Shadow of the Colossus - a mestermű újraalkotása

  • Írta: Shifty
  • 2018. január 29.
  • Videó
Link másolása
Jövő héten ismét visszatér a PlayStation 2 egyik legjobb játéka, a Shadow of the Colossus, ami a Bluepoint csapatának köszönhetően ezúttal teljes renoválást kapott. A legújabb videó azt mutatja be, milyen kemény munka volt ez az újraalkotás.

A Bluepoint tényleg mindent megtett annak érdekében, hogy méltó újrázást kapjon a Shadow of the Colossus, ami esszenciájából egy cseppet sem veszítve ezúttal igazán pazar, modern látvánnyal tér majd vissza február 6-án. A játék természetesen igyekszik kiaknázni a PlayStation 4 Pro nyújtotta lehetőségeket, így 60 fps-ben fut, de ha rendelkezel a megfelelő kijelzővel, akkor 4K-ban is ámulhatsz a kolosszusok elképesztő méretein.

A Shadow of the Colossus február 6-án jelenik meg PS4-en.

50.
50.
KopyAti
#12: Nincs sok időd játszani? Mégis itt esz a penész állandóan kommentelni! :p
42.
42.
#41: További érdekesség a Need for Speed 2-ből, a szoftver render és a 3D render között. Persze jobban néz ki hardveres gyorsítással, de egyből homályosabb és fakóbb is, na meg ugye kiszúrható a tőled 30 méterre lévő köd is.

https://youtu.be/CjHVDB5PbCw?t=1m6s
38.
38.
Yanez
#37: Számomra mindig nagy élmény olvasni az ilyen játék iránti szenvedéllyel átítatott kommenteket! Magam is ilyen vagyok, és szintén nem mai csirke. :)

Amúgy gondolom a készítők is látták, hogy 16 kolosszus pont megfelelő mennyiség. Nekem, a véletlen gúnyos tevékenységei miatt eddig kimaradt ez a game, de most már tuti bepótolom!!!
37.
37.
#36: Ez tényleg érdekes...

Ha most belegondolok ez a játék ebben a formában nem is bírt volna el 48 kolosszust. De ez a sikertelen kinézetű kolosszusok... XD

Minden esetre úgy gondolom, hogy körülmények és lehetőségek ide, vagy oda, ez a játék el lett találva. Ez a 16 ellenfél pont elég, a játék pedig (számomra) pont jó hosszúságú volt így, hogy nyomot hagyjon. 24 ellenféllel is talán egy kicsit túl lett volna tolva. Így viszont pont annyi a merítés belőle, hogy nem süllyed unalomba, viszont miután végigmentél rajta, úgy hiányozzon neked ez az egész.

És szerintem ez lenne a lényege egy igen jó játéknak. Ahogy mondtam korábban is, én már több, mint 10 éve toltam, de még ma is a játék mellé tudok állni és azt kimondani, hogy "Na, barátaim: EZ."

Én már jóval idősebb vagyok, mint a mai gamer társadalom, de azt mondom, hogy ez a játék olyan húrokat pendített meg bennem 12 éve, hogy elég csak emlegetni és már pár őszülő hajszállal a fejemen is azt tudom mondani, hogy erről a játékról beszélni még mindig lehet és érdemes is.
36.
36.
Yanez
#35: Egy érdekes tény:

A Shadow of the Colossus-ban eredetileg 48 kolosszus lett megtervezve. Ezt leszűkítették 24-re, végül pedig 16-ra. Az egyik ok a sok sikertelen kinézetű kolosszus volt.

34.
34.
madSci
#4: Van abban valami rendkívül vicces, hogy pont crytek nicknévvel írod ezt. Csak mert a szép, de semmi kifejezés pont a Crytek névvel forrt össze az évek folyamán.:))
25.
25.
Macifasz
#24: Ez egyre jobban hangzik. Így most mégjobban várom a jövőhét keddet. :-D
24.
24.
#23: Neked is és másnak is jó játékot vele. Mindig is voltak olyan játékosok, akik fogékonyak az ilyesmire és az ilyen játékokra. Az pedig mindenképpen elmondható, hogy ez a játék egy nagyon komoly érvekkel alátámasztott valódi, szinte kult klasszikus. És ez soha nincsen véletlenül, akkoriban meg pláne nem volt.

Most pedig újraalkották mai szintre és aki szereti a jó csemegét és még először is látja a játékot, az minden bizonnyal nem fogja megbánni. Ugye minden játékstílus fejlődött az utóbbi évtizedben, minden változott, minden jobb/rosszabb lett... De ez egy igazi régi darab, ahol nem arról szól az open world, hogy ezerrel tele van minden ikonokkal meg achievementekkel.

Itt mindig egy ellenséged van és még az sincs megjelölve sem a térképen, hogy hol van. Azt keresed, kutatod, ezért utazol és csak őt akarod megfejteni. Amikor megtalálod, akkor meg leteszed a hajadat, hogy anyád, mi ez? Közelebb mész és pislogsz, hogy lóval együtt is eltörpülsz mellette... És ez az alak persze üt téged...

És a nagy relax után ez a felpörgetés eléggé nagyot tud ütni. Szóval valahogy ez a játék hülyén hangzik, de nagyon működik élőben.
23.
23.
Macifasz
Köszi szépen mindkettőtöknek a választ, neked különösen Neotechtr a kifejtett verzióért. :-) A leírtak alapján pedig egy nagyon érdekes, és "nagyonakarom" játéknak fest, így megy is az előrendelés. :-) Én szeretek sokat mászkálni, sokat elidőzni a tájakon, az adott területeken és néha csak céltalanul mászkálni, aztán majd jön, aminek jönnie kell. :-) És úgy fest, itt ezt teljes mértékben kiélhetem, szóval THX még1szer.
22.
22.
#2: Nem, ez nem erről szól. Volt egy hatalmas hangulata ennek a remek játéknak. Az út volt az élmény benne és nem a kill-ek. A kihívást és a játékélményt nem az biztosította, hogy egy kézzel le kellett gyaláznod egy felhőkarcoló méretű arcot, hanem a hangulat, a zene és annak a kitalálása, hogy egyáltalán hogyan tudod elkezdeni a harcot magát.

Közben a sztori úgy alakult, hogy csak a végén tudtad meg, hogy mit műveltél a hangulat meg úgy, hogy már a felénél érezted, hogy ezek a kolosszusok békés lények, akik csak úgy vannak és semmiképpen nem érdemlik meg, hogy el akarják őket pusztítani. Szóval ez így mély.

Ha téged speciel a sztorik, feelingek, zene és atmoszféra sosem érdekelt/kötött le, akkor nem feltétlenül lesz ez a te játékod, ami nem probléma. Sokkal gázabb lenne álszentnek lenni. Kihívás meg van benne, de nem úgy, ahogy te gondolod, vagy megéled ezeket.

Minden esetre nem olyan nyomi játék, mint a The Last Guardian, az biztos és ezt bárkinek garantálom.
21.
21.
#19: Nem ez nem olyan. Én már nem ma, hanem amikor megjelent, kb 12 éve játszottam vele először, szóval én nem is emlékszem (és nem is érdekel több, mint egy évtized után), hogy mennyi kolosszus van, de vagy 15 biztos. Ezek tulajdonképpen az ellenfelek a játékban, más nincs.

Alapvetően egy gyönyörű és hangulatos tájon (ami most tutira még szebb lesz) hozzálátsz, hogy a placc középpontjából, abból a templomból elindulj és sztori alapú okok miatt megkeresd és legyőzd őket. Tulajdonképpen valamelyest lehet open world-nek hívni a játékot, hiszen nem csőpályákon mész és azt is te döntöd el, hogy merre. Mehetsz lovon, vagy gyalog és ha megnyomod a "kardfeltartásésvilágít" gombot, akkor az ember feltartja a kardját és az világít, utat mutatva légvonalban a legközelebbi kolosszus felé.

Aztán, hogy hogyan jutsz oda a festői tájon, az már a te dolgod. Néha a táj leküzdésének a mikéntje jelent akadályt, néha viszont vegytiszta élményutazás az egész, amit gyönyörű és hangulatos zene kísér. Tulajdonképpen a játékban eltöltött időd 90%-a vegytiszta mászkálás+zenehallgatás, további 5% a harc és a maradék 5% az a sztori alakulásának a figyelemmel követése. Ezek a sztori dolgok nagyrészt nem videók, hanem a templomban halandzsa nyelven előadott szöveg feliratának az olvasása - bár ez nem von le semmit az értékéből, főleg hogy a nem "brutál akció meg videók egy percenként" rajongókat rendesen be tudja szippantani az atmoszféra.

Ettől függetlenül ez a játék nem való mindenkinek!

A harc úgy megy, hogy először is ki kell találni, hogy hogyan tudunk egyáltalán a harcnak nekiállni. Rendszerint fel kell mászni a lényekre a bundájukba kapaszkodva, miközben megpróbálnak minket magukról leverni/lerázni. Ilyen utoljára a Castlevania 2-ben volt (vagy az 1-ben?). az egyik bossfight ott egy az egyben SotC kopp. Különben itt jegyezném meg, hogy nem a mostani Zelda találta fel a mászás közben fáradunk mechanikát, mint ahogy a mostani 15 éves újságírók állítják, hanem ez a játék lassan másfél évtizeddel ezelőtt.

Alapvetően én ezt egy kifejezetten jó és emlékezetes játéknak tartom, amit bármiféle szívbaj nélkül ajánlok bárkinek, bár az már engem is megnevettet, hogy már harmadszorra akarják eladni és évtizedes múltakba való kapaszkodással bizonygatni, hogy ez már pedig milyen exkluzív.

Ha attól félsz, hogy olyan, mint a Dark Souls, akkor ne félj, mert kb annyi köze van ahhoz, mint egy Need for Speed-hez. De protip: kukkants meg egy videót róla. Mind PS2-es, mind PS3-as, mind a legszebben és legalább a 23 helyett 60 fps-el futó PS2-emulátor PC-n verzióból találhatsz töménytelen mennyiségben pillantani valót.
20.
20.
Yanez
#19: Köze sincs a Dark Soulshoz. Nem is nagyon hasonlítható egyik játékhoz sem.
19.
19.
Macifasz
Nekem olyan kérdésem van azokhoz, akik már játszottak vele, hogy...ez ugye nem egy Dark Souls/Bloodborne stílusú játék, ahol az ellenfeleid hatvanszor erősebbek nálad, és a BOSS harcoknál is vagy 15-ször meg kell halnod alsó hangon, hogy egyszer végre sikerüljön megölnöd? :-D Néztem mindkét címből végigjátszást a TheVR csatornán Pisti végigjátszásában, de nagyon nem az én világom. :-D Ennek az előrendelésén nagyon erősen gondolkodom, de ha ez olyasmi, mint ami a jelen játékok közül a Dark Souls széria, akkor inkább kihagyom. :-D
18.
18.
Yanez
#17: Senki sem kötött beléd, épp ellenkezőleg, szépen el lett magyarázva, miért nem érdemes egyes játékokról gameplayt nézni. Te itt jössz a trailerekkel, aminek semmi köze a gameplayekhez, nem is az a céljuk. Ha mondjuk fifáról nézel gameplay videót, az teljesen más.

Mellesleg a múltkor lemaradt, de akkor most itt szúrom be a figyelmeztetést, hogy a jövőben kerüld a konfliktusokat szülő kommenteket. Egyszerűen fejezd ki magad úgy, ahogyan azt egy közösségben illik.

A véleményeddel pedig továbbra sincs gond. A megfogalmazásoddal már igen. Ha mindenki egy és ugyanazt magyarázza neked, akkor abban talán van valami, nem? Nem muszáj mindig makacsnak lenni, mint az öszvér. ;)
17.
17.
crytek
#16: Amióta léteznek gametrailerek ez így működik. Nézem eldöntöm nekem teteszik-e.
Mivel ez liveba volt és magyar is megnéztem belőle elég sokat.Nekem nem jött be. De látom mert megint más a véleményem ismét csak bele kell kötni valamibe
16.
16.
shatterhand
#2: Grat. Pont az a lényege,hogy magadtol jöjj rá. Odaérsz egy helyszínre és pislogsz,hogy a rákba kell rá felmászni. Utana azt,hogy kell fennmaradni. Majd küzdesz vele fél órát. Másodszorra már 5perc elég ,de a lényeg a játékban a kib..ott felfedezése. Erre bevágsz egy videót az agyadnak és kész a véleményed. Enbek annyi értelme van mint egy horrorfilmet nézni fényes nappal mobilozás közben. Látod a filmet, csak épp a körülmények miatt nem érzel belőle semmit.
15.
15.
Ben Reilly
Azert egy nehany oras gameplay elott ulni vagy tenylegesen is nehany orat jatszani egy jatekkal ket kulon dolog. Mondjuk en mar evek ota leszoktam a videozasrol. Ha a teaser trailerben megfog valami, akkor figyelemmel kovetem az irott hireket es ennyi. Ezekben a trailerekben (mint a filmeknel) elore lelovik az osszes poent sztem...
11.
11.
delphijos
#2: Néztem profi játékost Dark Souls-t játszani. A videóból ott se jön le hogy nehéz lenne.
9.
9.
Yanez
#8: Mindenki így dönti el kell-e neki egy adott játék, csak most egyáltalán nem erről van szó. :D
8.
8.
crytek
#6: Én képekről videókból döntök a játékokról. Kell-e tetszik-e érdekel-e akarom-e játszani.
7.
7.
Yanez
#4: Amíg át nem élsz valamit, nem tapasztalod meg magad, addig nézhetsz ezer videót is, akkor sem fog leesni. Kb mint a pornó nézése vs valódi sex. Vagy főzőcske show nézése vs valódi kaja. Ennél egyszerűbben már nem tudom elmagyarázni.

Egy labirintusban is tudod, hogy van kijárat, de teljesen más, ha magad keresed meg, vagy ha valaki megmutatja.
6.
6.
PAtr0n
#4: Annak idején amikor havernak PS2-n megvolt, csak ámultunk milyen atmoszférája van ennek a játéknak. Nem láttam belőle sokat, mert az első kolosszus után haza kellett mennem, aztán később kiderült haver eladta a játékot...
De bennem úgy maradt meg mint egy szép emlék, még akkor is, ha nem láttam belőle sokat. Ha lenne PS4-em tuti vétel lenne, mert az egész gyönyörű.
Lehet, hogy nincs benne sok kihívás, ha beletanul az ember, de én már sok játékra úgy tekintek, hogy egy jó élmény, még akkor is, ha hard-on se nyújt igazi kihívást.
Te videókat nézegetsz róla, ahelyett hogy játszanád. Ez nagy baj, mert a felfedezés örömétől fosztod meg magad, és attól, hogy egy játék valódi mélységeit kitapasztald. A véleményed formálása innentől kezdve önbecsapás.
5.
5.
drizzt10
4.
4.
crytek
#3: Nagy rájövés kell hogy ütögessed a világitó pontot a testükön..Azért néztem direkt hogy mire a nagy hájp mitől lett ez sikeres anno. Nem jöttem rá.Ez csak szép. Ez igazi felújítás szép ,de nincs benne több
3.
3.
Yanez
#2: Persze, mi abban a kihívás, ha videót nézel??? :D A logikai gondolkodás is kihívás, s ha magad játszanád, magadnak is kéne rájönnöd miként kell ledönteni egy ilyen kolosszust, s akkor még ügyesnek is kell lenned!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...