LEGO Marvel Super Heroes 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2017. december 3.
Kang, a Hódító végső csapásra készül. Térben és időben utazva szaggatja szét világunkat, hogy felépítse álmai városát, Chronopolist - ehhez azonban a Bosszúállóknak és a Galaxis Őrzőinek is lesz egy-két szava!

A LEGO Ninjago Movie Video Game szinte még ki sem hűlt, de már itt is az újabb építőkockás kaland. A LEGO Marvel Super Heroes 2-ben a valaha volt legnagyobb szuperhősök egyesülnek, hogy megmentsék világunkat a pusztítástól - immáron harmadik alkalommal a sorozat történelmében. A Traveller’s Tales pedig ehhez a saját, már jól bevált receptjét vette elő. Kellett hozzá egy rakat kis hős, egy gyerekek és felnőttek számára egyaránt élvezhető játékmenet, egy viszonylag egyszerű, de izgalmas történet, és persze rengeteg humor. Pont, mint minden LEGO-játékhoz eddig.

Különböző helyszínek, eltérő idők. Kang nem válogat az eszközökben, a Hódító kontinenseket és évszázadokat ugorva rabol el egész városokat, országrészeket, hogy valahol a végtelen térben felépítse belőlük új otthonát, Chronopolist. Napjaink New Yorkja, a középkori Anglia, az amerikai vadnyugat, az ókori Egyiptom, Asgard, K’un Lun, Attilan; az időutazó mindenhol talál valamit, amire ráteheti a kezét, szerencsétlenségére azonban nem csak épületeket, és hétköznapi embereket sikerül elrabolnia, de egy rakat szuperhőst is.

A játékban 236 karakter tűnik fel, a Marvel-képregények minden ágáról. A történet a Bosszúállók és a Galaxis Őrzői köré épül, de olyan neveket is találunk mellettük, mint Black Panther, Captain Marvel, Ant-Man, Ghost Rider, Venom vagy Green Goblin, nem beszélve néhány olyan, ritkán feltűnő szereplőről, mint Spider-Gwen, Gladiator Hulk, Howard Kacsa, vagy a házi készítésű ruhában piti bűnözőkkel harcoló Pókember. Igen, ebben a játékban már benne vannak ugyanazoknak a hősöknek a különböző változatai is. Az ő feladatuk legyőzni Kangot, és visszaállítani a világot eredeti állapotába, mielőtt valami ennél is nagyobb baj történik.

Hőseinket irányítva minden városban akad valami tennivaló. Ellenségekkel kell harcolnunk, fejtörőket megoldani, rombolni és építeni - összedolgozva társainkkal, akiket a gép, vagy egy második kontrollert használó barát, családtag irányít. A játékot ezúttal is a közös szórakozásra hegyezték ki - a nyers csaták mellett minden pályán van valami feladat, amit együtt kell megoldanunk, hőseink különleges képességét, vagy szupererejét kihasználva. Ezekből pedig akad bőven. Minden karakter másban jó, és míg az egyik puszta kézzel, vagy lőfegyverekkel tizedeli az ellenséget, addig a másik felettük repkedve, a levegőből fedezi őt.

Repülni egy csomó hős tud, kezdve Start Lordtól, Doctor Stange-en és Thoron keresztül egészen a Vasemberig. De a dokit irányítva mi magunk is befolyásolhatjuk az időt, visszaforgathatunk például tárgyakat a korábbi helyzetükbe, így összerakva azokat újra, vagy elmozdítva őket előlünk, biztosítva a továbbjutásunkhoz szükséges szabad utat. Ezernyi akadály tárul elénk, melyek mind szuperképességekkel oldhatóak fel, nagy kár viszont, hogy míg a Ninjago-játékban legutóbb karakterfejlődéssel és mindenféle kombókkal tették élvezetesebbé a csatákat, a Marvel Super Heroes 2 harcrendszere visszatért a régi szintre. Kettőt lövünk, vagy püfölünk, és az ellenség már a múlté is - harmatgyengévé téve ezzel a kihívást.

Vannak viszont főellenségek, akiket csak kitartó ostorozással, mindenféle trükkökkel lehet legyőzni - és ennek most kifejezetten örülök. Minden pálya végén szembe kerülünk valakivel, aki nehezen adja az életét, a játékban összesen húsz fejezet kapott helyet, és nagyjából ennyi nagy csata is vár ránk, a legváltozatosabb formában. Az újrajátszási faktorról pedig ezúttal is olyan titkos ajtók és pályarészek gondoskodnak, amik feloldásához később hozzánk csatlakozó szuperhősök szükségesek - folyton vissza kell hát térni a már teljesített helyszínekre, ha meg akarjuk szerezni a 100 százalékos értékelést.

A LEGO Dimensions és a LEGO Ninjago mintájára a LEGO Marvel Super Heroes 2 is kapott kompetitív mutiplayer módot, ami ezúttal is csak offline érhető el, három másik játékossal, vagy botok ellen. A Battle Arena módban ezúttal két összecsapás vár ránk és barátainkra. A Color Splash egy Splatoon ihlette színezős játék, ahol saját csapatunk színére kell átfesteni a pályát, így gyűjtve pontokat, míg a Capture the Infinity Stones módban a hat Végtelen kő mindegyikét kell megszereznünk és magunknál tartanunk, szintén pontokért.

Apró érdekességek még, hogy a játékban lehet repülő és szárazföldi járműveket vezetni, illetve van benne egy továbbfejlesztett, vadonatúj karakterkészítő is. Ezen belül immáron adhatunk különleges képességeket és fegyvereket az emberünknek, illetve mindenféle tulajdonságot is, erősséggel és gyengeséggel párosítva. Negatívumként kiemelném viszont, hogy a játék fájdalmasan kevés újdonságot hoz a sorozatba, a felvonultatott helyszínek pedig kicsik, és sokszor a továbbjutás is nehézkes - az embernek úgy kell kitalálnia, hogy mire gondolhattak a készítők, mit csináljunk most, mert jel, vagy rávezetés szinte alig van. Persze nem akarom, hogy a szánkba rágjanak mindig mindent, de azért illene gondolni a kisebbekre is - hiszen elvileg nekik is szól a LEGO Marvel Super Heroes 2.

A kivitelezés nagyjából rendben van, a Traveller’s Tales fejlesztői ismét jó munkát végeztek. A látvány megállja a helyét, a grafika nem eget rengető, de hozza a tőle elvárt szintet, csak a Chronopolist körülvevő zöld energiafal béna egy kicsit, na meg New York városának szabadon bejárható utcái. A játék a kisebb, belső helyszíneken erős, a nagyobb tereket mindig elhanyagolja, ami fáj, de együtt lehet vele élni, csak úgy, mint az új szinkronhangokkal. A hollywoodi sztrájkok miatt minden megszokott színész nemet mondott az új játék alábeszélési munkálataira, így újakat kellett keresni - nem lett rossz a választás, sokan nem is fogják észrevenni a változást, de azért a régiek jobbak lettek volna.

A LEGO Marvel Super Heroes 2 összességében egy jól sikerült, de semmi érdekességet fel nem vonultató játék lett. A szuperhősök imádnivalóak, és Kang, mint régóta mellőzött gonosz visszahozása is jó ötlet volt, nagyon mást viszont nem tudok kiemelni. A végigjátszás nagyjából 12 órát vesz igénybe, mely alatt hozza a megszokott játékmenetet, a régi poénokat, és nagyjából ennyi az egész, amit a játék nyújt. Ettől függetlenül viszont, aki szereti a sorozatot, és szeretne újabb hosszú órákra elmerülni a LEGO-világban, annak nem szabad kihagynia.

A játék PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re jelent meg. Mi Xbox One konzolon teszteltük.

2.
ezzelreg
Nekem már az első pályán kitűnt, hogy a játék grafikailag nem változott az előzőhöz képest, még is ki kellett kapcsolnom az effekteket, hogy normálisan fusson a játék, mert játszhatatlanul akadozott. Megint egy példa a videójáték- hardverkészítő lobbira, hogy legyen miért új gépet vásárolni.
1.
kastorhun
Szívesen látnék olyan lego játékot amit Rachet & Clank féle gonddal és odaadással csinálnak.
Azt pedig fel nem fogom hogy ez a része hogyan lehet csúnyább mint az előző Lego SW.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...