HunGame.blog interjúsorozat #2

  • Írta: sirdani
  • 2023. január 29.
  • Érdekesség
Link másolása
A Hungame 22/23 interjúsorozat második gyűjtésében többek közt olyan témákról lesz szó, mint hogy mit jelent egy Epic Megagrants támogatást megnyerni, milyen világsikerű franchise-okhoz flipper asztalt készíteni és hogy kik adtak ki először itthon Nintendo Switchre játékot.
Para 51 Games
 
Parázsó Csaba évek óta készülő játékának a No More Lights-nak a fejlesztését aktívan nyomon követhetjük a különböző felületeiken, rendszeresen bemutatják az újdonságaikat, mely a legújabb Unreal Engine-es technológiáknak köszönhetően már most az Early Access kiadása előtt is bámulatosan néz ki. A játék tavaly elnyerte az Epic Megagrants támogatását, melyről hosszabban is mesél a fejlesztő.

"Maximalista vagyok, a legjobbat akarom a játékosoknak. Nagyon sokat fejlődött idén az összkép és az atmoszféra, illetve maga a karakter irányítása és egyebek, fegyverek kezelése, effektek és az egész koncepció. Nemrégiben átváltottunk Unreal Engine 5-re, ami egy hatalmas pluszt adott a projektnek. Néha ámulok és bámulok a látványtól, “úristen ez a mi játékunk” a reakció."

 
 
Zen Studios
 
Györkei Ákos a cég marketingigazgatója többek közt arról büszkélkedett, hogy már több mint 100 fölött van a játszható asztalok száma a hosszú évek óta sikeres Pinball FX szériájukban, melyhez világhírű franchise-okat is sikerül behúzni. Mindezek mellett egészen más játékstílusokban is remek játékokat tesznek le az asztalra, valamint ez még tovább bűvölhet annak köszönhetően hogy a tavalyi Embracer Group-os felvásárlás mentén még tovább bővülhetnek.

"Talán mindent elmond a csapatra való hatásról, hogy az Embracerhez való csatlakozás óta szinte duplájára nőtt a cég. Rengeteg tehetséges munkatárs csatlakozott hozzánk mind a magyar játékfejlesztés veteránjai, mind friss és lelkes fiatalok személyében. Mindenki elkötelezett, tenni akar és mindeközben biztos talajt érez a lába alatt."

 
 
Bubit Games
 
Hugyecz Petra és párja egy aranyos kvízjátékon, a Noodle Party-n dolgozik jó ideje. Mindkettejük mögött van játékfejlesztési tapasztalat, és remekül el tudják osztani egymás közt a feladatokat annak függvényében ki miben erősebb. Bár a Kickstarter kampányuk nem úgy alakult ahogy tervezték, elmesélték annak konstruktív tapasztalatait és hogy azóta is lelkesen dolgoznak rajta, hogy idén bemutathassanak egy játszható verziót.

"Amikor elkezdtem a munkát, akkor én döntöttem úgy, hogy körülbelül fél évet teljesen ennek szentelek, mert ha már belevetem magam, akkor szeretném minél előbb olyan szinte megcsinálni, hogy büszkén ki tudjam adni. Az elejétől kezdve együtt beszélünk át mindent, gondolkodunk a mechanikákon, hogy mi hol tud majd elromlani, és azt hogyan tudjuk majd megoldani. Ebben mindig is jók voltunk, hogy leülünk a kis táblánk elé, és felváltva magyarázunk meg rajzolgatunk egymásnak."

 
 
Angry Cat Studios
 
A kétfős fejlesztőcsapat klasszikus módon egy gamejam-ből kinőtt játékkal robbant be a köztudatba, melynek folyományaként ők voltak az elsők akik itthon Nintendo Switch-re is kiadták a játékukat. Bak Csaba részletesen mesél az USC: Counterforce munkálatairól. Két pitch-en is dobogós helyezést értek el, beállt mögéjük a Firesquid kiadó és nemsokára érkeznek a Steam Next Fest-re. 

"A játékosok visszajelzéseinek nagyon örülünk, és nem csak azért, mert túlnyomóan pozitívak, hanem azért is, mert minden építő kritika hozzásegít bennünket ahhoz, hogy jobb játékélményt adhassunk. Minden olyan kisebb fejlesztőcsapat, mint mi is, szinte éhezünk a minél nagyobb számú visszajelzésre."

 
 
Overon Station
 
Királyházi Csabát mindig is motiválták a technológiai újdonságok és igyekezett ezeket a lehetőségeket átfordítani valamilyen videojátékos élménybe. 2015-ben bár elkezdték feldolgozni a Kupolavárost, jelenleg pihentetik a projektet, amíg nem áll össze egy kellő méretű és tapasztalatú csapat. Legutóbb megjelent játékukban egy több idősíkon játszódó VR kalandot mesélnek el, jelenlegi fejlesztésük pedig a blockchain technológiát használja fel egy különleges hangulatú gladiátor játékban.

"Mindig szerettem innovatív technológiákkal foglalkozni. Anno a virtuális valóságra is ezért vetettem rá magam. Maga a kriptovaluták világa sohasem vonzott, az inkább a tőzsdézéshez hasonlít, viszont az NFT-k révén teljesen egyedi tulajdonságú és átruházható digitális tárgyakat tehetünk a játékainkba, amik nagyon újszerű játék élményeket eredményeznek."

 
 
Pixel Works
 
Pozsik Dániel és csapata karácsonykor meglepett minket egy aranyos kis VR hógolyózással, mely a Black Hole Pool fejlesztése közben készült, amolyan lazításként. A biliárd játékuk inkább a szimulátor irányba tolódik, mint arcade-be, emiatt és a saját való biliárd tapasztalatok miatt kifejezetten a valósághű játékmenetre fókuszálnak. Bár a balatoni kocsmai hangulatot nem tervezik visszahozni egy rex asztallal, de egy komoly snooker szerepel a tervezik között.

"Szerettünk volna valami olyat csinálni amit még sosem, és kerestük a 90-es évek PC forradalmi hangulatát, amihez úgy éreztük a VR szcéna áll most a legközelebb. Még kevés szereplő, kicsiként is versenyképes tudsz lenni egy jó ötlettel, limitált hardware képességek amik évente hatalmasat fejlődnek, stb… Jópofa világ, kicsit néha a vadnyugaton érezzük magunkat."

 
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...