Crash Team Racing: Nitro-Fueled teszt

  • Írta: Shifty
  • 2019. július 12.
Az Activision eddig kétszer is ügyesen nyúlt vissza klasszikusaihoz, a rajongók pedig zabálták a múltidézést. Nem meglepő, hogy a kiadó és a Beenox egy újabb felejthetetlen gyöngyszemet támasztott fel.

Közel két évtizede már, hogy a Naughty Dog elhozta a PlayStation-rajongóknak a Mario Kart-féle életérzést. A hibázni nemigen tudó stúdió ugyanis 1999-ben remekül lovagolta meg a Mario Kart 64 keltette hisztériát: nem csak egyszerűen lemásolta a versenyjáték alapjait, még saját képére is festette a játékmenetet, így nem meglepő, hogy a 15 karakterrel és 18 helyszínnel megjelent Crash Team Racing a mai napig elképesztő rajongótáborral bír.

A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Spyro Reignited Trilogy pedig bizonyította, hogy még mindig van igény a nosztalgiára, főleg akkor, ha az megfelelő, modern köntösbe csomagolva érkezik, természetesen az eredeti, nyers élmény sérülése nélkül. A mostani revitalizálás pedig legalább annyira hibátlan visszatérés, mint a Spyro vagy Crash egyszemélyes múltidézése, a Beenox ugyanis a kisebb-nagyobb hibák ellenére ezúttal is megtartotta a forrásként szolgált Crash Team Racing (valamint a Nitro Kart és Tag-Team Racing) korábban már bizonyított alappilléreit. Ezeket pont annyira modernizálta, amennyire az szükséges volt és pont annyira igazította a mai igényekhez, hogy még bőven frissnek hasson. Ennek megfelelően kaptunk egy garázsnyi járgányt, rengeteg helyszínt és meglovagolható járművet, valamint játékmódok, személyreszabási lehetőségek és megpróbáltatások egész sorát.

Ami a Nitro-Fueled legnagyobb kihívása, az egyben a hiánytalanul átemelt öröksége is. Ahhoz ugyanis, hogy hatékonyak és sikeresek legyünk a Crash Team Racing modern változatában, elengedhetetlen, hogy ismerjük a győzelemhez szükséges trükköket, betéve tudjuk a pályák sajátosságait, rövidítéseit, illetve tökélyre fejlesszük a Power Slide használatát. A visszatérő egyjátékos, az egész körözgetésnek keretet adó Adventure mód ezúttal ugyan felkínál olyan lehetőséget, amiben nehézségi szinteket is választhatunk, de már a közepes szintnél komoly erőpróbát igényelnek a versenyek, a legnehezebb módban pedig tényleg csak a legtapasztaltabbaknak terem bármiféle babér. Gyakorlás nélkül ugyanis esélytelen, hogy legyőzzük az ellenfeleinket, márpedig a Power Slide, vagyis a turbó kifinomult alkalmazása türelmet, precizitást igényel. A nehézségi görbe sajnos nem lett a legjobban belőve, és helyezéseinken az sem segít, ha a Mario Kartból ismert power-upok bevetésétől reméljük majd a segítséget.

Ahogy a húsz évvel ezelőtti eredetiben, úgy a Crash Team Racing: Nitro-Fueledban is elenyésző a különböző szívatások végeredményre gyakorolt hatása. Egyszerűen azért, mert ebben a sorozatban minden az ügyességen és a sebesség, a lendület szinten tartásán múlik, valamint azért is, mert teljesen véletlenszerű, hogy milyen power-upokat szedünk fel. Így üldözőként eléggé nehéz dolgunk van, az összeszedett hátrányt nagyon nehéz ledolgozni, hiszen a már említett Power Slide kifinomult használata mellett nincs a játékos kezében megfelelő eszköz, még akkor sem, ha a felszedhető wumpa gyümölcsök mind a sebességet, mind a power-upok erejét növelik. Ez papíron nagyon jól hangzik, de mint említettem, érdemben nem tudunk az előttünk haladóknak keresztbe tenni vele, ha pedig mégis sikerül, akkor a legtöbb esetben megvan a módja, hogyan tudjuk kivédeni a power-upokat.

A sztorimód ennek ellenére kiváló szórakozással kecsegtet, a már említett nehézségből eredő kihívás mellett ugyanis tartalommal is alaposan meg lett pakolva az Adventure mód. Egyrészt lehetőségünk van választani a klasszikus és a Nitro-Fueled módok közül. Előbbi az eredeti játék megoldását követi, vagyis választott karakterünkkel kell legyűrni ellenfeleinket, a minibossokat és a világunk meghódítására pályázó Nitrous Oxide-ot, míg utóbbi lehetőségben szabadon váltogathatunk a feloldott hősök, járművek között, ráadásul ezeket teljesen személyre is szabhatjuk két verseny között. Legalábbis küllemre, amit a játék garázsában tehetünk meg, a versenyeken elért eredményeink után kapott játékbeli valuta ellenében.

Az Adventure mód ráadásul a történeten való végiggurulás mellett egyéb kihívásokkal is kecsegtet, így például lehetőségünk van a CTR-módban körözgetni, ahol a három betűt kell három kör alatt összegyűjtenünk. Emellett vannak időre teljesítendő feladatok, valamint a kristályok gyűjtögetése is jó móka, ahogy a Relic-opció is, ahol lehetőségünk van rövid időre megállítani azt az időt, amivel egyébként versenyt futunk. Ha ez nem lenne elég, akkor kapunk többjátékos módot, ami online formában egyelőre nagyon problémás volt, lokálisan viszont a legjobb móka, köszönhetően az osztott képernyőnek. Emellett ott a Capture the Flag, a Last Kart Standing és a Battle mód is. A játék pedig bőségesen megjutalmazza teljesítményünket, mert vagy karaktereket, matricákat, festéseket, esztétikai kiegészítőket oldhatunk fel, vagy aranytallérokat gyűjtögethetünk, amit aztán a már említett garázsban költhetünk el pofás cuccokra.

A játék technikai oldalára nemigen lehet panaszunk, a megfelelő platformokon a natív 1080p felbontás mellett stabil 30 fps-re számíthatunk, ami csak akkor okozhat problémát, ha szerinted nincs élet 60 fps nélkül. Emellett az animációk is fel lettek turbózva, a látvány pedig önmagáért beszél. A pályák hihetetlenül látványosak, színesek és változatosak, egyszerűen jó érzés elveszni bennük versenyzés közben. Ami viszont már problémásabb, az a töltési idő, ami botrányosan sokáig tart. Az Anthem szintjét éppen nem üti meg, de amikor egy verseny alig pár perc alatt lezavarható, akkor utána nagyon illúzióromboló, ha legalább ugyanannyi ideig a töltőképernyőt kell bámulnom.

Mindezek ellenére a Crash Team Racing: Nitro-Fueled egy elképesztően tartalmas és kihívásban gazdag szórakozást ígér. Ugyanolyan minőségben idézi fel gyerekkorunk legszebb momentumait, mint ahogy tette azt a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Spyro Reignited Trilogy is. Ha időközben családos ember lettél, akkor azért ne hagyd ki, mert a gyerekkel leülve baromi jól fogtok szórakozni, ha pedig csak szimplán imádod a retrót, akkor azért, mert ennél jobban elköltött pénzed nemigen lesz mostanában.

A Crash Team Racing: Nitro-Fueled Nintendo Switchre, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi utóbbin teszteltük.

25.
ARTURUS22
Hát eddig csalodás pedig az eredetit imádom.
Ugyanaz a problémám szóról szóra amit a teszt is ír.
Régi adventure modban nem volt nehézségi szint, most mért kellet?
Belövöm közepesre és hiába ismerem a pályát hiába tudom az utat megyek az ideális iven nem tudok power slidolni..
Eredtibe ez csak az idöemer megszerzésében akadályozot minden más gond nélkü legyürhető volt, nem ugy mint a mario kartban, itt minden elfél tolja esélyem sincs ha én tolom simán a falnak megyek már ha bekapcsol...
24.
zimonyini
#14: Nagyon átérzem a problémádat és részvétem. :D
18.
KaktuszPingvin
#17: De amúgy tök komolyan mondom, ha valakit érdekel a játék, nehpgy csak azért ne vegye meg, mert 30 fps
17.
KaktuszPingvin
14.
Ooorky
Nálunk asszony 2 nap után visszatért a Mario Kart-hoz (nagy sajnálatomra), pedig pont azért rendeltem elő PS4-re, hogy én is használhassam a Switch-et mikor otthon vagyok.
13.
KaktuszPingvin
#12: Biztosíthatlak, hogy sem az irányítással, sem a sebességérzettel, sem a poweruppokkal nincs semmi probléma. Hozza azt a bizonyos szintet. Azt pedig elhiszem hogy jobb a 60 fps a 30-nál, pláne egy versenyjátéknál, de ha valami ilyen jól működik 30-on is, mint a CTR, egy fél gondolatot sem fogok arra pazarolni hogy miért nem 60.
12.
totoszoro
Amugy elhiszem h sok embernek nagy elmeny csak amikor már rongyosra játszottuk a beach buggyt amibe a gameplay es a powerup-ok nagyon jol elvannak talalva, amikor visszafele kompatibilitasban tudsz jatszani egy sonic all star racing transformeddel. Akkor az ember varna a szintet. Mindenki szereti a szép grafikát de kartos játéknál irányítás,sebesség érzet, powerup a lényeg.
7.
totoszoro
Szerintem a Beach Buggy nem komolytalan! 60 fps 4 felé osztott kepernyon is. 6-an is lehet vele jatszani. Sztem nagy problema a feluletes cikkek a Crash team racingrol. Nincsenek kivesezve a jatekmodok. Senkit nem erdekel a 30 fps pedig ez egy versenyjatek. Online jatek problemaja folott nagyon durvan mindenki elsiklik. Komolyan mondom nem ertem. Hogy lehet igy megkapni a 8-9 pontot mindenhol. Raadasul ahogy regen ugy most is nagyon kemenyen lop a Mari kart-ol. Csak ott mukszik az online es meg wii u-n is 60 fps volt. Szoval nekem csalodas, pedig nagyon vartam. Remelem a Beach buggy 2 egyszer megjelenik konzolojra is.
5.
Turoscsusza
Gondolkodtam rajta az utobbi napokban hogy megvegyem-e. Nem tudom eldonteni hogy melyik jatekot vegyem ,mert ott van a Sonic team racing is es nem tudom hogy melyik a jobb. A storeban most ugyan abban az arban voltak, egyik alap jatekkal se jatszottam regen szoval nem ezek alapjan fogok donteni. Anno PS3-on rengeteget nyomtuk spanokkal a BLUR-t az hatalmas volt. Viszont PS4-re nincs semmilyen hasonlo jatekom csak a beach buggy ami nem rossz ,de eleg komolytalan. Valaki aki ismeri ezeket a jatekokat vagy jatszott mar mind a 2-vel es tudna velemenyt adni(a kampany kulonosen nem erdekel) 4-en co-op-ban vagy esetleg neten jatszanank. Koszi mindenkinek!
4.
KopyAti
Elírtátok a végszót! ;)
3.
ollie92
XoX/PS4p csak 1440p tudja 30 fps mellett. Ez kurva gáz, RDR2 natív 4k és az egy szinttel feljebb van azért látványban.
2.
Darksiders84
Két napja nyomjuk a gyerekkel és tényleg jó kis felújítású móka lett szép grafikával jól írányítható kocsikákkal rengeteg megnyíthatő bizbasz és a lényeg szerintem a pályák pont jók hosszúságra nem erőltettek szóval izgi tényleg.
1.
Gorrister
OFF: Írhatnátok majd egy hírt arról, hogy augusztus 7-én jelenik meg a Gibbous - A Cthulhu Adventure. Tudom kis hazánkban nem annyira népszerű a kalandjáték műfaj, de hátha érdekel valakit. Ráadásul MAGYAR FELIRATTAL érkezik, ami igazán említésre méltó egy kis 3 fős román csapattól.
Steam: https://store.steampowered.com/app/914020/Gibbous___A_Cthulhu_Adventure/
GOG: https://www.gog.com/game/gibbous_a_cthulhu_adventure
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Zfbel8N52xY
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...