Függőséget okozó félelemre épít a Resident Evil Requiem

  • Írta: zoenn
  • 1 napja
  • Videó
Link másolása
A sorozat kilencedik fő része is előkerült röviden a ma hajnali Capcom Spotlightban, ahol az első gameplay felvételeket is megcsodálhattuk róla. A sztori 30 évvel a Resident Evil 2 eseményei után játszódik, és a címben szereplő rekviem szónak több jelentése is van.

A Capcom Spotlighban egy fejlesztői napló keretében csodálhattuk meg elsőként a Resident Evil Requiem játékmenetét, ahol a stúdió munkatársai belemélyedtek a túlélőhorror alapvető koncepcióiba és a főszereplőről is meséltek. A játék története 30 évvel a Resident Evil 2 eseményei után játszódik, amikor Raccoon City-t egy rakétatámadás érte. 

Koshi Nakanishi rendező szerint a fő koncepció "a függőséget okozó félelem" lesz, magyarán, leküzdjük félelmüket az egyfajta katarzissal ér fel és ez okoz a játékos számára addikciót. Grace Ashcroft egy új típusú főszereplő a sorozatban, könnyen megijed, de az FBI kiképzésének hála, deduktív gondolkodással rendelkezik és jól bánik a lőfegyverekkel. 

Érdekes módon a csapat egy időben fontolóra vette, hogy ismét Leon S. Kennedy-t teszi meg főszereplőnek, de úgy érezték egy igazi horrorjátékban "nehéz lenne" vele játszani, nem ő a megfelelő személy erre a célra. Azt azonban még mindig homály fedi, hogy feltűnik-e a Requiemben, vagy sem. 

Vizuális szempontból is fejlődött a RE Engine, hiszen Grace arca kivörösödik, ha fejjel lefelé lóg, és a hajfizika is roppant realisztikus (a stúdió valódi parókát használt modellként). 

Masauto Kumazawa producer a PlayStation Blognak árulta el, hogy a címnek többféle jelentésrétege van: egyrészt a főszereplő gyászára utal, hiszen Grace nyolc évvel ezelőtt vesztette el édesanyját, hisz őt is érintette a Racoon City-féle incidens. Másodszor mindazok gyászbeszéde lesz, akik itt előtted jártak. 

De miért pont Raccoon City? Míg a Resident Evil 7 és a Village a Winters-családot érintő eseményeket mesélte el, addig az új részben visszatérünk az eredeti helyszínre, folytatva az Umbrella Corporation titkos machinációiban gyökerező narratívát. Mivel a sorozat a 30. szülinapját ünnepli, a készítők úgy gondolták, hogy Raccon City a legmegfelelőbb helyszín. 

Ami pedig a kétféle nézőpontot illeti, sokan a belső, mások a külső nézetet tartják kedvencnek, ezt szem előtt tartva, mindkét perspektívát beépítették a játékba. A megvalósításuk azonban nem volt könnyű, Kumazawa szerint olyan, mintha két, különálló játékot fejlesztettek volna. 

A fejlesztők megerősítették, hogy a Resident Evil Requiem fejlesztése valóban nyitott világú online játékként indult, de az ötletet végül elvetették, mivel szerintük a koncepció nem az, amit a rajongók várnak tőlük, ezért visszatértek a tervezőasztalhoz, és hagyományos egyjátékos cím mellett döntöttek. 

A Resident Evil Requiem 2026. február 27-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re. 

2.
2.
Adastra
Meg azt sem értem, vagy akkor miért nem azt a szálat folytatják, amit a Village végén belengettek?! Az izgi lett volna, hogy a biofegyverek a BSA-ba is beférkőznek, és Chris-székkel azok ellen megyünk harcolni.
1.
1.
Adastra
Basszus, pedig én pl.pont imádnék egy open worldöt, pláne ha Raccoon City-t lehetne bejárni, és pláne ha ezt multiban a párommal tehetném, aki szintén rajongó. Őszintén szólva az, hogy megint egy ismeretlen karakterrel bolyongjak mint a 7-esben, cseppet sem teszi vonzóvá a gamet. Tucathorror.
Az igazi fan service újítás az lett volna, ha Raccoon Cityt open worlddé teszik es szabadon választott ikonikus karakterekkel járhattuk volna be (Leon, Chris, Jill, Claire, Rebecca, Billy, stb.). Valahogy azt felejtették el időközben az alkotók, hogy a Resident Evil széria már nem szimpla horror, hanem megkedvelt karakterek világa és története is, akiknél mindenkit érdekel, mi lesz velük, akiknek drukkolunk, akiket szeretünk. Ezekután én már csak a remake-kekben reménykedem!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...