Aion: Tower of Eternity Bétateszt

  • Írta: Ghost
  • 2009. szeptember 20.
Link másolása
Sok-sok évvel ezelőtt Aion megalkotta az Örökkévalóság Tornyát, hogy egyensúlyt teremtsen a világban. Ám a béke nem tartott sokáig, a balaurok elszánt csapata elpusztította a Tornyot, s a világ kettészakadt. Kezdetét vette a háború, amely talán sohasem ér véget...
Újdonság az MMO-k állóvizén?
Már a játék bejelentésekor sejteni lehetett, hogy az Aion valami más lesz, mint a többi MMO. Felkavarja majd az állóvizet, de hogy ez jó avagy rossz értelemben érthető, az a cikk során kiderül. Koreában már tavaly megjelent a játék, ám az európai változat megannyi dologban eltér az ázsiai társától, így nekünk többet kellett rá várnunk. Köszönhetően a hazai forgalmazónak, az AN-Tecnek, lehetőségünk nyílt kipróbálni a játékot még a zárt béta teszt alatt, ám mint azt sokan tudjátok, az egy tavalyi build volt, még az eredeti hangokkal és szegényesebb animációkkal. Azután elérkezett a nyílt béta kezdetének ideje, ahol már a sokat dicsért 1.5-ös verziószámú játékot próbálhatták ki a szerencsések. Nos, ehhez meglehetősen sokat kellett töltögetni, ugyanis nem kevesebb, mint 16 GB-ot foglal el merevlemezünkön az Aion, de ami ezután jött, azért megérte ezt az adatmennyiséget felhalmozni.


Eredetek

A játékban két faj közül választhat a játékos, ők az Elyos és az Asmodian. Előbbiek a bolygó világosabb felén élnek, fővárosuk pedig a csodálatos Elysea. Ők leginkább az angyalokra hasonlítanak, hófehér szárnyakkal rendelkeznek, szépek és okosak. Az asmodianok a bolygó sötétebb felén élnek, s ez meg is látszik kinézetükön: bőrük hamuszürke, karmaik vannak, szárnyuk pedig fekete, mint az éj sötétje. Fővárosuk, Pandaemonium is leginkább a sötét utcáiról híres, ám mégis minden szegletében gyönyörű. A világ, Atreai kettéválásához a sárkányszerű lények, a balaurok lázadása vezetett, akiket Aion azért teremtett a világra, hogy ők uralkodjanak, ők tartsák fenn a békét. Ám mint tudjuk, a hatalom sokakat képes elvakítani, ezért fellázadtak alkotójuk ellen, s ebben a hatalmas csatában elpusztult az Örökkévalóság Tornya, s kettészakadt a világ. Így a harcban álló felek nem csak egymással, hanem egy harmadik ellenséggel is szembeszállnak, s ezeknek a csatáknak az Abyss néven ismert terület ad otthon, amely a Torony maradványainál található. Csak itt lehet átjárni a bolygó egyik feléről a másikra, és a legnagyobb csaták is itt zajlanak.  


Első lépések egy új világban

Indításnál egy kellemes menü fogad bennünket, ahol a háttérben Atreia csodálatos világának egy aprócska részletét csodálhatjuk meg. Bejelentkezésünk után kiválasztjuk az szánunkra legszimpatikusabb szervert, és frakciót, majd indulhatnak is a kalandok egy mindenre részletre kiterjedő karaktergenerálással. Első lépésként a szánunkra szimpatikus karakterosztályt kell kiválasztanunk, a lehetőségeink pedig a Warrior, a Scout, a Mage és nem utolsó sorban a Priest. Természetesen nem csak ennyi választásunk van, ám erről majd később.  Lehetőségünk van előre beállított arcok közül is szelektálni, valamint mi is teljesen személyre szabhatjuk karakterünk kinézetét. Nem csak a haj típusát, a szem színét választhatjuk meg, hanem akár az áll nagyságát, a szem mélységét és a nyak magasságát is. Ezután a testi tulajdonságok következnek, ahol szintén teljesen ránk van bízva a választás. Ha kedvünk tartja, akkor törpét vagy óriást is alkothatunk, de maradhatunk a szokványos nagyságnál is. Ha sikeresen elkészítettük és elneveztük a karakterünket, akkor már indulhat is a játék. Mint azt már említettem, a két faj két teljesen különböző területen kezd. Az Elyos kezdeti zónái a zöld rétekről és mezőkről híresek, míg a bolygó másik felén a kopár sziklák köszönnek vissza. Néhány alap képességünk megfelelő használata és az első küldetés teljesítése után máris szintet lépünk, majd a hármas szint környékén ellátogathatunk a közeli kis faluba, ahol már a trainerünk is vár ránk. Az Aionban nem magukat a képességeket vásároljuk meg, hanem az ezekhez szükséges könyveket, majd a táskánkban jobb klikkel megtanulhatjuk a skillt. Ahogy fejlődünk, egyre erősebbek leszünk, ezzel pedig egyre több kihívás és döntés elé állít bennünket a játék. Az egyik legfontosabb döntés az, hogy amikor Daevává válunk, akkor melyik irányba is fejlődünk tovább.


Egy Daeva élete

A történet szerint a Daevák úgymond félistenek, ők vigyáznak az egyszerű  halandókra. A játékosok karakterei is ilyen isteni lények, s erre a történet során megfelelő magyarázatot is kapunk. A 9. szinten kapunk egy küldetéssorozatot, amelyet teljesítve eljutunk frakciónk fővárosába, ahol végérvényesen Daevává lépünk elő, s megkapjuk az Aion egyik legnagyobb újdonságát, a szárnyakat. Ezen a szinten egy nagy döntést is meg kell hoznunk, ugyanis más MMO anyagokkall ellentétben itt nem az elején választjuk a végleges karakterosztályt, hanem akkor, amikor ilyen lénnyé válunk. Minden kezdő karakterosztálynak két specializációja van, amelyek közül egyet választhatunk. A Warrior lehet Gladiator vagy Templar, a Scout választhatja a Ranger vagy az Assassin útját, a Magek a Spiritmaster és a Sorcerer között dönthetnek, míg a Priestek lehetnek Clerikek vagy Chanterek.  Érdemes már jó előre elgondolnunk, hogy melyik úton is szeretnénk továbbhaladni, ugyanis később nincs mód ennek megváltoztatására. Miután kiválasztottuk a számunkra szimpatikus osztályt és megkaptuk a szárnyakat, akkor indul csak be igazán a játék. A küldetéseket ezentúl nem csak a földön, hanem szárnyalás közben is teljesíthetjük, ezzel egy teljesen új élményt nyújtva a játékosoknak. Képzeljük csak el, mennyivel egyszerűbb egy igazán nehéz lény legyőzése, ha ütései elől elröppenhetünk, így megkímélve féltett életerőnket. Természetesen nem repkedhetünk egész nap, ugyanis a szárnyak csak egy rövid ideig használhatók. Ahogy lépjük a szinteket, úgy vásárolhatunk majd egyre jobb szárnyakat, amelyeknek a kinézete is egyre lélegzetelállítóbb lesz. Mivel a játék lényegében nagy figyelmet fordít a PvP (Player versus Player) harcokra is, ezért okosan kell beosztanunk a repülésünket, hiszen az ellenfél tudhatja, hogy mennyi ideig tudunk a levegőben maradni, s ha nem landolunk időben, akkor csúnya véget érhetünk. Noha Daeva lévén elpusztíthatatlanok vagyunk, az életerőnk teljes lecsökkenésével bizony kénytelenek leszünk megválni egy kevés tapasztalati ponttól, valamint a legközelebbi temetőből folytatni kalandozásainkat. Daevaként az életerő és mana mellett egy új csíkot is felfedezhetünk, amely a DP, vagyis a Divine Power nevet viseli. Ez a harc során töltődik, s segítségével a karakterosztályunktól függően különleges támadásokat hajthatunk végre.


A csodálatos Aetria

A grafikáról mindeddig nem szóltam, ám most elérkezett az ideje, hogy megdicsérjem a fejlesztőket, ugyanis az optimalizálásra és a látványra nem lehet panaszunk. Ám ez még kevés lenne ahhoz, hogy az Aion igazán elvarázsolja a játékost, így nagy hangsúlyt fektettek a helyszínek és a lények megvalósítására is. Ilyen esetekben nehéz dolga van a fejlesztőknek, hiszen egy teljesen egyedi világot kell felépíteniük, de az Aion esetében ezt nagyszerűen végrehajtották. A helyszínek változatosak, hangulatosak és részletgazdagok. Az időjárás és a napszakok dinamikusan változnak, ám az idő nem a valódinak megfelelően telik, hiszen vannak olyan küldetések is, amelyeket csak éjszaka hajthatunk végre. A helyszínek mellett a lények is igazán változatosak, talán leginkább a Final Fantasy népeire hasonlít némelyik, ami az európai szemnek kicsit különös lehet. A grafikai résznél érdemes még megemlíteni az animációkat is, amelyek szintén jól ki vannak dolgozva, ám a futáson azért még lehetne mit javítani, az kissé furcsának tűnik. A képességek animációja szintén megér egy misét, ugyanis eddig nem találkoztam két egyformával, teljesen más minden karakterosztály képességeinek az ábrázolása. Talán amin még lehetne mit javítani, azok a skill ikonok. Ötletszegények, alig láthatóak. Hiányzik belőlük az egyediség és az erős színvilág.  


Az érdekességek garmadája

A jelenlegi piacvezető MMO-hoz képest megannyi újdonságot tartalmaz az Aion: például nem csak aukciós házban árulhatjuk portékáinkat, hanem utazásunk során bármikor leülhetünk, s magunk is elárusítóvá válhatunk. Ilyenkor egy kis zászló jelenik meg mellettünk, s ha valaki vásárolni szeretne, akkor láthatja az általunk megszabott árakat és eldöntheti, hogy kell-e neki az áru vagy nem. Ezt remek ötletnek tartom, így nem a chatet spammelik tele az eladni kívánó játékosok. Másik nagy érdekesség, amely több ázsiai MMO-ban is megtalálható, az a csatornaváltás lehetősége: ilyenkor a világnak egy másik csatornájára kerülünk, ahol esetleg kevesebb játékos gyilkolja azokat a lényeket, akikre mi is vadászunk. A temérdek küldetés mellett a PvP-t is remekül oldották meg a fejlesztők, hiszen akár az ellenséges fővárost is megtámadhatjuk, de az Abyssban bármikor szembeszállhatunk az ellentétes frakcióval.  


Végítélet


Az Aion egy nagyszerű  MMO-nak ígérkezik, ám van egy nagy hátránya: nem kifejezetten az a nyugati irányvonalú, amelyhez a legtöbb játékos hozzászokott. Persze ezt sokan pozitívumként is felfoghatják, mégis érdemes megemlíteni, hogy leginkább az ázsiai országokban népszerű címekre hasonlít. A fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy a nyugati játékosok is örömüket leljék a játékban, az össze hang és átvezető szinkronos, teljesen új karakterhangokat is építettek a játékba a keleti változathoz képest. Összességében azt kell mondanom, hogy az Aion egy remek játék lett, s aki egy kicsit vágyik egy újfajta MMO élményre, és nem utolsó sorban az keleti játékoktól sem riad vissza, az mindenképp adjon egy esélyt ennek a remekműnek, nem fogja megbánni.

28.
28.
Rage
24: Gratulálok

27: Sztem ua részleg volt



A játékkal az a baj, h a rövidítésében nincs W mert: WoW, PW, GW XD Am sztem olyan lehet, mint a PW, nem próbáltam még, de azt szerettem. Maga a cikk remek, kedvcsinálónak Nr.1. Hamarosan megveszem majd, és kipróbálom.
27.
27.
Deru
Furcsa hogy senki nem emlegeti fel ezzel a játékkal kapcsolatban az L2-t, mert az aionnak akár lehetne lineage 3 is a címe:P Sőt anno az is megfordult a fejembe hogy az L2 ucsó Gracia kiegjét az aion főpróbájának csinálták, mert kb ugyan ez volt a koncepció. Nem tudom hogy az NCsoft menyire szerteágazó de lehetséges hogy ugyan azok fejlesztették ezt is mint az L2-t.

Nekem a design is nagyon hasonlónak tűnik túl a mangás vonalon, a kasztrendszerről meg a piacolásról nem is beszélve

A cikk nagyon jó kedvcsináló, majd ha én nyerem meg akkor ki is probálomXD

26.
26.
Batri
24: tipikus 12 éves szar
24.
24.
pier33
én 35-ig fejlődtem aztán meguntam és átmentem a CoD4-re szerón nyomni.
22.
22.
Razielhu
a metin2 egy összedobott mmorpg. 20 szintet hajlandó voltam fejlődni benne, aztán végleg meguntam. A karakterek lassan mzognak, a tájak szinte mind ugyanolyan, a graf (ami természetesen nem elsődleges de) kifejezetten csúnya. Ennyit a Metinről, fogadok mással nem nagyon játszottál pier (gondolok igényesebbekre, pl: GW, WoW, PW...)

Annyit még hozzá teszek ehhez a játékhoz, hogy ez is hozzáálláson múlik nagyrészt. Én pl jobban szeretem a japán meg kínai rpg-ket mint a nyugatiakat. Szívesebben eljátszok egy FF-al mint egy Elderscroll-lal. Így vagyok az mmokkal is. Szívesebben játszok egy PW-vel mint a WoW-val. Ízlések és pofonok.... :D
21.
21.
Batri
20: ha nem tudsz normálisan hozzászólni akk el is mehetsz innen -.-
19.
19.
Hycker
bezony lehet és nem csak szarnyal. mert az csak az elfeknek van. az hogy nem sok szerepe van azt kapasbol cafolom mert ha pl guild waron nem repülsz a masik klan megesz reggelire. nem beszélve a repülö petekeröl amik szintén kinyirnak ha nem figyelsz. valamint a pwben hiresen sok csapatmunka kell (jo vannak spank n tank bossok), lásd 18as comment, legyen szo FBröl (wowban insta), HHrol (wowban fogalmam sincs) vagy world boss partykrol (wowban raid). na meg pwben jobban egymasra vannak utalva az emberek ott muszaj kommunikalni. sokszor a legkisebb hiba is wipeot eredményez.

pwben "utvalasztas" meg 89es szinten történik ahol eldöntöd hogy holy leszel-e vagy demon. a skilljeid is ennek megfelelően változnak. az hogy meglegyen a hiper szuper ultimate cuccod meg pwben egyenenlő a "nolife" kifejezéssel. azok a cuccok tényleg olyanok mint a jo rendszergazda... mindenki hallott rola de még senki sem látta
18.
18.
Razielhu
a szárny sztem nem nagy újítás, lehet a pw-ben is repülni, igaz ott sok szerepe nincs pvp-ben, de legalább könnyeddé teszi a tájékozódást és a mozgást.

13: Ha olyannal akarsz játszani, amiben gondolkodás nélkül mész és ölsz, akk játsz vmi HacknSlash-el vagy FPS-sel, de sztem egy MMORPG-ben télleg a csapatmunkára kéne törekedni. Pl ahhoz h tovább juss egy magasabb fejlettségi szintre (értem úgy h több skillt vehess meg ) meg kell ölnöd egy bosst, amit csak mások segítségével, csapatmunkával, ELŐRE MEGBESZÉLVE tudtok megölni.

Sztem ez a lényege egy jó mmorpg-nek. Ha csak az ölés meg a vér számít játssz single játékokat, ha beszélgetni is akarsz, "szocializálódni" akk válassz egy jó mmorpg-t
17.
17.
Killerbee
13: Az a lenyeg az mmo-kban h masokkal kommunikalva jatszhatsz. Ha csak menni meg olni akarsz akkor kerits vmi hack 'n' slash-t.

Na de az meg akkor megse ua olyan nem?:)
16.
16.
Moldren
nem értem mit eszik mindenki ezen...
15.
15.
Ghost
*dareal, sorry lemaradt egy a betű :)
14.
14.
Ghost
dreal: Köszi, remélem én is, hogy eljön az az idő, amikor egy MMO majd más alapokon nyugszik, de arra még nagyon sokat kell várni, a jelenlegi helyzet szerint. Habár remélem a Blizzard következő MMO-ja más lesz, mernek újítani.
13.
13.
Adamknight
Hát nem tudom ki hogy van vele de én speciel ki nem állhatom az olyan MMORPG-ket amikben csak a beszéden van a hangsúly! Ha én beszélgetni akarok akkor élőben, legfeljebb msn-en beszélek a haverjaimmal. Egy jó MMO szerintem azért jó, mert nem kell benne sokat beszélni csak mész és leölsz mindenkit :D
12.
12.
dareal
10: pw-ben is lehet repkedni, bár szerintem nem az a lényeg, hogy egy új mmo-ba bekerül 1-2 új feature, az a fő probléma, hogy az alapok mindenhol azonosak. legalábbis nekem ez az egyik fő problémám, pont az rpg része hiányzik a legtöbb mmo-nak.

igazából úgy tudom röviden megfogalmazni, hogy mindenki rohan, csinálja a kis dolgát, amivel megkaparinthatja a Diseased Ultimate Armort és hozzá a fegyverszettet, egyszerűen hiányzik az, hogy ha mész valahova, szembejön valaki, akkor megálljon és egy kis eszmecserét folytassatok. akár hiszitek, akár nem, de ez nagyrészt a themepark alap miatt van így.

akármelyik sandbox mmo-ra gondolok vissza, nagyon nagy szerepe volt a közösségnek, egyszerűen az emberek igényelték is, az ilyen mmo-k leginkább azért mmo-k, mert tényleg sokan vannak, de mégis valahogy egyedül érzed magad.

swg-ben, wurm-ban (stb) meg nagyon sok esetben nem a harcon van a lényeg, az csak egy mellékes dolog. pl nem egy olyan ember volt az swg-ben, vagy most a wurm-ban, hogy hónapokig el sem hagyták a városukat (játékosok által építhető városok, nem npc városok).



Ghost, a cikk egyébként nagyon faint, részletes, átfogó, szóval Ghost-os :)

remélem, hogy hamarosan írhatsz egy szintén tökéletes cikket, de már egy jó kis sandbox mmo-ról :)
11.
11.
Ghost
Köszi!



Egyébként nagyon jól nyitott a játék, éjszaka már tudtak játszani az előrendelők. Látszik, hogy hatalmas érdeklődés övezi, s sokan a WoW után kipróbálják ezt is, mivel egy teljesen új világban találják magukat.
10.
10.
Tharathiel
Jó játéknak ígérkezik, de már én is elég sok MMO-val toltam, és semmi újat nem olvastam most:D egyedül talán az, hogy a szárnyat használni is lehet és nem csak dísz...de sztem nem nagy dolog. Am jó lett a cikk, gratu!=)
9.
9.
pier33
dedós a játék...........................................................
8.
8.
megalonagyix
Mondjuk a CSS-n tényleg nem sokat dolgoznak. Főleg hogy tök ugyan az mint a kettő elődje. Ettől függetlenül jó :D Modderekre hagytak mindent sajnos.
7.
7.
Daks
Lemaradt az értékelés, most pótoltuk :)
6.
6.
dareal
mondjuk engem a class rendszerekkel is ki lehet kergetni a világból :)

a class rendszert azért erőltetik, mert jóval kevesebb melót okoz a fejlesztőknek (rettenetesen kevés a játékos lehetősége), ellenben egy skillpoint alapú rendszerrel rengeteg a munka, viszont a class rendszerrel szemben jóóóóóval nagyobb szabadságot ad a playernek.

class rendszer kötött, ok, hogy már vannak dual class rendszerek, de az is kötött, míg a skillpoint alapúnál a player dönti el, hogy akár ebből is egy pici, majd abból is egy pici (pl swg-ben az egyik legkomolyabb ellenfelem egy olyan fejvadász volt (fejvadászok a jediket vadászták csak), aki rendelkezett jedi skillekkel is (a jedi elérése minimum fél év volt, de hogy ki is gyúrd a jedidet, az még legalább fél, de inkább 1 év), közel 1 órás volt a harcunk, ő volt az egyetlen, aki 1v1-ben lenyomott, a végén adtam is neki a fejpénz mellé még 1 millió kreditet, mondván, ilyen jó küzdelemben soha nem volt részem, utána egész jó ingame cimbi is lett :)) a többi fejvadászt általában pár másodperc, de legrosszabb esetben pár perc alatt elkalapáltam, naponta 10-20 jött rám, azért, mert nem igen haltam meg és így a fejvadász terminálban nagyon nagy volt a fejpénzem.

szóval, egy skillpoint alapú rendszerrel hihetetlen dolgokat ki lehet hozni, nincs megkötve a kezed, ami a játékban elérhető, azokat keverheted (pl volt olyan jedi, aki mellette creature handler is volt, az mondjuk beszarás kategória :))
5.
5.
hummel
háát nem tudom, állandón az eredetiségről brekegnek ha az aion-ról olvasok és megnéztem a kasztok skilljeit és nagyot néztem mivel pl.: a Gladiatorés a Templar skilljei kb 99%-ban megeggyeznek a Cabal Online-ban használt Warrior és ForceShilder skilljeivel(Gladiator - Warrior, Templar - ForceShilder). 1 támadást 1000 féle képpen lehet kivitelezni, de pont úgy mint a Cabalban ez azért nekem nagyon nem tetszett. A többi kasztnál is találtam hasolnóságot, de azért nem ennyire szembetűnőt. Azért sztem egy misét megér ez az Aion game, de a Cabalomat nem adom semmi másért.. :P
4.
4.
dareal
2: cs-n mennyit dolgoznak? semmit :)

egy nagy mmo esetében rohadt nagy meló az utólagos kiegészítés (a nem fizetős addonok, a mezei updateek), a szerverpark bővítése és szinten tartása.

ott van pl az swgemu, a szerverünkön egy pre-pre-beta állapot van fent, de azzal is 0-24-ig el tudnánk lenni, ráadásul ez még közel nem kiadott, ahogy kiadják és elindulunk több tucat embert kell felvennünk, csak gm-nek, ezen felül scriptírókat, történetírókat stb.

egy mmo nem arról szól, hogy kiadjuk, elkészült és mehetünk hawaii-ra, onnan indul be az igazi meló (mert ha egy alphában elszúrsz valamit és törölni kell a karikat, senki le se tojja, de ezt nem teheted meg egy futó szerveren, ki is herélnének)

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...