Ace Combat: Assault Horizon teszt

  • Írta: Daks
  • 2011. október 24.
  • ace combat, assault horizon, teszt, x360
Link másolása
Colonel W. Bishop. A 108-as harci kötelék Warwolf századának hadnagya. Precíz, kegyetlen, és profi. 2015-ben járunk, a NATO, az ENSZ és az orosz hadsereg közös erővel készül lerohanni az afrikai SNR Köztársaságot. Feleszmélni késő, a bombák ledobásával a fejlett világ bukását írtuk alá.

Gazdag ruszki warlordok és töketlen nyugati politikusok vívják véres háborújukat. Míg a felső 1% egy finom whiskey, és egy jó szivar társaságában dönt sorsunkról, addig a sivatag ezrek vesztőhelyévé válik, gőg és büszkeség, mivé lesztek, ha az SNR bombája a fejeteken landol. A világháború ugyanis már a küszöbön van, rég nem Afrikáról szól a történet, kik tegnap még a porban csoszogtak, most tömegpusztító fegyvereket birtokolnak, Dubai, Moszkva, Miami, Washington DC mind odavész hamarosan.


A parancs: legyőzni a gonoszt. A Warwolf század pilótáinak bőrébe a bújva a mi vállunkat nyomja a világ megmentésének terhe, az Ace Combat: Assault Horizon a nemes cél érdekében pedig biztosítja légierőnk ütőképességét. Vadászgépek, bombázók, lopakodók és harci helikopterek tucatjai kerülnek bevetésre küldetéseink során, a csavaros történetet Jim DeFelicnek, a New York Times bestseller szerzőjének köszönhetjük, a rendezés pedig ezúttal is Kazutoki Kono feladata volt, az Ace Combat sorozat legendás atyja nem hazudtolta meg magát. Pihenni egy percre sem fogunk, forró fém, és égő kerozin robban az arcunkba minden egyes szétlőtt rohadék után, ki kedveli az arcade akciójátékokat, az alágyújthat a hajtóműveknek, sorozási értesítője postázva lett.


A játék története izgalmas átvezetőkben elevenedik meg előttünk, Colonel W. Bishop, Jose  Gutierrez, Doug Robinson, James Mitchell, Janice Rehl, Pierre La Pointe, és minden gonoszság megtestesítője, Andrei Markov személyesen üdvözöl minket, kezdődhet a háború. A kisfilmek dramaturgiája, rendezése és látványa zseniális, mintha egy thrillert néznénk, hősünk szörnyű rémálomból riad, a redőny résein álmosan kikukucskálva látja, ahogyan a hajnali napkelte narancsszínű fényében harci helikopterek húznak el bódéja felett, összeszedi magát, egy erős kávé, és indul az eligazítás. A színvonal pedig a későbbiekben sem romlik, a legtöbb repülős játékban csak elénk tolnak egy barna mappát, benne egy gépelt lappal, itt szó sincs ilyen komolytalanságokról, s éppen ez teszi az Ace Combat: Assault Horizont ennyire izgalmassá, drámaivá, szerethetővé.


A repülés és a manőverezés nagyon könnyű. Komoly fizikai tényezők nincsenek is hatással ránk, a gép arra fordul, amerre mondjuk neki, csak vegyük célba az ellenséget, sorozzuk meg a gépfegyverrel, eresszünk rá néhány rakétát, s máris tűzgolyóként fog a földbe csapódni, megtettük, mit megkövetelt a haza. Akinek pedig mindez nem nyújtana elég kihívást, az nehezíthet a feladatokon, az alapértelmezett optimum beállítások originalra állításával hamar izzadni kezd a tenyerünk, s ha már a testre szabásnál tartunk, fussuk át a kameraállásokat is, a kínálatban van pilótanézet, orrkamera, és külső pozíció is. Az elsőben látjuk a gép műszerfalát, a sok kis apró műszerrel, és kiegészítővel együtt, a második csak számokat és vonalakat rajzol elénk, az utolsó pedig egy igazi arcade beállítás, segítségével napestig csodálhatjuk gépünk hajtóművét.


A képernyőn kis zöld négyzetek emelik ki az ellenséget, ha a marker vörösre vált, akkor sikerült befognunk, mehet az égi áldás. A játékmenetet ennyivel nagyjából össze is lehet foglalni, nem egy túlbonyolított játék az új Ace Combat, van viszont egy nagy újdonsága, mely a veteránoknak is magyarázatot igényel, ez a DFM rendszer, teljes nevén a Dogfight Mode. Ha közel kerülünk az ellenséghez, akkor le kell nyomni a kontroller L1 és R1 gombját, ilyenkor rövid üldözés veszi kezdetét, a kamera ráközelít a kiszemeltünkre, a mi feladatunk pedig a tüzelés, technikailag egy sínen haladunk végig, tehát lezuhanni nem lehet, de azért szükségeltetik egy minimális irányítás, ha ugyanis ezt elfelejtjük, az ellenség nyúlcipőt húz, s leráz minket. De van hasonló taktikai védekezésünk is, ha valaki ránk ragadt, nem kell őrült forgolódásba kezdeni, egyszerűen lassítsunk, s mikor közel ért, nyomjuk újra az L1 és R1 kombinációt, s egy gyors hurokkal leírása után máris üldözőnk mögé kerülünk, rendkívül hasznos egy találmány ez.


A gépek felhozatala nem rossz. Az amerikai madarak között van F16 Fighting Falcon, F/A-18 Super Hornet, F22 Raptor, F35B Lightning II, F15E Strike Eagle, F4 Phantom II, F117 Nighthawk és A-10 Thunderbolt II, a NATO és az Orosz Hadsereg légierejét a Mirage 2000, a B2 Spirit és a B1B Lancer gépek erősítik, a helikopterek osztályát pedig az MH60 Black Hawk és az AH-64D Apache Longbow modellek alkotják.  Sajnos azonban a kidolgozottságuk nem lett tökéletes, a készítők nem nagyon törődtek a gépek szépségével, hiába forgatjuk a kamerát, nem esünk hanyatt a látványtól, az egész grafikai megvalósítás felemás. Az égbolt és a napsütés gyönyörű, az átvezetők remekül össze vannak rakva, és a táj se csúnya, lentebb ereszkedve viszont kidolgozatlan városokat, maszatos vidékeket, és szélcsendes óceánokat fogunk látni, nem egy nagy eresztés az egész.


A vadászgépes repülés a nyers, kemény akcióról szól, s a többi küldetés se kevésbé nyugisabb. Van, hogy egy bombázóról szórjuk a tölteteket, vagy egy helikopterből gépágyúzunk egy hajót, de utóbbinak a pilótafülkéjében is bizonyíthatunk, támadó földi egységeknek kell segítenünk, vagy éppen egy mentőakció az, amely az asszisztenciát igényel. A légierő támadósorának közel teljes szereposztását mi kapjuk tehát, messze még a nyugdíj, lelőnek minket, bevetik a bombát, felrobbanunk, katapultálni kell, vagy a társakat gyilkolják halomra, a játékban mindig történik valami, amitől az embert a hideg is kirázza.


Az Ace Combat: Assault Horizon összességében jó játék lett. Az arcade elemek eltúlzottak, a gépek fittyet hánynak a fizikára, a játékmenet pedig megmunkálatlan és nyers, maga a hangulat viszont nagyon ott van, látványos akciók, pörgő csaták, és drámai fordulatok rajzolódnak ki a végigjátszás során, véres csatáinkat a világ nagyvárosai felett vívjuk, bosszúnk egyszer mindenkit utolér. A játék nem éri el a HAWX minőségét, de csak egy kicsit van lemaradva, aki szereti a stílust, s kedvet kapott egy kis légi őrjöngéshez, az nyugodtan próbálja ki ezt is, csalódni nem fog.

22.
22.
Daks
#20: Mert másban jobb (pl történet, fun), és kiegyenlítik egymást.
21.
21.
givi6
#20: És azt is Daks írta.....
20.
20.
givi6
Vicces, hogy a negatívumokban azt írta Dask, hogy elmarad a Hawx 2-től, és 7.1 értékelést nyomott rá, de A Hawx 2 pontosan pont ennyit kapott-... 7, 1 !!!
19.
19.
nukebomb
#8: Ahhoz képest, hogy nincs jövője, egész jól eléldegél a piacon ez a vonal úgy 34 éve... :)

(1977-ben jelent meg az első modern, tv-re köthető játékkonzol, az Atari 2600.)
18.
18.
nukebomb
Nem kő...

U.i.: MS Flight Simulator for PS3!!! :D (Vagy vmi ekvivalens.)
17.
17.
l.rics16
ace combat elmarad a hawx től? én amikor megkaptam a hawx 2 t 3. küldetés után már vettem is ki az xbox bol azota nem is láttam a ace combat fires of liberationt meg kitoltam vagy 6x
16.
16.
Quent1n
#8: Pedig egyszerű. Azért mert a zsé 90%-a onnan jön. Egyébként meg nem PC, nem kell oprendszerrel szarakodni, driverezni, buherálgatni, alkatrészeket venni hozzá stb. Megveszed a dobozt hazamész a melobol, belököd a játékot és kikapcsolódsz. Ez a konzol, erről szól.

Donpedro: Beszéltünk már róla, én ha keresnék egy CoD-al 4-500 millát akkor a PC-s 40 milláért nem biztos, hogy erőltetném a dolgot. Tekintve, hogy elég sokat kell vele foglalkozni. :) Egyszer jó lenne azért erről egy kimutatás, hogy költségeibe melyik verzió mennyibe kerül.
14.
14.
Neo1989
#11: Ez hol motoros neked ember , vak vagy XD
11.
11.
adriano28
10.
10.
Mortician
#8: Igazából nem értem mit értesz "szuperlebutított" irányítás alatt, amikor az összes Ace Combat ilyen irányítással bírt. Mit vársz egy arcade repülős játéktól? A DFM és az ASM meg csak két új funkció, amit vagy használsz vagy nem. Ritkán vagy kötelezve rá. Értem én, hogy hatalmas divat mindenért a konzolokat hibáztatni, de azért kezd már egy csöppet unalmas lenni... Mondom ezt úgy, hogy konzolom és PC-m is van és mindkettőt szeretem/használom. :)
9.
9.
Donpedro
#7: Azért ne általánosíts, a Namco Bandai tirpák, mert semmit nem ad ki PC-re, de a többi kiadónak van esze, és üzleti érzéke :D Dehát ők tudják, ha nem kell nekik a zseton, akkor nem kell...

Anyagilag megéri fos portokat kiadni PC-re (és az még mindig jobb mint a semmi). Vegyünk két tipikus ratyi portot:
Pl. #1: GTA 4 -> 0,7 milka eladott PC-re, ha a leárazások miatt mondjuk 5 eurós átlagárral számolunk, bevétel: 3,5 millió EUR
Pl. #2: CoD:Black Ops ->1,19 milka eladott példány PC-re, itt számoljunk 70%-os árral, mert ugye Activi$ion, és csak 40%-os leárazás volt még eddig. Bevétel: 41,65 millió EUR
Aki ezek után továbbra is azt mondja, hogy nem éri meg kiadni játékot PC-re, az menjen és ássa el magát.
8.
8.
Lordnekroseth
konkrétan azért szerepel ilyen"gyengén" mer konzolra készítették.
Alapvetően szerintem jobb mint a Hawx, DE a szuperlebutított irányítás, fizika és játékmenet, de még a grafika is azért ilyen gyenge mert a konzolhoz húzták vissza.
Komolyan, ha valami viszafogja a játékokat akkor egyszerűen hagyni kéne a picsába......ha valami nem jön ki pc-re azonnal van kifogás 1000000, de ha a konzolra szar akkor utólag mentegetőznek....
Nemértem miért kell anyira erőletni a konzolt....az is csak egy pc alapvetően, a jövőben, nem lesznek erre arra specifikált gépek....csak multifunkciósak mnit a pc....nicns az egésznek jövője.
7.
7.
Thane
#4: Mit vártál? Semmi nem jön PC-re ne várd el a sok tirpáktól hogy akármit is kiadjanak a számcsi tulajok részére.
6.
6.
Yami
A Hawx messze elmarad ettől, elég gáz jobbnak titulálni...
5.
5.
Dogmatix
Én sokkal többet vártam ettől a játéktól. Hatalmasat csalódtam, de ez van.
4.
4.
Donpedro
Nem néz ki olyan kegyetlen rossznak, kár hogy nem jött PC-re :(

OFF: Remélem az EA Magyarországtól már régesrég megkaptátok a BF3 tesztpéldányt, és hamarosan a BF3 tesztet is olvashatjuk :)
3.
3.
Daks
Köszi a visszajelzést, a negatívumokat módosítottam, hogy ne csak nekem legyen egyértelmű. A HAWX-nál nem a játékélmény minőségét, hanem a rendezés minőségét értettem, az arcade-nál pedig nem az a tény volt a negatívum, hogy ez egy arcade játék, hanem hogy a fizikára túlságosan is fittyet hány, még arcade létére is. Így pontosabb.
2.
2.
Pinhead
MIVAN?! A Hawx jobb ennél? Persze... Az amigás Wings of Fury is, nem?
Meg hogy lehet negatívumnak feltüntetni az arcade mivoltot egy Ace Combat játéknak? Ez olyan, mintha azt mondanánk: a Falcon 4.0 túl szimulátoros.
1.
1.
omlas91
Nem éri el a HAWX minőségét? Sztem a HAWX nagyon messze elmarad ettől...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...