The Crew 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2018. július 20.
Link másolása
Ha nem lett volna első része, akkor a The Crew lenne most a legjobb autós játék a piacon. Teljesen bejárható Egyesült Államok; Porsche, szerelem és száguldás - még úgy is jól hangzik ez, hogy ősszel jön a mindent verő Forza Horizon 4.

A Ubisoft és az Ivory Tower nagyot alkotott. A The Crew 2 szakított az első rész béna gengsztersztorijával, és mindent a száguldásnak, a korlátok nélküli álomautózásnak adott át. A hagyományos futamok mellett ráadásul már vannak benne raliversenyek, motorok, repülők és motorcsónakok is, egy valami nem változott csupán, a helyszín. A lekicsinyített, egyszerűsített, de teljesen szabadon bejárható, változatos és minden nemében csodálatos Egyesült Államok. Ami bár kétségkívül tökéletes választás volt először, másodjára ellőni ugyanazt a puskaport inkább ad egy olyan hangulatot az egésznek, hogy csak egy újragondolt, feljavított változathoz van szerencsénk, mintsem teljes értékű folytatáshoz.

A The Crew 2-ben olyan helyszíneken fordulunk meg ezúttal is, mint New York, Miami, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, vagy Detroit, de elhagyva a nagyvárosokat, túrázhatunk a Grand Canyonban, a floridai Everglades mocsaraiban, a festői Yosemite Nemzeti Parkban, illetve Maci Laci otthonában, a Yellowstone-ban is. Földön, vízen és levegőben a legváltozatosabb járművekkel járhatjuk be az USA minden vidékét, a játék pedig ehhez egy hosszú és változatos versenysorozat mellett egy bármikor elérhető, szabad kóborlással összekötött online módot is biztosít.

A játék története egy LIVE Extreme Series nevű versenysorozat köré épül. A világ legextrémebb versenysorozatának több millió rajongója van szerte a földkerekségen, a cél pedig mi más is lehetne benne, mint csodálatos járművek volánja mögött, a legszebb tájakon megmérettetve tudásunkat, egyre fentebb és fentebb tornászni magunkat a ranglistán. És bár a hírneve szerint a The Crew kifejezetten az online versenyzésre lett kihegyezve, ez a második részben már annyira sem érvényesül, mint korábban. Tudunk persze barátokkal találkozni az előttünk megnyitott hatalmas világban bárhol, versenyezhetünk velük, és futhatunk bele idegenekbe, ez inkább csak amolyan kiegészítése csupán az egyjátékos élményt kínáló, előre definiált, fő versenysorozatnak.

A fejlődési rendszer egyszerű. Minél többször nyerünk, annál több rajongónk és pénzünk lesz, ami azt veti előre, hogy annál újabb versenyeken, és versenykategóriákban is nevezhetjük magunkat, ezzel még több pénzt szerezve, még jobb járműveket vásárolva. Az elérhető versenyeket a játék egy Amerika-térképen vonultatja fel nekünk, különféle színnel jelölve, hogy autóznunk, repülnünk, vagy motorcsónakoznunk kell-e. A hagyományos utcai autóversenyeken kívül lehet driftelni, vannak drag futamok, krosszmotoros versenyek zárt és nyitott pályán, offroad terepjárózások, rali futamok, motorcsónakversenyek több kategóriában is, illetve érhető még el air race, műrepülés, és többféle soron kívüli, extra verseny is.

A rengeteg lehetőségnek köszönhetően kellemesen magas a játék szavatossága. A megjelenés óta eltelt két hétben minden nap nyomtam futamokat benne, attól függően, hogy milyen kategóriához volt kedvem éppen, a The Crew 2 első negatívumát pedig itt említeném meg. Szűkében vagyunk ugyanis az autóknak és a pénzeknek. A játékban mindig csak annyi kápét lehet nyerni, amennyi biztosítja azt, hogy éppen beleférjünk a következő versenykategóriába, a Forza Horizon által adott szabadság, hogy folyamatosan vesszük és cserélgetjük az autókat, itt nincs meg. Minden kategóriához kellenek a jó járgányok, újat is csak úgy tudunk vásárolni, ha takarékoskodunk, a régiek pedig ha már kiszolgálták magukat, mennek a garázsba, eladni sem lehet őket.

Ez már csak azért is rossz, mert az amúgy gyönyörű és változatos járműfelhozatalnak csak egy nagyon kis részét tudjuk versenyszerűen vezetni (eltekintve a bármikor elérhető, pár perces próbautaktól), ráadásul nincs meg az a szabadság sem, hogy a játék a te autókategóriádhoz igazítja az ellenfeleket. Itt megint a Forza Horizont tudom felhozni jó példának, amiben bármikor, bármilyen autóval, akár egy 50-es évekből származó veteránnal is állunk rajthoz, megvan az esélyünk nyerni. Ami viszont ezzel szemben kifejezetten jó lett, az a tuningolás. Járművünk teljesítményét a futamokon nyert különböző kiegészítőkkel növelhetjük, míg a külső designra, a küszöbökre, a lökhárítókra, a spoilerekre, és a mindenféle festésekre, matricázásokra a pénzünkből költhetünk. Művünket ráadásul meg is lehet osztani, és szuper designok tölthetőek le az erre kialakított Marketplace-ből is, több kategóriában is.

Az amerikai életérzés nagyon ott van a játékban. A városok, a tájak és a folyamatosan változó időjárási viszonyok (akár hirtelen kitörő havazásokkal) hihetetlen sokszínűséget nyújtanak, aki járt már az Egyesült Államokban, vagy talán ott is lakik, annak zsizsegni fog a háta mindig, amikor egy új helyre látogat el. Életre szóló élmény a játékban egy negyven perces coast-to-coast roadtrip, vagy egy negyedórás, nemzeti parkos Harley Davidson-túra, de a kedvenceim közé tartozott még az is, amikor klasszikus Mercedesek volánja mögött kellett száguldoznunk, egy zárt versenypályán. Szuperek lettek továbbá a LIVE Extreme Series fő kihívásai is, amiben nem egy előre kiválasztott kategória, hanem kettő-három versenyzik egymással, autóban kezdünk például, aztán egy ugratón áthajtva, a vízbe érkezés előtt motorcsónakra váltunk, majd nem sokkal később repülőre, már abban átszelve a célvonalat.

A futamok szuper hangulatot árasztanak magukból, a járműkategóriák között pedig szabad kóborlás módban is egyetlen gombnyomással lehet választani, ha mondjuk szeretnénk repülőzni egyet, vagy a folyón folytatni az utunkat. A visszapörgetés hiánya miatt egyébként a versenyeknél folyamatosan és erősen kell koncentrálni végig, miközben az ellenség végig ott lohol körülöttünk, itt egyedül csak az nem tetszett a játékban, hogy vannak felesleges ugratók, háztetőkön versenyzések (WTF?), meg olyan futamok, amiket láthatóan csak tölteléknek, farmolásnak tettek bele.

A járművek irányítását kicsit szokni kell a játék elején, de ha rákapunk a technikára, akkor nem lesz vele gond. A sebességérzet tökéletes, néha csak úgy kapkodjuk a fejünket, ahogy suhan el mellettünk a táj, mi pedig vágjuk le az utat árkokon, bokrokon át. Megnehezíti a dolgunkat viszont azt, hogy a kijelölt út sokszor nincs egyértelműen kitáblázva, jelezve, így óhatatlanul is bármikor elvéthetjük a kanyarokat, lejárókat. Technikailag viszont nagyon kitettek magukért a készítők, a látvány gyönyörű, főleg a vidéki tájakon, de a városok sem rosszak, bár ott az első részhez képest történt egy erősebb downgrade-elés. A betondzsungelben szürkébb, élettelenebb minden, cserébe viszont alig kapunk töltőképernyőket, a játék pillanatok alatt felépíti a világot még akkor is, ha a következő kihívásunk az ország másik végében lesz, vagy épp versenyből zoomolunk ki teljes térképnézetre. Merthogy ezt is egyetlen animációval oldja meg a játék, valahogy úgy, mint amikor Street View-nézetről váltunk Mapsre a Google Térképében.

Hogy teljesen elégedett legyek a látvánnyal, ahhoz egy kicsit kevesebb motion blur kellett volna, na meg 60fps sebesség hagyományos konzolokon is. A The Crew 2 30fps-sel fut ugyanis mindenhol, még Xbox One X-en és PlayStation 4 Prón is - ennél több csak PC-n érhető el, ami nagy kár, még ha egyébként a 30-at rendkívül stabilan hozza a játék. Ami a hangokat illeti, a zenék teljesen rendben vannak, a betétdal elektromos gitárszólója felpezsdíti a vérünket mindig, amikor elindul a játék, egy kicsi Grand Tour-hangulata is van, verseny közben pedig lehet rádiót váltani, többféle stílus közül választani. Nagy kár viszont, hogy az átvezetők mennyire gyengék lettek. Rendezésben, történetben, és voice actingben is pocsék mindegyik, klisékkel és béna beszólásokkal van tele az egész, de szerencsére át lehet nyomni őket, nem kell végigszenvednünk egyet sem.

A végigjátszással extra járművek is megnyílnak előttünk. A különböző versenykategóriák végén egy főellenséggel, egy mindent verő bajnokkal kell megküzdenünk, akin felül kerekedve kaphatunk helikoptert, légpárnás hajót, meg minden jóságot még, de a végigjátszás után is érdemes folytatni a játékot, hiszen minél tovább tápoljuk magunkat, és minél több pénzünk lesz, úgy vehetünk újabb és újabb járműveket még. Ami pedig nekem a legjobban tetszett, az az online módban való szabad játék. A régi Top Gear- és új Grand Tour-részekben mindig versenyeznek autóval motor, tömegközlekedés, repülő és más eszközök ellen. Ezt megtehetjük itt is szabadon. Csak tűzzünk ki egy találkozópontot, üljön mindenki más járgányba, és már nyomhatjuk is a gázt. Nagyon mókás lesz, az biztos.

A The Crew 2 összességében egy jól összerakott, hangulatos és igényes versenyjáték lett, csodálatos tájakkal, és szuper járművekkel. Nem tökéletes, sokan fogják szidni az irányítása és a farmolásra épített versenysorozata miatt, de akinek ennek ellenére bejön, az ne féljen játszani vele, amennyit csak tud. Én elégedett voltam, sok órám benne van már, és nagyon jól éreztem magam a végigjátszás során, még úgy is, hogy a játék az azonos helyszín miatt kellemetlenül hasonlít az első részre, és egyébként a konkurenciája - a Forza Horizon - messze jobb is nála mindenben. De amíg nem jön a negyedik rész, addig keresve sem találni jobb játékot a témában.

A The Crew 2 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi hagyományos Xbox One konzolon teszteltük.

Kapcsolódó cikk

14.
14.
semike
#12: Én az első résznél voltam hasonló élményben. Messze az egyik legjobb autós játék, több mint 8000km-ert vezettem benne.:)
Ezt a részt nem ismerem még nem vettem meg, de ha olyan mint az elődje, akkor jönni fog majd. (Van még pár címem amit kivégzek, aztán jöhet ez.)
13.
13.
_Rej
#12: ez a játék egy szar sajnos, ezt kelldne megértened.
12.
12.
Nothing
Nekem iszonyat bejön a játék. Aki hozzám hasonlóan menthetetlen USA-fan, imádja a híres amerikai tájakat, városokat, szereti a kötetlen, arcade száguldozást, felfedezést, fotózgatást, és az utolsó festékpacáig egyedire csinosítgatni, agyondizájnolni a járgányait (mit nem adnék valami hasonlóan komplex, mégis jól kezelhető szerkesztőért a Gran Turismo-ban...!) annak a gaming mennyország lesz a Crew 2.
És akkor még el sem jutottunk a versenyzésig... :) Komolyan, hetek óta játszom, de sehol sem vagyok a "sztorival", szinte még Miami-t sem hagytam el (oké, ez személyes fanatizmus, lévén a kedvenc városom), annyira leköt az egyszerű free roaming is. Egy olyan gamer-húrt pendített meg bennem ez a játék, amiről azt hittem, rég elpattant már. :D
11.
11.
dani1124
#9: Paybackben érzed magad alatt az autót??? Ugyan azzal játszottunk? Rettentően sok autós játékkal játszottam PS1 óta, a Paybackben szerintem messze a legrosszabb irányítást rakták amivel eddig játékos csak találkozhatott. Egész ezért felelős csapatot úgy kirúgtam volna mint a sicc. Olyan érzésem van mintha a fejlesztők közül ott senki egy percet nem játszott volna a játékkal. Az autók iszonyat későn reagálnak, és botrányos az egész. Néha elrakja keresztbe, néha nem, vannak autók amik úgy kanyarodnak mint egy iskolabusz... Mindezt megspékelik még egy olyannal, amikor drag autóval kell rendes versenyt csinálni ?! Borzalom.
Mindkét Crew autói szerintem az NFS hez képest kezesbárányként viselkednek.
9.
9.
Anti4730
Szerintem ez a jatek nem jo, megpedig a fizika miatt. Jatszottam vele es olyan erzes az autot iranyitani mint egy csuszos szappan abszolut bena. Horizonba, paybackbe meg tudtak oldani hogy erezd alattad a kocsit itt miert nem.
8.
8.
Heldengeist
#5: Szerintem inkább az a probléma, hogy nagyon fel van nyomva a játékosok ingerküszöbe, vagy felhígítva a játékosközönség, vagy mindkettő. Olyan játékok sikeresek, amik 10-15 éve akkorát buktak volna, hogy a fejlesztőt vagy kiadót is magukkal rántják.
7.
7.
adamsfamily
A zárt bétán kipróbáltam.Mit ne mondjak,kár volt.Az a baj a ubisoft játékokkal,hogy az egyik játékban kipróbálnak valamit és azt a következő másik címben is felhasználják.Ennek is az alap fizikáját szerintem a watch dogs-ból szedték.A béta tesztet az off road második versenyéig vittem el,aztán meguntam.A pályákon elég nehéz eltévedni szerintem,a grafika szerintem ronda lett.A sok b*zi átvezető meg teljesen megölte számomra.Semmit nem lehetett elnyomni.
6.
6.
GAMEROD
Steamen is nézem az értékeléseket, akik nem ajánlják érdekes módon a zömük egykét kivételtől eltekintve mégis átlagban 40-60 óránál tart benne. Ha valami annyira nem jó, vagy idegesítő akkor másfél óránál többet nem bohóckodik vele az ember. Gondolom itt is az a jelenség, amiről beszélni szoktam, hogyha az ember ad valaminek esélyt akkor előfordulhat hogy idővel már jól is esik vele játszani.
5.
5.
GAMEROD
Most kár ebbe belemenni, nem minden játéknak ugyanazok az emberek a célközönségeik. Már várható volt hogy jön itt a Horizon 4-ezés, meg a szarozás. De általában mindig ugyanaz a dolog vége, megmondják a megmondólegények hogy így szar, meg úgy szar, mégis szép eladásokat produkálnak. Kivéve persze a Mass Effect Andromeda, mert arra még én is azt mondtam veterán ME-s létemre hogy szar, akármennyire akartam részrehajló lenni a szép emlékek miatt.
3.
3.
Darksiders84
#1: +1 én is elvoltam vele jó pár órát csak egyedül játszva nem csalódtam igazán változatosra sikerült mondjuk nem mindegyik versenykategória volt kedvencem. A napokban adtam el de egyáltalán nem ugráltak érte.
2.
2.
oticasi
Megvárom a horizon 4 et
XD
1.
1.
GAMEROD
Ha arcade szemszögből nézzük, akkor egy tökéletes játék. Nekem azért is tetszik mert amolyan Midtown Madness+NFS részek egyben. Könnyed szórakozás azokra az időkre amikor az ember száguldozni akar, viszont nem akar minden kanyarban kisodródni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...