7,6 millió példánynál jár a Horizon: Zero Dawn

  • Írta: fojesz
  • 2018. február 28.
  • Biznisz
Link másolása
Napra pontosan egy éve, hogy boltokba került a Horizon: Zero Dawn. Úgy tűnik, kifizetődő volt a Sony számára, hogy parkolópályára tette a Killzone-t a Guerrilla új projektjéért, a játékból több mint 7,6 millió példány talált gazdára.

Az Egyesült Államokban éppen egy éve jelent meg a Horizon: Zero Dawn, ennek apropóján jelentette be a Sony, hogy több mint 7,6 millió példány talált gazdára azóta a címből. Nem rossz teljesítmény ez egy új IP-től, nem igaz?

Nem hát, a Sony szerint az új címei közül a Horizon teljesített eddig legjobban - a fenti szám a dobozos és a digitális példányokat is magába foglalja. Hogy ezt megünnepeljék, a készítők ingyenes ajándékkal kedveskednek a rajongóknak: holnap egy, a játék karaktereit ábrázoló PS4-es avatarcsomag, valamint egy új téma érkezik a konzolhoz, amit a Photo Mode-dal készített képekből állítottak össze a srácok.

46.
46.
kamgecam
#45: +1 Ennél találóbbat nem is lehetne mondani. :)
45.
45.
madSci
Az óraátállítással idő előtt jött el a sötétség.
41.
41.
ADMlN
#36: SPOILER

Hades-nek tényleg az volt a feladata, hogy egy hibás terraformálás esetén nulláza azt le, de nem azért indult be mert szükség lett volna rá. Az Aloy-nak szánt holoban GAIA elmondja:

"Three microseconds ago, the GAIA Prime facility received a data transmission of unknown origin. It's immediate effect was to transform my Subordinate Functions into unregulated, self-aware entities of a highly chaotic nature. Thus, awakened, the HADES Function now seize control of the terraforming system and reverse operations, rendering life on Earth extinct in fifty-three-point-eight days."

Ezután GAIA ugye megsemmisíti magát, hogy HADES ne pusztíthassa el a világot, és az őköszisztéma valójában azért van most szarban mert a terrofármálási folyamatokat senki nem kontrollálja vagy tartja karban már 18 éve.
39.
39.
kamgecam
#31: Kb. most cáfolt rád 4-5 ember de te másokat nevezel fanboynak. Tükörbe kéne nézni néha...Aloy erős egyéniség, kiforrott karakter a Hzd meg nemcsak egy jó játék hanem kiemelkedő, a kritikusok és a gamerek többsége szerint is. Próbálj meg együtt élni vele ahelyett hogy hülyeségeket beszélsz és másokat sértegetsz.
37.
37.
RangerFox
#27: Szerintem azért jó, mert sikerült az alapból semmi èrtelmet vagy fantáziát kèpviselő ősember + robot dínós világnak értelmet adni. Azt hiszed először, hogy azèrt rakták ezeket bele, mert jól néznek ki meg menő, de nem. Minden meg van magyarázva, ahogy haladsz előre a játékban, úgy tudsz meg egyre többet a világról. Meg van magyarázva, hogy miért néznek ki úgy a robotok, megtudjuk, hogy mi történt az emberiséggel, hogy miért állnak tényleg egy ősember szintjén kb. Igen, a legtöbb mellékszereplő rosszul van kidolgozva, néhány mellékküldetésnek semmi értelme nincsen, de a sztorija, Aloy karaktere ès a világ felépítése több mint rendben van.
36.
36.
#30: SPOILER (ahogy te is jelölhetted volna):

"ennek a programnak az egyik része meghibásodott, és újra elakarja törölni az összes életet a földön"

Nem hibásodott meg, pontosan ez a dolga. Quality control. Gaia első próbálkozása kicsit mellément, ezért Hades beindult, hogy lenullázza a munkáját, és majd előbbi kezdhesse elölről. Ez a szép az egészben: egy olyan világ fennmaradásáért harcol Aloy (meg a többiek), ami eleve el van rontva.

Mondjuk a credits utáni záró jelenet tekintetében magam is megkérdőjelezem a fent leírtakat, de attól, hogy Sylens szerint tényleg "valaki" kapcsolta be Hades-t (tehát nem kellett volna elkezdeni takarítania), nem biztos hogy úgy is van.

Aloy viszont szerintem abszolút nem jellegtelen. Mondjuk volt egy olyan érzésem, hogy a mostani PC trendek miatt sikerült ilyenre, de könnyen túltettem magam rajta, mert akkor is erős jelleme van, kiáll a nézeteiért, okos és van humora. Együtt én se éreztem vele, de nem tartom rossz karakternek.
35.
35.
Ra1D3n
#33: Nekem tetszett a játék, csak nem volt különösebben kiemelkedő élmény. Egy szimpla 8 pontos játék a szememben.
34.
34.
Duken
#32: Az tuti hogy karakter alkotás, sztorivezetés szempontjábból sokkal előbbre van az ND. Én igazából a decima motor által készített látványvilágra gondoltam. :)
33.
33.
Duken
#30: Más véleményen vagyunk és tiszteletben tartva személyedet elfogadom a játékkal kapcsolatos álláspontodat. Köszönöm a személyeskedéstől mentes, építő kritikádat is amit az utolsó mondatodban fogalmaztál meg. Valóban elfogultabb vagyok azokkal a játékokkal kapcsolatban amik különleges élményt adtak, bár gondolom egy picit ilyen minden normális ember, hiszen nem érzéketlen robotok vagyunk akik matematikai számítások alapján közlik az objektív igazságot hanem az érzelmek is fontos tényezők, annélkül nagyon a játékokat sem lehet élvezni. ( lehet egyeseknél pont ez a baj) Maradhatunk annyiban hogy sokunk számára olyan játékkal gazdagodtunk amit kár kihagyni. Tök rendben van az is hogy neked meg másoknak nem jött be. Viszont jó hogy vannak ilyen emberek mint Te akik válaszra méltatják a másikat és normális személyeskedéstől mentes hangnemben válaszolnak mégha más véleményen is vannak. :)
32.
32.
pkflavio
#28: Az ND legalább az arcmimikákra figyel, nekem Drake nem tűnik ilyen érzelem mentes bábúnak.
31.
31.
Ra1D3n
#30: Jah, akkor arról nem is beszéltem még, hogy mennyire jellegtelenek a szereplők ebben a játékban, és egyszerűen senki, de tényleg senki nem tud szimpatikussá válni a játék során, és a főszereplő is csak egy bamba, tésztaképű nő, akivel semmilyen formában sem tudok együttérezni, mert totál hidegen hagy a jellegtelen személye.
30.
30.
Ra1D3n
#28: Pedig tényleg semmi extra a játék. Tényleg jól néz ki, a sztori nem szar, viszont nem is kiemelkedő, nem tudom mitől lenne ez a történet "top notch". Emberek gépeket kezdtek építeni amik ellenük fordultak, megalkották azt a programot amivel az emberiséget újra talpra állítják a megfelelő háttértudással és fejlettséggel, de ennek a programnak az egyik része meghibásodott, és újra elakarja törölni az összes életet a földön. Nem élveztem a gatyámba tőle egyszer sem, van pár sokkal érdekesebb történet ami már elmesélésre került a videójátékos történelem során. Ettől függetlenül teljesen jó ez a játék. Amúgy jobb lenne, ha nem lennél elszállva a fanboyizmusod miatt, mert a korrekt értékelőképességedet nagyban befolyásolja.
28.
28.
Duken
#27: Nem a fenéket nem korszakalkotó. Nem a karakterekre vagy rpg elemekre értem de világépítés , sztori az top notch. A decima motor által készített látvány, grafika pedig új standerdet állított fel, lekörözve az ND- t is grafikában.
27.
27.
Ra1D3n
#19: A sztorija nagyon jó? Hát nem tudom, én elég sok játékkal játszottam már, és semmivel nem tűnik ki a többi közül. A játékmenet rendben van, a látvány szép, a sztori semmi extra, max csak új. Egy jó játék, de nem korszakalkotó.
26.
26.
ADMlN
A vége tényleg elég antiklimatikus volt számomra is, de mondjuk nekem csak akkor tudtak volna megfelelni, ha egy Horus (Metal Devil) lett volna a főboss. Viszont a world building zseniális, a történet ötletes és iszonyatosan jól van tálalva, a játékmenet meg megunhatatlan. Már több mint 100 órám van benne NG+ Ultra Hard-dal + DLC-vel, de még mindig szívesen tolnám ha lenne új tartalom. Nekem az új kedvenc játékom lett és jelenleg talán a legjobb SF tartalom amit az ember tolhat.
20.
20.
Yanez
#19: Egyre jobban hangzik, hogy nem olyan, mint a Witcher! :) Ha pedig azt mondanád, a játékmenete olyan, mint egy Fifa + UC keverék, akkor már ma belekezdenék. :)))
19.
19.
RangerFox
#8: Ezzel most burkoltan a Witcher 3-ra utaltál, amire emlékszem, hogy nem szeretted. megnyugtatlak, én se bírtam 6 óránál többet játszani vele, pedig a GoTY kiadást vettem. Tipikusan az a jó vétel-rossz vétel szindróma. A HZD nem ilyen, sokkal inkább hasonlít egy Monster Hunter játékhoz (mármint a harcrendszere miatt), persze egy sokkal befogadhatóbb és felhasználóbarátabb köntösben. Én az elején félretettem, mert nem húzott be egyből, de csak annyit mondok, hogy játszd tovább. A sztorija nagyon jó, közel hibátlan játékról van szó, tényleg egy kihagyhatatlan cím Ps-re :)
18.
18.
#16: SPOILER

De ezaz... ezek nem a végén derültek ki, hanem már menet közben! Mint mondtam, imádtam a lore-t, de a végére nem maradt semmi. Vártam valami végső csavart, de nem jött, és a post-credits jelenet (Sylens+Hades) is csak egy apró morzsa volt. A final boss pedig... Többször is belengették hogy Metal Devil így, Metal Devil úgy... aztán csak nem kaptuk meg. Viszont ugyanazokat az ellenféltípusokat, amikkel már több tíz órája küzdöttünk amúgy is, azokat igen.
16.
16.
Zoli0507
#13: Làtvànyra, harcra valòban nincs meg a csattanò. Viszont a mondanivalòja... (nem akarok spoilerezni) ...plusz mikor kiderül hogy Alloy kicsoda..... ès mièrt is lett az emberisègnek "vège"...... szàmomra epic lett, ès pàrszor "pofàn is csapott" a stori.
13.
13.
Nekem pont az első harmada tetszett nagyon, utána kezdett picit leülni. Maga a lore az valami zseniális, ez a sci-fi post-apoc téma alapból is nagyon fekszik nekem, de olyan okosan és hatásosan építették fel a világot hogy csak néztem, rohantam az összes datapoint után mert sosem volt belőle elég. Viszont hiába adagolták jó ütemben az új infókat, és készítették elő a lezárást, az szerintem elképesztően ingerszegény lett. Feldobták a labdát jó magasra, de nem csapta le senki, nem történt semmi. Gondolom kell még puskapor a folytatásra is.

De a gameplay jó, a fejlődési rendszer nagyon jól lett balanszolva, ahogy szoksz bele a különböző típusok elleni harcba, mindig bedob egy újabbat és/vagy nagyobbat, folyamatos kihívást nyújt. És természetesen szép is nagyon a játék, de a mimika szerintem is mellé ment, de csak egy picit.

Összességében nekem nagyon tetszett, életem első konzolos játéka volt ez, és örülök hogy emellett döntöttem. Csak a sztori végét ne baszarintották volna el.. (A DLC nekem is kimaradt még, de izgi témája van, remélem tovább bővíti a lore-t.)
11.
11.
Yanez
#10: Köszi, ez nagyon jól hangzik!
10.
10.
Zoli0507
#8: Nincs benne màgia ès varàzslat megnyugodhatsz. Sőt a kraftolàs is minimum benne, ami igazàbòl csak fegyver ès pàr potion kèszìtèsèből àll ami 1gombnyomàs.

1tanàcsot viszont ha elfogatsz; sokat gyűjtöges (fegyverkèszìteshez-nyìlvesszők, bombàk...stb )
Ami viszont a lènyeg!! A robotok elleni fight-ot nagyon tanuld ès gyakorold be!!!!! Rohadtul sok a lehetősèg plusz elkèpesztően làtvànyosan lehet benne harcolni mert nincs lock-on. Ha megszokod, akkor fight közben olyan kameramozgàst fogsz tudni irànyìtani hogy az lesz az èrzèsed mintha trailert nèznèl! Nem vicc, ilyen harcközbeni kamerakezelèst utoljàra a Witcherben tapasztaltam
9.
9.
pkflavio
Engem nem szippantott be, amikor a karakterek beszélnek egymással akkor SZÁMOMRA az arcmimika az valami borzalmas...(sima ps4-en toltam) Ettől még lehet jó játék, egyszer talán nekimegyek megint.
8.
8.
Yanez
#7: Nekem csak akkor van bajom az rpg elemekkel, ha túlteng benne a menüben való mászkálás (löttyök meg egyéb varázs szarok kevergetése-kavargatása), és ha túl sok benne a mágia, varázslat.
7.
7.
RangerFox
#3: Ahogy az ízlèsedet ismerem, nem fog bejönni, ahhoz túlságosan sok RPG elem van benne. De mindenképp kíváncsi vagyok a véleményedre majd a játékkal kapcsolatban. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...