A rettenetesen szövevényessé váló jogi küzdelmek múlt hónapban kezdődtek, amikor nyilvánosságra került a Krafton elleni panasz. Leginkább egy 250 millió dolláros bónusz elsikálása van a középpontban, ugyanis az volt a helyzet, hogy ha a Subnautica 2 elkészül még jó korán, 2025-ben, akkor a fejlesztőcsapatnak egy szép bónusz jár. Csakhogy a panasz szerint a Krafton szánt szándékkal csúsztatta-halasztotta a játék megjelenését, ehhez pedig nyomásgyakorlási eszközöket alkalmaztak. Így pedig nem kellene kifizetni a csapatot.
A dél-koreai videojáték-kiadó erre most közzétett egy új nyilatkozatot, amiben arról beszélnek, hogy „minden döntés középpontjában a rajongók állnak, akik a lehető legjobb élményt érdemlik”, illetve, hogy „ez a jogi lépés nem pusztán az üzleti érdekek védelméről szól, hanem a Krafton elkötelezettségének folytatásáról is, hogy hiteles élményt nyújtson a játékosainak”.
A kiadó azt is állítja a válaszában, hogy valóban kértek halasztást, de pontosan azért, hogy ne veszítsen a sorozat a minőségéből, és hogy ne veszítse el a rajongók bizalmát. A Krafton egyúttal nyomatékosan kérte a fejlesztőstúdió alapítóit, hogy térjenek vissza a munkához, vezessék a folyamatokat. Csakhogy ezt az alapítók elutasították. Erre a Krafton azt mondja, „a fejlesztés minden szakaszában a kulcsemberek kizárólag arra koncentráltak, hogy elkerüljék az olyan ütemtervet, ami nem biztosítja a maximális bónuszt.”
Ha ez nem lenne elég övön aluli ütés, a cég ügyvédei azt is állították, hogy az alapítók kockára tették a játék minőségét és sikerét a bónusz érdekében, így nekik mindenképpen az volt fontos, hogy korán megjelenjen.
Vagyis hát ott vagyunk, ahol a part szakad. A kiadó és a fejlesztők is ragaszkodnak a saját álláspontjukhoz, szóval már csak az a kérdés, mire jutnak a tárgyalásokon. Egy dolog biztos csak: ebben az egészben a végén a játékosok, rajongók lesznek azok, akik tutira szívnak. Hiszen ki tudja már, mikor láthatják a kész játékot?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.