még folytathatnám. Ez egészen pofásnak tűnik nekem. Lehet hogy az U2óta ez lesz az első NFS amit meg veszek.
6.
ollie92
#5: Elég ha ránézel és látod, hogy a retardált GHOST games fejleszti, már csak magában attól kuka az egész.
5.
Anti4730
Azert en egy 8 perces demo alapjan nem itelkeznék es huznek le egy jatekot ennyire. Foleg hogy volt mar ra pelda hogy egy jateknak fantasztikus volt a demoja, a vegleges verzio pedig kiabrandito volt, es forditva.
4.
DON GONDOCS
Télleg a rivalsra hasonlít, de szerintem nem volt rossz. Ott ugyanis nem csak a versenyzésen volt a hangsúly hanem x számú challenget kellet megoldani hogy szintet lépjél. Driftelj x métert, használj x techet x számú rendőrön stb azért volt motiváció nem csak egymás után jöttek a versek. Persze ezek a feladatok egy idő után már nehézzé és ismétlődővé válik. mert nincs sok fajta verseny.
3.
semike
Ez konkrétan NFS rivals négykában!
Mert az a mai menő gyerekeknek
Kell
Kötelező
Fontos
Stb
Anyátok pics@ját!!!!
:)
2.
PS4jacksony
Dögunalom ...Olyan mintha ha Rivalst akarnák megint megetetni velünk.
1.
Derivel
Szerintem nagyon jól néz ki (nem csak grafikailag), ezért várom. Valamiért semmilyen más autós játék nem köt le, csak az NFS.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...