Resident Evil 4 próbakör Xbox One-on

  • Írta: Lesroy
  • 2016. szeptember 17.
A Resident Evil 4-gyel bezárult a virtuális kör, a Capcom ígéretének megfelelően befejezte az előző trilógia „felújítását”. Bár az új kiadás egyáltalán nem lett rossz, mégsem lehetünk maradéktalanul elégedettek.

A bő tíz évvel ezelőtt megjelent számozott epizód minden tekintetben új szemszögből kezdte bemutatni kedvenc hőseink kalandjait, ami váll fölötti nézőpontot, a túlélőhorror-jelleg elhalványulását és soha nem látott mennyiségű akciót jelentett. Később ezek a manírok alapjaiban végigkísérik a következő két részt is. Hogy mindez a sorozat minőségének romlásához vezetett? Ennek akár egy külön cikket lehetne szentelni, az viszont tény, hogy a fenti változások bizony óriási törést és ezzel együtt megosztottságot mértek a széria rajongótáborára. 

A változások ellenzői a mai napig kitartanak amellett, hogy a rögzített kameraállás eltűnésével és a túlélés háttérbeszorulásával már nem ugyanazt jelenti a franchise neve, mint korábban. Tovább tetézte a hangulatot, hogy az akció-orientáltság előrelépésével az a bizonyos kihívás is eltűnt belőle, elvégre most már minden sarkon találhatunk egy doboznyi lőszert pár köteg élettöltő növénnyel együtt. A másik oldal persze mindennek az ellenkezőjét vallja, nekik pontosan ez az irány tetszett meg az elmúlt évtized során, a többi meg már az ötödik és a hatodik rész történelme.

A Resident Evil 4 a mostanival együtt egészen pontosan hat kiadást élt meg 2005 óta, ellátogatott PlayStation 2-re, GameCube-ra, Wii-re, az előző konzolgenerációra, illetve PC-re is. Ennyi „próbálkozás” után jogosak lehetnek az elvárásaink, a technikailag gyötrelmes változatok után meg végképp adja magát a kérdés: vajon megkaptuk azt a ténylegesen  is felújított játékot, amire mindig is vártunk, vagy ez is csak egy szimpla port lett, ahogyan azt a készítők is sugallták néhány interjúban? Nézzük, mit kínál a jelen generációs verzió!

Nincs a Földön olyan rajongó, aki ne ismerné, hogy miről szól a Resident Evil 4, de azért pár mondat erejéig elevenítsük fel az alapokat! Főhősünk ezúttal Leon Scott Kennedy, aki a Raccoon Cityben történtek után az USA elnökének egyik legkiválóbb ügynökévé vált. Egy nap viszont elrabolják az elnök úr lányát, Leonra hárul tehát a feladat, hogy felkutassa és épségben haza juttassa Ashley Grahamet. A nyomok egészen El Pueblóba, egy spanyol faluba vezetnek, ahol természetesen egy vírussal és megannyi új, illetve régi ismerőssel is találkozni fogunk. Persze az egyszerű emberrablás mögött több minden bújik meg, fény derül egy titkos szekta kilétére, összefutunk Ada Wonggal, és az utolsó percekben még az is kiderül, ki állt az egész cselekmény mögött.

Aki azzal az ötlettel szeretne belevágni a Resident Evil 4-be, hogy "igen, most végre megkaptuk azt a verziót, amire már jó ideje vártunk", annak azt kell, hogy mondjam, sajnos ez most sem sikerült teljes egészében. Természetesen megkapjuk a kötelező 1080p/60fps duót, viszont ezzel együtt szinte minden más szempontból egy szimpla porttal állunk szemben, amelynél a PC-s Ultimate HD Edition szolgált alapanyagként. Persze kétségkívül jól mutat, az új konzolokon kiemelkedően szépen tündököl ez a rész, ráadásul szinte végig stabil a framerate, aminek külön örülünk. Ezenkívül viszont más nem jut, kivéve a már jól megszokott technikai bakikat, amelyekbe szép számmal bele is futottam menet közben. Nem egyszer kifagyott a játék, ráadásul olyan helyzetekben, amiknél nem is vártam volna. A távcsöves puskát valamiért kimondottan nem szerette a játék, számtalanszor előjöttek különböző textúrahibák, de előfordult, hogy miután felvettem egy tárgyat a földről, az akció-gomb felirata nemes egyszerűséggel a képernyőre fagyott.

Valahol reménykedtem benne, hogy kicsit belenyúlnak a már sokak által évek óta szidott irányításba, viszont ezzel semmit sem kezdtek a srácok. Egy évtizede páratlan élményeket szereztünk az innovatívnak számító kamerának és irányításnak hála, a megannyi újszerű megoldást már nem is említve, de 2016-ban ezt már kevésnek érzem. Biztos vagyok benne, ha a Capcomnál legalább ezt átdolgozzák, akkor kevésbé érezném azt, hogy eljárt a játék felett az idő. Ejnye, hiszen az utóbbi években is bőven voltak próbálkozások, tehát az esély - és az igény - igenis meg volt rá!

Bár technikailag egy fikarcnyit sem fejlődött a Resident Evil 4, öröm látni, hogy a játékélmény még mindig, ennyi esztendő után is képes magával rántani. Változatos helyszínek, rengeteg akció, de említhetném az izgalmas megoldásokkal operáló játékmenetet vagy a történetet is. Összességében a sorozat negyedik része még mindig egy zseniálisan összerakott játék, de le kell szögezni, hogy ez egyáltalán nem az idei verzió sajátossága. Szinte magától értetődő, hogy az utóbbi időszakban kijött portokhoz hasonlóan itt is megkapjuk Ada Wong öt Seperate Ways-fejezetét (anno a GameCube-os változatban ez benne sem volt), az amúgy sem rövid játékidőhöz ráadásul hozzácsapódik a Mercenaries móka is.

A Resident Evil 4 kifejezetten szerencsétlen helyzetben volt „újrakiadás” szempontjából, hiszen az ötödik és a hatodik epizódban az évek alatt nemcsak a grafika lett jobb, hanem megannyi extra játékmód, kosztüm és a sztorikiegészítő érkezett, amelyek a szóban forgó rész esetében már minden alternatív verzióban helyet kaptak. A Resident Evil 4 ennek megfelelően tartalom tekintetében még annyira sem tud újat villantani, mint a Resident Evil 5 vagy a Resident Evil 6 újrázása.

Tudom tehát nyugodt szívvel ajánlani a Resident Evil 4 új kiadását 6 ezer magyar pénzért? Akik valamilyen oknál fogva elkerülték az elmúlt tíz év alatt kijött portokat, de érdekli őket a játék, azok mindenképpen pótoljanak. Akik viszont hozzám hasonlóan a másik táborba tartoznak, inkább várjanak egy akcióra és úgy ismételjék át Leon S. Kennedy polírozott történetét.

A Resident Evil 4 a nyár végén Xbox One-ra és PlayStation 4-re is megjelent. Az új kiadást Xbox One-on próbáltuk ki.

Kapcsolódó cikkek

17.
KRAT0S
Az irányításba azért annyit belenyúltak hogy bal ravasz+jobb analóg céloz,jobb ravasz lő???
Mert az eredeti bal analóg mozgás+célzás négyzet lő az nagyon tré volt...
Valaki tudna rá válaszolni?
Am megvárok egy leárazást és megveszem,de ezt jó lenne tudni.
15.
DON GONDOCS
Én nem tudom ki hogy van vele de szerintem a Revelations 1-2 megtalálta az arany középutat, csak azt a rohadt fegyver szintezést hagynák el.
13.
Pain
#8: Hmm én ezzel nem értek egyet. Szerintem ez a "fapados" irányítás a mai napig tökéletesen használható. A probléma inkább pont abban van, hogy lassabb tőle a játékmenet és a mai, egyszerű játékokon nevelkedett generáció ezt már nem tudja élvezni.(az igények nagyon megváltoztak, a primitív játékokra és az agyatlan multi lövöldékre van a legnagyobb kereslet).
12.
Pain
#9: A sztori elég hiányos lesz az elődök nélkül. Itt leginkább arra gondolok, hogy mivel a szereplők ugyan azok a legtöbb esetben, így anélkül elég keveset fogsz megtudni a motivációjukról, az egymáshoz fűződő kapcsolataikról.
9.
Chrysh
Ha most én a TPS-esebb 4-5-6 és köv. részekre vagyok kíváncsibb, ahhoz kell vágni az elődök történéseit?

Mellesleg nálam a szörnyhentelésből inkább a Dead Space vizsgázott ötösre, ez meg így mellőzve lett.
8.
Yanez
Ez a játék tökéletesen vezette át kézen fogva a sorozatot a fejlődés lépcsőfokán. Ezt akkor még nem értettem, és bár imádtam ezt a részt, kicsit szomorú is voltam, hogy ez már nem a jó öreg tülélő-horroros zombi game. Ezt főleg az 5-nél éreztem meg, ami bár szintén jó akciójáték, de szinte semmivel sem nyújt többet, mint a 4-ik rész. Emiatt a 6-ikat ki is hagytam. Egy régivágású RE megszületésének a reménye, meghalt.

Nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy jön az első rész remakje! Előrendelés, hétvége, bumm bele! Nagyot csalódtam. Kiderült, hogy az akkori stílus, ma már gagyin elavult. Ez minimum a fix kameraállás "élményében" érződik meg már a legelején. Utána a borzalmas irányítás, és kínszenvedéses célzás. Na mondom, ami anno jó volt, az maradjon is ott. Tehát egy ódivatú RE ma már nem állja meg a helyét. Egy RE4 pedig inkább akciójáték, mint túlélő-horror, bár ez inkább a fejlesztők hibája. Épp ezért örülök, hogy mernek egy nagyot újítani a RE7-el! Remélem bejön és feltámasztja a sorozatot poraiból. Most kiderül, hogy méltó-e még a Capcom a nevéhez!
4.
PS4jacksony
Lehet furcsán hangzik de én többet játszom a régi jó játékokkal mint az újabbakkal amik egyre inkább csak a grafikára-fps-re és nem a történetre alapoznak.

Azért mostmár jönnek jó cuccok is amik nem csak szépek ,jók is lesznek ( remélhetőleg )

Ennek a Residentnek meg mindenképpen örülni kell

2.
DON GONDOCS
Na majd ps pro és scorpióra már kap egy igazi felújítást a sorozat :D
1.
A cikk elején ugye írtok arról, hogy mennyire megosztotta az embereket ezek az újabb részek. Úgy érzem, a héttől ez lesz ismét. Konzol hiányában csak bele-beletekertem YT-n a demoba és tetszik, csak ez már nagyon távol áll szerintem ettől a sorozattól. Valahogy a TPS + akciót is könnyebben elfogadtam anno.

A négyről pedig csak annyit, hogy ez nekem csúnyán kimaradt a mai napig valamiért :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...