The Walking Dead: 400 Days DLC villámteszt
- Írta: zoenn
- 2013. augusztus 6.
Félreértés
ne essék: a fejlesztők szépen felvonultatták az alapjátékból már ismert
helyzeteket, döntéskényszert, és cselekedeteink olykor húsbavágó
következményeit. A 400 Daysben nem a már ismert szereplők története gyűrűzik
tovább, hanem öt teljesen új hőst ismerünk meg benne. Egyikkel sem foguk 15-20
percnél többet eltölteni – sietve bemutatkoznak, kapunk egy kis bonyodalmat,
majd csapó és jöhet a következő delikvens. Töprengtem egy darabig az utolsó animációt
megtekintve, s rájöttem, hogy a 400 Daysszel az a baj, hogy nem hagyja ülepedni
az élményeket. De kérdem én: hova ez a nagy kapkodás, amikor csak ősszel jön a
második évad?
Mielőtt
még szívrohamot kapnának a rajongónk elárulom: a DLC hű marad az alapanyaghoz,
annak ellenére, hogy a karakterek kidolgozására egyszerűen nincs idő. Minden
más tekintetben hozza az elvárható színvonalat, tetteinknek súlya van, s
sokszor nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy hinnénk. A 400 Days ellenben öt játszható
karakterrel rendelkezik, mindegyikkel átlagosan húsz percet töltünk el,
tetszőleges sorrendben. Ahogy a cím is mutatja, négyszáz nappal járunk a
fertőzés kitörése után, a megmaradt túlélők már úgy-ahogy stabil mikro-társadalmat alkotnak, a gyengék lemorzsolódtak, az erősek, vagy szerencsések
már közösségbe verődve próbálnak boldogulni. Persze a TV-sorozatból tudjuk,
hogy Rickék élete sem fenékig tejfel.
A
karakter-felhozatal merőben szokatlan, hirtelen azt sem tudnám megmondani, hogy
melyikkel szimpatizáltam, hiszen csak futó kalandom volt mindegyikkel. Múltjukon
van mit titkolni, a nehéz körülmények sokszor előcsalják belőlünk a fenevadat.
Georgia egészen elképesztő szerzeteket hord a hátán, némelyikük céltudatos,
mások gyávák – nehéz róluk úgy írni, hogy közben nem lőjük le a poént. Apró
érdekesség, hogy az sem mindegy, hogy mely karakterekkel, milyen sorrendben
teljesítjük a kiegészítőt, néhány aspektusában megváltozik a játék. Habár új
helyszíneket találunk a 400 Daysben, a környezet nem változott túl sokat,
elhagyatott külvárosok, némi vadon vár ránk és persze nyomokban vérszomjas
járkálók is, akiket hasonló gombnyomkodós szekvenciákban pusztíthatunk el, mint
korábban.
Az
események olyan gyorsan követik egymást, hogy a készítők még egy rövid
szusszanásnyi időt sem hagynak nekünk. A játékmenet oroszlánrésze azzal telik,
hogy rövideket sétálunk, beszélgetünk a többi karakterrel, általában négyféle válasz
áll a rendelkezésünkre, s nekünk limitált időnk van arra, hogy meghozzuk a
döntéseket. Az adott NPC később emlékezni fog rá, hogy miként viszonyultunk
hozzá. Ugyanez érvényes azokra a helyzetekre, amikor kínos döntések előtt állunk.
Józan paraszti ésszel nem megyünk semmire, rögtönöznünk kell, majd szembesülni
gyarló naivitásunk eredményével. Sokszor csak azért is újrakezdjük az adott
fejezetet, mert nem bírjuk elviselni a kudarcot.
A
pergős tempó kihat a mechanikára is: már az alapjáték sem követelt tőlünk átlag
feletti agymunkát, itt még kevesebb lehetőségünk lesz fejtörőket megoldani.
Gyakorlatilag a tárgyhasználattal sem kell bíbelődnünk, a történet a
párbeszédeken keresztül halad előre, mint valami európai művészfilmben. Az akcióról persze nem kell lemondanunk, amely már egészen feszes megvalósításban
köszön vissza, s eléri a célját, miszerint folytonos készenlétben tartja a
tisztelt játékost. Lehet, hogy nem ezt vártuk, lehet, hogy egyetlen
főszereplővel több lenne a 400 Days, mint ami. Utólag belegondolva, mégis van
potenciál benne, nem véletlen a kapkodós tempó, a hangsúlyos szituációk így
teljesen új megközelítésbe kerülnek. Vonakodva belátjuk: a Telltale érti a
dolgát.
Öt
dollárért ne is várjunk többet, egy unalmas óránkban elővehetjük, rövid
emlékeztetőt kapva arról, hogy miért is volt remek az első évad, és miért is
várjuk annyira a másodikat. Itt a cikk végén már kimondhatjuk, igen, többet
vártunk tőle, legalább annyi kraftot, amely egy-egy rosszabbul sikerült korábbi
epizódra jellemző. A The Walking Dead technológiai oldala semmit nem változott:
a gyér minőségű textúrák és a sekélyes ajakszinkronizálás még mindig rettentő
kínosak, ám a történet még így is bőven jobb, mint a néhány drámainak látszó
produktumé a piacon. Azokat is megértjük, akik szerint bűn volt ezért pénzt
kérni, sokszor még egy ingyenes demó is legalább ennyi játékidőt biztosít, de
tutira nem ennyire maradandó élményt. Mert a 400 Days végén meg fogunk lepődni,
az is holtbiztos.
Pláne hogy az 1.évad végén a fő karakter meghal és Clementine a többiekkel marad ami egyet jelenthet azzal hogy ők a 400 nap karaktereivel valahol bizonyára találkozhattak és lehetek együtt.
De persze ez csak az én el képzelésem,bennem is sok a kérdés miközben várakozom a 2.évadra :D:D
Emlékezz vissza arra a fejezetre amikor Bonival vagy és betör hozzájuk egy csávó akit megölhet vagy nem. Amikor ott vitáznak elhangzik az is hogy ez már a második betörés. Az első volt az az a nő aki elvitte a táskát. Shelék futottak Bonie-ék után a kukoricásba. Szóval szerintem ellátmány volt benne.Kaja,gyógyszer meg ilyenek.
Spoiler vége
Kétlem hogy annyira fontos lett volna mi is volt a táskában. Választ rá pedig szerintem nem fogunk kapni a második évadban mert a történet sokkal később zajlik. De ki tudja...lehet
Kurvára várom már 2.évadot!!!
SPOILER
Nekem mindenki elment a táborba, és remélem az lesz a második évad, hogy Clementine-t kell írányítani, és ő is a táborba kerül, és akkor ezekkel az emberekkel is találkozni fog, akiket most megismerhettünk. Vagy nem őt kell írányítani, de akit írányítani fogunk új szereplőt az a Clem spanja lesz, és segíteni fog a kislánynak boldogulni. Remélem :) Baszki, még mindig kész vagyok az 5.epizód végétől, kiváncsi lettem volna, hogy akkor most Clem biztonságba van-e, vagy sem. Nem tetszett az a stáblista utáni utsó jelenet. Na, mind1.
Visszakanyarodva a DLC-re, kiváncsi lettem volna, hogy abban a táskában mi van (ami Bonnie sztoriában volt), hogy mi a fasz volt benne ennyire értékes :D Nekem bejöttek ezek a külön sztorik, a legjobbakat a fűvezős páron nevettem, azok ketten már akkor is bevoltak tépve mikor üldözték őket, erre a másik még ráakart gyújtani még egy spanglira :D
SPOILER vége
Jó ez a játék, "Interaktív Mozi", ezt így hívom :P :D
Végezetül én hozzátennék egy pozitívumot ami nem más mint: a karakterek történetei mesteri módon illeszkednek egymáshoz. Egy (gyenge,spoiler mentes) példa: Ha az egyik fejezetben megharaptak egy szereplőt az a másik fejezetben visszatér zombiként.
Nagyon jó kis DLC-re sikeredett, amit akart azt elért. bár nagyon rövid lett de elengedhető hiszen egy kiegészítőről van szó. Én 8.5 pontot adnék rá
Ebben az esetben megkérdezném hogy a többi rész miért volt istenítve? Egyik részben sem volt fejtörő mégsem szerepelt negatívumként.
Rövid? Egy kiegészítő nem tartalmaz 20óra játékidőt? a francba akkor pontozzuk le a játékot.
A karakterek nem nőnek a szívünkhöz.... úristen mekkora tragédia...
O. és C. az.
Mindenki találgat, teljesen nyitott a vége, de szerintem közel száz százalék hogy ők azok. Teljesen tökéletes lezárás a szívszorító utolsó epizód után, és ha még egyszer megnézed a jelenetet, rájössz hogy csak akkor üt ha ők azok. Clementine két felnőttet keres ugye, O. és C. pedig Clementine-t. Még a sziluettjük is stimmel a magassághoz.
A nyakamat tenném rá hogy ők azok :D De tényleg.
#Spoiler Off
A cikkhez: Szerintem is szigorúak voltatok. Az elejétől kezdve tudtuk, hogy a 400 days csak egy kiegészítő lesz. Lehet átfutottam rajta, de sehol sem említetted hogy valóban a 2. évad szereplőit ismerjük meg, ami szerintem remek ötlet. Így nem kell unalmas háttérsztorikat hallgatnunk, hanem rögtön az első epizódban lesz fogalmunk arról, hogy ki honnan jött.
Battlefield-Cod DLC-kben 5 dollárért másfél pályát kapunk. Szerintem bőven megérte az árát, ha más nem azért mert a TellTale megint kapott egy kis pénzmagot. CD Projekt mellett talán ők az egyetlenek akik mindezt meg is érdemlik.
sztetek russel nem christa testvére? nemtom sztem hasonlítanak valamennyire, főleg a felső hasonlósága miatt gondoltam erre, bár lehet hülyeség
SPOILER Szerintem valamelyik 400 Days szereplőt látta. Túl egyszerű lenne ha csak találkozna Omiddal és Christinával majd mennének a dolgukra. : DSPOILER OFF
SPOILER
Most, akkor Clementine kiket látott meg a végén? Szerintem két embert, de gondolom nem Omid és Christinát, mert azok a vonathoz mentek, bár azt tanácsoltam nekik, hogy hagyják el a várost (szárazföldön), és vigyék Clemet is, akkor lehet, hogy ugyan azon úton mentek amerre Clem, és akkor ők voltak ott a dombtetőn??? Áááá, kész vagyok, de nem hiszem, hogy 2hulla lett volna, ahhoz eléggé normális volt a mozgásuk, és Clem meg csak ált és nem mert se elfutni, se oda szólni, gondolom az attól is függ, hogy mit csinál a végén, hogy milyen tanácsokkal láttam el... :S Baszki, ki hogyan fejezte be??? Meséljetek már :)
SPOILER vége!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.