Megtudtuk, hogyan született meg a Super Mario Bros. 1-1-es pályája
- Írta: Baraaju
- 2 napja
Az amerikai IGN-en videós formában is közzétett beszélgetésen Miyamoto Shigeru mellett az ő jobbkeze, Tezuka Takashi játéktervező is jelen volt. Ők ketten nagy nosztalgiával és jókedvűen számoltak be a Nintendo 1985-ös klasszikusának történetéről.
Az ikonikus platformer előtti játékok, mint például a Pitfall! vagy a Pac-Land ugyan már kísérleteztek az oldalnézetes platform-játékmenettel, túlságosan is frusztrálónak bizonyult. Ezekkel szemben Miyamoto-san és Tezuka-san játéka már egy gördülékeny, változatos játékvilágot nyújtott, amiben minden lépés újabb és újabb felfedezést és tanulási lehetőséget adott.
A legendás játékfejlesztők elmondása szerint a Super Mario Bros. legelső, 1-1-es pályája szándékosan „tanulópályának” készült. A legelső Goomba, amivel találkoztunk, azonnal arra kényszerítette a játékost, hogy megtanulja az ugrás fontosságát. A kérdőjeles kockákba rejtett érmék és power-upok felfedezésre ösztönöztek, a gomba pedig – ami szándékosan nehezen kikerülhető – megmutatta, hogy nem minden tárgy jelent veszélyt a játékban.
Az 1-1-es szint felépítése fokozatosan vezette be a megtanulandó mechanikákat: először csak egy biztonságos, kitöltött árok fölött kellett gyakorolni a hosszú ugrást, majd rögtön utána jött a valódi kihívás egy mély szakadékkal. Ez a fokozatosság biztosította, hogy a játékos nagyobb csalódások és frusztráció nélkül tanulhasson, majd alkalmazza a megszerzett tudást.
Kifejezetten meglepő érdekesség volt, amikor elárulták, hogy az első ellenség eredetileg egy Koopa Troopa lett volna, de az egy fokkal bonyolultabb „ugrás-elrúgás” mechanika miatt végül a sokkal egyszerűbben leküzdhető Goombát tették oda.
Ha érdekel még, milyen kis sztorik hangzottak el a Super Mario Bros. megalkotásáról, érdemes megnézni a beillesztett videót, és/vagy ellátogatni az IGN oldalára!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.