Kulcsblokkoló alkalmazással védekezne a G2A

Újabb állomásához érkezett a G2A-sztori: a letöltőkódokra szakosodott piactér ezúttal egy olyan funkciót lengetett be a fejlesztőknek, amellyel azok letilthatnák bizonyos kulcsok árusítását a felületén.

Előállt egy megoldási javaslattal a G2A az őt ért kritikák kapcsán: egy olyan kódblokkoló alkalmazás elkészítését lengette be, amely lehetővé tenné a játékfejlesztők és kiadók számára, hogy letiltsák bizonyos letöltőkulcsok árusítását a piactéren.

A fejlesztők első számú problémája az, hogy az oldalon a hivatalos csatornáknál lényegesen olcsóbban, őket megkerülve cserélnek gazdát a letöltőkódok, amelyeket sokszor illegális módszerekkel szereznek be az eladók - ezért néhány indie stúdió nemrég arra szólította fel a játékosokat, hogy inkább torrentezzenek, minthogy a piactéren vásároljanak.

Habár a G2A szerint az ilyen esetek az összes eladás elenyésző részét képezik, az oldal a legutóbbi közleményében elismerte, hogy ettől függetlenül valódi problémát jelenthetnek a fejlesztőknek. A kódblokkoló funkcióval, miután a fejlesztők hitelesítették magukat, képesek lesznek bizonyos kulcsokat letiltani: ha ezeket megpróbálják elpasszolni a piactéren, az eladók automatikusan értesítést kapnak arról, hogy mi a helyzet.

A G2A két fő forrását említi a visszaéléseknek: amikor valaki újságírónak vagy streamernek adja ki magát, és az így kapott kódot próbálja meg továbbadni, és amikor valaki a nyereményjátékokból - akár botokkal - szerzett kulcsokat akarja eladni.

Habár a lopott bankkártyával vásárolt játékok kimaradtak a felsorolásból (ennek a módjáról itt írtunk bővebben), valószínűleg azért "feledkeztek meg" róluk az üzemeltetők, mert ezekre az új eszköz nem feltétlenül megoldás: míg a fenti esetekben könnyű proaktívan, nagyobb mennyiségben tiltani a kulcsokat, ebben a helyzetben sokszor utólag, a G2A-s vásárlások után tudnak csak intézkedni a fejlesztők.

Érdemes kiemelni, hogy az eszköz még nem áll fejlesztés alatt, és mivel "drága és időigényes" az elkészítése, a G2A addig nem is ugrik neki, amíg meg nem győződik arról, hogy a fejlesztők használni fogják. Ezért augusztus 15-ig 100 fejlesztő jelentkezését várják: ha ezen az űrlapon összejön ennyi regisztráció a megadott határidőig, elkészítik az új funkciót. A regisztrált fejlesztők listáját publikussá teszik majd.

A G2A azt is megjegyezte, tisztában van azzal, hogy ez a funkció nem old meg minden problémát, és azzal is, hogy sokan véglegesen leszedetnék a játékaikat a piactérről. Viszont mint mondják, a helyzet nem fekete-fehér, és mindkét oldalnak vannak jogos érvei, amit kölcsönösen tiszteletben kellene tartaniuk.

Tényleg megtérítik a fejlesztők kárát?

A fent említett bankkártya-csalásos esetekre a G2A azt ajánlotta fel korábban a fejlesztőknek, hogy aki bizonyítani tudja az érintettségét, annak tízszeresen térítik meg a kárát. A Factoriót fejlesztő Wube Software az elsők között van, aki bejelentkezett emiatt a piactérnél, és úgy tűnik, a csapat a nyilvánosság mellett teszteli majd, hogy az betartja-e az ígéretét.

Nos, eddig nem állnak túl jól a dolgok: a Wube állítása szerint 6600 dollárt bukott el így, és bár sikerült felvenniük a kapcsolatot az oldallal, egyelőre elakadt a folyamat. A Wube az összes érintett kulcsot átküldte a G2A-nek, hogy ellenőrizzék, az ő felületükön cseréltek-e gazdát, ennek viszont már két napja, azóta nem kaptak semmilyen reakciót tőlük.

A Wube egyébként azon az állásponton van, mint sok más független fejlesztő, és inkább a hivatalos csatornákat ajánlják a Factorio megvásárlására.

1.
Neotechtr
Ez mekkora, hogy átküldök 6000 kulcsot, hogy nézzék már meg, nem-e ott lettek eladva, mert én sem tudom - de azért basszus már két nap eltelt és júj. Ne haragudjatok, de ez szánalmas.

Amúgy ez a kulcsos rendszer a Steam-től eredeteztethető, mostanra viszont az egész ipar kulcs alapú. Most ezen pl az Ubi túl akar már lépni, a kérdés, hogy ki követi még - mert amíg kulcs van, addig kulcs kereskedelem is lesz.

De az is vicces, hogy először kurva nagy probléma volt a kalózkodás, meg is állt a Föld miatta, úgyhogy mindenki vegyen jogtiszta holmit. Fel is épült rá az ekonómia, nem szükséges kalózkodni, erre most kurva nagy baj, hogy nem minden egyes indie szemét szar nem lesz nagyobb siker, mint a Star Wars, úgyhogy torrentezzél, mert most az a baj, ha kulcsot veszel.

Nem kell ezt túlfújni. Ott volt pl a 12€-s Humble Monthly-ban a Metal Gear 5 definitív edition 5 másik játék mellett. Most ezek a játékok 9€-ba kerülnek a kulcsos oldalakon, amennyiért TE is adnád. Persze, most már nincs akció időtartam, ami alatt ennyiért beszerezhető a játék, 30€ Steamen, júj, akkor honnan vannak, lopottak mind! Hát nem, ezek rendesen legálisan meg lettek vásárolva és most tovább vannak adva.

Ugyan ez van az indie-kkel is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...