LEGO DC Super-Villains teszt

  • Írta: fojesz
  • 2018. november 13.
Miután évente legalább két új LEGO-játék érkezik, nehéz újat mutatni a témában, a LEGO DC Super-Villains azonban kísérletet tesz arra, hogy csavarjon egyet a szokásos recepten.

Nem panaszkodhatnak a képregényrajongók, a TT Games (leánykori nevükön Traveller's Tales) alaposan elkényezteti őket. Három DC Comics- és három Marvel-adaptáció után menetrendszerűen futott be a LEGO DC Super-Villains, amelyben a jófiúk helyett a DC-univerzum rosszarcúi kapják a főszerepet, és próbálnak színt vinni a klasszikus képregénysztorikba. Habár a fejlesztői legendák szerint a TT Games srácaiban már az első LEGO Batman idején felmerült a játék alapötlete, más források alapján mindössze arról van szó, hogy cink lett volna nekik egy negyedik LEGO Batmannel is előrukkolni, ezért tolták előtérbe Lex Luthort és kompániáját, és ha már így alakult, a játékmeneten is csavartak egyet.

Persze nem ilyen egyszerű a képlet, hiába szól ugyanis a történet a főgonoszokról, kifejezetten nehéz lenne úgy eladni egy gyerekbarát akció-platformert, hogy a bűnözői karrierünket kell egyengetnünk benne, és lépten-nyomon pusztulást hagyunk magunk után. Aggodalomra semmi ok, a LEGO DC Super-Villains írói ugyanis hamar a jók oldalára repítik kedvenc gonosztevőinket, akik az alapfelütés szerint azután kezdenek nyomozásba, hogy az Igazság Ligája rejtélyes módon eltűnik, a helyükbe pedig az alternatív dimenzióból érkező Igazság Szindikátusa lép. Habár Ultraman, Superwoman, Owlman és a többi hirtelen jött szuperhős látszólag éppúgy az emberek javát akarja, mint elődeik, Luthorék szerint valami nem stimmel velük, és hátsó szándékot sejtve a nyomukba erednek - velünk az oldalukon.

A LEGO-sorozatban először ugyanis lehetőséget kapunk arra, hogy a saját karakterünk is részese lehessen a történetnek, a LEGO DC Super-Villains pedig egy minden részletre kiterjedő karakterszerkesztőt vonultat fel ennek apropóján. A fejlesztők tényleg mindenre odafigyeltek: a gonosztevőnknek nemcsak a kinézetét változtathatjuk meg, de azt is belőhetjük, hogyan mozogjon, milyen képességekkel rendelkezzen, és azokat hogyan használja. Bizony, ha szeretnénk, a pusztító lézert a szemünkből, a kezünkből vagy akár a mellkasunkból is indíthatjuk, ha pedig játék közben meggondolnánk magunkat, az sem baj: a folyamatosan bővülő elemekből később is bármikor szemezgethetünk. 

Néma karakterünk (vagy ahogy a többiek hívják, a Rookie) a játékmenetbe is beágyazódik természetesen, sőt, miután a választott képességei mellé újabbakat is kap idővel, igazi mindenes válik belőle a végigjátszás során. Ezek után különösen nagy öngólnak tartom, hogy hősünknek bántóan kevés szerep jut a játék folyamán, valódi főhős helyett inkább egy csendes mellékszereplő, aki csak sodródik az eseményekkel, és néha - úgy minden harmadik-negyedik pályán - beugrik, ha arra téved. Ez óriási negatívum, amiben benne van az, hogy a játékos által kreált gonosz nyilván sosem lesz olyan frankó, mint a képregények karakterei, és persze az, hogy ezekből a karakterekből LEGO-játékról lévén szó amúgy is egy raklapnyi felbukkan majd, és mindenkinek kell hely. Valamit valamiért: a fan service cserébe abszolút rendben van, Lex Luthor és Joker (akit ezúttal is Mark Hamill szólaltat meg) mellett szinte mindenki bekerült a címbe, így Harley Quinn, Cheetah, Solomon Grundy, Black Manta, Sinestro és Black Adam is előkerül többek között.

Ebből már kitalálhattátok, hogy a játékmenet alapjai nem változtak. A történet a kiegészítőterületeket nem számítva Gotham és Metropolis városában játszódik, amit két küldetés között szabadon bejárhatunk majd gyalogosan és járművekkel is. Habár a nyílt világ amúgy is szolgáltat némi tennivalót, így a mellékküldetések mellett versenyezhetünk és eldugott aranykockák után is kutakodhatunk, a valódi mókát a lineáris sztorimissziók jelentik, amelyek habkönnyű harc-, platform- és puzzle-jelenetekből állnak össze.

A nehézség ezúttal sem túlzottan megerőltető, azonban garantáltan benne van két végigjátszás az anyagban, hiszen a pályákat most is úgy tervezték meg, hogy elsőre ne tudjuk minden sarkukat felfedezni. A karakterek különböző képességei ugyanis más-más részeket nyitnak meg előttünk, és miután a kötöttebb sztorimódban nem vihetünk mindenkit magunkkal, elsőre csak az opcionális feladatok töredékét tudjuk majd teljesíteni. A 100 százalékos végigjátszásért bizony meg kell küzdeni, az első próbálkozás után vissza kell jönnünk a Free Play módban is futni egy kört, ahol már sokkal szabadabb kezet kapunk.

A kérdés tehát adott: mennyire friss a LEGO DC Super-Villains? Egy csöppet csalódott vagyok, hiszen a legfontosabb játékmeneti újításként beharangozott karakterkészítés felemásan sült el, ennek megfelelően a játék leginkább körítésében hoz újdonságot magával, és nem nyújt sokkal többet, mint bármelyik korábbi epizód. Ha viszont a DC szupergonoszai a gyengéid, vagy csak akad valaki a családban, akivel le tudtok ülni co-opozni, mindenképpen csapj le rá, jó móka lesz!

A LEGO DC Super-Villains PC-re, PS4-re, Xbox One-ra és Switchre jelent meg. Mi PS4-en teszteltük.

2.
Slik
amig majdnem ugyanzt azt ugyanannyiert es ugyan annyian megveszik, addig nem kell valtoztatni.. igaz ubisoft, ea sport stb?
1.
kastorhun
Ha a következő Lego játék is szuperhősős lesz akkor már hagyom a fenébe az egész szériát egy életre.
Sajnos úgy tűnik mintha sz*rn*n*k ebbe a szériába a készítők, pl: A SW7 Lego kimagaslóan a legszebb Lego játék, az ott lévő újítások pedig végre frissként hatottak, de úgy tűnik hogy az igazán jó újításokat szeretik a kukába dobni, ez volt az "RTS" elem sorsa.
Egyébként a felvehető lego érmék változtak BÁRMIT a Lego SW 1-3 óta?
Kár ezért a szériáért, mert ebben a Lego dologban lenne még potenciál, de van olyan érzésem hogy a TT games soha nem fogja őket kiaknázni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...