A Newzoo adott már ki becslést az év elején, a mostani elemzése azonban több ponton is korrigálja a korábbi számokat. Eszerint a játékeladásokból származó bevétel 108,9 milliárd dollár helyett 116 milliárd dollár lesz idén, ehhez jön még hozzá 10 milliárd dollárnyi hardver-, és 23 milliárd dollárnyi kiegészítőeladás, így kapjuk meg a 149 milliárd dolláros végösszeget.
A játékok oldalán a legerősebb szegmens a mobiloké, a telefonos/tabletes játékok, illetve a különböző mikrotranzakciók 50,4 milliárd dollárt hoznak az iparági szereplőknek, míg a PC-s címek 32,3 milliárd, a konzolosak pedig 33,3 dollárért felelnek. Érdekesség, hogy Kína látványosan erősödik, idén várhatóan 32,5 milliárd dollárt köszönhet neki a játékipar.
És hol van még a vége? A Newzoo szerint 2020-ra csak a játékeladások elérhetik a 143,5 milliárd dollárt, aminek a felét a mobilos játékok teszik majd ki. Habár a teljes forgalomhoz képest eltörpül, az e-sportok piaca 2,4 milliárd dollárosra nőhet addig, ami látványos teljesítményt vetít előre.
A Newzoo azt is megjegyezte egyébként, hogy a 2017-es számokkal a játékipar a sport szintjére lőtte be magát, ott jellemző ugyanis a 130-150 milliárd dolláros éves forgalom.
Régen doboz csomagolás alapján vásárolrunk. (sokat feleslegesen)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.