A PlayerUnknown's Battlegrounds leginkább a Battle Royale-ból és az Éhezők viadalából merített ihletett. A multira fókuszáló külső nézetes lövöldében az a játékos győz, aki utoljára marad talpon. Ehhez 8x8 kilométeres, szabadon bejárható sziget dukál - itt eresztik egymásnak a mezőnyt. Mindenki a nulláról indul, első körben fegyvert, járművet és más cuccokat kell szereznünk a boldoguláshoz, majd kezdetét veszi a túlélésért vívott harc.
Az Unreal Engine 4-es shootert a Bluehole csapata rakta össze. A srácok talán nem is számítottak ekkora sikerre: az anyag múlt hét csütörtökön landolt a Steam Early Access kínálatában, és máris 11 millió dollár bevételt ért el. Volt olyan időszak, amikor 67 ezer aktív játékos volt jelen a szervereken, míg a Twitchen egy időben 150 ezren is nézték a közvetítéseket.
A játék 29,99 euróért zsákolható be a Steamen.
Attól, hogy nagyon sok a multis játék, attól még single is van elég. A kettő elfér egymás mellett.
Egy játékot normálisan megcsinálni történettel sokkal nehezebb, több idő, pénz. Író is kell, és/vagy megvenni valami licenszet. A szereplők szövegeit felmondatni színészekkel, leanimálni, ha nem csak kiírni akarod a mondanivalójukat.
Az eseményeket le kell scriptelni.
Multinál (erős túlzással) csak bedobálod a dolgokat, aztán hadd szóljon!
De egy Overwatch szintű multi játékban is baromi sok munka van. Balansz, karakter-, pályatervezés, művészeti munka. Nem csak a reklám miatt játszanak sokan. A játékélmény, hangulat is megvan. Meg a support.
Másrészről ha nem is sztorit, de valamit most már baromira ideje lenne újítani ezekbe a játékokba, mert mindig van egy olyan időszak, amikor egy fajta zsánerből sorra f*ssák a játékokat, és gyorsan azon kapja magát az ember, hogy a hasonló programok között nagyítóval kell keresni azt az apró különbséget, ami kiemeli a tömegből. Volt már ilyen annak idején a MOBÁ-k esztelen gyártásával, most kezd belendülni a körökre osztott akciójátékok zsánere is, hasonló a helyzet a túlélő játékoknál is (á lá Early Access-Mekka) és valahogy a sétaszimulátorokba, vizuális novellákba is nehézkes valami újat belengetni.
A multi lövöldéknél az Overwatch is csak azért emelkedik ki a tömegből, mert öltek bele rendesen a reklámba, és viszonylag kevés konkurenciával kellett számolniuk, ha viszonylag gyorsan indulnak, most viszont már abból is tizenkettő egy tucat, és nem is azzal van a baj, hogy más is próbálkozik, inkább az, hogy már kispista is gyorsan össze akarna dobni egy multis lövöldét (vagy FPS-Mobát vagy mittudomén mit) és nagyon gyorsan felhígul az adott kategória.
Nem tudok sokat róla mert alig van 4-5 napos és még csak nem is hallottam róla eddig, de azt sejtem hogy ez a nagy és szerteágazó survival címek poshadó higiéniátlan tömegében kialakult végtelenül osztódó sejt, köztük aligha a legmélyebb vagy leginnovatívabb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.