Worms W.M.D. teszt

  • Írta: Daks
  • 2016. szeptember 12.
Link másolása
„Egy tucat kopasz kukac uzival lyukakat lyuggat.” - CoVboy egy régi 576-ban ezzel a címmel vezette fel a sorozatot, és olyan cikket írt róla, hogy azóta imádok minden Worms-játékot. Köszönöm neki!

Wonderful Multiplayer Destruction, Worms in Many Destinations, We Make Devastation, Worms Must Die, We're Mighty Dangerous. Sokféle értelmezése van a W.M.D.-nek - talán a készítők se tudják, hogy eredetileg mire gondoltak. Egy viszont biztos. A valaha készült legjobb Worms-játékot kaptuk meg. Oldalnézetes harcok, régi időket idéző hangulat, szuper aranyos hősök, tankok és helikopterek - mintha csak húsz évvel fiatalabbak lennénk. Ez hiányzott.

A Team17 fél pályafutását a Worms-sorozatra tette fel. Még valamikor a 286-os időkben indult minden - összeeresztettek egy rakat gilisztát, akik bazookákkal, uzikkal és gránátokkal irtották egymást, körökre osztott meccsekben. Az évek során a játék mindig hozott valami újdonságot, próbálták bonyolítani, aztán egyszerűsíteni, és még 3D-s változat is készült belőle, ahogy 2000 körül gyakorlatilag mindenből - a Mortal Kombattól kezdve a Super Marión át a Contráig. A Worms W.M.D. ismét a kezdeteket idézi, hiszen minek változtatni valamin, ha az pont a maga tökéletes egyszerűsége miatt volt a legjobb, nem igaz?

A játékmenet ennek megfelelően a klasszikus alapokon nyugszik. Adott egy vízzel körülvett apró sziget, melyet felfegyverzett kukacok lepnek el, csoportokba verődve. A harcok körökre osztottak, egyszerre mindig egy kis hős támadhat, utána át kell adnia a stafétát az ellenséges csapat soron következő tagjának, a győztes pedig az lesz, aki sikerrel likvidálja a másik összes katonáját. A támadást megadott időn belül kell véghezvinni, közben lehet mozogni, helyezkedni, használhatunk kötélhágcsót, jetpacket, amit csak akarunk, a lényeg, hogy minél jobban odasózzunk az ellenségnek. Mindehhez pedig hadieszközök gazdag arzenálját használhatjuk, vannak automata és hagyományos lőfegyverek, robbanószerek, célkövető rakéták, illetve kérhetünk légi támogatást, vagy útnak indíthatunk egy ugráló, kerge bárányt is, aki célpontjához elérve olyan pusztítást csinál, hogy tátva marad mindenki szája.

A harcok rendkívül izgalmasak. Már a csapaton végignézve elfog minket a röhögés, a készítők ezúttal is különböző tematikákban találtak ki nekik beceneveket, mindegyiknek van valami vicces sapkája, ráadásul folyamatosan dumálnak is. Gúnyolva egymást, minket, meg a helyzeteket, imádnivaló az összes. A csatározás mindig tele van izgalommal, célzás közben figyelni kell a szélirányra, különben könnyen a saját nyakunkba kapjuk vissza a rakétánkat, illetve nagyon ötletesek lettek a pályák is. USA, Közép-Amerika, Nagy-Britannia, Oroszország, Kína - a világ legnagyobb, legszebb vidékei mind kaptak egy részt a játékból, és szuper jó az összes.

A Worms W.M.D. a régi epizódok legjobb pillanatait hozza el, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne vonultatna fel semmi újdonságot. Sőt. Ahogy már a bevezetőben említettem, a játék egyik legújabb dobása a járműhasználat, melyből három típust is kipróbálhatunk. A helikopter brutális pusztítást tud végezni, oda kell vele repülni az ellenséges terület fölé, majd megnyomva a tüzelést, olyan géppuskatüzet kapnak szerencsétlenek, hogy sorra patkolnak el. Csak egy dologra kell vigyázni, ha felemelkedtünk, akkor földet is kell érnünk, lehetőleg minél kényelmesebben és biztonságosabban. Az óriásrobot ugrani tud nagyokat, és ököllel szétcsapni áldozatát, míg a tank mind közül a leghatékonyabb. Csak beülünk, és már lehet is száguldani, lövöldözni vele.

A járművek merész ötletnek tűnnek egy ilyen játékhoz, azonban a készítők meglepően jól bele tudták olvasztani a klasszikus Worms-elemek közé. Nem végeznek nagyobb pusztítást, mint a nagyobb, különlegesebb fegyverek, lehet velük helyezkedni, de mégse uralják a terepet, ráadásul el lehet őket rabolni vagy pusztítani is. A játék elején mindig verseny indul azért, hogy ki szerezze meg a pályán lévő gépeket, a győztes keményen megszórhatja vele az ellenséget, de készülnie kell rá, hogy jön a visszavágó is. A három jármű képességei és tulajdonságai jól kitaláltak és kiegyensúlyozottak, a játék pedig a megszokott stílusával ki is figurázza mindegyiket. Amikor például megkapjuk a tankot, egy használtautó-kereskedés reklámfilmje jelenik meg, amiben egy megnyerő hangú bemondó másodkézből származó tankot próbál nekünk eladni, hosszasan sorolva az előnyeit. Mekkora már!

Hasonlóan izgalmas újdonság még, hogy lehet fegyvereket gyártani. Korábban pályán elrejtett dobozokat és repülőről ledobott segélycsomagokat kellett összeszedni ahhoz, hogy új stukkereket kapjunk, most viszont mi vehetjük kézbe az elkészítésüket. A rendszer mondjuk hasonlít az előzőhöz, a dobozokban és csomagokban viszont ezúttal csak alkatrészeket találunk, és mi magunk dönthetjük el, hogy mit építünk belőlük. Lehet teljesen új eszközöket csinálni, és a régieket is átdolgozni, de szét is szedhetünk párat, ha épp alkatrészhiányban szenvednénk. Mindez pedig gyerekjáték. Csak lapoznunk kell a fegyverválasztó képernyőről a fegyverkészítőre, és amíg az ellenség befejezi a támadását, mi már meg is alkottuk legújabb kincsünket.

Apró, de szintén új dolog, hogy ezúttal már vannak házak, épületek is a pályán. El lehet bújni bennük, néha kidugva csak az orrunkat, hogy biztonságos helyről pörköljünk oda az ellenségnek; néhány közülük egyben a járművek rejtekhelyének is számít, míg másokban bónusz pályákat unlockoló wanted posztereket, vagy telepített fegyókat is találunk. Ez utóbbi mondjuk bárhol lehet a pályán, és szintén az újdonságok listáját gazdagítja. Vannak hatalmas gépfegyverek, aknavetők, mesterlövészpuskák és lézerágyúk is, csak oda kell menni hozzájuk, megnyomni az Y-t, majd becélozni az ellenséget, és már megy is a pusztítás.

A Worms W.M.D. játszható egyedül, gépi ellenfelekkel, vagy egy gépen, illetve online, barátok ellen is. A kampányban egy rakat pálya vár ránk, a feladat mindegyikben az, hogy nyírjuk ki az ellenséget, de vannak mellékküldetések is. Használjunk járművet, üssünk bele valakit a vízbe, építsünk meg egy különleges fegyvert, hagyjuk utoljára az ellenséges hadsereg parancsnokát - és még sorolhatnám a feladatokat. A különleges pályákon meg különleges feladatok is várnak ránk. Egyedül vagyunk egy túlerőben lévő ellenséggel szemben, a másik csapat játékosa egy hatalmas hegy másik oldalán van, mi meg nem kapunk a bazookán kívül semmi fegyvert, a Team17-es srácok rengeteg ötletet valósítottak meg.

Az összhatás szuper jó tehát, sajnos azonban vannak hibái. Kevés például a pályatémák száma, a fent felsoroltakon - és az extra szinteken - kívül talán nincs is benne több, pedig kétszer ennyi simán elfért volna. Elég idegesítő továbbá, hogy az ellenség indokolatlanul sokat gondolkodik minden támadás előtt, össze-vissza forgolódik, és cserélgeti a fegyvereit, ahelyett, hogy azonnal cselekedne, illetve a támadása végén is hosszú másodperceket kell várni, mire újra mi következhetünk. De szörnyen rossz a multiplayer matchmaking is - még szerverlista sincs -, pedig a játék kifejezetten az egymás elleni mókákra lett kihegyezve.

Ha már az előbb szóba kerültek az extra szintek, akkor beszéljünk kicsit az extra tartalmakról. A Worms W.M.D. megvásárolható egy különleges All-Stars kiadásban is, ami rengeteg cross-over tartalommal egészíti ki a játékot - a készítőktől mi is ilyet kaptunk tesztelésre. Rocket League, Payday 2, Goat Simulator, Broforce, Saints Row IV, Orcs Must Die, The Escapist - ezek mindegyike képviselteti magát valahogy, egy különleges fegyverrel vagy pár új fejdísszel, küldetéssel. A The Escapist pályája például nagyon élvezetes, egy börtönből kell kijutnunk úgy, hogy csak egy kézifegyverünk, meg egy hegesztőgépünk van, miközben az udvart két mesterlövész pásztázza a toronyból. És még a pálya grafikája is kockás, pixeles, mint az eredeti játéké.

Szuper játék lett a Worms W.M.D., a Team17 csapata most se okozott csalódást. A klasszikus játékélmény magával ragadó, a kukacháború ennyi év után nemhogy nem tud unalmas lenni, de egyenesen ugyanolyan izgalmas, mint először volt. A kis hősök imádnivalóak, a pályák és az újdonságok ötletesek, és a bónusz tartalmak is nagyon ott vannak. Aki játszott a régi Worms-epizódokkal, vagy szerette az Armageddont, az próbálja ki a W.M.D.-t is, nem fog benne csalódni. Ezt őszintén mondom.

A Worms W.M.D. PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi az Xbox One-változatot próbáltuk ki.

7.
7.
Hunszi
általánosban is evvel nyomtam és a mai napig szeretem, egyszerűen megunhatatlan móka, főleg, ha helyileg nyomjátok ketten...mindenki a megújulás hiányért fogalmaz meg kritikákat, de kérdem én milyen megújulás, ebben a kategóriában a mai napig nincs nála jobb játék (ha szerintetek van jobb légyszi osszátok meg velem is, mert őszintén nem tudom). Ez olyan, mintha azt mondanánk a foci mára már unalmas hisz semmi megújulás nincs benne...nem is kell, hisz nem erről kell szóljon.
3.
3.
Tr4nCe
#1: Vagy pedig a Liero. Azzal mennyit toltuk... :)
2.
2.
Buggy
Pontosan a jatek lenyege a matchmaking nagyon rossz, ez nagyon bosszanto tud lenni.
1.
1.
DarkLord
Ez a játék annyira megragadt a régi szinten, ami akkor baromi jó volt , de ma már nem érné meg fizetni érte, akkor inkább előveszem a régi Battle Pack-kot , ugyanezt hozza az is :) Még jó, hogy anno megvettem így előre láthatóan, amik azóta kijöttek büszkén mondhatom, hogy egy életre lefedtem vele a kukacos játékok iránti érdeklődésemet :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...