Egyre mélyebbre merül a Subnautica 2 körüli jogi balhé

  • Írta: Baraaju
  • 2025. augusztus 12.
  • Hír
Link másolása
Korábban a Subnautica 2 fejlesztői azt állították, a vezetők „távolléte hatással volt a fejlesztőcsapatra”. Most a Krafton új keresete szerint Charlie Cleveland és Max McGuire alapítók távolléte negatívan érintette a fejlesztőket.

A rettenetesen szövevényessé váló jogi küzdelmek múlt hónapban kezdődtek, amikor nyilvánosságra került a Krafton elleni panasz. Leginkább egy 250 millió dolláros bónusz elsikálása van a középpontban, ugyanis az volt a helyzet, hogy ha a Subnautica 2 elkészül még jó korán, 2025-ben, akkor a fejlesztőcsapatnak egy szép bónusz jár. Csakhogy a panasz szerint a Krafton szánt szándékkal csúsztatta-halasztotta a játék megjelenését, ehhez pedig nyomásgyakorlási eszközöket alkalmaztak. Így pedig nem kellene kifizetni a csapatot.

A dél-koreai videojáték-kiadó erre most közzétett egy új nyilatkozatot, amiben arról beszélnek, hogy „minden döntés középpontjában a rajongók állnak, akik a lehető legjobb élményt érdemlik”, illetve, hogy „ez a jogi lépés nem pusztán az üzleti érdekek védelméről szól, hanem a Krafton elkötelezettségének folytatásáról is, hogy hiteles élményt nyújtson a játékosainak”.

A kiadó azt is állítja a válaszában, hogy valóban kértek halasztást, de pontosan azért, hogy ne veszítsen a sorozat a minőségéből, és hogy ne veszítse el a rajongók bizalmát. A Krafton egyúttal nyomatékosan kérte a fejlesztőstúdió alapítóit, hogy térjenek vissza a munkához, vezessék a folyamatokat. Csakhogy ezt az alapítók elutasították. Erre a Krafton azt mondja, „a fejlesztés minden szakaszában a kulcsemberek kizárólag arra koncentráltak, hogy elkerüljék az olyan ütemtervet, ami nem biztosítja a maximális bónuszt.”

Ha ez nem lenne elég övön aluli ütés, a cég ügyvédei azt is állították, hogy az alapítók kockára tették a játék minőségét és sikerét a bónusz érdekében, így nekik mindenképpen az volt fontos, hogy korán megjelenjen.

Vagyis hát ott vagyunk, ahol a part szakad. A kiadó és a fejlesztők is ragaszkodnak a saját álláspontjukhoz, szóval már csak az a kérdés, mire jutnak a tárgyalásokon. Egy dolog biztos csak: ebben az egészben a végén a játékosok, rajongók lesznek azok, akik tutira szívnak. Hiszen ki tudja már, mikor láthatják a kész játékot?

3.
3.
delphijos
#2: Én ezzel azért megvárnám a végét. Ha így lenne, kizárt hogy a fejlesztők ennek ellenére a vezetők mellett állnának ha azok “leszarták” őket.
2.
2.
warden
#1: A felvásárlás után(kb 3-4 éve) a vezetők saját projektekbe kezdtek (filmezés stb.) és teljesen elfordultak a játék irányításától/felügyelésétől. A Krafton többször jelezte nekik hogy nem elégedettek a fejlesztés állapotával és térjenek vissza a játék felügyeletéhez. A kirúgások csak most történtek meg. Mivel ezt már többször nyilatkozták gondolom nem teljesen kamu és bizonyítani is tudják majd.
1.
1.
delphijos
"A Krafton egyúttal nyomatékosan kérte a fejlesztőstúdió alapítóit, hogy térjenek vissza a munkához, vezessék a folyamatokat"

Ezt mondjuk nem értem. Nem elmentek hanem KIRÚGTÁK őket.Akkor hogy menjenek vissza ? Ha meg most visszavennék őket, az nekem már gyanús...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...