Assassin's Creed: Valhalla - 30 percnyi gameplay

  • Írta: szlav
  • 2020. július 6.
  • Videó
Úgy tűnik, nem kell a Ubisoft Forward adásáig várnunk, hogy belenézzünk az Assassin's Creed: Valhalla játékmenetébe, ugyanis kiszivárgott kereken félórányi vágatlan videóanyag.

Többen is panaszkodtak amiatt, hogy ezidáig nem láthattunk valódi játékmenetet az idén ősszel érkező Assassin's Creed: Valhallából. Nem véletlen ez, hiszen a Ubisoft minden bizonnyal az E3-as konferenciát helyettesítő Ubisoft Forward műsorára tartogatta a gameplay-bemutatót, azzal viszont nem számoltak, hogy még az adás előtt kiszivárog majd kereken 30 percnyi felvétel.

A franciák gyorsak voltak: habár a szóban forgó videóanyagok hamar felkerültek YouTube-ra és számos egyéb videómegosztó oldalra, néhány órán belül szinte minden nagyobb portálról sikeresen eltüntették a kiszivárgott jeleneteket. Azt viszont mára már tudjuk, hogy az internetről nehéz bármit véglegesen eltüntetni, így egy gyors keresés után Redditen ismét rábukkanhatunk a videókra.

Habár a kiszivárgott anyag képi minősége kimondottan borzasztó, a látottak mégis elég alapos betekintést engednek abba, hogy mégis mire számíthatunk a játék során. A három tízperces klip során főhősünk számtalanszor harcba keveredik, sor kerül egy kiadós hajós fosztogatásra, és néhány képkocka erejéig megleshetjük azt is, hogyan fest majd a fejlődési rendszer.

Az Assassin's Creed: Valhalla az év végén érkezik PC-re, Xbox One-ra és Series X-re, valamint PlayStation 4-re és PlayStation 5-re. A játékról legközelebb július 12-én, a Ubisoft Forward adása során tudhatunk meg több részletet.

59.
Korio
Örömmel jelenthetem, befejeztem életem első AC játékát az Originst.Vagyis az alap kész, jöhetnek a dlc-k.Vége felé már húzós volt, mikor 3 szintet ugrik a Lv questeknél.Tényleg rá kényszerít a mellék küldetésekre.Ahogy a farmolásra is.Ettől függetlenül élveztem, ha ilyen a következő és Valhallában picit visszavesznek a farmolásból, semmi gondom nem lesz vele.
56.
BockÚr
#55: Hát hogy a cyberpunknál nem láttam jó animációt az holt biztos egy szinten van a kettő javaslom megnézni a mostani 20 perces gameplayt vicc az egész nem csak az animáciok a játék maga is
55.
madSci
Ez a gameplay iszonyat gagyi. Olyan ciki az összes animáció, az arcmimika egy RDR2, TLOU2 vagy akár a CP2077-ben látottakhoz képest, mintha egy előző generációból szökött volna ez a játék a jövőbe. Egyszerűen igénytelen minden eleme. Arról nem beszélve, hogy egyszerűen szégyen, ha egy fejlesztő studió ennyire nem akar fejleszteni, újítani.
És egyébként tele van ordas bugokkal, félelmetesen béna megoldásokkal. Ez nemhogy Odyssey szint, de annak még a közelébe sem ér.
Szerintem szégyen, hogy 2020-ban itt tart egy videojátékos cég. Legyünk jóindulatúak, és higgyük inkább azt, hogy ez egy évvel ezelőtti anyag, ami "véletlenül" kikerült. (Nem félek, hogy a valós játék bármit javulna.)
54.
Kawada
#53: Figyelj... Biztos én vagyok az igénytelen szar aki a cukrozott lófaszt is megeszi sokak szerint, de én bevettem azt amit szerintem el akartak érni a játékkal. Nekem tetszett a történet összességében. A felépítés is. Aki karakter szinten számomra zavaró volt és konkrétan hülye már a végén, az Joel tesója volt, és akivel még látványosan nem tudtak mit csinálni és így egy nonszensz szituba rángatták be, az Abby bandájából a terhes csaj (Mel). Meg Dina sem egy egetrengető karakter. Nekem nagyon bejött, hogy Abby-vel is kellett lenni. Tetszett a története. Persze lehet, hogy túlzott a sok párhuzam Joel-el és Ellie-vel, ami valószínű azt szolgálja, hogy azonosulhatóbb és direkte összehasonlíhatóbb legyen, de nem volt számomra zavaróan eröltett vagy ilyesmi. Én úgy álltam hozzá, hogy egy történetet fognak nekem elmesélni. Ez nekem tetszett. Nyomasztott, meglepett, változatos volt az egész, érdekeltek végig a párbeszédek (na jó, az elején talán voltak valami nagyon csitri beszélgetések). Nem értek egyet azzal, hogy Joel hülyén halt meg, vagy hogy így vagy úgy szembköpték volna az előző részt. Sajnos a PTSD egy kibaszott mocsok dolog és ez sajnos Eliie-re is rányomja a bélyegét. Nem egy szimpatikus karakter ebben. Biztos, hogy nem fogok 3. végigjátszásra is olyan élvezettel nekiülni mint most teszem az 1. résszel. Sőt, nem is fogok háromszor nekiülni.

Na de a válasz. Nem éreztem hosszúnak. Örültem, hogy túl vagyok rajta, mert nem egy könnyű játék. Vagy legalábbis nekem itt-ott megterhelő volt. De olyan jólesően kellemetlen értelemben, amiért az ember szereti azt a depressziós, elbaszott filmet, ami után 4 napig csak bámul maga elé. Nekem nagyon bejött a világ. Maga módján hasonlóan mint az Originsben. Nem esett nehezemre bolyongani az extra remélt lootért, vagy a plusz kis fellelhető jegyzetekért amit néha szintén tök jó összefűggő történeteket meséltek el, amik segítenek megismerni azt az életet. 31 óra után úgy végeztem, hogy a gamplayt egy fikarcnyit sem untam meg. De valószínű ebben benne van az az érzelmi plussz töltet, hogy nekem a körítés, az adagolás, a hangulat, sok dolog, amiket mások negatívumnak említenek, nekem kifejezetten tetszett. Örülök, hogy nem ott lett vége ahol sokan akarták, hogy vége legyen. Mert számomra így kerekebb volt. Biztos, hogy tengernyi szubjektív faktor van ebben. És akit az első jelentősebb résznél elhagy a játék mert ott csalódfik, akkor utána még van kb. 3-4 ilyen. Amik ha hasonlóan nem tetszenek, akkor persze, hogy egy kalap szar lesz.
53.
Neotechtr
#52: De akkor most tőled meg merem kérdezni: nem lett túl hosszú a Part 2? Olvastam már olyat is (time is the key), hogy hosszabbra lett nyújtva picit, mint kellett volna. Ilyensmire gondolok, mint érdekes történés fele után hirtelen még pár óra gameplay tök feleslegesen az érdekes történés folytatásáig, stb.
52.
Kawada
#49: Hosszú, de elég sok végigjátszás van 17-18 órával. Annak tuti több mint a fele eleve cutscene.
51.
Neotechtr
#48: Igen, erről volt téma itt a GK-n is nem olyan túl rég. Először is megvan minden játéknak az, hogy meddig érdekes és izgalmas. Vannak olyan cuccok, amiket rendesen patikamérlegen mértek ki játékidőben egészen pontosan olyan hosszúra, amíg érdekes. Ilyen pl a Fallen Order, ami nekem bejött, de amikor félbehagytam, mert eluntam és három hónap múlva folytattam, akkor kiderült, hogy 14 perc volt vissza a játékból.Tökéletes hossz, mint pl a Mass Effect 2. Vagy a Deus Ex HR, ami kb egy órával volt rövidebb, mint a totális kielégülés, illetve a DX MD, ami max egy órával volt hosszabb, mint kéne. Ezek a példák és a Resi 2 teljesen jól vannak kimérve és tesztelve hosszra.

Ennek az eredménye, hogy míg én a RE2-vel eddig 25 órát játszottam, egyáltalán nem sajnálom rá azt a pénzt, amit elkértek érte. Ugyan így te sem, aki kétszer is végigvitte mondjuk 13 óra alatt. Ez azért van, mert az a játék ennyi, addig tömör, érdekes és izgalmas, aztán roll credits.

Így van az, hogy egy pl 200 órás pl AC: Origins-ben 25-30 óra tartalom van, a többi meg csak rizsa. Ebből a szempontból sokkal jobb a Last of Us 2, amivel 2 hetet játszol és 30 óra. Teljesen igazad van abban, amit leírtál.

Én már csak attól fosok, hogy már ezt ketten mondjuk és ugye ezeket elolvassák itt a játékgyártók (mármint nem miattad, hanem csak miattam), hogy ne kapjanak olyan ötleteket, amitől 20 órás játékokat készítenek majd 1 óra tartalommal és 19 óra bullshit-tel. De addig is el kéne jutni először, hogy ne legyen az, amit mondasz, hanem inkább legyen egy játék 15-20 (vagy RPG 40-50) órás, plusz legyen benne max 5 óra extra és ennyi.

A multiplayereket amúgy sem nagyon zavarja a single, max rá sem nyomnak, én meg azt sem tudom, hogy néznek ki a saját játékaimban a multis menük. Hiába rínak, hogy drága egy játék elkészítése és legalább 120 dollárba kéne kerülnie egynek, nem kell egyetlen játékba sem single+multi+farmolás+időhúzás egyszerre 60-ért, mert akkor jönnek a hatalmas szarok.
50.
Neotechtr
#49: Itt egy jó cikk róla:
https://culturedvultures.com/the-last-of-us-part-2-review/

Azt a 6.5-öt mindenképp megérdemi a láték a minősége miatt.
49.
Mortis
#48: az eddigi legjobb Last of Us 2 összefoglaló amit láttam: https://www.youtube.com/watch?v=94XxmSGhrDE&t=1293s
pont hogy az a játék is túl hosszú.

nem néztem meg minden jelenetet, csak 3-4 percet az elejéről: tudom ,hogy az AC-vel nem veszek zsákbamacskát - sok sok óra teljesen vállalható szórakozást nyújt majd s ha szerencsések leszünk még valami normális történetet is írnak a gameplay-mellé.
48.
Kawada
#47: Ezért lenne fasza, ha indiek is csinálnának OW játékot. :) Na de sajnos ez van. Sajnos a játékosok hibája is ez, mert ha 60 dollárért kapunk 15-20 óra minőségi szórakozást és nincs benne multi, kezdődik a rinya, hogy "ennyi?". Aztán meg csodálkozunk és rosszul esik ha kapjuk felvizezett cumót. 60 órás végigjátszást akarunk, multiplayert 300 pályával, persze azokat is éveken át frissítve, ingyen. De egyébként ha ma annyi időm lenne, mint 15-20 éve volt, biztos nem bánnám ha mai AC-kkel lenne tele a lybrarim. De a Last of Us 2-t én napra pontosan 2 hétig játszotta, 30,5 vagy 31 órám lett benne. Csak arra "fókuszáltam", csak az pörgött. És még kurvára érdekelt is. Ebben a tempóban kb. 1,5-2 hónapig játszanék csak egy szaros AC-t, és akkor mellette még nem csináltam semmi mást. Tényleg, annyira hálás tudok lenni ma már egy Resident Evil 2 remak-ért, ami a 2 karakterrel végigjátszva is egy kb. 13 óra. De az baszott jó 13 óra.
47.
Neotechtr
#46: Nem vagy ezzel egyedül. Bár jómagam nem értem azt, hogy valakiknek miért jó a mellékes grind, tény és való, hogy valakiknek jó. (Mondjuk azoknak, akik alapból nem szeretik a videojátékokat). Tipikusan az a helyzet, hogy a játék mindenkinek meg akar felelni és ezért úgy igazából senkinek nem lesz jó.

Attól függetlenül a választható és egyéntől függően érdekes melléktevékenységekkel nincs kifejezett bajom nekem sem, ha nem kötelező csinálni. Az sem gáz, ha nagyobb tatyót akarok, akkor ki kell mennem a rétre cápákat ölni és a bőrükből kraftolni. Csakhogy ez a valódi videojátékokban nem úgy van, hogy ezer holmit lehet fejleszteni és 15 réticápa bőre kell egy övtáskához, amiben így 3 db helyett majd 5 nyílhegy elfér.

Akkor ezt már meg lehetne úgy is csinálni, hogy ha fejleszteni akarsz, akkor meg kell keresned Szerhiót, aki tudja, hogy hol van a nagy fehér bálna, Moby Dick. Ő elmondaná az egész nagy fehér bálnás sztorit, aminek valami értelme is van a játék szempontjából és azt is közölné, hogy melyik középhegység tetején van a bálna. Ezen a ponton lenne egy érdekes, sztori játékmenet, (pl 1-1,5 óra) aminek a végén valaki sírna, mert olyan jó és megható volt, mások meg lefosnák a falat örömükben, hogy mennyire király volt és mi értéket beletett a játékba.

Persze a végén le kellene győzni rendes kardpárbajban a bálnát és annak az egynek a bőréből felfejleszthetéd az egész ruhádat és nem csak a szatyrod fülét. Itt belekerült volna a játékba 1-2 óra minőségi játékmenet és kikerült volna belőle 20 órányi fekáliatenger.

És látod, egy kommentben több fantázia van, mint egy egész Ubi frencsájzban. Tehát ha nem direkt csinálják szarra, akkor pedig az a helyzet, hogy a főnökeiket nem érdekli a játék, csak az órára meghatározott, kvázi nem létező tartalom. Attól egy játék sem lesz W3 szerű, ha egy álló kameránál áll két karakter, mint a fa és két mondat szinkronizálással elmondja neked, hogy menjél és ölj 15 szart.
46.
Kawada
#45: "Mint ha tényleg összeültek volna, hogy hogyan lehet a lehető legjobban szándékosan tönkretenni egy amúgy jónak induló játékot."

Ezt azért nem gondolom, hogy tudatosan akarják elbaszni. :) Főleg, hogy a grafikus kontent részbe irdatlan melót raktak pl. az Originsben is. Egyszerűen az open world játékoknak van egyfajta betegsége. Muszáj, hogy egy higított valami legyen, és azzal a szarral, amikkel ezeket felöntik, próbálnak megfelelni minden kényszerbetegnek vagy a vadászható állatokkal, az összegyűjthető teákkal, a kiherélhető állatokkal, az összeszedhető rejtett nyílhegyekkel meg a babámfaszával. Mindenkinek is meg akarnak velelni és így persze, hogy mindenki számára lesz olyan kontent benne egy kicsit, ami kurvára nem érdekli. És az Origins még istenes ebből a szempontból, mert azon egy 25-30 óra alatt "végig lehet rohanni", de az Odyssey-re ez nagyon penetráns lett a "time saver in app purchase" szarságokkal, meg xp boostokkal.

Red Dead 2-t is imádnám, ha a történet lineáris részében is ne kényszerítene bele ezekbe a hülyeségekbe, hogy upgradeljem a bázist, vadásszak rozmárra, keféljem a lovat, és sétálgassak napestig. Amennyiben ezek felfedezni való extra kontentek, semmi bajom vele, mert biztos van aki jobban el tud merülni ebben a világban, tetszenek neki ezek a dolgok. De amikor ezekbe a minigamekbe effektíve bele vagyok kényszerítve a játék lineáris részében is, na ahhoz nincs türelmem. Ebből a szempontból számomra az Origins fogyaszthatóbb volt. Ott senki nem tartott fegyvert a fejemhez, hogy menjek be abba a tetves piramisba. Ott magamtól jött a késztetés. :)

Black flagnek is nekifogtam és kurva hamar azon vettem észre magam, hogy azt se tudom mi a faszt csinálok, csak búvárkodok, kincsekre vadászok, random hülyéket ütök és azt se tudom már mi a sztori. Kurva sok lehetőség volt abban is, de engem ezekkel nagyon el tudnak ilyeszteni. :)
45.
Neotechtr
#44: Annyira egyet tudok érteni az egész kommenteddel, mint ha én írtam volna. Az egyiptomi a kedvenc kultúrám és maga az Origins számomra is kifejezetten szemgolyósimogatóan gyönyőrű művészeti szempontból kül- és beltereken is. Ezért méretes piros pont jár a játéknak.

Természetemnél fogva a mellékküldetéseket szerettem vonla elkerülni, mert hiába mondták is a fejlesztők, hogy W3 szerűre készítik a játékot és nagyon figyelnek a mellékküldetésekre, nekem amíg kb 15-ös szintre eljutottam mindegyik konfekció randomgeneráltnak tűnt. Nyilván jobb akkor is, mint pl a Mass Effect 3-ban, ahol futkározol és közben kiírja lent, hogy kaptál egy mellékest :) Aztán kb ezen a ponton voltam úgy, hogy rájöttem, hogy a mellékeseket nem lehet kikerülni és mivel számomra nem nyújtottak élvezetet, inkább hagytam a rákba az egészet.

Pedig szerettem volna végig látni, hogy milyen a megvalósítás - de hé... csak egy életem van. AC-k közül én az 1-et és a 3-at játszottam végig, illetve a Black Flag minden böszmesége ellenére tetszett, úgyhogy az a hajókázás elleni trainer-rel lement és még azt mondom, hogy végső soron pozitív róla a véleményem. De ehhez ugye ki kellett hagyni a játék vagy 50%-át. A BF DLC-jét, a Freedom Cry-t, ahol a fekete hapsival lehetett menni, azt viszont rendesen végigvittem és tetszett az is. Lehet, hogy lenne lehetőség az Origins-t is végigvinni úgy, hogy a farmolást beteszem csalással és a szintet a következő sztori küldihez igazítom, de aztán végül is nem kínlódtam vele. Ez nagy részben a sasos blőd megoldás miatt van, ami szerintem kvázi teljesen élvezhetetlen.

Így az maradt, hogy az Origins esetében a játék kb 80-90%-át hagynám ki, hogy egy fasza 15-25 órás játék legyen, de még akkor is sasolni kellene. Ezen a ponton meg már olyan az egész téma, hogy én nem tudok és nem is akarok az Ubi-nak a szarjából magamnak várat építeni. El is engedtem az egészet, hiszen sok más játék is van.

"...az AC a legtöbb tipikus open world betegséget top szinten mutatja be."
Mint ha tényleg összeültek volna, hogy hogyan lehet a lehető legjobban szándékosan tönkretenni egy amúgy jónak induló játékot.
44.
Kawada
#43: Odyssey-ről kevesebbet tudok mondani ezen a téren mert nem bítam addig, de az Originsben már előfordultak elég jó történettel bíró mellékküldik is, amik már-már Witcher-t idézgettek meg itt-ott. Emellett nyilván nem árt, ha az ember vonzódik kicsit a történelemhez. Természetesen nem állítom, hogy pl. az Origins egy micsoda hiteles korrajz és maga a megtestesült időkapszula, de mégis hitelesnek tűnik. Nagyon ritka nálam, amikor élvezem a felfedezős gyűjtőmellékküldis szarságokat. És itt pl. imádtam felkutatni a piramisokban rejlő kincseket. Egyszerűen maga a művészeti megvalósítása annyira szép volt, hogy mint egy szép illusztrációs albumot, ezt is csak úgy lassan lapoztam és elmerengtem sokszor benne. Persze nálam az is hozuzájárul, hogy elég hamar eldobtam az összes korábbi AC-t is. Még az agyondícsért Black Flag sem nyerte el nagyon a tetszésem, azt is hagytam a picsába. Far Cry-okra a Primal óta rá se nézek, mert ezek a copy paste ubi the game sémák nem nagyon kötnek le. Itt viszont a karakterrel sem voltak komolyabb bajaim, a sztori se nem egy hejjdemekkora, se nem zavaró, a harcot pedig a különféle fegyverek kipróbálásával és variálásával azért ki tudtam húzni úgy, hogy arra az 50 órára (valami olyasmim volt az Originsben) lekössön és még ne zavarjon. Persze amikor már az 50. kurva barakot söpri ki az ember úgy, hogy előtte felküldi a tetves sast, sasolni és jelölgetni, akkor már nálam is elgurultak a pirulák. Az biztos, hogy az AC a legtöbb tipikus open world betegséget top szinten mutatja be.
43.
Neotechtr
#41: Ez már nem fog érdemben változni. Illetve a játéknak 100%, hogy az a célja, hogy ugyan olyan legyen, mint az előző két testvére. Én marha gyorsan meg tudom ezeket az új AC-ket unni, mert a sunnyadás sem kifejezetten működik, vagy jó, míg a harc biztos ízlés kérdése... csak éppen 10ezer óra in és az utolsó random katonát ugyan olyan hosszú ideig kell püfölni, mint az elsőt. Ami tök jó, mert a harcrendszer sosem volt kifejezetten jó, vagy élvezetes, ellenben viszont holt unalmas már fél óra gameplay után.

Most nem is tudom, hogy ezért azt mondjam, hogy nagy respekt az AC játékosoknak, vagy Isten irgalmazzon nekik. Most itt írták, hogy egy podcast-et elhallgatva el lehet mászkálni egy új AC-ben, ami szerintem egy két oldalas, vulgáris fikázásnál is rosszabb fényt vet erre az anti videojátékra. ennél kvázi rosszabb kritikát nem lehet mondani egy játékra.
42.
medson
#41: Ja most olvasom hogy év végén jön, akkor csak úgy amblok nem akarják hogy ezzel legyen azonosítva :d
41.
medson
#37: Már ezt is leszedték, nem szarral guritanak az ubi nál, bár meg is értem hogy nem akarják hogy látszodjon ez az elvileg sokkal korábbi verzió a kiadás előtt.
40.
Korio
#39: Általában női karakterekkel játszom.Jobb azt nézni 60+ órát mint egy férfi popóját... .Itt törlés miatt a közepét láttam a végéig azt hittem férfi a karakter..... .Na itt nem lesz lány karim.
39.
SLi
#38: ja és a Kassandra szinkronja amilyen kiváló volt most még ez sem sikerült
38.
SLi
#37: uhh hát ezt nem értem hogy gondolhatták komolyan, a zene csodás a többi meg ugyanaz mint az előző kettő, lélek meg ac hangulat, koherens sztori azokban sem volt de egy podcastet hallgatva el lehetett mászkálni bennük, Origins platina, Odyssey folyamatban, ezt nagyon vártam a téma miatt de ez nem tett túl izgatottá
37.
medson
#36: https://www.youtube.com/watch?v=WeNuTwtKU8o aki nem látta, bár ezt is hamar leveszik bizonyára.
36.
medson
Hát ennyi, már a reddit posztos linkek sem működnek, pedig kíváncsi lettem volna rá.
32.
Ruvik
#31: 2070-el el leszel egy darabig. SSD téren ajánlom az Addlink termékeket. Amúgy egyik AC sem éri meg az extra verzió plusz költségét a megjelenéskor. Nem írom le előre, de ha ez is rókabőr lesz ki fog még mindig kiállni mellettük?
31.
hedzsooo
Na, addigra a C2077 ugy is kijon aztan eppen csak hogy bemeligtek vele az elso par szaz oraval mikor ez kijon. Azt hiszem ezt az AC. jatekot is csak egy jelentos leertekeles keretei kozott fogom beszerezni. :-))) Nem mondom hogy nem lesz szorakoztato valamennyire ez az AC de nem is fogja megerni majd a season pass-os, Platina/Diamond addition arat, az is biztos... Akkor mar C2077 ezerrel + hozza egy kis vas beujitas/fejlesztes. (Extra SSD-t tervezek, + kozel 4 ev utan egy uj VGA-t, 1060-rol 2070-re.)
29.
adamsfamily
#27: Pont ugyanez volt,ami többek között idegesített.
Ráadásul sok minden random van generálva benne,szóval nagyon felkészülni se tudsz.Jártam úgy,hogy 1 órán keresztül kergettem valamelyik állatot,mire megtaláltam,meg lett a bundája,visszafele menet agyonlőtt egy banda és nem mentette el.Eléggé játékélmény romboló,amikor át kell vágtatni a fél államon és megöl egy sutyerák,ami miatt megint nézheted 10 percig a lovacskázást.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...