Phil Spencer a Kinda Funny Games lejjebb megtekinthető podcast-epizódjában vállalt vendégszerepet, a beszélgetés során pedig számos olyan kritikus téma felmerült, amelyek miatt a fejüket foghatják az Xbox ökoszisztémájában aktív játékosok. A legforróbb téma jelenleg nem más, mint a Redfall, egész pontosan annak szörnyen kiábrándító fogadtatása mind a kritikusok, mind pedig a játékosok részéről.
Spencer bevallotta, hogy ő is nagyot csalódott a játék alakulásában, kezdve a konzolokon 30 fps-re korlátozott sebességtől, a technikai problémákon át, egészen a kritikusok visszajelzéséig. A videojátékos divízió feje annyit megígért, hogy a Microsoft a jövőben sem fog erőszakkal hatni a náluk dolgozó stúdiók kreatív víziójára. A Redfall esetében sem történt ilyen, ez a szerencsétlen precedens azonban nem határozhatja meg azt, hogy milyen körülmények közt dolgozhatnak a lelkes és elhivatott játékfejlesztők.
Ami pedig magát a Redfallt illeti, az Arkane Austin csapata nem fogja magára hagyni a játékot. Érkezik konzolokra a 60 fps-es frissítés, ami pedig a játékmenetet és a tartalmat illeti: Phil Spencer bízik abban, hogy idővel a Sea of Thieves és a Grounded mintáját követve a vámpíros kaland is igazán nagyszerűvé válhat.
Az ilyen és ehhez hasonló bukták, illetve azok visszhangja az interneten az Xbox-főnök figyelmét sem kerülték el. A jelenlegi helyzet sajnálatos, világos az is, hogy a konzoljátékok piacán az Xbox harmadik helyet foglal el a rivális konzolgyártók mögött, Spencer szerint pedig ezen akkor sem tudnának változtatni, ha minden exkluzív játékuk átütő siker lenne. A játékosok akkor sem adnák el a PlayStation vagy Nintendo konzoljaikat, ha megjelenne a Starfield és a 10-ből 11 pontos lenne a játék. Ez azért van így, mert a Microsoft elveszítette a harcot a legfontosabb konzolgeneráció során.
Ez pedig az előző generáció, az Xbox One generációja volt. Phil Spencer szerint azért volt ennyire kulcsfontosságú ez az időszak, mert a játékosok ebben a generációban kezdték el kiépíteni a digitális játékgyűjteményüket. Ha egy felhasználó komoly digitális játékkönyvtárat épített fel a PlayStation 4 időszakában, akkor szinte garantált, hogy nem fog Xbox Series X-re váltani - helyette továbbviszi a gyűjteményét PlayStation 5-re is.
Éppen ezért a Microsoft célja az Xbox-szal nem az, hogy a megszokott pályán lépjenek versenybe a PlayStationnel. A redmondiak ehelyett arra törekednek, hogy bevonzzák a játékosaikat egy platformokat áthidaló ökoszisztémába. Egy olyan környezetbe, ahol a PC-s, konzolos és mobilos játékosok is együtt játszhatnak, a játékkönyvtárak közti átfedés pedig teljes. Ez persze nem újdonság, hiszen a kezdetektől tudtuk, hogy az Xbox Game Pass és az Xbox Cloud Gaming pontosan ezt a célt látják el.
Annyival egészíteném ki, hogy 2021 és attól újabb modelleken.
Kedves Phil, én váltottam. Egyedül az Unchrted-ot sajnálom.
Nem is elsősorban az a céljuk hogy eldobják az emberek a Nintendo/PS-t, hanem h vegyenek a meglévő mellé egy Xboxot vagy fizessék a kölcsönzőjüket.
Az egyhelyben toporgó, a főispánkirály által román szintre lerohasztott kishazánkban lehet h egy fizetés egy konzol, de máshol nem. Röhögve megveszik bármelyiket az emberek ha van rá okuk. Ha minden ex tuti lenne a Boxra és a GP is ott van akkor fordulhatna is akár a kocka. Én is vennék. Miért ne? Hiába van PS-em, de nem azért mert konzolfan vagyok hanem mert jó játék fan. Szóval nem kell a bullshit Fülöp, tegyed le a minőségi játékokat az asztalra és ne rinyálj.
Az első 70 eurós AAA játék Boxra egy fityinget nem ér. És olyan visszhangja van ami aztán tényleg romboló hatású a gamer közösség(ük)re és a hype-ra nézve ami minden konzolon meg kell legyen. Ez a gáz. Talán egy hónap múlva ha valami nagyot villantanak, akkor talán még nem fogják teljesen cserbenhagyni őket a lelkes fanok. Nem ezt érdemlik.
De ha ennyire nem hisz valamiben akkor hagyja a fenébe. A Bethesda és az Acti-Blizz is kiadja a játékait akár MS lobogó van a fejük felett akár nem. Nem kell erőltetni Fülöp! Szakemberek, ötlet, lélek és egy kis elhivatottság. Csak akarni kellene...
És ne csináljon úgy mintha nem tudta volna h milyen lesz a Redfall, mi a koncepciója a játéknak. Ez egy tipikus Fortnite grafikás, szeressük együtt gyerekek játék. Jó lett volna zéró melóval nyomtatni egy kis pénzt. Ezért mennek rá a CoDra is persze.
Hihetetlen hogy egy ilyen agyatlan multis elgondolást se tudtak legalább középszinten megvalósítani. Tuti h kamu a sok éves fejlesztés. A Deathloop óta csinálják lefogadom.
Toljon oda még pár milliárd fontot a briteknek és meg lesz az ingyenlóvé a pufpuffal, úgyis csak az kell neki. A gaming mint iparág minden aspektusát tekintve hidegen hagyja ezt a diplomás porszívóügynököt.
Jó, persze kicsit sarkítok, de amit nem tudtunk megugrani tehetséggel évekkel ezelőtt, annak most nekiesünk a világ összes pénzével és majd erővel hátha összejön. Adott volt nekik is a lehetőség. A 360-as korszakuk az aranykoruk volt, talán nem kellett volna annyira elkényelmesedni. A dolgoknak következményei vannak, kivéve ha sok pénzed van.
Én most kicsit drasztikus leszek; engedjék el ezt a gaming business-t, ahogy annak idején elengedték a mobil piacot. Mindenki jobban járni, Crytek is visszatérhetne a Steam-es játékaihoz, mióta GP van, úgyis elhanyagolta őket. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.