Assassin's Creed: Origins előzetes

  • Írta: zoenn
  • 2017. augusztus 3.
Az Origins nemcsak azért lesz érdekes, mert már több mint három éve dolgozik rajta a Ubisoft, és nem is azért, mert az ókori Egyiptomban játszódik. Végre kiderül, hogyan született meg a Testvériség.

Ha egy népszerű frencsájzból minden évben új részt kapunk, előbb-utóbb elfárad a formula, és olyan mélyponttal szembesülünk, mint a 2014-es Unity. Egy évvel később a Syndicate ugyan kiküszöbölte a csorbát, de a készítők csak a biztosra mentek, igazi innováció nem volt a viktoriánus Londonban játszódó epizódban. Szerencsére a Ubisoft belátta, hogy a minőség egyenesen arányos a fejlesztési idő hosszával, így az Assassin’s Creed: Originsen több mint három évig dolgozott a montreali brigád, azon belül is az a csapat, amelyik az Assassin’s Creed IV: Black Flagért is felelt. Nincs mese, alapjairól kellett újraírni a tíz éve ismert játékmenetet. Az eddigi információk alapján ezúttal szó sincs köntörfalazásról.

A széria történetében ezúttal a legrégebbre, az ókori Egyiptom utolsó időszakába megyünk vissza, a Ptolemaiosz-kor hajnalára, Kr. e. 332-be. Zavaros idők köszöntöttek a Nílus mentén felépített birodalomra: a fáraók uralkodása lejárt, sötét és korrupt erők küzdenek a hatalomért – köztük a templomosok is. Főszereplőnk, a harmincas éveiben járó Bayek of Siwa, a görög Ptolemaiával határos vidéken született, a térségben élők hősként tekintenek rá, elvégre foglalkozása Medjay, azaz egy korabeli sheriff. A szakma akkoriban nem volt eléggé kifizetődő, lévén a fáraók eltűntek, Medjayekre pedig látszólag nincs szükség. Hamar kiderül azonban, hogy Bayek az ősi harcosok, a Magik egyike, ők Egyiptom népének őrzői. Ahogy az ország, az ő személye is átalakul a körülötte zajló változások miatt, ám nem szakad el a gyökereitől. Lassan rálel valódi céljára, az orgyilkosok még gyerekcipőben járó Testvériségének élére áll, és leszámol a népet sanyargató gátlástalanokkal.

Az Origins azt a nemes célt tűzte ki maga elé, hogy lemodellezi az egész ókori Egyiptomot. A bejárható térkép tízszer nagyobb a Syndicate Londonjánál, és minimum kétszer a Black Flagénél. Számos faluban és városban megfordulunk, illetve a sivatagot is átszelhetjük. Eddig csak Faiyum régióját láthattuk, de ez csak a jéghegy csúcsa, mindnek egyedi hangulata lesz, beleértve Memphist és Alexandriát is. A készítők szerint nem is a nyitott világ mérete a fontos, hanem az, hogy igazi tartalommal töltsék tele, éppen ezért érdekes küldetéseket írtak, hasonlóan a The Witcher 3-hoz. Minden település egyedi a maga nemében, megvan az Egyiptomban lévő szerepe, saját politikai helyzettel és gondokkal.

A bevezető szakasz után az egész világot bejárhatjuk gyalog, ló- vagy teveháton, szekérrel, a vízen pedig hajóval és csónakkal is. Utóbbiak irányítása könnyű, lévén a kalózos részekben már szedtek magukra némi tapasztalatot a készítők. Ha ez nem lenne elég, lemerülhetünk a víz alá is, ahol hajóroncsokat kutathatunk át értékes zsákmányért, vagy csak ősi titkokért. Naná, hogy a vízben is les ránk veszély: a krokodilok mellett vízilovak is, így fegyverrel a kézben érdemes merülni. Természetesen a nagyobb városok között él a gyorsutazás lehetősége. Mivel az ókorban a piramisokon kívül igazán nagy épületeket még nem húztak fel, ezért némileg kevesebb lesz a magas torony. A falmászás is átalakult némileg, nem csak épületekre kapaszkodhatunk fel, hanem mindenre: fákra, sziklákra és hegyekre is. Maguk a piramisok trükkösebbek, lévén mindegyikük meghódításához egy-egy navigációs puzzle-t kell teljesítenünk. Ha már fejtörők: több kazamata vár felfedezésre, és szerencsére sokkal összetettebbek és nagyobb kihívással kecsegtetnek, mint korábban.

A nappalok és éjszakák váltakozása is kihatással lesz a játékmenetre, éjjel sok NPC nyugovóra tér, az utcák kiürülnek, így a merényletek végrehajtása is kevesebb feltűnéssel jár. Nappal felélénkül az élet, mindenki munkába megy, étkezik, vagy éppen könnyít magán. Ha éppen meguntuk a non-stop igazságszolgáltatást, kipróbálhatjuk tudásunkat a helyi gladiátorarénákban a közönség legnagyobb örömére – igen, itt egyfajta hordamódról van szó. Hírnevet szerezhetünk az adott városban, és ugye a plusz pénz is mindig jól jön.

Ami már mindenképpen reformokra szorult a sorozatban, az a harcrendszer. A montreali srácok teljesen új mechanikát írtak. Sutba dobták a kétgombos támadásokat és a kitérést (a támadásgombok a jobb ravaszra és bumperre kerültek), ehelyett arra kényszerítik a játékosokat, hogy az erőnlétüket figyelve sokkal jobban helyezkedjenek, a csapások irányát is befolyásolhatjuk, és a sikeres találatok után az adrenalinszintünk is növekszik. Ha ez feltöltődik, brutális kivégzéseket is végrehajthatunk áldozatainkon. Többféle stílusban harcolhatunk, és persze túlerő ellen is van megoldás. A pajzsunknak is nagy szerepe lesz, a csapások hárításán felül fellökhetjük vele az ellenfelünket. A kivédett íjakat eltehetjük későbbre, mint az új Zeldában. A slusszpoén, hogy a közelharc során is előhúzhatjuk az íjunkat. Utóbbit egyébként tevegelve is használhatjuk.

Az Originsben több mint 160 fegyver kapott helyet, melyeket különböző kategóriákba sorolnak. Ami a közelharci alkalmatosságokat illeti, lesz kard, sarlós kard, dupla pengék, nehéz bunkósbotok, nagyobb alabárdok és lándzsák is. Íjból is négyfélét szerezhetünk, az egyik vadászatra alkalmas, a harcos íjból viszont egyszerre öt nyílvesszőt is kilőhetünk. A Predator íjat például célkövetővel is ellátták – igen, i. e. 300-ban, a fejlesztők ugyanis nem minden esetben tartják szem előtt a realizmust, mégiscsak egy videojátékról beszélünk. A Far Cry stílusában az íjak a figyelem elterelésére is kiválóan alkalmasak, ahogy az olajos hordók és hajók felgyújtására is. Egyszerre két közelharci és két távolsági fegyver lehet nálunk, amiket folyton cserélgetni fogunk, és visszatér az ököltusa is. A megunt darabokat sem kell eldobni, eszköztárunk végtelen, legfeljebb elrakjuk őket a zsákunkba.

Egy fontos megjegyzés: a rejtett penge nem mindig öl azonnal. Folyamatosan frissítenünk kell, ha hatékonyak akarunk maradni. Igaz ez a többi fegyverre és páncélra is, mindegyikük elkészíthető és fejleszthető bizonyos alkatrészek és nyersanyagok megtalálása után. Mindegyiknek eltérő statja van, nem ritkán másodlagos hatásokkal, mint a Diablóban és persze Legendary-típusú ritkaságokat is szerezhetünk. Természetesen visszatérnek a tűz és méregbombák is, de ami igazán érdekes – és egyben a Far Cry: Primal öröksége -, hogy idővel megszelídíthetjük a vadállatokat, köztük az oroszlánt, ami aztán a mi oldalunkon harcolhat. Ha viszont szeretünk két lépéssel előre gondolkodni, a holttestek megmérgezésével a riasztott őrök könnyedén halálos méregfelhőben találják magukat. Elsőre talán fel sem tűnnek azok az apró, de lényeges változások, melyek teljesen új szintre emelik az új Assassin’s Creedet. A minitérkép eltűnt a képernyőről, ehelyett egy ósdi iránytűt láttunk, mutatva az aktuális feladathoz vezető utat, hasonlóan a Skyrimhez és a Horizonhoz. A dedikált sprint-gombnak is hűlt helye van, ehelyett az analóg karral lőhetjük be Bayek sebességét.

Az Eagle Visiont kukázták, pontosabban a nevének megfelelően tényleg egy sas nézőpontjából fedezhetjük fel a terepet. Senut a D-paddal megidézve madártávlatból szúrhatjuk ki az ellenséget (nagyon jól jön ez a funkció, amikor egy fallal körülvett udvart kutatunk át), netán a titkos ládákat, így megtervezhetjük az útvonalat. A derék tollas jószág ráadásul az ellenséget is megtámadhatja, vagy csak elterelheti a figyelmét – természetesen a mi manuális irányításunkkal.

Látva Bayek kiterjedt képességfáját, az az érzésünk támadt, hogy az Origins nagyon közel áll egy akció-RPG-hez. Három ágon fejleszthetünk: a Hunter-osztályba azok a skillek tartoznak, amelyekre az íjászat során lesz szükségünk, illetve saját sasunk fejlesztéséhez kellenek. A Warrior-tábla értelemszerűen az új harci fortélyokhoz enged hozzáférést, míg a Seer-ág az egyéb fondorlatokhoz (bombák, állatszelídítés, hátasjószág hívása) tartozik. Természetesen ahhoz, hogy le tudjuk küzdeni az előttünk álló nehézségeket, elengedhetetlen egy új képesség megnyitása. Ezek között sok átfedés lehetséges, így a hozzánk legközelebb álló stílust kidolgozhatjuk, nem muszáj egyből tankot összerakni.

Noha a sztoriküldetések során az ellenség szintjét a tiédhez igazítják, de Egyiptomot járva nagyon is elképzelhető, hogy olyan figurákba boltunk, akikbe beletörik a bicskánk. Ne ijedjetek meg: a kudarc után nem kell eszeveszett farmolásba kezdeni, sokszor a lopakodás is kifizetődő lehet. Egy magasabb szintű ellenfelet nagyon nehéz lesz megölni, bőven beérjük azzal, ha csak kiütjük. Egyébként egészen a 40. szintig fejlődhetünk az ókori bűnüldözővel.

Az októberi megjelenésig még rengeteg a kérdőjel az Origins körül. Az már biztos, hogy nem Bayek lesz az egyetlen irányítható karakter a játékban, így talán a modern részek is visszatérhetnek az Animusszal együtt. Annak ellenére, hogy a készítők a realizmusra törekednek, némi misztikumot is belecsempésznek a játékba – gondoljunk csak a trailerben feltűnt óriáskígyóra! Ezeket a mesebeli lényeket nemcsak úgy beledobálják az Originsbe, nagyon is elképzelhető, hogy álomszerű jelenetek során találkozunk velük.

A látvány mindenesetre már most nagyon meggyőző és részletgazdag, pedig a régi AnvilNext engine dolgozik alatta, csak éppen annyit fejlesztettek rajta, hogy simán a Horizon: Zero Dawn mellé állítható. Xbox One X-en simán hozza a konzisztens 30 fps-t 4K felbontás mellett. Látszik, hogy a Ubisoft Montreal célja az volt, hogy felfrissítse a frencsájzt, a játékmenetet pedig az alapoktól építse fel újra. Ha kiszűrik az üresjáratokat és a sztori kellően vállalható lesz, akkor most tényleg modernizálást kaptunk. Tegyük hozzá, pár évet késtek vele a srácok.

Az Assassin's Creed: Origins október 27-én jelenik meg PC-n, Xbox One-on és PlayStation 4-en.

23.
CitromH
#2: "Mondjuk számomra a történet a legfontosabb. Ha van benne feszültség, akkor lehet szórakoztató úgy is, hogy csúnya, vagy béna a harcrendszer."

Röviden, tömören, valóban ennyi.
A withcer3 harcrendszere is hagyott nemi kívánnivalót maga után, de senkit nem érdekelt, mert annyira szép volt, és a sztori plussz a side questek is vitték magával a játékost.
22.
brummi
#20: Ezt azért nézd meg még1x, mert nekem más infoim vannak.
21.
istipisti55
Az előzetes videó alapján a sasban nekem csak annyi nem tetszik, hogy megáll a levegőben, mintha tényleg egy drone lenne a Ghost reconból... A képességgel nincs bajom, hiszen ha jól emlékszem az assassinok fő mondata: "Nothing is true, everything is permitted." Vagyis 'semmi sem igaz, minden megengedett' alapon van sas ilyen formában és kész. Bár így a sas-drone is működhet... na jó nem szóltam :)
20.
Simonus18
#17: Csak a Piece of Eden az egyetlen állandó szereplője a franchise-nak, az hogy már mely szektát, csoportot hogyan hívnak már mellékes. Nem is beszélve arról, hogy a zsidó vallás, kereszténység Mezopotámia felől ered, illetve a zsidók az egyiptomiak fogságában tartózkodtak Mózes idején. Meg hát Ókereszténység is volt...
19.
Parázs
#18: Igen, itt még csak piramisosok voltak.
18.
Gykrizsi
#17: Szerintem nem is nagyon beszéltek az ellenség kilétéről, de bőven lehetséges, hogy itt alakul meg a templomosok alap szervezete, a nevet meg csak később vették fel.
17.
Naridar
A játékmenet így elmondva jól hangzik. De, és nagy DE: Templomosok. Egy történelmileg keresztény szekta. Mi a búbánatos fészkes fenét keresnek Krisztus születése előtt 332 évvel?!
16.
Link21
Én csak a szörnyek miatt beszerzem. :)
15.
Simonus18
Már az ACI és az ACII Easter Eggeknek köszönhetően 10 éve várok erre, hogy Egyiptom, meg Piramisok. Sok évet kellett várni, de elérkezett. Legutoljára a III-at vittem végig, első 1 óra volt nagyon izgalmas, de végül egy nagy csalódással kellet szemben állnom, az azutáni részek meg már annyira túl lőttek a célon az idióta kalózkodással, meg stb. pénzsóvár alkotásaikkal, hogy már teljesen megutáltam a sorozatot. Ez a rész megmentheti ... talán.
14.
KőbányaKispest
Kivételesen érdekel. Az előzőek annyira szarok voltak, hogy letölteni nem érte meg.
13.
RangerFox
#9: AC4BF óta nem játszottam AC-vel, azóta mind szemét.

Nem tudod mit hagysz ki... Amúgy ez a sas olyan mint a Ghost Reconban a drón, vagy a Far Cryban a fényképezőgép, vagy a Primalban a bagoly... Nem nagy dolog. És pont az AC 4 utántól már nem tudsz 20 emberrel egyszerre elbánni, már 5-tel is vért izzadsz, ennek meg még másabb a harcrendszere. Nekem is talán a legjobban várt játék az évben.
12.
FrankBlack
A játékkal kapcsolatban meg Gykrizsi véleményét osztom maximálisan, amit a 3-asban írt. Engem sem annyira a sztori érdekel, hanem mint minden más ow játékban, a felfedezés. Persze először az asszony fogja kitolni, mert elsősorban az ő legnagyobb kedvence az AC széria, és mellette az ókori Egyiptom az, amiért nagyon odáig van. Szóval az év legjobban várt játéka nálunk.
11.
FrankBlack
#5: „Már nem azért,de hol van írva,hogy ezek nélkül nem lehet játszani?Teljesen opcionális dolgok.”

+1 Teljes mértékben egyetértek. Sokakat látok panaszkodni más játékoknál is, mennyire nem tetszik nekik, hogy pl.: hogy minden villog, falon átlátás (wallhack) és egyéb dolgok. Én sem szeretem ezeket, sőt kimondottan utálom, nagyon kiábrándító tud lenni. Ezért ilyenkor azt mondom én is, hogy kösz nem kell. De nem a játék nem kell, csak ezek a lehetőségek nem kellenek. Többnyire a legtöbb HUD elemet ki lehet kapcsolni, és az olyan képességeket, amiket túlzásnak érzek, nem tetszik, azokat nem használom és kész.

Far Cry 3-at sokat toltam úgy, hogy nem craftoltam fecskendőket, nem vittem magammal medkit-et. Nem váltottam be minden skill pontot, és természetesen mindenféle marker OFF. Enemy tagging, objective markers, stb. Más játékoknál is alkalmazom ezt, így pl. az Assassins Creed szériánál is. Eagle vision kösz nem kell (csak néhány küldetésnél kötelező, de ennyi). Syndiacate esetében az a hullahopp karika a derekam körül kész röhej volt. De kikapcsoltam, és kész. Ghost Recon Wildlands kb. 160 órából drone használat mindössze 3 perc (azt is csak azért, mert egy küldetéshez muszáj volt). Mindenféle marker off, sync shot-ot egyszer sem használtam, az AI csapattársakat elzavarom messzire a francba, hogy ne zavarjanak. Most egy olyan karakterrel játszom, aminek NULLA skill-je van. Néhány alap fegyver, kiegészítők nélkül. Plusz még a HUD is minimalizálva, tetszés szerint csak egy-két dolog van bekapcsolva, vagy ha nagyobb kihívásra vágyom akkor teljes HUD off. Minimap is off.

De sorolhatnám még hosszasan, hogy sok játékban milyen sok skill, képesség, speciális kütyü, túl pontos OP fegyver, és HUD elem van, amit a játék megengedne ugyan, de mégsem használom. Többnyire ugyanis néhány sztori küldetés kivétel ezeket nem kötelező használni, csak opcionális. Ahogy cod4O is írta előttem. Mert habár a játék megengedi, és szabad lenne nekem ezeket használni, de számomra nem használ a játékélménynek, jelentősen ront rajta, és a kihívást is jelentősen csökkenti.

„Mindent szabad nekem, de nem minden használ.”
10.
cod4O
#9: "Ez úgy kötődik ide, hogy ha terveznek egy játékot, akkor mindent úgy terveznek hogy majd a játékos használni fogja. "

Ezt nem vitatta senki.Viszont még a sonar a splinter cell játékok nélkülözhetetlen kelléke,addig a lebegős sas például a far cry primalban sem volt az.Persze ehhez tudni kellene miről beszélünk........

"Ha a két gombos harcrendszer még egyszerűbb lenne, akkor már cutscenek lennének a harcok."

Én tényleg nem védeni akarom az ac-t,de ezt a sablon dumát hagyjuk már.Főle azért,mert ennek ez az ac teljesen más harcrendszerre épül,nem az egygombos nyomogatás elvét követve.Persze szintúgy tudni kellene mit fröcsögünk.

9.
Fontos 96
#7: Húdesokat kell gondolkodni azon hogy mászkálsz az egész házban, és keresed hogy hol írja ki a játék hogy na most akkor nyomj egy F gombot. Az egyetlen segítség amit ad a játék, nem hogy rossz, de még félre is vezet, mert szonárral keresed a szobát. Ez nem nehéz, ez idegesítő, és hanyag a fejlesztők részéről. Ez úgy kötődik ide, hogy ha terveznek egy játékot, akkor mindent úgy terveznek hogy majd a játékos használni fogja. És biztos hogy rád lesz erőltetve többször is. Az még hogy AC-ben rád támad 20 ellenfél az egyáltalán nem érdekel, mert kb 10 másodperc alatt megoldod. Ha a két gombos harcrendszer még egyszerűbb lenne, akkor már cutscenek lennének a harcok.
#8: Fogadj csak nyugodtan, nem fogok vele játszani, AC4BF óta nem játszottam AC-vel, azóta mind szemét.
8.
latis666
#4: Szerintem tök jó ötlet! (na jó nem) Azért attól még a játék várós ahogy minden AC. Az egy másik dolog hogy most azt mondod "kösz nem", de fogadnék rá, hogy te is játszani fogsz majd vele.
7.
cod4O
#6: És annak,hogy nehéz fokozaton talán gondolkodni is kellene,mi köze van ahhoz,hogy egy szaros lebegő sast egyszerűen nem használsz?

Vagy talán félsz attól,hogy hirtelen rád támad 20 ellenfél,akiket normál esetben sem kellene tudni hogy ott vannak,csak a mai világban már menő hülyének nézni a játékosokat?
6.
Fontos 96
#5: Ja és olyan lesz mint mondjuk a a MGS5 amikor kikapcsolod a markereket és a játék még az objective markert is elveszi. Nagyon fasza volt 20 másodpercenként elővenni a térképet. Vagy SC Blacklistben. Realisticen volt olyan hogy mondja a játék hogy találd meg a pánikszobát a szonárral. Ezzel csak az volt a gond, hogy realisticen nem látott át a szonár a falon, és kereshetted hol írja ki a játék hogy "Press F". Ha ilyeneket beleraknak a játékba, biztos hogy fog kelleni használni, és ha nem használod akkor bajok lesznek a játékmenetben.
5.
cod4O
#4: Már nem azért,de hol van írva,hogy ezek nélkül nem lehet játszani?Teljesen opcionális dolgok.
4.
Fontos 96
Komolyan ez kell a népnek? Lebegő sas meg hőkövető nyílvessző, kösz nem.
3.
Gykrizsi
Engem a köritéssel megvettek kilóra. Az év legvártabb játéka, ránézésre tényleg kicsit witcheres lett, de hát jótol lopni nem baj, nem hogy a legjobbtól ;) Engem a story nem is érdekel annyira, én barangólni akarok, piramisokat és sirokat felfedezni, átkelni a sivatagon, behajózni a Nilus deltát. Soha nem lesz november :)
2.
Őrnagy
Mondjuk számomra a történet a legfontosabb. Ha van benne feszültség, akkor lehet szórakoztató úgy is, hogy csúnya, vagy béna a harcrendszer.
1.
Őrnagy
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...