Nagyot nőtt a Starfield játékosbázisa a májusi frissítés után

  • Írta: zoenn
  • 2024. május 22.
  • Hír
Link másolása
Hónapok mélyrepülése után úgy tűnik, magára talált a Bethesda szerepjátéka: a játékosok aktivitása jelentősen megnövekedett Xbox Series X/S-en, köszönhetően a legutóbbi masszív update-nek.

A Bethesda Game Studios májusi frissítése egy sor finomhangolást végzett a Starfielden, Xboxon például teljesítménnyel kapcsolatos extra opciók jelentek meg, bekerültek a kalapba az új hajóépítési lehetőségek és sok más is. Ahogy az várható volt, rengetegen tértek vissza a szerepjátékhoz.

A True Achievements adatai szerint a Starfield játékosbázisa 72 százalékkal nőtt a legutóbbi patch óta Xbox Series X/S-en. Érdekesség, hogy a Steamen ilyen kiugró növekedésről nem számolhatunk be, a hétvégén 12 ezer játékossal tetőzött az egyidejű felhasználók száma, messze elmaradva a 330 ezres csúcstól a megjelenés után.

A Bethesda mindenesetre nem adja fel, további frissítéseket és életminőség-javításokat tervez menetrendszerűen. Az egyik például a szárazföldi járműveket is elérhetővé teszi a bolygók felszínének felfedezéséhez. A pletykák szerint szeptemberben érkezik az első fizetős bővítmény, a Shattered Space.

20.
20.
Spazz Maticus
#18: "elvileg".
Ez lehetne ennek a vitának a zárószava is...XD
19.
19.
Spazz Maticus
#14: Egyéni véleményként nem is volt azzal a teszttel semmi gond, még ha úgy is emlékszem hogy akkor a hozzászólók többsége -velem együtt- nagyon nem értett vele egyet, ez természetes, meg részletkérdés, ezen szócséplésűnk témája itt a t. közönség egypár tagjával inkább annak véleményezése, hogy a személyes preferenciánkon, meg az itteni tesztelőén felül "osztán" tényleg akkora siker-e ez a játék, vagy nem...
18.
18.
crytek
#16: + ehhez az is hozzájön hogy a 120+ millió steam accountból nem is mindenki publik így hiába vette meg és tolja nincs benne a statisztikában elvileg
17.
17.
Spazz Maticus
#16: Erről van szó. XD
Nem véletlenül használtam a számmisztika szót.
Lásd az utolsó két bekezdésem az előző hsz.-omban, mást nem is tudunk tenni hivatalos adat nélkül, mint különféle általunk felállított elmélet alapján véleményt alkotni. :)
16.
16.
negyven2
#13: Akkor még egy számmisztika 2.0 --- avagy miért nem mindig jó ötlet kizárólag a Steam adataira támaszkodni.

Ugye a Fallout számait a sorozat azért érezhetően megdobta (minden platformon). De volt ugye egy érdekes, hivatalosnak is mondható adatt, amit igazából lehet máskép is magyarázni, ha nagyon akarjuk. Itt ugye a Fallout 76 24 óra alatt 1 millió egyedi játékosra kell gondolni (április 22-23). Ekkor a Steam olyan 55 000 fő volt az max egyszerre játszók száma. Igaz ez pillanatnyi idő, tehát simán lehet, hogy a legtöbben csak pár percre mentek fel játszani (de ez más játékokra is igaz lehet akkor). Vagyis sokkal többen játszathattak vele, mint amit a steam mutatott.

De ott van a Sea of Thieves is, aminél szinten a hivatalos Steam adat azt mutatja, hogy 24 órán belül a legmagasabb egyidejű játékosszám az jobb esetben (event/season kezdetkor) 25-30 000 körül van. Viszont az ingame "ranglistában" (Emissary Ledger), meg kb 300-400 vagy volt már rá példa, hogy 500 000 egyedi játékos is volt egy adott hónapban (ekkor még nem volt PS5-ős verzió). És elviekben ugye azért egy adott játékkal játszok száma alapján azért a nagyobb részt azok teszik ki, akik rendszeresebben játszanak az adott címmel.

Bár ez csak kettő kiragadott példa, de ezek alapján ügy tűnhet, hogy egy multi-platform cím a játékosbázisának nagyobb része nem Steam-en játszik (hanem pl. konzolon). Persze ez azért ez sem igaz teljesen, mert vannak olyan címek, amik esetében (amik csak konzol/steam-en van) a játékosbázis nagyobb része az Steam-es (Palworld az elején, vagy a Helldivers 2).
15.
15.
Giggsy
#10: Egyrészt az hosszabb távon derül ki, hogy egy játék mekkora siker. A Starfieldet már a megjelenés előtt sem övezte valami haj de nagy érdeklődés, így elég biztos tipp, hogy az első havi eladásai nem lehettek egy GTA, Witcher, Cyberpunk szinten. Sem mondjuk egy Fallout, vagy TES szinten, ha már a kiadónál maradunk. Erre rájön még, hogy a megjelenés után már két-három nappal azzal voltak tele a játékos fórumok, hogy egy unalmas, léleketelen szar az egész.
És a Steam-en követhető az aktív játékosok száma, ami a Starfieldre nézve nagyon nem volt hízelgő. Gyakorlatilag olyan másfél hónappal a megjelenése után ilyen 10k környékén járt az aktív játékosok száma. Ami mondjuk akkor épp a Skyrim SE-nél 40k fölött volt. Érted, egy 12 éves játék, évekkel korábban megjelent grafikai upgradeje négyszer annyi játékost mozgatott meg, mint az, ami normál Bethesda játékidő mellett a játékosok 80%-a még ki sem vitt volna addig teljesen.
A Starfield egyszerűen a földbe állt, pont. Nem úgy, mint a Cyberpunk, aminél látszott, hogy mennyi érték rejtőzik a bugok, és félkészen implementált funkciók alatt, és világos volt, hogy egy-két év munkával jó lesz ez. Nem. Hanem menthetetlenül. Egyszerűen azért, mert ha a bejelentés óta ennyit tudtak összekalapálni, akkor itt a koncepció a rossz. Ez nem TES, vagy Fallout az űrben lett. Ez egy "Bethesda megmutatja, hogy hogyan kell Outer Worlds-öt fejleszteni" lett. Elképesztő, hogy mennyire próbálja majmolni az Outer Worlds-öt, közben milyen orbitálisan sikerül még így is elbuknia.
14.
14.
delphijos
#13: Itt a GK-n különösen nagy becsben van a SF, a teszt is egy valóságos dicshimnusz volt.
13.
13.
Spazz Maticus
#10: Hát ha már a "számmisztikánál" tartunk, az is elég érdekes hogy amíg a Starfield a legutóbbi patch óta kifejezetten szolid játékosszám növekedést mutatott a Steam Charts adatai szerint : Konkrétan a március környéki számokat hozza most kb. 5,5k napi átlagfelhasználóval, addig mondjuk a FO4, -ami ugye szintén kapott egy "nagyjavítást" (Hogy mennyire nem az, azt inkább most ne feszegessük...XD) a NextGen patch képében- egy kifejezetten durva, majd 300%-os emelkedést produkált már áprilisban (56k napi átlag), meg egy majd +50%-at azóta (90k napi átlag), úgy hogy a patch megjelenése előtt is már majd háromszor annyian (14,5k napi átlag) játszottak vele mint a SF-el.

De úgy egyébként csak érdekességképpen : FO3 GOTY 3,9k, FO NV 14,7k áprilisban, 22k most, a "szétsavazott" FO76 25,7k áprilisban, 35k most...

Mégegyszer : a Starield "Nagyot nőtt játékosbázisa" meg Steam-en +780 játékost mutat az előző hónaphoz képest...

Namost én mindent elhiszek egyébként,
azt is hogy pl. Xbox Series-en most karcol a game mint állat, de az azért minimum érdekes, hogy míg (mert képzeld néha érdekességképpen én is szoktam ilyenek nézegetésevel pazarolni az időmet. ;)) máskor az ilyen növekedések tapasztalataim szerint az esetek döntő többségében más platformokon is megfigyelhetőek, itt ez meg gyakorlatilag nem is látszik...XD

És én ezzel most még csak véletlenül sem azt akarom mondani hogy nekem van igazam, hanem csak szeretném hogy maradjunk annyiban : Mivel az eladási adatok nem nyilvánosak, ezért mindenki azt mond amit akar, a Bethesda meg főleg...XD

De pl. ha a személyes véleményemet kérdeznéd, akkor azt mondanám, hogy nekem mint hétköznapi felhasználónak a játékfórumok vonatkozó fórumainak "forgalma" (főleg külföldi, de magyar is, szerte a neten) az, amin nagyon jól látszik hogy "mennyire pörög" éppen egy game.
Azokon meg az látszik,-főleg az általam fenntebb "idézett" többi játékhoz képest- hogy a SF meglehetősen mérsékelten...

És ezt a "világkasszasiker" dolgot részemről a Bethesdától látom inkább promótálni, mint a játékosok visszajelzéséből, de mint mondtam hivatalos adatok híján mindenki abban hisz, amiben szeretne. ;)

12.
12.
Doomsayer
#11: "Ne adjátok azt, ami szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket."
/Máté 7:6/
11.
11.
FrankBlack
#9: "Miért látod meg a szálkát embertársad szemében, amikor a magadéban a gerendát sem veszed észre?"
/Máté 7:3/
10.
10.
crytek
#8: "Mert e-penis meregetésén kívül nem sok dologra jók ezek az adatok..."

De jók másra. Látjuk hogy egy leszarozott game világkasszasiker lett-e...
9.
9.
Doomsayer
#8: "És látám én, hogy minden dolgát és minden ügyes cselekedetét az ember az ő felebarátja iránt való irígységből rendeli; annakokáért ez is hiábavalóság és lélek-fájdalom!"
/Préd 4:4/
8.
8.
negyven2
#5: De ez nem válasz. Neked mitől lesz jobb ha tudod, mennyi Starfield (vagy trendi populáris néven sz*rfiled) ment el? Mert e-penis meregetésén kívül nem sok dologra jók ezek az adatok... kivéve ha részvényes vagy, vagy részt vettél a játék elkészítésében és olyan szerződésed van, hogy az eladott példányok után te jutalékot kapsz (bár ezekben az esetekben megkapod a kívánt számokat).
7.
7.
negyven2
#4: Ezért írtam úgy, hogy az elemző cégek szerint adtak el ennyit belőle.
6.
6.
negyven2
#3: De az összes ilyen esetben (legyen a szoftver vagy hardware) a "shipped" kifejezést általában az első napos eladásnak is tekintik (hiszen ezek nem sokáig vannak ott a boltban a polcon).
5.
5.
crytek
#2: Az hogy téged nem érdekel a világ amiben élsz engem nem tud érdekelni :)
Én szeretem ha valamiről (ami érdekel is) tudom az adatokat
4.
4.
zoli12i
#2: Xbox úgy nyilatkozott sejtelmesen, hogy 10+ millió ember próbálta ki. Így semmit nem tudva a pontos számokról.
3.
3.
delphijos
#2: A F4-ből 1.2 M ment el Steam-en 24 óra alatt. A 12M az a "shipped" fizikai példány, nem az eladás. Jól ment, de azért nem ennyire. Oké hogy launch-kor fogy valami a legjobban, de azért a teljes összeladás fele nem megy el első nap.
2.
2.
negyven2
#1: Még mindig nem tudjuk, hogy téged miért érdekel ez a szám? Amúgy becslések szerint olyan 10 millió példány ment el belőle összesen (legalábbis az eladásokkal foglakozó elemző cégek számításai alapján).

Amúgy Fallout 4 esetén ez a 12 milliós szám az csak az első napi eladásokat tartalmazza (az utolsó hitelesebb adatt, az felvásárlási előtti... akkor 25 milliónál állt.

De pl. Skyrim esetében Todd azt mondta nyilatkozta, hogy az 60 millióban kelt el (felvásárlás előtti adat szerint 40 millió).
1.
1.
crytek
Ej de kíváncsi lennék mennyit adtak el belőle..

The Elder Scrolls 3: Morrowind 4 Million (2010)
The Elder Scrolls 4: Oblivion 9.5 Million (2015)
Fallout 4 12 Million (2015)
Fallout 3 12.4 Million (2015)
The Elder Scrolls Online 18 Million (2021)
The Elder Scrolls 5: Skyrim 30 Million (2016)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...