Hatalmas siker a PlayerUnknown's Battlegrounds

  • Írta: zoenn
  • 2017. március 29.
  • Biznisz
Link másolása
A múlt héten landolt a Steam Early Access kínálatában a Bluehole lövöldéje, ami máris 11 millió dollárt hozott. De pontosan mi fogta meg a játékosokat a PlayerUnknown's Battlegroundsban?

A PlayerUnknown's Battlegrounds leginkább a Battle Royale-ból és az Éhezők viadalából merített ihletett. A multira fókuszáló külső nézetes lövöldében az a játékos győz, aki utoljára marad talpon. Ehhez 8x8 kilométeres, szabadon bejárható sziget dukál - itt eresztik egymásnak a mezőnyt. Mindenki a nulláról indul, első körben fegyvert, járművet és más cuccokat kell szereznünk a boldoguláshoz, majd kezdetét veszi a túlélésért vívott harc.

Az Unreal Engine 4-es shootert a Bluehole csapata rakta össze. A srácok talán nem is számítottak ekkora sikerre: az anyag múlt hét csütörtökön landolt a Steam Early Access kínálatában, és máris 11 millió dollár bevételt ért el. Volt olyan időszak, amikor 67 ezer aktív játékos volt jelen a szervereken, míg a Twitchen egy időben 150 ezren is nézték a közvetítéseket.

A játék 29,99 euróért zsákolható be a Steamen.

20.
20.
Zuzmo
Mindig volt valamilyen divat, pl. rts-ek, mmo-rpg-k, moba stb.
Attól, hogy nagyon sok a multis játék, attól még single is van elég. A kettő elfér egymás mellett.

Egy játékot normálisan megcsinálni történettel sokkal nehezebb, több idő, pénz. Író is kell, és/vagy megvenni valami licenszet. A szereplők szövegeit felmondatni színészekkel, leanimálni, ha nem csak kiírni akarod a mondanivalójukat.
Az eseményeket le kell scriptelni.
Multinál (erős túlzással) csak bedobálod a dolgokat, aztán hadd szóljon!
De egy Overwatch szintű multi játékban is baromi sok munka van. Balansz, karakter-, pályatervezés, művészeti munka. Nem csak a reklám miatt játszanak sokan. A játékélmény, hangulat is megvan. Meg a support.
17.
17.
Chrysh
#16: Nekem az a bajom ezekkel a játékokkal, hogy mostanság kezdenek olyan ötleteket újnak eladni, ami már régóta létezik. Ha erről a koncepcióról levesszük azt, hogy egy naaagy pályán lövöldözöl, akkor kapunk egy Last Man Standing modot az Unreal Tournament 2004-ből.

Másrészről ha nem is sztorit, de valamit most már baromira ideje lenne újítani ezekbe a játékokba, mert mindig van egy olyan időszak, amikor egy fajta zsánerből sorra f*ssák a játékokat, és gyorsan azon kapja magát az ember, hogy a hasonló programok között nagyítóval kell keresni azt az apró különbséget, ami kiemeli a tömegből. Volt már ilyen annak idején a MOBÁ-k esztelen gyártásával, most kezd belendülni a körökre osztott akciójátékok zsánere is, hasonló a helyzet a túlélő játékoknál is (á lá Early Access-Mekka) és valahogy a sétaszimulátorokba, vizuális novellákba is nehézkes valami újat belengetni.

A multi lövöldéknél az Overwatch is csak azért emelkedik ki a tömegből, mert öltek bele rendesen a reklámba, és viszonylag kevés konkurenciával kellett számolniuk, ha viszonylag gyorsan indulnak, most viszont már abból is tizenkettő egy tucat, és nem is azzal van a baj, hogy más is próbálkozik, inkább az, hogy már kispista is gyorsan össze akarna dobni egy multis lövöldét (vagy FPS-Mobát vagy mittudomén mit) és nagyon gyorsan felhígul az adott kategória.
16.
16.
Yanez
#15: Na jó, de most komolyan, arra sem lehet egy rendes, változatos és pláne tartalmas történetet építeni, hogy egy arénában túlélősdit játszol. Meg aztán annak végképp nem látom az értelmét, ha elveszted az életed, csak újrakezded, s előbb-utóbb csak nyersz, ergo szinte semmi tétje. Ellenben multi mókában ez egy vérfrissítés lehet az online játékosok számára, hiszen nem egy olyan lövöldéről van szó, ahol lelőnek, és pár mp alatt már megint rohangálhatsz. Ha jól tudom, itt ha meghalsz, annyi, kiestél. Ezt pedig pontrendszeri tétben izgalmas lehet játszani online! Plusz van értelme taktikázni, fejlődni, hiszen nem gép ellen kell viaskodni, azaz ez teszi igazán érdekessé. Mint ahogy egy Fifa sem az egyjátékos módok miatt népszerű.
15.
15.
piskóta
#8: Egy jól kidolgozott, drámai történet átélése lenne az értelme egy ilyen témájú single játéknak. Az ilyen multis címek viszont nem igényelnek semmiféle történetet. Csak egy pálya kell, néhány szabály és uccu neki, máris össze lehet ereszteni a játékosokat. Én személy szerint amióta láttam az Éhezők viadalát, szerettem volna játék szintjén átélni Katniss Everdeen történetét vagy hasonlót (a Btooom c. anime is ilyen). Szóval amíg ilyen multis játékban "csak úgy" szaladgálsz és próbálsz túlélni, addig a single részében egy történet részese vagy, átéled, elszenveded, ha jó a dramaturgia. Én ebben látom az értelmét.
14.
14.
Terawatt
#10: Sony Online Entertainment (új neve Daybreak Games) is a PlayerUnknowntól vette a licenset effektíven, aki az Arma modként csinálta meg az elődjét.
13.
13.
br1Koo
#10: Akkor találkozunk a szigeten Shuya
10.
10.
ollie92
Engem teljesen hidegen hagyott a H1Z1 féle mizéria, de ez a klón felkeltette figyelmemet.Majdnem az összes jutub gémer most hirtelen csak ezt nyomatja napról napra. Van még mit rajta csiszolni (még early acces) , de idővel fasza lesz és be is szerzem.
9.
9.
Yanez
#8: Single párti vagyok, amióta az eszemet tudom, de az én fülemben is rosszul muzsikál az a hang, amely szerint ennek a cuccnak inkább egyjátékosnak kéne lennie. Értelme szinte nulla.
8.
8.
Shannaro
Csak tájékozódás céljából szeretném megkérdezni, hogy egy ilyen ötletet single játéknak megcsinálni mégis mi lenne az értelme? Nem kötözködni akarok, de egy ekkora arénában NPC-ket lövöldözni értelmetlen számomra. Mondjatok indokot arra, hogy miért lenne jó ez a játék, ha csak single része lenne?
6.
6.
mestermagyar
Ezekre a rocket leaguekre és battlegroundokra kizárólag úgy tudok gondolni mint a játékok gangam style-jára. Nem különösebben kiemelkedő, nem ad át többet az átlag alattinál sem. Egy cím ami jó pillanatban került fel, a játékelemei mémekhez hasonló színvonallal bírnak és így könnyen elkapják egymástól az emberek, nagy csoportokban pestisszerűen gyorsabban terjed mint magányos farkasoknál.

Nem tudok sokat róla mert alig van 4-5 napos és még csak nem is hallottam róla eddig, de azt sejtem hogy ez a nagy és szerteágazó survival címek poshadó higiéniátlan tömegében kialakult végtelenül osztódó sejt, köztük aligha a legmélyebb vagy leginnovatívabb.
5.
5.
markoci555
A Cunning vagy hogy hívják videók alapján nem jött be, úgyhogy rá se néztem a megjelenése óta, de ez sokkal jobban néz ki.
3.
3.
CJgabor
Csak ne lenne ilyen szar neve.:D
1.
1.
ADMlN
Az Éhezők Viadala a Battle Royal-nak a limonádésított amerikai verziója.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...