Kingdom: New Lands teszt

  • Írta: Daks
  • 2016. augusztus 19.
Magányos herceg lovagol az ismeretlenben. Útja sötét erdőn, lassan csordogáló patakpartokon át visz, egy angyal vezeti őt. Új birodalom van születőben. Egy ország, mely hatalmasabb lesz mindegyiknél.

Felfedezés, kaland és túlélés. Ezek a jelszavai a Noio és a Raw Fury legújabb közös játékának, a Kingdom: New Landsnek. A királyság határain túl járunk, életveszélyes, sosem látott területeken; egy magányos, de dicsőséges küldetésen. A herceget irányítva a mi feladatunk beteljesíteni uralkodói végzetünket: megvetni lábunkat az új földeken, kiépíteni hatalmunkat, és megvédeni azt a betolakodó idegenektől. Minden segítség nélkül. A játék a stílusát tekintve egy retro oldalnézetes túlélő-stratégia, mely már az első perc után egyedül hagy a vadonban. Nem kapunk tőle segítséget, és nem mond semmit.

Nekünk kell megismerni a szigetek titkát, kitapasztalni a sikerhez vezető utat. Először nem is tudjuk majd, hogy mi folyik körülöttünk. Lovagolunk az erdőben, találkozunk emberekkel, rakunk tábortüzet, találunk arannyal teli régi ládákat. Aztán ahogy telik az idő, úgy alakul át minden, szinte magától. Az emberek egy kis aranyért cserébe szolgálóink és katonáink lesznek, a tábortűz körül pedig hamarosan egy kis falu kezd kialakulni, kováccsal, íjkészítővel, kereskedővel. Dolgos kezű embereink folyamatosan gazdagítják lassan dagadó kincstárunkat, a pénzt visszaforgatva pedig apró birodalmunkat tudjuk bővíteni. Lehet házakat, őrtornyokat felhúzni, kőre cserélni a fakerítést, majd templomot, hajót építeni, a fejlődés iránya végig a mi kezünkben van.

Vigyázni kell azonban, mert míg a nappalok békében és bőségben telnek, addig éjszaka idegen vadak veszik támadás alá otthonunkat, minden nap egyre hatalmasabb erőkkel. Eleinte csak egy-két vadász téved felénk, majd hatalmas seregekkel, démonokkal és szörnyekkel vonulnak fel kapuink elé, hogy megdöntsék birodalmunkat, és elvegyék a koronánkat. Minden nap foglalkoznunk kell a védelemmel: helyreállítani az előző éjszaka szerzett sérüléseket, és újabb embereket toborozni népünkhöz, seregünkhöz. A játékban többféle taktikát választhatunk: koncentrálhatunk a védelemre, a fejlődésre, vagy elkezdhetjük hajónk építését, hogy az továbbvigyen minket a következő szigetre, a pénzt viszont mindegyik esetben jól be kell osztanunk. A játék nehézségét nem csak az adja, hogy folyamatosan támadás alatt állunk, de még aranytartalékaink is gyorsan apadnak. Talán az lesz ritka, ha a nap végére marad valami a zsebünkben.

A játék napokban számolja sikerünket. Minden hajnalban fülbemászó muzsika köszönti az újabb reggelt, útjára indul a kereskedő, és dolgozni kezdenek az éjszakára várfal mögé bújt íjászok, favágók, építők is. A játékban nincs mentés, ha meghalunk, akkor kezdődik elölről minden, a nulláról kell újraépíteni a városunkat. Izgalmas, hogy a pálya minden újrakezdésnél máshogy néz ki, máshol verünk tábort, az erdőkben mindig más ókori szobrokat találunk majd, és máshogy támad az ellenség is. Nincs két ugyanolyan kaland, én először 10 napig jutottam benne (nem figyeltem a védelemre), aztán 35 napig, akkor költöttem várfalra és íjászokra rendesen, de egyre többen jöttek. Most túl vagyok az 50. napon, és végre véget ért a tél is. Még nem buktam el, és egyre erősebb a seregem.

A kalandok sokórányi izgalmat rejtenek. A Kingdom: New Lands hangulata a 80-as évek Commodore 64 játékait juttatja eszünkbe, mindent oldalnézetben látunk, a grafika tiszta pixel, és még a hangok is 8 bitesek. Imádom. A játékmenet ötletes és teljesen egyéni, ami miatt sokáig emlékezni fogunk rá, az egész ráadásul tele van meglepetéssel, nem lesz benne két ugyanolyan történet. A játékot unalmamban kezdtem tolni, kijött a 30 vagy 40 perces preview változata, amit egyhuzamban végig is ültem, de úgy, hogy előtte még csak nem is hallottam róla. Aztán nem is tudtam rá nemet mondani: jöhetett a teljes változat, és jöhetett ez a cikk, az pedig teljesen biztos, hogy nem most indítottam el utoljára. Sok mindent ki akarok még próbálni, még az is lehet, hogy most direkt odavetem magam az ellenség elé, hogy egy kicsit máshogy alakítsam a követező játékot.

A Kingdom: New Lands összességében egy szerethető és izgalmas kis indie projekt lett. A fejlesztők még IGF-jelölést is kaptak érte, amit tökéletesen megérdemel a játék, a maga 15 dolláros árával pedig mindenkinek ajánlom, aki egy kicsit is szereti az egyéni megoldásokat, különlegességeket. A részletekről szándékosan nem árultam el sokat, fontos, hogy te magad ismerj meg mindent, jöjj rá arra, hogy mi a cél, mit kell csinálni, és mi mivel van összefüggésben. Hogyan nőhet a városod, hogyan tolhatod ki a határokat, és veheted fel sikerrel a harcot az ellenséggel. Próbáld ki. Tetszeni fog!

A Kingdom: New Lands PC-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi Xbox One-on teszteltük.

11.
_NMI_
#10: Nekem nem kell mentegetőznöd ;)

Azzal viszont nem értek egyet, hogy sosem tudod mi vár rád meg hogy ne lehetne megunni. A nagy random generáltság gyakorlatilag majdnem "nem-random". Most komolyan, mi változik? Úgy is van legalább két koldustábor, egy kereskedőtábor... most az, hogy máshol vannak a vízfolyások, buckák és a sziklák, hát tényleg nagy random :D
Ráunni pedig igenis rá lehet amint elmúlt a kezdeti varázs, mert mindig ugyanazt fogod csinálni minden pályán.

Jó kis játék, egy darabig el lehet vele szüttyögni, de ha letelik a kezdeti jajdeteccik faktor, akkor hamar félredobja az ember.
10.
Spiderling
#9: Jah, majd egy steam akció keretén belül megveszem, most még 4700 ft-ot sokallok érte, addig kitapasztalom teljesen a game-t, mert megunni nem lehet, random generált mapok, sosem tudod mi vár rád legközelebb! :D

Még kutyát se találtam, pedig van, jelző kutyus. :D
9.
_NMI_
#8: Akkor te írtad ncore-on ugyanezt igaz? Hogy nem vágta ki a fát a csóka :D

Egyébként nem bug volt az, hanem szimplán hülye voltam és nem ismertem ki még a játékot. Azóta rájöttem, hogy a fa oltárt fel kell gyúrni kővé, hogy kőkorszakba lépj és legyen kőfalad meg lovagod. Jól ki is húztam magam az első szigeten, kétszer is leütöttem a portált (mert ugye ez újratermelődik, legalábbis a nagy) aztán elmentem a hajóval.

Ami nekem nem tiszta, hogy ha meghalok, akkor teljesen előröl kell kezdenem vagy az aktuális szigeten kezdek, ahol meghaltam? Meg hány sziget van összesen?
8.
Spiderling
#6: Speed run ebben a játékban, nem igazán kifizetődő.
Önhibámból, de eddig 2x kezdtem elölről, mindkét alkalommal a 3. szigeten....egyszóval még a végső szigetre be sem tettem a lábam eddig....


A 2. halál az maga volt a röhej, beleteleportáltam a királyt az invázió közepébe, nem figyeltem eléggé.... -_-

NMI: bugok tényleg vannak benne, volt olyan hogy megjelöltem a fát, de nem vágta ki a hammer guy(:D), viszont legalább újrainditás megoldotta..
Hamarosan jönni fog hozzá egy javitó patch sztem, vmikor ősz folyamán.
7.
_NMI_
Jó játék lenne, erősen erőforrás managementre épül csak sokszor bugos. Lehet ugye Knight-ot vásárolni, amivel szét lehet csapni a kisebb portálokat, de az ehhez szükséges zászló van, hogy meg sem jelenik, csak egy újraindítás után. Csak aztán hiába a zászló, még úgy sem lehet vásárolni lovagot...
6.
Daks
#5: Igen, az elsőn, aztán átmentem a másodikra, és viszonylag hamar el is patkoltam. Most tervezek egy kis speedrunt, csak minimális védelemre és hajóépítésre koncentrálok, aztán meglátjuk mi lesz.
5.
Spiderling
A cikk iró azt az 50 napot az első szigeten töltötte, csak kérdezem?
Ahol a nehézség szinte 0-val egyenlő... :)

Lazán megér 8.5/10-es értékelést!!
4.
crytek
#3: Mert az nem lehetne paintbe összefosni 5 perc alatt :) :)
3.
Raptor X
#2: 30+ évesek is. Faszért nem lehet egy Unravel grafikával kihozni ezeket?!
2.
Rakottkrumpli
#1: 10 évesek biztos jobban élveznék....
1.
crytek
Ez mekkorát tudna ütni mondjuk egy UE4-el....
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...