Ma jár le a Starfield tesztek embargója globálisan, így számíthatunk rá, hogy elkezdenek záporozni a tesztek és értékelések a Bethesda várva várt játékáról. Viszont nem mindenhonnan, ugyanis több újságíró jelzése alapján nem mindenki kapott tesztpéldányt a játékból. És ráadásul nem is a kis újságokra kell itt gondolni, hanem a videójátékos sajtó meghatározó, vagy legalábbis fontos szereplőire.
A Eurogamer hivatalos X-oldala is kiposztolta, hogy miért fog késni a tesztjük, erre reagált Keza MacDonald, aki szerint a Guardian és a Kotaku sem kapta meg korábban a játékot. Utóbbi oldalról személyes tapasztalatból tudja, hogy nem tartozik a Bethesda kedvencei közé. A Eurogamer esete azért is vicces, mert az oldallal szoros partnerségben álló Digital Foundry viszont kapott tesztpéldányt, azonban azzal a kikötéssel, hogy azt nem bocsájthatják a Eurogamer rendelkezésére. A Rock Paper Shotgun sem kapott egyelőre még kódot, de egy ausztrál YouTuber (SkillUp) is arra panaszkodott, hogy nem érkezett neki tesztpéldány. Az ő esete elég egyértelmű: rendkívül kritikusan állt a Fallout 76-hoz, így nem csoda, hogy kegyvesztett lett.
Hogy a kódmizéria mögött mi áll, nehéz megmondani. Persze az is elképzelhető, hogy a felvásárlások miatt némi szervezeti átrendeződésen megy keresztül a Microsoft, és ez okozza az anomáliákat, ám a szelekció mintázata miatt akár arra is következtethetünk, hogy komoly szándékosság van a dologban. Úgy a Bethesdának, mint a Microsoftnak nagyon nagy szüksége van egy igazán sikeres játékra, így nem kizárt, hogy így akarják elérni, hogy minél jobb értékeléseket kapjon a Starfield a rajt pillanatában.
Úgy voltam vele ha hozza a fallout 4 "minőséget" a fallout név "bemocskolása" nélkül akkor nekem 9240ft-ot megér a premium upgrade azért a 100+ óráért amit bele fogok rakni. Mert lehet rpg-ként egy nagy nulla, de a bethesda játékok tökéletesek arra, hogy belépek, mókolok 1-2 órát valami mellékküldetéssel aztán lerakom.
Komolyabb RPG-kre (BG3 stb.) úgy sincs se energiám, se időm, Wrath of the Rightious-t is megvettem aztán semeddig se jutottam.
Én nem foglalkozok fele, majd x év múlva nyomott áron
Kár volt a szófosás ezután a tipikus autista válasz után.
Majd végigásítoztam a mai "melót".
Most húzom lefele PC-re.
És a Bethesda játékok általában az egynél többedik végigjátszásnál kezdenek elcsúszni. Általában felületes vagy semmilyen döntési lehetőségünk van és a Skyrim óta effektíve megszűntek a karakter buildek/specializációk.
Azt hogy Todd-ék meg a PR-csapat miket hanukáztak össze, azt hagyjuk. Csak a szokásos.
De rendben van a game.
Tisztes iparosmunka, benne kevés gyenge megoldással, de kevés kiemelkedő dologgal is.
Mod-olhatóság hatalmas előny, 2-3-év múlva általuk ez egy kifejezetten jó játék is lehet majd.
Egy első leárazásnál majd meg is veszem, de ez teljes árat nekem nem ér, és a BG3-mellett az én szabadidőmmel minimum fél évig másik ilyen időigényes játékhoz egyébként sem nyúlok.
Azért a jó vagy rossz tesztek ( hogy melyik van túlsúlyban ) azért a startot eléggé meg tudják borítani. És sajnos rég sokszor fordul elő hogy cikkek egymást “másolják”. Valaki ír egy lehúzós cikket, és 20 másik ugyanazt írja meg, sokszor szó szerint.
Kb mindenki hasonló véleménnyel volt a játék pro és kontra tulajdonságaival.
Az erényei:
A harc tök jó lett;
Rengeteg a fegyó és mindnek élvezetes a használata;
Bár a főküldi egyirányba megy, nem befolyásolható és lapos, de több mellékküldi igazán élvezetes;
Jobb PC-n és elsősorban 4K-ban remek a látvány;
A mocap bár messze van a jótól de a korábbi Bethesda cuccoknál sokkal jobb és kevésbé zavaró, és ugyanez a helyzet a bugokkal -> van rengeteg, de még így is az eddigi legkevesebb;
Rengeteg a dialógus és vannak egész jók is;
A hajóépítés remek.
A hátrányok:
Az open worldöt érintő részek (Todd magasztos ígéreteinek kamutengerét is figyelembe véve):
Gagyisztikus, legalja térképrendszer,
Bekorlátozott nyílt világ. Egy landolási helytől csak kisebb távolságra mehetsz el, ott egy láthatatlan falba fogsz ütközni és mehetsz vissza… (a gyorsutazás a hajóra sokszor bugos, fel lehet készülni a 20 perces értelmetlen gyaloglásra/jetpack ugrabugrára)
Élettelen bolygók;
A közlekedés hiánya számomra a legsokkolóbb;
Bődületes copypaste helyszínek. A kezdeti bányászati pontok, outpostok, ahol a reviewerek jártak 4-7 alkalommal köszöntek vissza a játékban más bolygókon/területeken. Az ellenséges kalózok konkrét elhelyezése, a loot, vagy akár a helyszín legmélyebb pontján elhelyezett dínócsont is 100%ban egyezett a beszámolók szerint. WTF
A sok bug persze nem lehet nem hátrány. Főleg ha a leggyakoribb, a földbe süllyedés illetve a váratlan levitáció megtöri a nagyobb küldiket, amire sajnos volt példa többeknél is;
Elég lapos a fősztori, vannak benne sablonos ’hozz 3 ilyet meg 5 olyat, innen onnan’ küldik és a döntéseink egyébként nem befolyásolnak semmit;
Nincs olyan helyiség, vagy láda ahová elrakhatnánk a lootot, nyersanyagokat. Volt aki kiszórt mindent a padlóra jobb híján;
Az űrben csak csatázni lehet, semennyire sem nyílt a kinti világ. Értsd ezalatt hogy sem közeledni, sem távolodni nem lehet semmilyen bolygó(felszín)felé, vagy el tőle.
Szóval a játék játszható, és nem is rossz. Igazán grandiózus. Ha nem lett volna az egekbe magasztalva és korszakalkotónak titulálva akkor senki nem szólna egy szót sem. Így viszont vannak visszatetsző dolgok.
Engem speciel két alapvető elem miatt vonzott a játék. Az űrben és a bolygókon kalandozós open world része és maga a scifi hangulat. És pont ezek miatt mondok is le a játékról. Az open world rész problémái a fenti felsorolásban már kiütköznek, én tuti nem fogok 50-100 órát Death Strandingesen sétafikálni, hogy láthatatlan falakba ütközzek és randomgenerált copypaste helyszínekre érjek... De engem valamiért a streamekben nem kapott el a scifi hangulat sem. Arra jutottam hogy a zene hiánya/gyengesége, illetve a hiányzó/elég gyenge scifi hangok (Dead Space és hasonló játékokra jellemző hideg fémhangok, hidraulika, a nyomáskülönbségek hangjai, stb) azok, amik nem húztak be.
Aki csapatni fogja, annak jó játékot.
Évek óta látom "szereplését" mindkét helyen, mégsem akartam soha még említés szintjén sem itt kitárgyalni vele azt ami amott folyik, gondolván az nem ide tartozik.
Ő valamiféle sértéttsége folytán, máshogy gondolta. Kérdezd tőle hogy miért kellett...XD
Egyetértunk, szerintem sem túl relevánsak, nem is erről szólt amit írtam. :)
Arról beszéltem, hogy azok akik azzal foglalkoznak hogy ezeket a játékokat bemutatják a játékosközösségnek, tehát a tájékoztatás a szakmájuk, a hivatásuk, nyilván szeretik ezt csinálni, miért tartják természetesnek, hogy egy ilyen cég mint pl.itt a bethesda, majd megmondja hogy ki az aki úgymond "méltó" a bemutatásra, és ki az aki nem.
A játekgyártó, és a gamersajtó is legyen már a vásárló értékítélétére bízva, ne a gyártó mondja már meg a sajtónak - még így közvetve, bújtatottan se - hogy mit szeretne hallani, mint ahogy a cikk ugye utal is erre.
Ha egy játékgyártó a többség szerint sz@r game-eket csinál, a játékosok ítélete alapján megy tőnkre, nem a sajtója miatt. Ha egy gamer cikkíró/ streamer a többség ítélete alapján konzekvensen f@szságokat beszél, akkor ajátékostársadalom ignorálja egy idő után, és nem azért mert nem jók a game-ek amit bemutat.
Tehát megvan, hogy ki dönt végső soron a piacon.
Itt meg az történt, pl. főként mondjuk a Rock Paper Shotgun, de a többiek esetében is, hogy egyébként sikeres, és sokak által kedvelt véleményformálók nem kaptak kódot, mert a játékgyártónak nem tetszett a képük, telibesz@rva ezzel azok közösségeit, és beleszólva mások munkájáva szerintem...
Természetesen, a bethesda annak ad kódot akinek akar.
Csak ilyen "furcsa" megkülönböztetések esetén, meg a cikkírók, videósok, streamerek meg arról készíthetnének beszámolót amiről akarnak, ilyenkor például semmiről, csak finom visszautalás képpen...XD
Arról beszéltem, hogy talán mostanában ezért csak kb. ennyire komolyan vehetőek ezek a tesztek. Pont mint amennyire a készítőik magukat, meg a szakmájukat komolyan veszik, a fennti helyzet alapján. ;)
Gondoltam először befizetek a GPra, de akkor inkább nem herdálom el erre a prevgen, walking-jetpack sim, térképek nélküli, bugos, élettelen cuccra a pízt.
Most is természetesen anélkül hogy bármiféle bizonyítékod lenne az állításaidra, ideböfögsz egy szokásos hazugságot minthogy : ..."több fórumból kivágtak"..., ami természetesen nem igaz. :)
Ez csak a szokásos csúsztatás, amit ott nyomtok koma, ez itt kint nem jön be.
A bubitokon kívül, bokit, jürgendajert, meg a többi náci putykersz#pó gyökeret átlagban három perc alatt szokták szétszedni, azért is nem járnak máshová...XD
Van is róla egy csomó mentésem, kéred ? XD
Meg arról is amit ott műveltek, több mint egy éve küldöm is őket a megfelelő helyekre. ;)
Ja, és "Trollkodás, és topikrombolás" alatt azt akarod mondani, hogy kivágtak, kivágnak onnan minden olyan embert, aki bármiféle kritikát mer megfogalmazni, vagy akár csak erdemben vitatkozni az ottani tenyként közölt állításokkal, ugye ? XD...
Egyébként nem végleges a tiltás, nemsokára találkozunk, addig is szebb jövőt, meg éljen a nagy orosz birodalom te nyomi...XD
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.