Nagyot nőtt a Starfield játékosbázisa a májusi frissítés után
- Írta: zoenn
- 2024. május 22.
A Bethesda Game Studios májusi frissítése egy sor finomhangolást végzett a Starfielden, Xboxon például teljesítménnyel kapcsolatos extra opciók jelentek meg, bekerültek a kalapba az új hajóépítési lehetőségek és sok más is. Ahogy az várható volt, rengetegen tértek vissza a szerepjátékhoz.
A True Achievements adatai szerint a Starfield játékosbázisa 72 százalékkal nőtt a legutóbbi patch óta Xbox Series X/S-en. Érdekesség, hogy a Steamen ilyen kiugró növekedésről nem számolhatunk be, a hétvégén 12 ezer játékossal tetőzött az egyidejű felhasználók száma, messze elmaradva a 330 ezres csúcstól a megjelenés után.
A Bethesda mindenesetre nem adja fel, további frissítéseket és életminőség-javításokat tervez menetrendszerűen. Az egyik például a szárazföldi járműveket is elérhetővé teszi a bolygók felszínének felfedezéséhez. A pletykák szerint szeptemberben érkezik az első fizetős bővítmény, a Shattered Space.
Ez lehetne ennek a vitának a zárószava is...XD
Nem véletlenül használtam a számmisztika szót.
Lásd az utolsó két bekezdésem az előző hsz.-omban, mást nem is tudunk tenni hivatalos adat nélkül, mint különféle általunk felállított elmélet alapján véleményt alkotni. :)
Ugye a Fallout számait a sorozat azért érezhetően megdobta (minden platformon). De volt ugye egy érdekes, hivatalosnak is mondható adatt, amit igazából lehet máskép is magyarázni, ha nagyon akarjuk. Itt ugye a Fallout 76 24 óra alatt 1 millió egyedi játékosra kell gondolni (április 22-23). Ekkor a Steam olyan 55 000 fő volt az max egyszerre játszók száma. Igaz ez pillanatnyi idő, tehát simán lehet, hogy a legtöbben csak pár percre mentek fel játszani (de ez más játékokra is igaz lehet akkor). Vagyis sokkal többen játszathattak vele, mint amit a steam mutatott.
De ott van a Sea of Thieves is, aminél szinten a hivatalos Steam adat azt mutatja, hogy 24 órán belül a legmagasabb egyidejű játékosszám az jobb esetben (event/season kezdetkor) 25-30 000 körül van. Viszont az ingame "ranglistában" (Emissary Ledger), meg kb 300-400 vagy volt már rá példa, hogy 500 000 egyedi játékos is volt egy adott hónapban (ekkor még nem volt PS5-ős verzió). És elviekben ugye azért egy adott játékkal játszok száma alapján azért a nagyobb részt azok teszik ki, akik rendszeresebben játszanak az adott címmel.
Bár ez csak kettő kiragadott példa, de ezek alapján ügy tűnhet, hogy egy multi-platform cím a játékosbázisának nagyobb része nem Steam-en játszik (hanem pl. konzolon). Persze ez azért ez sem igaz teljesen, mert vannak olyan címek, amik esetében (amik csak konzol/steam-en van) a játékosbázis nagyobb része az Steam-es (Palworld az elején, vagy a Helldivers 2).
És a Steam-en követhető az aktív játékosok száma, ami a Starfieldre nézve nagyon nem volt hízelgő. Gyakorlatilag olyan másfél hónappal a megjelenése után ilyen 10k környékén járt az aktív játékosok száma. Ami mondjuk akkor épp a Skyrim SE-nél 40k fölött volt. Érted, egy 12 éves játék, évekkel korábban megjelent grafikai upgradeje négyszer annyi játékost mozgatott meg, mint az, ami normál Bethesda játékidő mellett a játékosok 80%-a még ki sem vitt volna addig teljesen.
A Starfield egyszerűen a földbe állt, pont. Nem úgy, mint a Cyberpunk, aminél látszott, hogy mennyi érték rejtőzik a bugok, és félkészen implementált funkciók alatt, és világos volt, hogy egy-két év munkával jó lesz ez. Nem. Hanem menthetetlenül. Egyszerűen azért, mert ha a bejelentés óta ennyit tudtak összekalapálni, akkor itt a koncepció a rossz. Ez nem TES, vagy Fallout az űrben lett. Ez egy "Bethesda megmutatja, hogy hogyan kell Outer Worlds-öt fejleszteni" lett. Elképesztő, hogy mennyire próbálja majmolni az Outer Worlds-öt, közben milyen orbitálisan sikerül még így is elbuknia.
De úgy egyébként csak érdekességképpen : FO3 GOTY 3,9k, FO NV 14,7k áprilisban, 22k most, a "szétsavazott" FO76 25,7k áprilisban, 35k most...
Mégegyszer : a Starield "Nagyot nőtt játékosbázisa" meg Steam-en +780 játékost mutat az előző hónaphoz képest...
Namost én mindent elhiszek egyébként,
azt is hogy pl. Xbox Series-en most karcol a game mint állat, de az azért minimum érdekes, hogy míg (mert képzeld néha érdekességképpen én is szoktam ilyenek nézegetésevel pazarolni az időmet. ;)) máskor az ilyen növekedések tapasztalataim szerint az esetek döntő többségében más platformokon is megfigyelhetőek, itt ez meg gyakorlatilag nem is látszik...XD
És én ezzel most még csak véletlenül sem azt akarom mondani hogy nekem van igazam, hanem csak szeretném hogy maradjunk annyiban : Mivel az eladási adatok nem nyilvánosak, ezért mindenki azt mond amit akar, a Bethesda meg főleg...XD
De pl. ha a személyes véleményemet kérdeznéd, akkor azt mondanám, hogy nekem mint hétköznapi felhasználónak a játékfórumok vonatkozó fórumainak "forgalma" (főleg külföldi, de magyar is, szerte a neten) az, amin nagyon jól látszik hogy "mennyire pörög" éppen egy game.
Azokon meg az látszik,-főleg az általam fenntebb "idézett" többi játékhoz képest- hogy a SF meglehetősen mérsékelten...
És ezt a "világkasszasiker" dolgot részemről a Bethesdától látom inkább promótálni, mint a játékosok visszajelzéséből, de mint mondtam hivatalos adatok híján mindenki abban hisz, amiben szeretne. ;)
/Máté 7:6/
/Máté 7:3/
De jók másra. Látjuk hogy egy leszarozott game világkasszasiker lett-e...
/Préd 4:4/
Én szeretem ha valamiről (ami érdekel is) tudom az adatokat
Amúgy Fallout 4 esetén ez a 12 milliós szám az csak az első napi eladásokat tartalmazza (az utolsó hitelesebb adatt, az felvásárlási előtti... akkor 25 milliónál állt.
De pl. Skyrim esetében Todd azt mondta nyilatkozta, hogy az 60 millióban kelt el (felvásárlás előtti adat szerint 40 millió).
The Elder Scrolls 3: Morrowind 4 Million (2010)
The Elder Scrolls 4: Oblivion 9.5 Million (2015)
Fallout 4 12 Million (2015)
Fallout 3 12.4 Million (2015)
The Elder Scrolls Online 18 Million (2021)
The Elder Scrolls 5: Skyrim 30 Million (2016)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.