The Wolf Among Us előzetes

  • Írta: Daks
  • 2013. július 26.
  • előzetes, the wolf among us
Link másolása
Új sorozaton dolgozik a Telltale Games. A The Wolf Among Us szürreális, sötét világában összemosódik a valóság és a képzelet, gyermekkorunk történetei megelevenednek, hősei köztünk járnak.

Örökre száműzték őket a képzelet világából. Nálunk találtak új otthont, velünk élnek, pedig legtöbbjükről még csak nem is tudunk. Ránézésre olyanok, mint bármelyikünk, lakbért fizetnek, dolgozni járnak, autót vezetnek, gondosan elrejtve előlünk igazi valójukat, a Fables képregénye alapján készülő The Wolf Among Us az elmúlt évek legizgalmasabb felnőttmeséje lesz. 


Mások, mint a könyvekben voltak. A szőke herceg egy gátlástalan szoknyavadász, Hamupipőke pedig egy minden hájjal megkent titkos ügynök, aki céljaiért még ártatlanságát is képes feláldozni. A Fables groteszk fabulája Eisner-díjas képregényrajzolóvá tette Bill Willinghamt, a Telltale Games még akkor elkezdte készíteni a játékot, mikor a The Walking Dead meg se jelent. „Robert Kirkman zombi apokalipszise hatalmas népszerűségnek örvend, most viszont itt az idő, hogy a Fables csillaga is felragyogjon” - kezdte játékának bemutatását nemrég Kevin Bruner CTO. „A történet magával ragadja az embert, és nem ereszti. Mindent beleadunk, hogy a játék hű legyen a képregények nevéhez és nagyságához, a Fables életre kelt meséit hamarosan mindenki megismerheti.”


A Telltale Games első kézből tanulta meg, hogy több kell a sikerhez annál, minthogy megvegyenek egy jól bejáratott címet. A kulcs az, hogy megértsék azt, amit csinálnak, és a játékuk hű maradjon a gyökerekhez. A fejlesztőcsapat ezt mindig is nagyon komolyan vette, a The Wolf Among Us fejlesztésénél ezért nem csak Willingham, de a DC Comics véleményét is folyamatosan kikérték. „Már az első naptól kezdve együtt dolgoztunk az alkotókkal, hogy megismerjük a képregény titkait, melyek annyira népszerűvé tették azt.” - folytatta Bruner. „Az alkotómunkában mindenki részt vett, a csapatok között kiváló kapcsolat alakult ki.”


Imádják a képregényeket, és ez a munkájukon is látszik. „Megvan az a kiváltságunk a Telltale Games-nél, hogy magunk dönthetünk róla, min akarunk dolgozni. Csak olyan témákat választunk, melyeknek mi is szerelmesei vagyunk, és amin érezzük, hogy igazán jó játékot lehet belőle csinálni.” - fűzte még hozzá Bruner. A rajongás pedig ezúttal is megvolt, Pierre Shorette forgatókönyvíró például annyira elmerült a történetben, hogy telefonja, tabletje és számítógépe hónapokig a Fables címlapjaival volt díszítve, részletesen tanulmányozta az összes karaktert, elolvasta az eredeti meséket, és mindent, ami csak a témához kapcsolódik. „Remélem, hogy a Fables rajongók büszkék lesznek ránk, és értékelik, hogy olyan szálakra építettük a játékot, melyeket a képregény indított el, s hagyott nyitva.” - mondta az író.


A játék helyszínéül New York fog szolgálni. A mesevilágból száműzött legtöbb hős Fabletown sötét negyedében talál otthonra, míg a Farmra azok kerülnek, akik nem elég átlagosak ahhoz, hogy beilleszkedjenek a nagyvárosi életbe. De tegyük be lábunkat bármelyik helyre is, az biztos, hogy normális dolgok nem fognak történni. Mindennaposnak számít majd, hogy egy malac tüzet kér tőlünk cigarettája meggyújtásához, vagy egy teljesen átlagosnak kinéző rendőr éjfélkor vérfarkassá változik át. A szemünk előtt.


A The Wolf Among Us a képregény előzményeit dolgozza fel. A cselekmény központjában Fabletown sheriffje, Bigby Wolf áll majd, vagy ahogyan korábban ismerték, Big Bad Wolf. Azokban az időkben járunk még, mikor Ichabod Crane volt a közösség vezetője, hősünk egy rejtélyes gyilkosság után kezd nyomozni, a szálak azonban olyan titkokat fednek majd fel, melyek alapjaiban rengetik meg a mesehősök életét. A készítők szerint a történet remek tápanyagul fog szolgálni a sorozat régi és új rajongóinak, kitárul előttünk a képregény háttere, és a szereplők eddig ismeretlen múltja is. „Nagyszerű lehetőség ez arra, hogy új olvasókat szerezzünk a képregénynek, de nem fogjuk cserbenhagyni azokat sem, akik ismerik a mese minden kockáját. Ők a játék után egészen biztos, hogy másképp néznek majd az első számra.” - mesélte a GameInformer újságíróinak Ryan Kaufman, a The Wolf Among Us vezető designere.


Az a hidegvér, amivel a Bigby kezeli a helyzeteket, és az a színes múlt, amivel rendelkezik, tökéletes első számú hőssé emeli. A mesevilágban gonosz volt, embereket ölt, most viszont a törvény jó oldalát szolgálja, sötét előélete megnehezíti munkáját, ráadásul meg kell küzdenie egy nem várt fenyegetéssel is. A közösség közel áll ahhoz, hogy titkuk nyilvánosságra kerüljön, ha felfedik, hogy kik ők, és honnan jöttek, az véget vet eddigi gondtalan életüknek. „Úgy kell majd mozognod a világban, és úgy kell követned a gyilkos nyomait, hogy ne kelts feltűnést. A történet során, és a játékmenet egésze alatt a félelem mindig veled lesz, hogy valaki meglát, és ezzel elárulod a közösséget. A lebukás veszélye cselekményes terepet fog szolgáltatni a kalandokhoz.” - fejtette ki a részleteket Kaufman. „A The Wolf Among Us nagyon izgalmas játék lesz.”


Bigby és Hófehérke legendás szerelme a játékban kezd majd elsőként kibontakozni. A levegő kettejük közt az ötrészesre tervezett első évad legelejétől szikrázik majd, az érzelmek pedig komoly bonyodalmak forrásai lesznek. Többször kerülünk döntéshelyzetbe, hogy a munkát válasszuk-e, vagy Hófehérke ölelő karjait, hogy bizalmasai legyünk-e, vagy sem, a választás nem könnyű, s ahogyan a Telltale Games kalandjátékaiban megszokhattuk, mindennek következménye is lesz. Egyes tetteink kihatnak majd a munkánkra, míg mások a szerelmi szálat erősítik, vagy gyengítik, de a cselekmény során hőseink jelleme is formálódik majd. Nyomozásunk egyik helyszínére például Hófehérke is elkísér majd, az ott látott dolgok pedig megváltoztatják véleményét a közösségről. 


A döntési szálak felépítése a Telltale Games számára a játéktervezés egyik legnagyobb kihívása volt. „Rengeteg munkánkba kerül, hogy a játékosok minden tettének eredményét érdekessé tegyük. Ha filmet csinálnánk, csak elég lenne jól megírni a forgatókönyvet. De nem filmet csinálunk. Hanem játékot.” - mesélte Bruner. „Egy minden tekintetben tökéletes interaktív élményt szeretnénk készíteni, és ha nem vezetne minden szál egyre izgalmasabb dolgokhoz, a játék nem érne semmit.”


Nehéz lesz helyt állnunk a világban. Gyanakvó szemek néznek majd minden utcasarkon, és minél mélyebbre ássuk magunkat a nyomozásban, hősünkre annál több veszély vár majd. Bigby nem lesz egy népszerű Fabletownban, a konfliktushelyzetekre reagálhatunk majd hivatalát végző rendőrként, vagy bosszúálló, sértett emberként is, lesznek karakterek, akikkel jobban kijövünk majd, és olyanok is, akik minden áron csak a bukásunkat akarják. Kapcsolataink ráadásul egymásra is hatással lesznek, ha összeveszünk valakivel, akkor elképzelhető, hogy annak a barátai se akarnak majd velünk szóba állni, hősünk rengeteg szálon eljuthat a céljához, ami egyben biztosítja azt is, hogy többször végigjátsszuk a kalandokat. „Én magam se tudom, hogy melyik út a legjobb, és legizgalmasabb. Íróként azt hiszem, ennél nagyobb elismerést nem is nyújthatnék önmagamnak” - pironkodott a sajtótájékoztatón Shorette. 


A döntések nem csak a cselekményre lesznek hatással, de nyomozásunk útjára is. Elképzelhető lesz, hogy újrajátszásnál olyan városrészekbe látogathatunk el, melyeket az első alkalommal nem láttunk, vagy ha két esemény történik egyszerre, megnézhetjük azt, amiről korábban lemaradtunk. „Több oldalról is meg lehet ismerni majd a történetet, ez pedig arra fog késztetni, hogy másodszor, harmadszor is elkezdd a játékot” - fejtette ki Bruner. „A The Walking Dead fejlesztésekor nem gondoltunk ilyenre. De tanultunk a hibánkból.”


A The Wolf Among Us az idei év egyik legizgalmasabb kalandjátéka lesz. Világa lenyűgöző és egyedi, története izgalmas. Azt hiszem, hogy nincs miért aggódnunk, a Telltale Games többször is bizonyította már erejét a szakmában, a srácok olyan értékeket képviselnek, melyek sokak szívéből kihaltak már. Náluk mi vagyunk az elsők, minőségi játékokat akarnak csinálni, szívvel, lélekkel. És ezért csak tisztelni tudjuk őket.


Cikkünk a GameInformer előzetese nyomán készült.

4.
4.
Yanez
Nagyon hatásos! Mostantól tűkon ülve fogom várni, főleg, hogy Telltale Games! Hajrá!
Az a disznó a cigivel nagyon ott van :D
3.
3.
KeXxX
Én várom, rossz nem sülhet ki belőle :D
2.
2.
Jared
Jah én is kedvelem jónak néz ki :)
1.
1.
BrockSamson
Na, ennek a jateknak a keszulterol eddig nem is tudtam, de orulok neki, mert a kepregenyt kedvelem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...