Megérkezett az AMD FidelityFX Super Resolution

  • Írta: Baloo
  • 2021. június 22.
  • Hardver
Az ígéreteknek megfelelően a minap élesedett az AMD válasza az NVIDIA DLSS technológiájára, és már hét játékban is letesztelhető a FidelityFX Super Resolution felskálázási eljárás.

A hónap elején jelentette be az AMD, hogy még idén júniusban útjára indítja a DLSS-kihívóját, a FidelityFX Super Resolutiont, vagy az egyszerűség kedvéért: az FSR-t. A technológia a mai nappal pedig élesedett is, és már tesztelhető az alábbi játékokban:

  • 22 Racing Series
  • Anno 1800
  • Evil Genius 2
  • Godfall
  • Kingshunt
  • Terminator: Resistance
  • The Riftbreaker

Az első tesztek alapján pedig már most nagyon meggyőzően vizsgázott az FSR mind az AMD, mind az NVIDIA kártyáin. A Godfallban például az FSR Ultra Quality módját használva 65-ről 93-ra ugrott az átlag fps-szám 4K-s felbontás mellett.

Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy az FSR-ból azért hiányzik a DLSS varázsa, vagyis jelen esetben azért jóval könnyebb kiszúrni a képminőség romlását, főleg, amikor eltekeri az ember a minőség-teljesítmény csúszkát az utóbbi irányába. Ettől függetlenül ez még így is kis áldozat - ami ráadásul mozgás közben annyira nem is észrevehető - azért cserébe, hogy megduplázott képfrissítést csikarjunk ki az adott címekből - mindezt ráadásul akár a régebbi AMD- vagy NVIDIA-kártyákon is.

Mindeközben pedig a zöldek oldalán bejelentették, hogy július elsején DLSS-támogatást kap a Rust is, ami együtt érkezik az NVIDIA Reflex technológiájával, így várhatóan még kisebb lesz a játékban tapasztalható system latency.

5.
Neotechtr
Jó dolog ez, akárhogy is nézzük. Persze "mindenki" rugózik rajta, hogy jaj a minőségvesztés a különféle beállításoknál, de nem kell tartani, jó ez. Van egy TV-d, vagy monitorod, annak van egy natív felbontása és csak abban a felbontásban szép, vagy a legszebb a kép. Viszont 1440p belső renderrel 4K-ra skálázva még mindig sokkal szebb lesz a kép a natív felbontás miatt, mint nem rekonstruált képpel, de az alatti felbontáson.

Amúgy ez a dolog (a DLSS-el együtt) *szerintem* akkor van jól használva, ha nem egy 1080p-t bíró géppel akarunk pusztító skálázás mellett 4K-ban játszani, hanem inkább akkor, amikor mondjuk van egy-két súlyosabb rész, ami meg akar feküdni, amúgy meg nem játszhatatlanul fut a cucc. Ha az átvezető jobb minőségű sokszor, mint a játék, vagy 15 autó van a képen Forzában és akkor le akar rotyanni 40-50 fps köré a játék, akkor jót tesz neki egy kis szuper-bullshit, amit úgysem veszünk észre a játék hevében, azzal szemben, hogy beleállna a földbe a framerate. Pl, az 1070-esemen 1080p-ben 60 fps volt a Fallen Order, 1440-ben meg karcolt egy vonalat az agyamba... Na ott jól jött volna ez a dolog és akkor aranyos pici player lettem volna, nem pedig szomorú és mérges.
4.
joshfeed
#3 Ahogy küldöd a Ryzen konfigot egyből megy fel rá a RevisionOS ;)
3.
Viktor_The_Best
#1: Win 7-re mar nem jon semmi. Rakd fel a windows 10-et!
2.
bitchka
4K-ban az ultra és a quality jól használható, valamint qhd-ben az ultra. A +40-60% jól jön azért szabad szemmel szinte észrevehetetlen minőségromlásért cserébe. Mondjuk Full HD-ben már rosszabb a helyzet.
1.
joshfeed
Lesz még jobb és remélem Win7 re is jön.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...