Amy Hennig: a sztorialapú játékoknak nincs jövője

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 26.
  • Hír
Az Uncharted-sorozat társalkotója terjedelmes interjút adott a Venture Beat csapatának, a beszélgetés során pedig szó esett a kifejezetten történetközpontú, egyjátékos élményt ígérő játékokról is.

Az Uncharted-sorozat társalkotója, Amy Hennig az interjúban többek között arról is mesél, hogy véleménye szerint a mai játékiparban az Uncharted legelső része egész egyszerűen nem jöhetett volna létre, hiszen a "rövid" történet végigjátszása után semmit nem kínál. Ahogy a Las Vegasban tartott DICE Summiton adott interjúban folytatja, úgy véli, ugyan az egyjátékos kalandok nem fognak kihalni, viszont teljesen átalakulnak.

Manapság szükség van különböző online módokra, miközben olyan irányok törnek utat maguknak, mint a battle royale, a live service és game as a service megközelítések. Ezek nem igazán kedveznek a hagyományos történetmesélésnek, de legalább szépen el lehet nyújtani, folyamatosan változtatni az eredetileg kitalált irányt velük.

Az író kitért arra is, hogy az Uncharted második és harmadik részében már volt multiplayer mód, de a hangsúlyok nem tolódtak el. Tisztában voltak vele, hogy szükségük van online opciókra is, amivel a rajongóbázist tovább lehetett növelni, miközben az is látszott, hogy a játéknak ez a szegmense sosem tud majd betörni a mainstream közönséghez, nem úgy, mint egy multiplayer shooter. Viszont a létezésük indokolt volt.

Az interjúban szó esik a manapság népszerű egyjátékos történetekről, mint amilyen például a God of War, a Spider-Man vagy a Red Dead Redemption 2 is. Hennig azonban úgy véli, ezek története túl hosszú, így a játékosok jelentős része a sztorik első felééig ha eljut, így sokan be sem fejezik őket. A veterán író azzal folytatta, hogy szerinte nagyszerű, hogy a mai játékok többrétegűek, komplexek és hosszúak, tele vannak képességfákkal és mellékküldetésekkel, de szerinte ez sokkal nehezebbé tesz mindent, többek között a narratívaközpontú játékok történetmesélését is.

80.
Nyarlako
#79: Nem szégyen az, kinek mi.
79.
xuhilir
#78: Én élvezném, ha a Naughty God, valamennyi kemény farkú programozója, megkötözne egy BDSM dungeonben, miközben az izzadós tenyerükkel végigjárnák, a hab testem minden négyzetcentiméterét ;)
78.
Nyarlako
#77: https://youtu.be/D-uQzNeBWyU
77.
xuhilir
Nem kell félni, ha közös erőbedobással maszturbálunk St. metacritics pontszámokra, eladásokra és év játéka díjakra majd kecskét áldozunk a SONY fejlesztők oltárán, akkor a komplex energia megindul a fejlesztők felé és komplex módon komplex és összetett narratívájú játékokat fognak gyártani ;) Most megyek és a QTE ritmusára kiverem Nathan Drake formás popsijára ;)
76.
Nyarlako
#75: Nemrég a mozgásérzékelős szarok ölték meg a kontrollereket, a tabletek a pc-t meg a 3D tv a simát. Ez is olyan.
75.
Ultimate
#71: Nem az a kérdés most mi van senkisemazt mondja hogy MOST halott. Hanem azt hogy mi lesz. Meddig tartják magukat a single player játékokat komoly szinten toló csapatok úgy hogy jóval kevesebb idő és pénz befektetéssel jóval többet kaszálhatnának.
74.
thrill
"Gratulálok" a cikk szerzőjének. Nem tudom hogy szándékosan (cím esetében ezt valószínűsítem), vagy tudatlan másolásból eredően (cikk nagy része), de olyan dolgokat ad Amy Henning szájába amiket nem, vagy nem így mondott.

A "kedves", fröcsögő kommentelőknek is azt ajánlom, hogy olvassák el az eredeti interjút. Szép dolog az, hogy mindenkinek van véleménye valamiről, de ehhez nem árt, ha foglama is van a dologról. Pl. nem kell anyázni olyan dolgok miatt, amiket az interjúalany nem mondott, vagy más miatt említette, a kinézete miatt meg végképp alantas dolog valakit ekézni és minősíti is az embert.

Csak egy gyors összefoglalás: amit és ahogy beszél a sztori alapú játékokról, azt nem azért monjda, mert szerinte az lenne jó, hanem amivé lett a dolog. Ráadásul az is vitás (erről is szó van a cikkbe), hogy ez mi miatt alakult így. Kiadói döntések, emberek elvárása, stb. A Red Dead és a GoW is mint ellenpélda vannak megemlítve az eredeti Unchartedhez képest, hogy lám most már nem elég ami hajdanán elég volt.

A lényeg hogy amit itt fenn olvastok azt felejtsétek el. Vagy ne és anyázzátok egymást ész és tudás nélkül. Hajrá, tegyen ki-ki saját belátása szerint.
73.
Nyarlako
#72: Csakhogy sok multiplayer meg bukta és húzhatják le a vécén. Egy közepes singleben se rosszak a hosszabb távú eladások mert mikor egy multi játék nepszeruege esik utána zuhanás jon, vagy ha jon az utód a régi már senkinek se kell.
72.
Aang
#71: Ez igaz. Viszont azokból ha 3-4 millió szokott elmenni. Míg egy multiplayer, vagy openworld game-ből, több mint 10 milla.
Bár igaz, a detroit masszív növekedést produkált, az előző Quantic Dream játékokhoz képest. Szóval lehet hogy egyszer eléri, azt a számot. Csak ugye a kiadók, inkább nagyon sok pénzt szeretnek keresni.
Azt nézik, miért fizet a nép sokat.
71.
JohnSpartan
#69: Quantic dream pl. Tudomásom szerint csak single-ben utaznak és nem is akármilyenben. Pl a Detroit szerintem egy nagyon ütős cím lett de a Beyond two souls is ott van a toppon.
69.
Ultimate
#65: Ezzel továbbra is az a baj hogy igény lesz. Csak vajon lesz e kiadó/ fejlesztő aki ezt az igényt akarja kiszolgálni miközben a másik oldalon kevesebb beleölt pénzzel és idővel többször nagyobb eladást produkálnak.
65.
kopic
Igazából elmondta a véleményét, gondolom reményvesztett ember lett belőle...
Én azt gondolom, hogy single játékokra van, és mindig is lesz igény!
63.
Nyarlako
#61: UVbol nekem az maradt meg hogy oh no no no no, egész hadseregek félpercenként, botrányban rossz cutscenek ahol úgy bújtak el hogy a vak is látta volna, katasztrofalis bossharcok, retardált AI ami a semmi mögé is bújt.
61.
PapaYeti
#60: A lényeg, hogy ezekben a játékokban a sztori fogott meg vagy lehet, hogy a sztori tartott távol mert annyira meghatározó része lett a játéknak. A Hollow Knight vagy a celeste sztoriára hangulatára ma is emlékszem, de az Uncharted legutolsó alkotása már a vége előtt is unalmas volt mégha 10/10 is a játék.
Bloodborne (tudom ám, hogy nem mindenkinek tetszik) nekem pl egy alap ahól annyira nagyon élveztem, hogy lehet jót offline játszani és beszippant a világ amiről rengeteget meg lehetett tudni ha kutakodott az ember... .
60.
Nyarlako
#59: Na most leszel te is megkovezve mindjárt mint én, hiszen az Uncharted forradalmasította a kaland játékokat és 10/10 mestermű.
Celeste engem taszít azokkal a karakterekkel, ami nekem mostanában sztoriban ütött platformer az a Hollow Knight volt. Egyik örök fav meg a Nihilumbra, tömény zsenialitás egyedi és remek gameplay, meg a legjobb befejezés amit valaha láttam.
59.
PapaYeti
Cask azért mondja mert ők hatalmas sztorit akartak és csak közepes romcsi sallangra futotta. Nekem az volt a meglepő , hogy pl a celeste ben mennyire el volt találva asztori pedig egy platform játék nem az a lényege, de pont megfelelő mértékben adagolták és nagyon sokat tett hozzá. Többet mint az unchartetdes eröltetett unalom.
58.
Nyarlako
#57: Nem igazán, mocsok autokorrekt.
57.
Nyarlako
#47: Nekem én igazán mivel elkurtak az irányítást, legalábbis nekem meg sok embernek problémás konzolon meg pc-n is. Nálam az utóbbi évek legjobbja a Doom 4 volt.
Most meg ki lesz nyalva a seggunk mert jon az Eternal meg Serious Sam 4.
Dusk se volt rossz.
56.
Batman
#53: Nem vitatom, kérdés kinek mire van ideje. Én váltogatom, egyszer ez, egyszer az. Van, hogy évekig nem nézek multis címek felé.
55.
Ultimate
#49: Ugyan már, a konzolok a fő bevételi forrás, de valóban az is közre játszhat
54.
Neotechtr
Amy Henning-nek nincs igaza. Ennyi. Amúgy is a kiadók hozáállása alapján beszél, nem az igények alapján. E kettő közül szerintem a kiadók ezen hozáállásának nincs jövője.
53.
Nyarlako
#52: Azt meg a multi nem mikor elveszel egy olyan világban kalandozva és felfedezve mint a from játékok vagy a Hollow Knight pl. Na meg a bossharcok. Vagy építkezni a Starboundban, agyalni egy jo strategiaban, logikai feladatokat megoldani portalban meg talos principleben. Meg az olyan különlegességek mint a Catherine vagy a Valiant hearts. Meg a saját kis mocskos netes pornooldaladat felfuttatni a Huniecamben.
52.
Batman
Ha multiplayerben nyersz vagy a csapatod nyer az egy nagyon jó érzés. Ha mondjuk kétszer egymás után nyerni tudtok, az pedig az egyik legjobb élmény amit kaphatsz egy játéktól. Ezt nem fogja kárpótolni egyik single player játék sem soha. Ha botkezű vagy és nincs benne sikered, majd ekézed őket milyen szarok, akkor az megint más téma.
51.
grindcore
#47: Ezert is szanalom, hogy megegyeztek az epiccel, nem hogy mindenutt megjelentettek volna...
50.
Nyarlako
#46: Gratula, az szép teljesítmény.
A Legends meg nálam a Donkey kong country 2-t taszította le a trónról ami több mint 20 évig volt előtte a fav plafformerem.
Ubinál meg valahogy az ilyen kisebb projektekre mindig figyelnek, ha AAA fronton követik is a divatot meg stagnálás van az Ubi art engine játékok mindig nagyon ott vannak.
A Valiant hearts is többet és sokkal jobban mesélt a háborúról mint akármilyen cod vagy bf.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...