Függőséget okozó félelemre épít a Resident Evil Requiem

  • Írta: zoenn
  • 6 órája
  • Videó
Link másolása
A sorozat kilencedik fő része is előkerült röviden a ma hajnali Capcom Spotlightban, ahol az első gameplay felvételeket is megcsodálhattuk róla. A sztori 30 évvel a Resident Evil 2 eseményei után játszódik, és a címben szereplő rekviem szónak több jelentése is van.

A Capcom Spotlighban egy fejlesztői napló keretében csodálhattuk meg elsőként a Resident Evil Requiem játékmenetét, ahol a stúdió munkatársai belemélyedtek a túlélőhorror alapvető koncepcióiba és a főszereplőről is meséltek. A játék története 30 évvel a Resident Evil 2 eseményei után játszódik, amikor Raccoon City-t egy rakétatámadás érte. 

Koshi Nakanishi rendező szerint a fő koncepció "a függőséget okozó félelem" lesz, magyarán, leküzdjük félelmüket az egyfajta katarzissal ér fel és ez okoz a játékos számára addikciót. Grace Ashcroft egy új típusú főszereplő a sorozatban, könnyen megijed, de az FBI kiképzésének hála, deduktív gondolkodással rendelkezik és jól bánik a lőfegyverekkel. 

Érdekes módon a csapat egy időben fontolóra vette, hogy ismét Leon S. Kennedy-t teszi meg főszereplőnek, de úgy érezték egy igazi horrorjátékban "nehéz lenne" vele játszani, nem ő a megfelelő személy erre a célra. Azt azonban még mindig homály fedi, hogy feltűnik-e a Requiemben, vagy sem. 

Vizuális szempontból is fejlődött a RE Engine, hiszen Grace arca kivörösödik, ha fejjel lefelé lóg, és a hajfizika is roppant realisztikus (a stúdió valódi parókát használt modellként). 

Masauto Kumazawa producer a PlayStation Blognak árulta el, hogy a címnek többféle jelentésrétege van: egyrészt a főszereplő gyászára utal, hiszen Grace nyolc évvel ezelőtt vesztette el édesanyját, hisz őt is érintette a Racoon City-féle incidens. Másodszor mindazok gyászbeszéde lesz, akik itt előtted jártak. 

De miért pont Raccoon City? Míg a Resident Evil 7 és a Village a Winters-családot érintő eseményeket mesélte el, addig az új részben visszatérünk az eredeti helyszínre, folytatva az Umbrella Corporation titkos machinációiban gyökerező narratívát. Mivel a sorozat a 30. szülinapját ünnepli, a készítők úgy gondolták, hogy Raccon City a legmegfelelőbb helyszín. 

Ami pedig a kétféle nézőpontot illeti, sokan a belső, mások a külső nézetet tartják kedvencnek, ezt szem előtt tartva, mindkét perspektívát beépítették a játékba. A megvalósításuk azonban nem volt könnyű, Kumazawa szerint olyan, mintha két, különálló játékot fejlesztettek volna. 

A fejlesztők megerősítették, hogy a Resident Evil Requiem fejlesztése valóban nyitott világú online játékként indult, de az ötletet végül elvetették, mivel szerintük a koncepció nem az, amit a rajongók várnak tőlük, ezért visszatértek a tervezőasztalhoz, és hagyományos egyjátékos cím mellett döntöttek. 

A Resident Evil Requiem 2026. február 27-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re. 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...