Far Cry 6 - csak PC-n lesz ray tracing

  • Írta: Shifty
  • 2021. szeptember 23.
  • Hír
A Ubisoft tegnap megerősítette, hogy a Far Cry 6 PlayStation 5-ön és Xbox Series X/S-en nem fogja támogatni a valós idejű sugárkövetést, azaz a ray tracing technológiát. Cserébe viszont kapunk stabil 4K-s felbontást, 60 fps mellett.

Stephanie Brenham, a Ubisoft 3D Team vezető programozója a Wccfthechnek adott interjúban megerősítette, hogy a Far Cry 6 csak PC-n fogja támogatni a valós idejű sugárkövetést. A Ubisoft ugyanis úgy látta, túl sok erőforrást vinne el a technológia, helyette pedig inkább a 4K-s felbontás melletti stabil 60 fps-t célozták meg konzolokon.

Ugyanitt Brenham azt is megerősítette, hogy az AMD-féle FidelityFX Super Resolution is csak PC-n lesz bekapcsolható, konzolokon nem.

A játék korábban közölt gépigényét látva talán nem is annyira meglepő, hogy az egészséges kompromisszumra törekedett konzolokon a Ubisoft.

A Far Cry 6 október 7-én jelenik meg PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S konzolokra, valamint Stadiára és Amazon Lunára is.

44.
delphijos
#41: Jogos, rosszul emlékeztem, egy éve játszottam, és a 60 fps volt meg, de most hogy irtad beugrott a 6k. Ettől függetlenül az egy gyakorlatilag 2.5 D game, azért a Kena-től 4K 120-at várni akkor is túlzás.
43.
adamsfamily
#39: Az Ori speciel pont 4k 120fps-el fut.
42.
Fanboi
#39: Hogy itt írták megkerestem.
Series S ami 4k 60.
Series X 4k 120 / 6k 60...:)
41.
Helium Prime
#39: Én úgy emlékszem az 4k 120fps vagy 6k 60,de majd ránézek!
40.
Fanboi
#39: Jó nyilván túlzás de a lényeget vedd ki belöle. Az hogy ez a játék olyan hardveren ami keresztbe lenyeli a konzolokat nyögvenyelősen tolja ki a 60 fps-t vicc kategória. Továbbra is arra reagáltam amit fankiz és crytek ideböfögött miszerint a pc előnye csak a framerate a jelenlegi konzolokkal szemben meg mikor lesz 4k 60 pc-n is hisz ezt egy 3080 nem tudja ebben a cuccban, es ezt egy ilyen fosporttal egy szaros youtube vid alapján óhajtotta eladni...
39.
delphijos
#37: Itt tudom hogy mindenki programozózseni, de a konzolokon 4k 120fps "igény" is nagyon durva túlzás. Az Ori and the Will of the Wisps fut 4k 60-al SX-en. Azért ne essünk a ló túloldalára se.
38.
Kovbaj
#6: Persze az új generációs ár megadásnál ez, nem volt szempont.
37.
Fanboi
#35: Mert azzal a látvánnyal bizony úgy kéne fusson. :)
Ahogy mondtam egy szóval sem mondom hogy nem gyönyörű mert az főleg azt artnak köszönhetően, de a látvány továbbra sem indokolja a gépigényt főleg hogy csőjáték. Szimplán szar az optimalizáció, kiraktak egy gyenge pc portot, emiatt írtam hogy ezzel a játékkal főleg genváltás közben összevetni meg kijelenteni hogy a pc előnye csakis a framerate meg elhanyagolható a graf különbség az a lehető legfinomabban fogalmazva is butaság. Főleg ha mindez még egy széttömörített youtube videó alapján történik..:) Mintha előző genben mondjuk egy Dead or alive vagy Batman AK pc-konzol összevetés alapján jelentené ki mindezt valaki... Van 100-ból 1-1 játék ami a gyenge port miatt ezt mutatja csak a többi meg nagyon nem, pláne ha majd nem fogja vissza már az előző gen a játékokat akkor jön majd igazán ki a difi.
36.
delphijos
#33: Ugyanez van a FIST Forged in Shadow-al is... irtó jó hogy ( estleg ) GP-be is jönnek, 1 év múlva....
35.
delphijos
#33: Hát bocs, de akkor úgy kell fogalmazni.

"A kena AZZAL A LÁTVÁNNYAL még konzolokon is 4k 120fps-el kéne menjen"

34.
Fanboi
#31: Nem azt mondtam hogy nem szép hanem azt hogy nem indokolja a látvány a gépigényt.
33.
Neotechtr
#31: Szerintem is csak timed ex, de én azt is kinézem a micro-ból, hogy amikor jön bele is dobják GP-be. Egyébként az optimalizálatlan mocsokság és az, hogy szép, meg gyönyörű egy játék az két full külön kategória és egymáshoz az égvilágon semmi köze nincsen - szóval megfér a kettő egymás mellett.
32.
crytek
#31: Nem tuti de csiripelik hogy csak timed exkluzív..
31.
delphijos
#25: Nem tudom milyen a szemed, de szerintem gyönyörű a játék. Sajnálom hogy nem jött box-ra.
30.
Fanboi
#26: Nem azt mondtam hogy nem lehet hanem azt hogy a graf és a framerate látja kárát.
29.
Fanboi
#28: Semmit nem jelent hogy 1-1 igénytelen játékban nem nagy az előnye, ilyen az előző genben is volt, de emiatt általánosítani konkrétan ostobaság.
28.
crytek
#24: Ott a video amit mondtam meg lehet nézni.. A pc előnye elenyésző a ps5 el szemben. Miközben árban meg... Hagyjuk is
27.
Ooorky
#26: Mondjuk Ubi mindig tudott nagyot alkotni, mikor anno vmelyik AC 30fps-sel futott konzolokon akkor képesek voltak lenyilatkozni, hogy azért mert úgy mozisabb élményt nyújt, mint a pc-s 60fps verzió :D
26.
bitchka
#23: Akkor a bókemberben, mégis hogy a fenébe lehet RT, ráadásul akkor még a fasorban sem volt az FSR, amikor kijött. Far Cry 6-ban is lehetne RT a követelmények alapján, csak időt kéne rá fordítani. Soha senki nem mondta, hogy az RT ördögtől való, én legalábbis biztosan nem. Max azt , hogy DLSS nélkül, illetve DLSS 1.0-val nem érte meg az akkori nvidia kártya a felárat, amit elkértek azért, hogy 25 fps-el szenvedj RT-el abban a pár címben, ami akkor kint volt. A DLSS 2.0-val már megéri RT-ért venni kártyát, csak sajnos mire elérhetőek lettek ezek a featurök, nem maradt kártya.
25.
Fanboi
#21: Egy optimalizálatlan mocsok ne legyen már alapja annak mi mire képes... A kena azzal a látvánnyal még konzolokon is 4k 120fps-el kéne menjen...
24.
Fanboi
#22: Ja. Meg a magasabb grafikai beállítások, felbontás..
Az hogy a pc csak több fps-t tud nettó butaság, jóval többet ki lehet hozni a látványból ha a készítők úgy akarják - és általában úgy akarják.
23.
Fanboi
#3: Ja butított grafika mellett 30 fps-nél egy low szintű rt. Megéri... RT nem ezekre a gépekre való de persze legyen választható akinek eszi a gyomra a gyengébb felbontás/30fps kombót.
RT még pc-n is főleg a highend kiváltsága esetleg középkat teteje, egyre nagyobb és nagyobb kompromisszumokkal. Nem kéne elvárni egy konzoltól ami kb a középkategória közepe hogy ezt hozza, én nem is várom. Nem nagyon értem a siránkozást miatta.
Egyébként megint tettenérhető a szokásos kettős mérce... Amíg az RT az nvidia kiváltsága volt és a DLSS szintén addig konzolos és amd fan szinten ezek az ördögtől való szarok voltak. Most hogy amd-re illetve konzolokra is eljutott az RT és az FSR most csodaként van kezelve holott egyik sem hozza az nvidia szintjét, rt nagyon nem fsr úgy ahogy egy dlss high performance szintet kb...
22.
crytek
#21: Nekem nem kell bemutatni :)
PC előnye annyi hogy több fpst tud. Azt meg mindenki el tudja dönteni ér-e ez az fps többlet többszázezres plussz kiadást.

4k maxhoz pcn kegyetlen nagy hw kell 8kt hagyjuk még előbb a 4k 60 legyen alap és ne csak a 800ezres vgakon...
21.
#17: Pont a Kena kapcsan nezten banchmarc-ot. Meg a 3080 se tudja 4k ultran a fix 60 fpst-t es meg RT-rol szo sincs. Kivancsi leszek mikor lesz meg a tenyleges 4k 60 fps pc-n, konzolon szerintem kb soha. Mire meglenne, tuti a 8k-t fogjak eroltetni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...