Happy Wars villámteszt

  • Írta: fojesz
  • 2012. december 9.
  • happy wars, teszt, x360
Link másolása
A Happy Wars neve valószínűleg többeknek ismeretlenül cseng, nem meglepő. A játék közel sem kapott akkora hátszelet, mint más letölthető címek, noha a jelentősége megkérdőjelezhetetlen: ez az első free-to-play anyag, ami megjelent az Xbox 360-ra.

Ezt is megértük! Egy-két évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy a Microsoft beengedje a free-to-play játékokat az Xbox Live-ra – hogy miért, azt külön cikkben taglalhatnánk –, de a Happy Wars ízig-vérig a freemium üzleti modellre épít, annak minden előnyével és hátrányával. Az meg már más kérdés, hogy a belépő nem sikerült túl jól. A Happy Wars voltaképpen élvezetes, de mégis szedett-vedett alkotás, sok helyen izzadtságszagot érezni rajta, bizonyos tekintetben pedig egyenesen kiborítja a gamert.

Először is szögezzük le: az a címke, hogy „free-to-play”, valójában sosem sejtetett ingyenes tartalmat, így itt sem fog. Igen, közvetlenül nem kell érte fizetni, de ahhoz, hogy a játékélmény teljes legyen, már ki kell nyitni a pénztárcánkat. A free-to-play modellben utazók tökélyre fejlesztették a monetizálást: nem feltétlenül jutsz előnyhöz, ha fizetsz, a balansz megvan, és különben is, a karakterünk kicsinosítását szolgáló fizetős kiegészítőknek csak esztétikai értékük van. (Akár hisszük, akár nem, az ilyen cuccok bombabizniszt jelentenek!) A Happy Wars ráadásul duplán sarcol, hiszen kizárólag az Xbox Live Gold előfizetői számára elérhető, ami persze egy multiplayer-orientált játéknál aligha szokatlan.

A Happy Wars történetétől és körítésétől ne várjunk sokat, itt csak a játékmenetben bízhatunk! A cím láttán már szkeptikus voltam, és nem a pacifista beszél belőlem, mikor megkérdőjelezem, hogy a „boldog háborús” felütés után mennyire lehet komolyan venni ezt a játékot. Természetesen semennyire, de érzésem szerint a Toylogic fejlesztői átestek a ló túloldalára. Kezdjük ott, hogy tényleg nem vitték túlzásba a sztorit: adott két királyság, ami állandóan civakodik egymással, az egyik jófej, a másik nagyon gonosz; mindenen összevesznek, most éppen az a csatározás oka, hogy a Gonosz elrabolta a Jó lányát. Nem nagy szám, ugye? Noha nagy rajongója vagyok a cel-shaded technikának, mindezt a bárgyúság határait súroló grafikával tálalják a fejlesztők, szinkron nincs, szövegbuborékokban olvashatjuk az erőltetett humort, egyedül talán a zene az, amihez sikerült keríteni egy normális ízléssel megáldott úriembert. Részvétünk.

A játékmenet viszont kétségkívül szórakoztató, nagyon tetszett. Sok extrával ezen a téren se számoljunk, viszont a program ahhoz elég összetett és mély, hogy az ember néhány alkalommal leüljön elé. A Happy Wars akciójáték, ahol összezárnak két 15 fős csapatot egy pályára, majd indulhat egymás csépelése. Alapjáraton a kardunkkal vagy a botunkkal üthetjük a másikat, mellette pedig varázslatokat is elsüthetünk; kasztonként összesen kilenc darab áll a rendelkezésünkre, de a gyorsgombokkal mindig csak az előzetesen kiválasztott hármat hívhatjuk elő. A csapatok az arénában kontrollpontokat foglalhatnak el, és ahogy haladnak előre, végül elérik a rivális brigád erődjét, hogy egy gyors ostrom után a várudvaron álló totemet is ledöntsék.

A Happy Wars igazi szépségét a fordulatossága és a csapatmunka adja. A játékban három kaszt közül választhatunk: a harcos a közelharcban jeleskedik, a mágus hátulról szórja az átkot az ellenfelekre, míg a pap a gyógyítás mellett meg tudja idézni az építmények alapanyagait. Merthogy az építés fontos szerepet játszik a játékban, a kontrollpontokat nekünk kell felhúzni – minél többen kalapálunk, annál gyorsabb a folyamat –, az ostromnál pedig faltörő kossal eshetünk neki a masszív várkapunak, vagy létrát készítve a falon is bepróbálkozhatunk. A védelemnek is megvannak a maga eszközei, ők lerombolhatják ezeket az építményeket, bombát szórhatnak az ellenfelekre, vagy jól megtermett számszeríjakkal sorozhatják meg őket. A Happy Wars csapatjáték: itt egyedül nem sokra mész, vagdalni mindenki tud, de a túlerővel még a legtehetségesebb játékos sem tud mit kezdeni. Ügyesen kell védekezni, miközben a többiek hátulról megközelítik az ellenfelet, végső szükség esetén pedig a csapatos varázslatokat kell ellőni – ehhez viszont mindenkire szükség van!

Ahogy átvágjuk magunkat a meccseken, úgy fejlődik a karakterünk, közben a felszereléseink is javulnak. A harcosunkat maximálisan testreszabhatjuk, nemcsak a fizimiskáját változtathatjuk meg, de új, masszívabb és különböző spéci tulajdonságokkal felvértezett fegyvereket, páncélokat és sisakokat is rá aggathatunk a kapott csillagok elköltésével. További érdekesség, hogy a felszerelésünket módosíthatjuk, sőt craftolás is van: a nem használt tárgyakkal megerősíthetjük a már jól bevált cuccainkat.

A villámteszt végére érve muszáj megjegyezni: a játék lényege a multiplayer, a többi játékmód szóra sem érdemes, éppen ezért rendkívül bosszantó az az igénytelen meccskereső, amit a fejlesztők összeeszkábáltak. Felfoghatatlan – és sajnos egyre gyakoribb –, hogy egy multira kihegyezett programnál miért pont ez a kulcsfontosságú mozzanat ennyire tökéletlen és lassú, miért csak sokadik próbálkozásra juthatok el egyáltalán odáig, hogy a rendszer elkezdjen ellenfeleket keresni nekem. Mindazonáltal a relatíve alacsony pontszám ne tévesszen meg senkit, a Happy Wars szórakoztató játék. Azt gondolom, a játékmenet még a lagymatag prezentációt is feledtetheti velünk, ráadásul a letöltendő kliens mindössze fél giga: kevés kifogást lehet találni arra, hogy az ember ne tegyen vele egy próbát!

12.
12.
Kratos76
Kár szót és időt pazarolni rá!
Ha a fejlesztő fizetnének érte meg akkor sem akarnék ezzel gamelni!!!
11.
11.
Dontrip
#9: Igen, köszönöm szépen, bearanyoztad a napomat! :)
10.
10.
ptmilan
A pontozással egyetértek, viszont azzal, hogy "szórakoztató" már kevésbé. Tény, az elején tényleg egész jó pofa, aztán mikor rájössz, hogy ezret kell belecsapnod az ellenfélbe hogy meghaljon, míg téged pár ütésből megöl, na akkor aztán elpattan az utolsó ér az agyadban. :-D
9.
9.
AkosTorok88
#8: Szerinted olyan jelentos jatek hogy valaki hianyolta a tesztet? Ingyenes barki le tudja szedni ha akarja ha nincs boxa nem emiatt fog venni teljesen felesleges errol tobbet irnom :) remelem orulsz hogy reagalnak a hozzaszolasodra:)
8.
8.
Dontrip
Most mindenki kezdjen el sírni, hogy miért most került ki az oldalra... Másba már nem tudtok belekötni?!?
7.
7.
sebtapasz
#6: van benne valami... :)
6.
6.
AkosTorok88
#5: Ti tudjatok csak szerintem ha eddig nem raktátok ki akkor mar keso mert nem aktualis
5.
5.
fojesz
#4: Októberi, meg is volt a cikk, csak hát összesűrűsödtek az anyagok az őszi hajtásban...
4.
4.
AkosTorok88
3.
3.
Jared
Múltkor játszottam vele a barátomnál neki van box-a nekem annyira nem tetszik :(
2.
2.
zimonyini
#1: Nekem annyira nem jött be...
1.
1.
DON GONDOCS
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...