Mass Effect 3 demóteszt

  • Írta: Ca$h
  • 2012. február 14.
  • demóteszt, mass effect 3, x360
Link másolása
Az EA Magyarországnak köszönhetően szerény szerkesztőségünk hozzájutott egy korai demókódhoz, ami több, mint boldogsággal töltötte meg eme hideg napokban rommá fagyott szívemet, így azonnal bele is vetettem magam Shepard eddigi legnagyobb kalandjának ízelítőjébe.

Nem nagyon tudok visszaemlékezni arra, hogy volt-e olyan dátum az életemben, ami olyan csigalassúsággal közeledett volna, mint a március 9. Talán csak a Mass Effect 2 megjelenése volt ehhez fogható, de mivel az pontosan jött és nem csúsztatták egyszer sem, ezért nekem a fanatikus rajongónak mégiscsak elviselhetőbb volt. Az abszolút kedvenc játéksorozatommal kapcsolatban mindig is volt egy íratlan szabály. Nem nézek meg semmi videót, nem olvasok el róla semmi hírt, had legyen meglepetés. Ezúttal azonban nem tehettem meg eme luxust, mert tesztelni kellett. Mondanom sem kell, hogy az első fél óra azzal telt, hogy különböző online haverok zaklattak: „Aztaaaa megjött a demó? Honnan szedted le? Na, milyen, mesélj milyen?” Szóval nem vagyok egyedül a rajongásommal, úgyhogy pár rövid menübrózolás után, heveny elégedettséggel nyomtam az „appear offline” pontra, és rögtön sokkal intimebben állhattam neki a kis ízelítőnek.


Első körben mindenkinek fel fog tűnni, hogy a trilógia befejező része elképesztő grafikával rendelkezik. Már a második rész is sokat fejlődött, de ezúttal még egy szintet fejlesztettek az Unreal motoron. Nem tudom, hogy a demó eleje a teljes játék kezdése lesz-e egyben, de a jól megszokott döbbenetesen ütős indítás ezúttal kicsikét lassan fog megérkezni. Ami azért fura, mert kb. két perc után már minden robban, minden pusztul körülöttünk, a Földet megtámadták, és nem sok esély van arra, hogy ebből a slamasztikából kimásszon szerény fajunk. Egy rövid pillanatra találkozunk Ashley-vel, aki természetesen minimum háromszor jobban néz ki, mint amire idáig emlékeztünk – egy jó frizura csodákra képes. Shepard végletekig egyszerű, fekete-fehér Jack Baueres érzelmi világa üdítőleg hat az elménkre. Mindenki pánikol, az emberiség a kipusztulás szélén, a tanács kétségbeesetten kérdezi meg nemzeti hősét, hogy mit tegyenek, mire Shepardnak csak ennyi a válasza: „Vagy harcolunk, vagy meghalunk!” Zseniális.


Aztán előjönnek az ösztönök, hamar belemelegedünk a történésekbe, s a csodálatosan megkomponált látvány-muzsika orgiának köszönhetően teljesen át fogjuk érezni azt a dramaturgiát, amit a készítők nekünk szántak. Az első pálya végén pedig megkapjuk azt a hatásvadász jelenetet az arcunkba, amit idáig már kétszer is átélhettünk. Szív összeszorul, gombóc a torokban, arcunk összerándul, nem, nem fogjuk elsírni magunkat! Utána ugrik a sztori, már benne vagyunk a történésekben rendesen, az oldalunkon a két legkedvencebb társunk; Garrus és Liara. Eleinte nem igazán értjük, hol is vagyunk, mit kell csinálnunk, és mi történik körülöttünk, de boldogan henteljük az ellent, majd nagy nehezen kiszabadítunk egy Wrex fajába tartozó páncélos egyént. Nem volt időm arra figyelni, hogy miért, vagy, hogy mennyire fontos ez most nekünk, mert próbáltam minden egyes másodpercet magamba szippantani. Szép volt, jó volt, nem is volt olyan rövid, jöjjön akkor egy rövid elemzés.


A látvány ugyebár döbbenetes, nem vagyok egy újgenerációs technikai guru, mint InGen, én csak annyit tudok mondani, hogy durván sokat fejlődött, hatalmas terek, még a megszokottnál is élet hűbb arcmimika, szóval fantasztikus. Amitől a legjobban féltem az a zene, de mindenkit meg kell hogy nyugtassak, a váltás nagyon jót tett a sorozatnak, mert a dallamok egyszerűen csodálatosak, kenterbe verik bármelyik AAA-kategóriás mozifilmet. A kinectes hangvezérlést sajnos nem állt módomban letesztelni, mivel nem rendelkezem ilyen kütyüvel, de ígérem, hogy a teljes verziónál valahogyan sort fogok keríteni erre is. A karakterfejlődést némileg átalakították, de ebbe most nem mennék bele, majd csak a végleges verziónál taglalom a pontos részleteket. A harc a jól megszokott formában folyik, de a készítők bevezettek egy nagyon komoly közelharci mozdulatot, amivel kevésbé fogjuk kiszolgáltatottnak érezni magunkat, ha test-test elleni harcra kerül a sor. A történet meg magáért beszél, nem nagyon létezik rá más szó, csak egy, ami valójában nem is létező jelző: EPIKUS!


A demóban elvileg elérhető lesz a többjátékos pont is, de sajnos a tesztelés során még zárva voltak a szerverek, úgyhogy erről is majd csak később tudok nektek írni, de már alig várom, hogy kipróbálhassam a kellemes co-op kalandokat. Hatalmas felelősség van a bioware-es srácok vállán, hiszen egy olyan ütős folytatás után, mint a Mass Effect 2, igazán be kellett vetniük mindent. Egy generáció meghatározó trilógiája érkezik a végéhez, nem hinném, hogy csalódni fogunk benne. A demó ígéretes, tartalmas és kellő betekintést nyújt abba, ami nemsokára ránk vár. Mindenki tudja, mekkora rajongója vagyok az anyagnak, de ígérem nektek, hogy a teszt írása előtt beveszek egy egész doboz szőrösszív-növesztő tablettát, és igyekszem maximálisan objektív lenni. De bevallom egy ilyen ütős demó után nem lesz könnyű dolgom.

Kapcsolódó cikkek

125.
125.
Robi9060
Ha valakinek van kedve és rátermettsége, akkor hívnám ME3 demo multira, ketten Bronze challenge-re, vagy ha összejönnénk négyen akkor Silver-re, vagy Gold-ra is! Vagy ha vagytok többen csapatban, de elfér még egy tag, szívesen csatlakoznék! Köszi!
123.
123.
Robi9060
Annyit mondhatok, hogy bár csak egy demo, már ennél érzem ugyanazt a feelinget, mint a ME2-nél, minél többször végigtolom, annál jobban tetszik... Most, hogy már átlátom nagyjából a képesség-fejlesztéseket, lenyomtam insanity-n is... Nagyon ott van!!! Még ezen a nehézségi szinten is igen látványos fight-ot lehet összehozni... Bár az is igaz, hogy ahhoz képest hogy kb 40 perc az egész, már jó néhány buggal találkoztam... Remélem orvosolják a teljes verziónál... (pl. egyszer eltünt a puskám és két checkpoint közötti részt úgy vittem végig, hogy a "kezemből" repítettem a golyózáport az enemyre... :D Hehe... bár az is lehet, nem bug volt, hanem valami újfajta biotikus képesség... :) mindenesetre igen vicces volt)
122.
122.
PBalazs
#82: Ha jól tudom a story az hogy könnyítettek a harcok és te nyomod hogy mit mondjanak. Az átvezető az action módhoz tartozik.
119.
119.
Robi9060
Nekem meg azt mondja már el valaki please, hogy pc-n mi a feltétele, hogy lehessen multizni, mert nekem állandóan azt írja, hogy nincs meg a jogosultságom vagy mi, és próbáljam meg később... Jah... Csak már két napja ezt írogatja... Ha valaki tud v'mit, please help me! Thx!
117.
117.
vwxyz
#116: Jó, bocs, hogy az előtte lévő kérdés érthetetlen volt, am én eddig csak férfi karakterrel vittem végig mindkét részt kétszer, csak esküszöm annyira megtetszett az új női karakter fejea Demoban, hogy szívesen végig vinném a ME1 ME2-tőt vele harmadszorra. Nah mind1, így marad az alap férfi Shep a harmadszori végig játszásra... :P :)
116.
116.
Robi9060
#115: Hát így már lejött mi a nyűgöd, de ne haragudj az előző kommentedből ezt rohadtul nem lehetett levenni... Amúgy én személy szerint értelmetlennek találom a "problémát", de hát nem vagyunk egyformák... Ennyi erővel feltehetnénk a kérdést, mi van ha a harmadik részben elérhető, páncélokat, fegyvereket, netán még a képességeket is én szeretném az első két részben is használni... Nem hangzik egy kicsit furán?? A játék előre haladva fejlődik, nem visszafelé... De ez az én véleményem, hogy erről mit gondol a Bioware... Szerintem az alap femShep-re amúgy meg nagyon ráfért a korrigálás mert az előző részben elég érdekes feje volt, de hogy nem nőies az száz...
115.
115.
vwxyz
#114: Jah ja, ez mind szép és jó, de amit elmondtál azt eddig is tudtam, csak nem tudom, hogy feltünt-e, de az alap férfi és női Shep arcnak nincs paraméter kódja, csak annak amit kreálsz, és az a gáz, hogy a ME1 és ME2-ben ugyan az az arc van míg a ME3-ban más lett az alap női Jane Shepard arc, magyarul, ha a ME3-ban elkezded az alappal, mert a demoban bejött, akkor szeretném mondjuk a ME1 és ME2-ben is a ME3-as alap női arccal tolni, hogy kerek legyen a sztori egy arccal, és azzal az arccal, ami a ME3-ban van. Így már ennyire szájba rágósan remélem érthető volt a kérdés. Szal vki tud-e arról vmit, hogy a BioWare, hogy oldja ezt meg, vagy le se fossák ők???
114.
114.
Robi9060
#112: A dolog egyszerű mint az 1×1... Ha az előző részből áthozod a mentésed a következőbe, eleve ugyanazt a karakter külsőt betöltheted, amit az előző részben megalkottál... De még egy olyan megoldás is létezik, hogy mikor formálod a karaktert alul kapsz hozzá egy paraméter kódot... Azt egyszerűen kimásolod és a másik játékban meg beilleszted... És tádááám... Ugyan azzal a pofával nyomhatod, két kattintás után... Ennyi... (amúgy már az első és második rész között is működött a dolog...)
113.
113.
Hubert Cumberdale
#112: Miért ne lehetne? Elég nagy a választék az első kettőben is a kásztüm karakternél. Max egy kis különbséggel, de meg lehet alkotni ugyanazt a csajt.
112.
112.
vwxyz
Nagyon jó lett a játék, már alig várom a márciust, viszont felmerült egy kérdés, hogy ez a alap női Shepard arc /amúgy csak férfi Sheppel vittem végig 2x az egész játékot, de most ki próbáltam a nőit is a Demoban :) / vajon majd vmilyen úton módon megalkótható lesz a ME1 és ME2-ben, hogy az ember egy arccal vihesse végig mind 3 részt??? Vagy ezt, hogy fogják megoldani, sehogy?
110.
110.
drat576
szerintem az Arrival DLC semmi igazán nagy pluszt nem adott, nem lesz senkinek baja belőle ha kihagyja
108.
108.
Macifasz
#107: :-) Amúgy már csináltak hozzá magyarítást, szóval ha van felesleges bioware pontod, akkor érdemes azért beszerezni. :-D
107.
107.
The Lone Drow
#97: Na az kimaradt, mert nem jött magyar felirattal így nem tudtam (és már őszintén nem is akartam) megvenni. De, ha így van, akkor ez az én hibám és nem a játéké :D.
106.
106.
nero66
#91: A demokban soha nem lehet az összes effektet átállítani csak pár dolgot. Még itt is örülhetünk annak a 2 effektnek mert sokszor csak a felbontást vagy éppen még azt sem engedik átállítani... :)
104.
104.
Optimus Prime
OK, ha másnál is ilyen a játék grafja, mint ezen a képen:
http://wizzywizzyweb.gmgcdn.com/media/products/mass-effect-3/screenshots/large-1-640x350.jpg
Akkor én töltöttem le rossz demót vagy a 8600 GT-m már ennyire nem jó a játékhoz.
103.
103.
supernovalacus
Már a demója is egyszerűen király. :)(:
102.
102.
drat576
101 komment a demónál, mi lesz itt a teljes gémnél :))
101.
101.
Robi9060
#96: Hát Shepard-et sz'tem nem csak az Arrivalból, de az alap ME2-ből is tudni lehet miért szerelték le... Ha ellátogattatok Andersenhez a fellegvárba, abból is kiderül, hogy nagyon nem díjazták a kis Cerberusos kalandját... Az Arrival már csak hab volt a tortán... Ami nekem inkább furi volt, hogy Ashley milyen barátságos lett hirtelen, azok után hogy puffogva "vált el" tőlünk a Horizonon... Az idő biztos begyógyította a sebeit... :) De ez csak részletkérdés... Amúgy köszi az ajánlást de a Witcher 2 megvolt, ahogy a legtöbb hasonló színvonalú game, és igaz hogy az is nagyon ott van!
100.
100.
Ca$h
98.
98.
Giggsy
#96: Szóval neked az a bajod, hogy nem spoilerezik el a teljes játék egyik sztorivonalát a demoban?
97.
97.
Macifasz
#96: Ha kivitted volna az Arrival DLC-t, akkor tudnád.;-)
96.
96.
The Lone Drow
#93: Nekem pl. az zavaró, hogy semmi részletet nem kapunk arról, hogy vajon Shepard barátunk miért lett leszereltetve. Így az elején nézünk mint mari a moziban. Én multiztam most vele sokat, és az jó kis kiegészítő dolog lesz. Kihívás is van benne bőven.
Ha ennyire komplex és mély játékot akarsz, ajánlom a The Witcher 2-t :). De az első része is zseniálisra sikerült.
95.
95.
n1m
Ez rettentő jó lett. eddig 10es! az átvezetők, a zene, a karakterek... epic :)
94.
94.
Robi9060
#92: Ilyés: hát sajnos rohadtul nem.... Anélkül meg se nyekken, és azt olvastam, hogy állítólag a teljes verzióhoz is kell majd, mindegy hogy letöltöd, vagy disc-en veszed...
Ettől vagyok kiakadva én is...
93.
93.
Robi9060
#91: csatlakozom... Végre sikerült leküzdeni a fagyást, szóval végigvittem. Sztem a grafika, hanghatások és egyéb újítások mindenképpen előnyére váltak, amennyire ennyike játékból megítélhető. De beszéljünk másról is, az enemy is komlpexebb, okosabban kell dolgozni és képességeket használni (legalábbis hardcore-on...), ráadásul az életerő sem regenerálódik, csak egy adott egységet... Én konkrétan vanguard-fun vagyok, az új képességek nagyon tetszenek, mint a nova, meg a charge-melee, vagy mikor fedezéken átrángatja az enemyt... A képességek fejlesztése is merőben megváltozott, nem egyszerűen lineárisan nő pl. a sebzés, hanem meg van kicsit csavargatva, és egymásra is kihatással lehetnek a különböző képességek fejlesztései.... Elsőre eléggé bonyolultnak tűnik, de sz'tem meg lehet érteni... Az rpg funkcionalitást meg valóban ostobaság ennyiből megítélni... Ha egy demót párbeszéddel raktak volna tele, na az aztán érdekes lett volna...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...