Majin and the Forsaken Kingdom teszt

  • Írta: Daks
  • 2010. december 13.
  • majin and the forsaken kingdom, teszt, xboxx 360
Link másolása
A birodalom elbukott. A sötétség erői eltapostak mindent, mi korábban büszkévé tette az országot, hol vár állott, most kőhalom, a vidéket immáron lelketlen rabszolgák és túlvilági démonok uralják. Szabadság, térj vissza, vess véget a hosszú évek szenvedéseinek, nincs más vágyunk.

A Majin and the Forsaken Kingdom egy fiatal fiú történetét meséli el. Tepeu sosem akart forradalmár lenni, ám az események mélybe rántó forgataga hőst kovácsolt belőle. Miután megismerkedett Teotllal, a legendás majinnal, rá hárult a feladat, hogy megszabadítsa világunkat a gonosztól. Különös barátjával legyőzhetetlen párost alkotnak, az emberi leleményesség az ogre nyers erejével egészül ki, a háborúban pedig most szükség is van mindkét erényre, a sötét hatalmak ugyanis nem engednek a fojtásból.


Kalandjaink során hatalmas csaták várnak ránk, Tepeu és Teotl több száz túlvilági lényt tessékel haza, de gondolkozós, és ügyességi részekből sincs hiány. A romos városokban mindig van valami, ami megakasztja a továbbjutásunkat, nem egyszer elszakad egymástól a két hős, de később újra egymásra találnak; romantikus gyerekmese ez, egy cseppnyi humorral fűszerezve. A világ titkai pedig a végigjátszás során folyamatosan teljesednek ki előttünk, a majin visszaemlékezéseiből megtudjuk, hogy mi vezetett az ősök bukásához, s mi ez a különös, gonosz erő, mi ellepte a vidéket.


A játékmenet a két hős közös kalandjaira épül, egymást kell segíteni, hol az egyik, hol a másik képességeit kihasználva, s bár mi csak Tepeut irányíthatjuk, a másik fél felett is van hatalmunk. Az óriás szó nélkül végrehajtja minden kérésünket, szétzúzza az utunkat álló falakat, megnyitja a több tonnás betonkapukat, s ha úgy akarjuk, akkor a hátára is mászhatunk, így érve el a magasabb helyeket. Persze egy gombnyomás, és rendre is lehet parancsolni, tudunk lopakodni, hátulról egyenként levadászva a területet védő katonákat, igazi védelmezőként pedig az ogre gondoskodik az erőnkről is. Ha megsérültünk, akkor meggyógyít, sőt fel is tud támasztani, de mi is segíthetünk rajta, különböző gyógynövényekkel megmenthetjük őt a bukástól.


Ami nem öl meg, az erősebbé tesz, s ez a Majin and the Forsaken Kingdom hőseivel is így van. A harcok mindkét karaktert edzik, emberünk életereje és barátsága növekszik a csaták végeztével, a talált páncélzatot és felszereléseket magára tudja ölteni, az ogre pedig új képességekre is szert tesz, ha elég erőt gyűjt, szélvihart képes fakasztani, és villámokat tud szórni.


Az alapötlet természetesen nem rossz, az eredmény viszont rendkívül gyengére sikerült. A játékmenet lineáris és unalmas, szobáról-szobára kell haladnunk, nincs meg a kalandozás érzése, mely elvarázsolna minket, és maga a játékvilág is gyenge. Egy bukott birodalomnak olyan szívszorító képet kéne mutatnia, hogy könnycseppet fakasszon a szemünk sarkába, ehelyett itt egy növények borította, kedves kis táj vár ránk, s akkor a karakterekről még nem is beszéltünk. Tepeu úgy néz ki, mint egy általános iskolai rajztanár, patkányokkal társalog, a hősi szerepre teljesen alkalmatlannak tűnik, Theotl pedig egy féleszű nagy melák. Vontatottan beszél, nem tud ragozni, fél lábon ugrálva tapsol, semmi eposzi nincs a kettejük történetében, a cél nemes, az eszköz penészes.


A csaták egyhangúak és szárazak. A mesterséges intelligencia totál sötét, ha az ellenfél meglát minket, akkor vadul elkezd üldözni, vannak azonban páran a hordában, akik félúton megunják ezt, és visszamennek a helyükre, s ha elmenekülünk, például sikerül felmászni egy oszlopra, vagy át tudunk bújni egy szikla repedésén, akkor nem keresnek tovább. Visszafordulnak, és úgy tesznek, mintha semmi nem történt volna, de akkor se zavarjuk őket, ha ott mászkálunk a szemük előtt, csak mondjuk, egy emelettel magasabban vagyunk.


Sajnos a rendezés is gyerekcipőben jár még, Yoshiki Okamoto hiába dolgozott korábban akkora projektekben, mint a Resident Evil, vagy a Street Fighter II, új cége, a Game Republic ezúttal nem tudott maradandót alkotni. A történet klisés, a hangulat lapos, a játékmenet pedig idegesítő, egyedül a puzzle feladatok jók, el lehet velük szöszmötölni hosszú percekig. Az ugrálós részek viszont mindent lerombolnak, emberünk nagyon ügyetlen, a hercegnek még csak a nyomába se ér, lecsúszik a párkányokról, elesik, szenved, beakad, a játék pedig bugos, mindig remeg a kép, nem lesz könnyű dolga annak, aki teljes végigjátszásra adja a fejét.


A látvány finoman szólva is idejétmúlt. A kép kockás, a textúrák maszatosak, a speciális effektek gyengék, nincs meg a játékban az az átütő erő, amivel ki tudna robbanni a televízióból, a modellezés pedig csúnya és komolytalan. Régi japán PS2 játékokban láttunk hasonló arcokat, bár az kétségtelen, hogy a sötétség harcosait nagyon jól eltalálták, az egyszerű katonától, a kutyaszerű lényen át, a hatalmas főellenségekig mind brutálisan néznek ki. A szinkronról viszont már ennyi jót sem tudunk elmondani, gyenge poénok, karakterekhez nem illő hangok, és orrhangon beszélő papagájok csúfítják az összhatást.


A Majin and the Forsaken Kingdom összességében gyenge közepesre sikerült. Egy fantasy játéktól sokkal többet várunk, könnyekkel és varázslattal lehet csak megpuhítani a szívünket, hiába kellemes a misztikus védelmező, és a fiatal hős barátsága, és hiába lehet vele jól szórakozni, akár hosszú órákon, estéken keresztül, nem elég erős, hogy az élmezőnybe tartozzon. A The Last Guardian le fogja alázni.

12.
12.
KopyAti
HI!
Nekem csak egy olyan kérdésem lenne, hogy hogy lehet az, ha a Konzol újságban InGen apó tesztje 4-est kapott, ami az újság szerint jó, és nemmellesleg szerintem InGen apó szigorubb is a játékokkal szemben, mint Daks, akkor itt miért lett ez ennyire lehúzva? Nem kötekedek, hanem tényleg érdekel.

Csak még egy észrevétel InGen felé: Az újságban a Majin tesztben megint nem sikerült jól leírni az Enslaved teljes címét! :)
11.
11.
NECROSMOKE
#9: Na a Last Guardian is ütős cucc lesz!
10.
10.
sQr`
#7: Persze, hogy nem éri meg. Azért is az év egyik legjobb játéka az Enslaved. ( számomra legalább is biztosan )
9.
9.
vaszika
#7: Pedig van minek csinalni csak ha mar csinalnak akkor csinaljak jol mint pl az ICO es valoszinuleg amilyen lesz a Last Guardian!
8.
8.
DzsungelCsirke
#7: Ezzel vitatkoznék, a Mass Effect 2 óta tudjuk hogy a hardcore játékosok is szeretnek kötődni az NPC-khez, feltéve ha adnak rá okot. Egy ilyen alapötletű játékból pedig sokkal többet is ki lehetett volna hozni, ami elsülhetett volna igazán jól is.
7.
7.
givi6
egyszerűen nem értem minek ilyen játékot csinálni !!
vagy cikket írni rola !! ránéztem a képre és mondom : ez tuti szar, és az is a cikk alapján...
gagyi casual probálkozás... ( csak egy értelme van , a szívhez szólo összetartás, de az manapság egy gamert se érdekel)
6.
6.
Top Secret
Grat a teszthez nekem tetszik.:D
5.
5.
Daks
Nem tudom, miért nekem egy kicsit Croc deja-vum volt játék közben :)
4.
4.
NECROSMOKE
#3: Attól améert nekem meg 1 párnak nem jön be,még lehet remek játék.Nem sorolom a legroszabbak közé de nekem furcsa gém.Ha ingyien megkapnám még lehet kitolnám...esetleg.
3.
3.
zaz
Nem értek egyet, ez egy remek játék !
Persze vannak hibái de egy remek játék.
2.
2.
zsilvolgyi
5.9:) megérdemli. a demó után nem vártam tőle sokat
1.
1.
NECROSMOKE
Nagy pontot nem kapott.Én is ennyire érékeltem volna.A demó alapján engem nem fogott meg.A grafikával sem voltam megelégedve.Talán azért mert nincs HD TV-m?
Mind1,másképp érdekes gém a maga modján 1edi.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...