Már nyereséges az Xbox Game Pass, ám az áremelkedés elkerülhetetlen

  • Írta: RangerFox
  • 2022. október 27.
  • Biznisz
Link másolása
Phil Spencer egy interjúban beszélt az Xbox Game Pass sikerességéről, illetve a hardverek és szolgáltatások áremelkedéséről.

Azt már korábban megtudtuk, hogy óriási bevételt termelt az Xbox Game Pass tavaly a Microsoftnak, most azonban Phil Spencer a The Wall Street Journalnek adott interjújában elárulta, hogy a szolgáltatás nemcsak fenntartható, hanem nyereséges is, és megközelítőleg 15 százalékát teszi ki az Xbox-divízió bevételeinek. 

A cégvezető egyébként úgy gondolja, hogy ez a részarány a jövőben sem fog sokat nőni, hiszen konzolokon már nagyrészt elérték azokat az a játékosokat a szolgáltatással, akik hajlandók előfizetni rá. Ezt a PC-s előfizetők rohamos növekedése ellensúlyozza valamennyire (egy év alatt 159 százalékkal többen fizettek elő a szolgáltatásra PC-n), ehhez még hozzájön az Xbox Cloud Gaming szolgáltatást kipróbálók száma, ami 10-ről 20 millióra nőtt. 

Spencer továbbá kitért az árazásra is (mint tudjuk, a Sony megemelte a PlayStation-konzolok árát), és a következő gondolatokat fűzte hozzá: "Egyelőre tartottuk a hardverek, a játékaink és a szolgáltatásaink árazását, ám kizártnak tartom, hogy ez hosszútávon is így maradna. Egy idő után el fog jönni az a pillanat, amikor bizonyos termékeink árát emelnünk kell, ám fontosnak tartottuk, hogy az ünnepi szezon idejére minden a jelenlegi, megszokott áron kerüljön értékesítésre."

9.
9.
crytek
#5: Pedig ha hiszed ha nem ha kellő mennyiségű ember lesz bevonzva a game pass alá akkor sokkal jobban megtérül majd hogy mondjuk "BÁRMIBŐL" eladnak 7-8 millió db-ot =csak hasraütve mondtam egy számot) mondjuk 60$-ért vagy ugyanazt tolja 30 millió ember HAVI 20$-ért...
8.
8.
zoli12i
#5: De akkor minek van 25 stúdiójuk több ezer fizetett emberrel, ha lóf*szt sem fejlesztenek ?
Amúgy "állítólag" nem akarnak majd évente megjelenő CoD-ot. MS nem tudna évente kiadni játékot...
5.
5.
Őrnagy
Jól van, Phil, akkor leállhattok a játékfejlesztéssel. Az úgyis csak viszi a pénzt, és túl nagy feladat. A felvásárolt stúdiókat meg végre rá lehet állítani az évről évre jövő CoD-ok tákolgatására.
4.
4.
Doomsayer
Ezért tűnik úgy, hogy eddig beválik az a taktika nálam, hogy 3-3,5 évre előre veszek hozzá (kb fél ár alatt) kódot. Így elvileg 2025 végéig elkerül majd a mindenféle áremelés. Mondjuk a legelején, 1-2 éve még nem voltam benne biztos, hogy megéri fizetni, illetve, hogy annyit fogom használni, hogy megérje. De most már annyi olyan játék jön bele ami amúgy is érdekelne, vagy egyenesen amúgy is megvenném, hogy egy fél év alatt visszahozta a 3 és fél év árát. Addig is megszoktam és kedvelem, hogy sok cucc PC-n és boxon is ott van, valamint részben a Steam Deck miatt is egyenesen hiányolnám a crossplatform és cloud save funkciókkaal fűszerezett cloud gaming-et is.

Amúgy maga a game pass, illetve a jelenség sok érdekes kérdést vet fel a játékokkal kapcsolatban, amiről megéri gondolkodni. Mint pl hogy a Minecraft és Among Us szerű egyszerű és kis játékok hatalmasat szaladnak a szolgáltatásban, míg pl rámutat olyanokra, hogy egy Deathloop a repetitív természete, vagy egy Assassin's Creed Origins a sok apró, másodálláshoz hasonló tennivaló miatt meg 5-6 órákra köti csak le a felhasználókat. Megváltozik a gaming ipar és a játékok a szoldáltatás miatt? Lehet, hogy elkerülhetetlen, de nem feltétlenül biztos, hiszen már most sokan jobban szeretik a 10-20 órás tömörebb játékokat, mint a 100 órás semmiket. Dehát mindig ezek a trendek vannak "nálunk"... 10 éve nem adtak ki olyan játékot, amibe bele nem erőltették a multit (pl Mass Effect 3), nehogy úgy érezd, hogy nem éri meg megvenni, most pedig nem adnak ki olyan játékot, ami nem ikonokkal telerakott 150 órás, teljesen üres open world, nehogy úgy érezd, hogy nem éri meg megvenni.

Ezen alakíthatnak a közeljövőben a game pass és hasonló szolgáltatások. Bár azt a dolgot megint nem szívesen látnám, hogy egy játéknál lenne egy GP verzió, aztán egy standalone, meg egy season pass változat, meg mindez live service és road map táblázatokkal lenne prezentálva megjelenésenként...
3.
3.
Ooorky
Felőlem lehet a duplája is, egy átlagos bevásárlás többe kerül...
2.
2.
crytek
#1: Igen ám csak ahogy pl a magyar nép se tűr el mindent ugye sokan vergődtek a szaros 700ft-os netemelés miatt is... úgy itt is ki fog borulni a bili ha nagyon megemelik.. szinte 100% hogy 5$-nál többet nem mernek majd rápakolni

Ha a ms több bevételt szeretne akkor előbb a kiskapukat kéne becsukni pl azonnal megszüntetni a gold felpumpolást és azt gpu-ra alakítást.
De ez mind mind olyan lépés ami inkább utálatot váltana ki és ezt nem igen akarják majd ők sem...
Abban meg bármibe fogadok veled hogy az az akciós 300ft-os próba maradni fog ugyanis a MS-nak mindig kellenek majd új emberek.. ahogy az epic se azét fizet dollár 100 milliókat évente a sok ingyenszarért mert olyan hüde rendesek, hanem hogy valaki használja már a szarjukat és minél több ember legyen ott hátha akad az ingyenélők között 1-2 vásárló is.
Amíg van gold@gpu átváltás addig nincs para.. :)
(Mondjuk nekem ezen ráér majd 2024.02 hó után gondolkodni..)
1.
1.
LGHDTV+
Szerintem eddig is mindenki tudta, hogy ha már elegendő embert behúztak a GamePassel, akkor megemelik az árat. Nem lesz nonstop 1 euró, meg kapsz kódot pringleshez meg monsterhez meg mittomén mihez. Ezért is veszélyes ez a modell. Behúznak minden nagyobb kiadót, beraknak mindent a gamepassbe, majd fizess érte havi 30+ eurót, és már meg sem fogod tudni venni őket máshogy, csak havidíjjal. A CoD elég nagy húzócím alapból. Ezért kéne a Sonynak minél hamarébb behúzni egy EA-t, még mielőtt az MS veszi meg. Akkor a Sony mondhatná hogy ti adjátok a CoDot, mi a Fifát, mert ahogy lejár a Sony szerződése az Actival, le merem fogadni hogy PC/Xbox exkluzív lesz a CoD.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...