Deep Sky Derelicts bétateszt

A Snowhound Games első (nagyképernyős) játékát túlzás lenne a Darkest Dungeon az űrbéli kiadásának titulálni, de közben mégsem járunk messze az igazságtól. Roguelike taktikai RPG-t teszteltünk, kártyás ütközetekkel!

A tavalyi Gamescomon rengeteg kisebb címbe belefutottunk, ilyen a Deep Sky Derelicts is. Egy ideje már elérhető a korai hozzáférésű verziója, ám most lett annyira kiforrott, hogy érdemes legyen beszélnünk róla. Egy taktikai RPG-vel állunk szemben, ahol alapvetően grid-alapú véletlenszerűen generált pályákon mászkálunk a csapatunkat jelképező pöttyel, a csatákat pedig menő, képregényes stílusban vívjuk kártyák segítségével.

Egy űrállomáson kezdünk szedett-vedett csapatunkkal, a helyi alkormányzó pedig galaktikus állampolgárságot lebegtet szemünk előtt, ha elvégezzük a piszkos munkát. A legendás Anyahajó megtaláláshoz vezető információ megkaparintása azonban nem könnyű, az űrben sodródó "megfeneklett" bárkák és hajók mainframe-jeiből vadászhatjuk össze. A rengeteg veszedelem, mint a megvadult droidok, a hüllőlények és az űrkalózok mellett pedig számos egyéb feladatot is találni.

Az állomás kantinjában szemezgethetünk a megbízásokból, melyek leggyakrabban tárgyak megszerezésére vagy valakinek a megkeresésére irányulnak. A Deep Sky az alábbi módon foglalható össze: felszerelkezünk, majd nekivágunk, és elutazunk az általunk választott elhagyatott hajóra. Itteni tevékenységünket érdemes megfontoltan végezni, mert bizonyos mennyiségű energia áll csak rendelkezésre.

Ez csökken, ha mozgunk a kalandtérképen és akkor is, ha kártyákat játszunk ki a harc során. Energiacellákkal, illetve a talált loot lebontásával (ez meglehetősen mellőzi a hatékonyságot) pótolhatjuk a hiányzó löketet. Ha az energiánk elfogy, mindennek vége, örökké az űrhajón ragadtunk és a klasszikus szólással élve kalandunk itt véget ér. Minden nagyobb távolság megtétel,e valamint a csaták után illendő tanulmányozni, mikor válik neccessé a hazaút, időben indulni vissza elpasszolni a zsákmányt, és persze visszatölteni az erőforrásokat.

Csapatunk három tagból áll, akiket magunk készíthetünk el induláskor, hat karakterosztály közül választva. A leader tápolja a csapatát, lapokat huzat velük, a technikus pajzsokat tölt, míg bruiser egy klasszikus tank, taunttal és batár nagy közelharci fegyverekkel. A tracker megjelöli áldozatát, hogy mindenkinek könnyebb célpont legyen, fegyvereket tuningol, míg a medic gyógyítja a haverokat, debuffolja az ellent, a scrapper pedig a kártyahúzásokkal és változatos negatív effektekkel operál.

Minden class rendelkezik saját képességkártyákkal, továbbá limitációkkal, hogy milyen tárgyakat viselhet - az eltérő típusú fegyverek és eszközök más és más lapokat adnak. A karaktertípusok bizonyos fokú jártassággal kezdenek öt szakértelemben, mint a fegyverismeret, orvostudomány, technológia, kincsvadászat és mentális felkészültség. Minél hozzáértőbbek vagyunk bennük, annál hatékonyabbak a kijátszott, azonos kategóriába eső kártyák. A fegyverek, pajzsok, eszközök és az ezeket bővítő modokból, valamint a karaktertípusból áll össze az adott szereplőnk paklija.

Értelemszerűen minden körben adott számú lap áll rendelkezésre, és nem biztos, hogy pont a helyzetnek megfelelők, de ezeken természetesen változtathatunk különböző akciókkal. Amennyiben egy csatában valamelyik derék legény (vagy persze leány) otthagyja a fogát, kereshetünk helyette másikat, ugyanis a halál itt végleges - éppen ezért érdemes végiggondolni a csapat-összetételt, különben gyorsan és fájdalmasan távozunk az élők sorából.

A felfedezés során persze nemcsak mobokkal és terminálokkal találkozhatunk, hanem akadnak szórakoztató, vagy rendkívül informatív NPC-k is, akiktől többet megtudhatunk a világról, questeket adhatnak vagy éppen kereskedelembe bonyolódnak velünk.

A játékmechanika működik, a folyamatosan csökkenő energia pedig megfelelő feszültséget kelt, hogy vajon meddig érdemes kockáztatnunk az előrehaladás és a szűkös loot érdekében, hogy egyáltalán megérje látogatásunk a kihalt űrhajóra. A felszerelés és a harc CCG-jellege jópofa, előfordulhat, hogyha esik egy csilivili új tárgy, az messze nem fog a paklinkba illeszkedő lapokat tartalmazni, így itt is gondolkodni fogunk egy kicsit.

Ami viszont már messziről megfogott az 1C standjánál tavaly, az nem más, mint a játék grafikai stílusa. Nyomokban tartalmaz Darkest Dungeont is, bár annyira szélsőségesen komornak nem mondanám - mindenesetre mókás, képregényszerű vizuális megoldásokkal találkozunk. A csaták közbeni cselekvések animációja, a felek szembenállása mind-mind klasszikus képregényes hangulatot kölcsönöznek az anyagnak, a zenei aláfestés pedig tipikus űrzene - ide hibátlan.

Hogy hosszútávon az anyagban mennyi nafta van, az egyelőre jó kérdés, meg persze a balansz is folyamatosan változik. Az mindenesetre már most, a 0.3.1-es verziónál elmondható, hogy a cucc tulajdonképpen egy egészen kellemes, roguelike dungeon crawler, megfelelő mennyiségű feszkóval, feltűnő grafikai megoldásokkal és érdekes játékmechanikával, amellett, hogy meglepően bugmentes. Úgy gondolom, már érdemes odafigyelni a Deep Sky Derelictsre, és a kontentet, valamint a lehetőségek számát növelő patchekre!

A Deep Sky Derelicts korai hozzáférésű változata PC-re érhető el - a végleges verzió május végén várható a jelenlegi tervek szerint.

3.
zozo76hun
amikor a csapatmozgast mutatja, azt hittem aknakereso. nemkell.
2.
hadzsime
Ütősnek néz ki, de egy dolog biztos nincs ebben a játékban, ami a Darkest Dungeon-ben igen. Egy kibaszottul kurvajó narrátor.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...