Bezárt a Piranha Bytes, a Gothic és az Elex fejlesztőstúdiója

  • Írta: szlav
  • 2024. július 8.
  • Gyászhír
Link másolása
Huszonhét évnyi múlttal a háta mögött volt kénytelen lehúzni a rolót a Piranha Bytes. A német fejlesztőcsapat a dark fantasy stílusú szerepjátékok veteránja volt, a legnagyobb sikert pedig a Gothic-szériával érték el.

Az év elején már kénytelenek voltunk beszámolni arról, hogy a bezárás szélén áll a Piranha Bytes, most, fél évvel később pedig sajnos bekövetkezett a legszomorúbb végkifejlet. A játékipari veterán stúdiónak számító német csapat sem tőkeinjekciót, sem pedig komolyabb felvásárlási ajánlatot nem kapott, így június végén kénytelenek voltak csendben bezárni az irodát - derült ki egy mára állás nélkül maradt munkatársuk beszámolójából.

A stúdió 2019 óta az Embracer Group, azon belül is a THQ Nordic címere alatt foglalatoskodott, ahol sikeresen jelentettél meg az ELEX II-t, igaz, a játék csupán vegyes fogadtatásban részesült. A csapat nevéhez köthető továbbá a három epizódot megélt Risen-sorozat, illetve a Gothic-franchise, melynek első epizódjának ugyan készül a remake-je, azt azonban az Alkimia Interactive fejleszti a THQ Nordic szárnya alatt. A bezárás előtt a közepes méretű, harmincegynéhány alkalmazottat foglalkoztató stúdió abban reménykedett, hogy némi anyagi támogatást szerezhetnek egy Unreal Engine 5-ös sötét fantasy játékhoz, ám ezek a tervek végül dugába dőltek.

Sajnáljuk a Piranha Bytes halálát, de némi jó hír, hogy a stúdió hagyatékának egy része tovább él egy kisebb indie csapatban. Ma a lenti videóval mutatkozott be a Pithead Studio, melyet Björn és Jennifer Pankratz, a Piranha Bytes korábbi munkatársai alapítottak. A házaspár még tavaly novemberben hagyta ott a csapatot, hogy önálló projektbe kezdjenek, a kapacitásuk azonban nyilvánvalóan jóval kisebb lesz, mint amilyen az Embracer és a THQ Nordic alatt lehetett.

6.
6.
Spazz Maticus
Gyerekkorom egyik legjobb játékélményeihez tartozott főleg a korai munkásságuk, bár én szerettem a kései mind a Gothic, mind a Risen 3-részeket is.

A stúdió "nyugodjék békében",emléküket megőrzöm és még valószínű jópárszor felidézem egy-egy újrajátszással, a csapattagoknak meg szintén sok sikert kívánok... :)
5.
5.
Extol
Jó címek voltak ezek, bár Elex II-t még nem játszottam. sajnálatos ami történt. Sok sikert a csapattagoknak a jövőbeli cégeiknél
4.
4.
crytek
#2: Itt nem a "szarrol" van szó. Ma már minden retardált szarságba beleköt mindenki... miért nem fehér miért nem néger miért nem nő miért nem férfi egy karater stb... aminek a játék milyenségéhez rohadtul nincs köze de a foscunami felülkerekedik azt simán egy jó game mehet a kukába.

"te csak zabald az osszes jatekot ha olcso/bundle-ben kaphato, akkor neked ugy is jo, ugye..."

Már megint miért kell a faszságot írogatni? Nem zabálom az összes játék mivel nem érdekel minden game. És továbbra sem azért tetszik nekem valami mert bundleba lesz vagy előfizetésbe. Tudom nagyon fájhat hogy más ésszel játszik emiatt több millió ft-ja megmarad de ennyire nem kéne tolni a faszságokat kezdem kurvára unni
3.
3.
hedzsooo
Kivancsian varom, hogy mivel sikerul elorukkolniuk, szoritok nekik! :)

Kar, hogy anno mikor a Piranha Bytes kezdett, meg nem volt Steam Early Access, + Kickstarter, igy aztan szep lassan bekebeleztek a multik oket.... -__-
De majd most tiszta lappal, uj indie nev alatt hatha jobban megy majd nekik!
2.
2.
hedzsooo
#1: ??? Ha sz@rt akarnak eladni Gothic nevvel majd, nehogy mar majd meg mosolyognunk kelljen hozza. Persze ne ugy legyen, aztan legyen jo pl. a hamarosan erkezo G1 remake is! Viszont enyhen szolva fura hozzaallasod van azokrol, akik ki merik nyilvanitani a nemtetszesuket 1 jatekrol is akar. Ne torodjel masokkal, te csak zabald az osszes jatekot ha olcso/bundle-ben kaphato, akkor neked ugy is jo, ugye...
1.
1.
crytek
Sajnálatos. Már csak abban bízhatunk hogy a mai sírógépeknek tetszik majd a Gothic és készülhetnek új részek a THQ égisze alatt
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...